Stylus Audio besøker hifihub i helga!

Daniel Hofmann fra Stylus Audio i Sverige kommer!

Han har med seg produkter fra både YG Peaks høyttalere, Soulnote elektronikk og Vertere platespiller.

Les mer om YG Peaks

Les mer om Vertere

Les mer om Soulnote

Bare 2 dager igjen til vi åpner dørene!

Vi jobber natt og dag for å få alt klart og har fått med oss en gjeng fantastiske hjelpere i innspurten for å komme i mål. Gleder oss enormt til å vise alle hva vi har fått til i vår villa på Jessheim!

Velkommen til Åpningshelg - hifihub

ÅPNINGSTIDER I HELGEN:
Fredag 10-20
Lørdag 10-18
Søndag 12-17

YG.jpg



Soulnote.jpg



Vertere.jpg


hifihub as
Trondheimsvegen 55
2050 Jessheim
99109242
 

Kommentarer

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.609
Antall liker
3.142
Torget vurderinger
0
Så jeg er ikke overrasket over at man ønsker å jobbe med Audiovector/Gryphon/Burmester.
Jeg er mer overrasket over at disse tar sjansen på forholdet til OHC.
Det kan være greit for nevnte produsenter å satse for fremtiden når OHC avvikler ? :unsure:
 

duc999

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
2.231
Antall liker
4.649
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
3
Hifi Klubben sine rettigheter på salg av B&W og Denon virker relativt skuddsikre. Men mulig dette er fordi avtalene er relativt gamle og som Sluket sier lettere å få avtalefestet den eneretten.

ps. NAD/Dali har jo koblinger mot Peter Lyngdorf som var med å starte HFK, så de blir annerledes
Ikke så sikker på at B&W blir så lenge hos Hifiklubben
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
678
Antall liker
756
Det kan være greit for nevnte produsenter å satse for fremtiden når OHC avvikler ? :unsure:
Er man sikker på at det er en frivillig avvikling etter mange års suksess på OHC for f. eks. Burmester? Det burde vel avklares tenker jeg slik at man vet hvordan dette har gått til. Er det frivillig, vel så er det ryddig. I motsatt fall vel ikke helt innenfor...
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.609
Antall liker
3.142
Torget vurderinger
0
Er man sikker på at det er en frivillig avvikling etter mange års suksess på OHC for f. eks. Burmester? Det burde vel avklares tenker jeg slik at man vet hvordan dette har gått til. Er det frivillig, vel så er det ryddig. I motsatt fall vel ikke helt innenfor...
Produsenter fokuserer på fortjeneste.
En forhandler må fortjene forhandlerstatus.
Forhandlerstatus får den som selger nok til å gi produsenten fortjeneste.......frivillig (y)
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
678
Antall liker
756
Produsenter fokuserer på fortjeneste.
En forhandler må fortjene forhandlerstatus.
Forhandlerstatus får den som selger nok til å gi produsenten fortjeneste.......frivillig (y)
Dette henger ikke på greip etter min mening. Vil anta at OHC har gjort en god jobb for blant annet Burmester gjennom mange år? Hva har Hifihub å vise til bortsett fra å ha startet en butikk på Jessheim?
 

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
Ble medlem
20.11.2004
Innlegg
3.655
Antall liker
4.100
Sted
Stockholm/Västerås
Torget vurderinger
2
Situasjonen med merkene til Stylus/Gjallarhorn virker litt unødvendig. Dette gjelder jo svært smale merker under oppbygging, jeg ser egentlig ikke at noen vinner ved denne manøveren som skaper bitterhet, støy og dårlig stemning mellom kolleger i en bransje som tjener på å holde sammen. For meg som kunde hadde det vært langt bedre om Gjallrhorn hadde YG, mens hifi-hub jobbet inn Rockport for å si det sånn.

Jeg er mer forundret over Audiovector, Gryphon, Burmester, Isotek der OHC har solgt relativt store volum, og bygget opp merkene over svært lang tid. Hvordan kan dette skje, det er jo nesten sjokkerende.

Det får meg til å stille spørsmål med hvem som egentlig har bygget relasjonene med kunder og leverandører vedr disse merkene. Det er jo spesielt at disse merkene, som knapt har vært tilgjengelige utenom hos OHC, plutselig er å finne med stort sortement hos en ny aktør. Og forteller kanskje mye om hvem som egentlig har bygget relasjonene, foruten det rent finansielle.

Om man har jobbet som ansatt i en bransje i 15 år og ønsker å starte for seg selv vil jeg si det er helt naturlig å innlede samtalene med noen man har en relasjon med fra før. Noe man vet det finnes et marked for, og som man i tillegg kanskje mener man selv har bidratt vesentlig til. Så jeg er ikke overrasket over at man ønsker å jobbe med Audiovector/Gryphon/Burmester. Jeg er mer overrasket over at disse tar sjansen på forholdet til OHC.

Det sagt så ønsker jeg hifi-hub lykke til, og jeg har skikkelig sansen for å bygge butikk i en villa i stedet for i et ordinært butikklokale.
Både Henning Morken og Øystein Hasnes är väl en del av resultatet på OHC?
 

Janpe

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.08.2015
Innlegg
678
Antall liker
756
Både Henning Morken og Øystein Hasnes är väl en del av resultatet på OHC?
De har sikkert bidratt i kraft at de har vært ansatte der. Arbeidstagere som har vært ansatt i enn butikk som hadde agenturet på blant annet Burmester. Alle ansatte i en hvilken som helst virksomhet bidrar til ett resultat.

For å få slutt på denne type spekulasjoner om sin egen virksomhet ville det etter min mening vært fornuftig av nevnte herrer å belyse situasjonen rundt OHC og de agenturene og Stylus-saken (uten kun å si at det er "leit" at Gjallarhorn avslutter de merkene..). Det er det ingen som tror på uansett.

JP
(med 20 år som grossist og eneimportør..)
 

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Innlegg
2.937
Antall liker
754
Både Henning Morken og Øystein Hasnes är väl en del av resultatet på OHC?
Ja, det er nok mildt sagt (minst sagt på svensk?). Øystein Hasnes er ingen hvilket som helst hifi-selger i norsk sammenheng.
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.100
Antall liker
2.291
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Dette henger ikke på greip etter min mening. Vil anta at OHC har gjort en god jobb for blant annet Burmester gjennom mange år? Hva har Hifihub å vise til bortsett fra å ha startet en butikk på Jessheim?
Hifi-hub har åpenbart ikke bevist noe som helst. Men Hasnes og Morken har tydeligvis vist såpass mye at godt innarbeidede hifi-merker velger å inngå tett samarbeid med dem. For meg sier det ganske mye om ståa. Og det får meg i tillegg til å tro på at de kommer til å lykkes.
Time will show.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.653
Antall liker
1.625
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Både Henning Morken og Øystein Hasnes är väl en del av resultatet på OHC?
Ansatte i et firma kan IKKE ta kreditt eksternt for det de måtte produsere for arbeidsgiver under sitt ansettelsesforhold. Det er derfor man mottar lønn, og disse gutta har tjent mere enn statsministeren. Allikevel stikker de av med merkevarer fra tidligere arbeidsgiver. Advokatmat?
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.653
Antall liker
1.625
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Produsenter fokuserer på fortjeneste.
En forhandler må fortjene forhandlerstatus.
Forhandlerstatus får den som selger nok til å gi produsenten fortjeneste.......frivillig (y)
Jeg håper du innser at argumentasjonen du kommer med er selvmotsigende? Du skriver at den som selger nok får forhandlerstatus, men hvordan kan man selge nok før man har fått forhandlerstatus? At man selger mye av et merke betyr ofte lite for hvor mye man måtte selge av et annet merke. Intet vokser opp i himmelen og gresset er sjeldent grønnere på andre siden av gjerdet ;)

For noen av oss, og spesielt de av oss som er ekte hi-fi entusiaster, så er det viktigere at produsenten fokuserer på teknologiutvikling enn panisk på salg. Produsenter som har helt urealistiske forventninger til hvor mye man kan selge i Norge, og de er det mange av, er for meg personlig helt uinteressante.
 

vim01

Gjenganger
Ble medlem
19.06.2003
Innlegg
1.548
Antall liker
5.061
Sted
Gjettum
Torget vurderinger
3
Både Henning Morken og Øystein Hasnes är väl en del av resultatet på OHC?
Er neppe de som har lagt ut for varer i beholdningen og store summer til markedsføring for OHC?

Men nå har jo Stylus «beklaget at Allan føler som han gjør», sååååå…… 🙄
Grunnkurs i politisk unnamanøver tydelig bestått.
 

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
Ble medlem
20.11.2004
Innlegg
3.655
Antall liker
4.100
Sted
Stockholm/Västerås
Torget vurderinger
2
Er neppe de som har lagt ut for varer i beholdningen og store summer til markedsføring for OHC?
Visserligen men det är någon som skall sälja också det är inga problem att köpa in varor lager.😉
Men nå har jo Stylus «beklaget at Allan føler som han gjør», sååååå…… 🙄
Grunnkurs i politisk unnamanøver tydelig bestått.
 

Informasjon om bruker

hifihub
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
428
Link til alle artikler
44
hifihub sine annonser
Bransjenyheter
Wilson Audio WATT/Puppy

Wilson Audio WATT/Puppy

  • 6
Gammel legende kommer i ny innpakning! Den helt nye Wilson Audio WATT/Puppy lanseres senere i sommer, men allerede nå deler de noen detaljer. Les mer her Meld deg på vårt nyhetsbrev her...
Fortsett
Bransjenyheter
Demoaften med Nordost, Tirsdag 30. April hos HiFiHub!

Demoaften med Nordost, Tirsdag 30. April hos HiFiHub!

  • 2
Alex Brady fra Nordost og Daniel Hofman fra Stylus Audio kommer og demonstrerer et utvalg produkter fra Nordost sitt brede sortiment av kabler og tilbehør. Velkommen innom! Tirsdag 30 April...
Fortsett
Bransjenyheter
Audiovector Trapeze Reimagined

Audiovector Trapeze Reimagined

  • 13
I 1979 lanserte Ole Klifoth Trapeze. Ved å gjøre det skapte han grunnlaget for alle Audiovector-høyttalere – inkludert det banebrytende fokuset på lineær dynamikk og lineær fase gjennom en ekte 6...
Fortsett
Bransjenyheter
Vertere - Nå i demo hos HiFiHub!

Vertere - Nå i demo hos HiFiHub!

  • 3
Nå har vi både Vertere DG1S og MG1 utstilt i villaen vår på Jessheim. Velkommen innom for en hyggelig demo! Les mer om Vertere her HiFiHub AS Trondheimsvegen 55 2050 Jessheim 63976397
Fortsett
Bransjenyheter
Genesis på HiFiHub - Vårhub 13-14. April!

Genesis på HiFiHub - Vårhub 13-14. April!

  • 1
Gary Koh fra Genesis demonstrerer den fantastiske lyden fra acetates på Vårhub! Velkommen innom villaen for en unik lydopplevelse! Åpningstider: Lørdag 13 April 10-18 Søndag 14 April 12-17 Les...
Fortsett
Bransjenyheter
Chord på HiFiHub - Vårhub 13-14. April!

Chord på HiFiHub - Vårhub 13-14. April!

  • 0
Patrick fra Chord Company er i full gang med demonstrasjoner på Vårhub! Velkommen innom for en hyggelig demo! Åpningstider: Lørdag 13 April 10-18 Søndag 14 April 12-17 Les mer om Vårhub her...
Fortsett
Topp Bunn