Digitale avspillere Streamer

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
441
Torget vurderinger
7
Hvor viktig er det med en god streamer?

Bruker Wimp hifi. I utgangspunktet har planen vært å bruke min Mac BookPro med USB-kabel til dac (Naim ndac).

De som kjenner til Naim dacen vet at det ikke går. Har spilt litt fra iPhonen til USB-inngangen på Naimen. Ikke en optimal løsning vil jeg tro.

Litt usikker på hva jeg skal gjøre. En annen dac, så jeg kan bruke macen som avspiller?

Eller en nettverksstreamer? Blir det nødvendigvis bedre enn å kjøre Wimp hifi rett i dacen?

Utstyret ellers er av relativt høy standard.

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
441
Torget vurderinger
7
Den så jo grei ut!

Men om man skal kjøpe den, med strømforsyning og den tredje boksen blir det jo en liten utgift. Blir det bedre å bruke den løsningen pluss dac, enn å legge mer penger i en god USB-dac?

Jeg skjønner ikke allverdens av dette data greiene☺

Kikket litt på streamere fra Naim og Linn.
Tenker i mitt gammeldagse hode at det er et unødvendig ledd ettersom man kan kjøre signalet rett i en god dac, og at om overføringen (USB-kabel) og dacen er av god kvalitet så er dette optimalt.

Bruker som sagt foreløpig bare Wimp hifi, ikke lagrede high-res filer...

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
441
Torget vurderinger
7
Min MacBook Pro har ikke optisk utgang...

Har lest meg opp litt på den M2Tech løsningen som ble nevnt her. Virker jo som det er en svært god løsning når man bruker Mac/nettbrett som avspiller. De fleste melder at man bør kjøre hele trekløveret med HighFace Evo, Evo Supplu (strømforsyning) og Evo Clock. Man nærmer jo seg da prisen for en anstendig streamer, i hvertfall på brukten. Har noen testet M2Tech løsningen? Er en god streamer uansett bedre?

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
441
Torget vurderinger
7
Takk for tips AJ_82. Har kikket litt på Auralic Aries. Den virker jo interessant den og. Har ikke funnet noen sammenligninger mellom den og M2Tech løsningen... Ser unektelig noe bedre ut enn de tre boksene fra M2Tech :)

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
568
Torget vurderinger
1
Du har optisk utgang fra macen din, så du kan jo starte der...

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.343
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Som Man sier, så skal du ha dette. Utgangen du har er kanskje kombi analog/digital. Du trenger da en kabel med mini-toslink i ene enden, vanlig plugg til DAC siden.

Mulig du må inn i preferansen for lyd settings og aktivere optical out.

Sist redigert:

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
441
Torget vurderinger
7
MagSafe-strøminntak
Gigabit Ethernet-port
FireWire 800-port (opptil 800 Mbps)
To USB 3-porter (opptil 5 Gbps)
Thunderbolt-port (opptil 10 Gbps)
Hodetelefonutgang
SDXC-kortplass
Feste for lås fra Kensington
8x SuperDrive

Klippet ut spesifikasjonene fra Apple sin hjemmeside... Meget mulig det er noe jeg ikke har skjønt her altså, men hva er det som kan optisk her?

AJ_82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Antall liker
126
Torget vurderinger
6
Hva med firewire til en Weiss 202Int koblet til en dac... Den løsningen var jeg litt nygjerrig på, men endte opp på Auralic Aries.

A.J.

Bat78

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2011
Antall liker
441
Torget vurderinger
7
Det er slik det henger sammen👍😉

Da kan jeg jo begynne med å spille fra macen og Naim dacen...

Synes både M2Tech og Auralic streameren virker som gode løsninger. Auralicen fordrer en IPad og har jeg skjønt, da det kun er den som fungerer som styringsenhet.?

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.343
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Ja, test det ut. Det blir meget bra lyd, bedre enn USB i mine ører(men det er selvsagt smaksak)
Du får ogå Hi res.ut på optisk

Topp Bunn