Streamer uten DAC?

Amou

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.08.2018
Innlegg
521
Antall liker
995
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Jeg ser etter en ren streamer uten DAC. Noen som kan anbefale en gode en som støtter de fleste formater. Maks pris 15 000
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.222
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg bruker denne.

Limetree-Bridge-Review-1.jpg

Test her
 

Amou

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.08.2018
Innlegg
521
Antall liker
995
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Jeg bruker denne.

Vis vedlegget 672962

Test her
Ser jo lovende ut. Er det desktop programvare til denne? Skal styres fra pc primært. Eller har den Spotify connect?
 

Atlerovik

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.08.2019
Innlegg
3.450
Antall liker
10.879
Sted
Oslo
Torget vurderinger
16
Jeg bruker denne :) Og er strålende fornøyd! Spotify Connect, Roon osv.

 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Jeg bruker denne.

Vis vedlegget 672962

Test her
Spennende!

Denne har akkurat det jeg er ute etter også: Ingen dac, wifi, Spotify (i tillegg til andre tjenester).
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.285
Torget vurderinger
2
Funker på med Tidal og Roon også..Styres med smarttelefon eller Ipad, Ikke PC app desverre.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.222
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Ser jo lovende ut. Er det desktop programvare til denne? Skal styres fra pc primært. Eller har den Spotify connect?
Jeg bruker Android appen, men hvis du leser på produsentens hjemmesider så ser du alt du lurer på. :)
 

Perrin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
267
Antall liker
286
Torget vurderinger
1
Jeg har en Auralic Aries G1, streamer stort sett Tidal hifi over wifi og er fornøyd med den.

Veilledende pris er 27500kr, men jeg ser det ligger en brukt til salgs på finn.no til 15500kr, kan være verdt å sjekke ut ?
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.555
Antall liker
1.455
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
PC er utelukket? Med JRiver eller Audirvana?

Jeg har gått tilbake til PC. Alt annet er mindre fleksibelt.
 
Sist redigert:

Amou

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.08.2018
Innlegg
521
Antall liker
995
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Sett bort i fra funksjonalitet, er det stor forskjell i lyd fra de forskjellige streamerne? Eller er det DAC som utgjør den største forskjellen?
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.392
Antall liker
721
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
Hvis streaming er primærkilde så gå for en skikkelig en ala Lumin u 2 først som sist
Eller kjøp en nucelus som du kobler opp mot dac hvis Roon er din greie
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.222
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Skal du ha en skikkelig streamer så går du selvfølgelig for en Lindemann Limtree Bridge :D

Les bare her:
The circuitry of the Limetree BRIDGE – designed around the powerful streaming platform – has been tuned for optimum signal quality. All music files are post-synchronized by an ultra precise FemtoClock. The data processed in this way are free from “jitter“, the most frequent cause of a poor digital playback quality. When output over the digital outs, the DSD data are automatically converted into high-resolution PCM data so that owners of older DACs can also enjoy high-res media of all kinds. With many older DACs the Limetree BRIDGE’s exceptionally low-jitter digital signal produces an audible increase in sound quality. For the power supply we use a high-quality “medical grade“ wall plug transformer which ensures a particularly good isolation from line disturbances. Owing to the elaborated onboard filtering and special voltage regulators, we were able to realize an exceptionally low-noise power supply with a ripple voltage below 10 µV.
 

marturas

Medlem
Ble medlem
30.05.2012
Innlegg
9
Antall liker
1
Torget vurderinger
2
Jeg har problemer med avbrudd når jeg streamer fra Tidal på min Mac.Løses dette med en streamer?I så fall ønsker jeg også en streamer uten innebygd DAC.Den må ha s/n ratio på omkring 100 dB eller mer.
Mvh.Kent
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Og ikke glem ustabilt nettverk som bare leverandør av nettverket, kan gjøre noe med.
Men mest vanlig at det er innomhus da..
 

marturas

Medlem
Ble medlem
30.05.2012
Innlegg
9
Antall liker
1
Torget vurderinger
2
Så dette løses ikke med en streamer,så lenge jeg bruker wi-fi?
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.222
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg bruker WiFi til min streamer, der går fantastisk bra. Ikke noe tull overhodet.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.482
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hvis ikke macen din er defekt så nei. En streamer er jo i bunn og grunn en veldig svak pc og du har jo allerede en mac som sannsynligvis er mye kraftigere. Enten noe i oppsettet ditt eller noe som rett og slett er feil.
 

Volund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
308
Antall liker
113
Sted
OSLO
Torget vurderinger
12
Har vanskelig for å tro at wifi kvaliteten skal klare å være så dårlig at det stanser TIDAL. Kanskje teste litt innstillinger på Mac og TIDAL?

Kan feks sette TIDAL til å styre lyd ut og volum eksklusivt. Kanskje set hjelper?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Jeg bruker denne.

Vis vedlegget 672962

Test her
Jeg har fått og koblet opp min. Virker veldig bra.

Når jeg spiller fra Spotify så åpner jeg Spotify-appen. Kjøpte akkurat nå Tidal for å teste litt. Jeg får til å spille fra Tidal via Lindemann-appen, men når jeg bruker Tidal-appen så får jeg ikke sendt musikken til Lindemann. Noen tips?
 

Dokken

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.03.2013
Innlegg
245
Antall liker
94
Sted
Leknes
Jeg har fått og koblet opp min. Virker veldig bra.

Når jeg spiller fra Spotify så åpner jeg Spotify-appen. Kjøpte akkurat nå Tidal for å teste litt. Jeg får til å spille fra Tidal via Lindemann-appen, men når jeg bruker Tidal-appen så får jeg ikke sendt musikken til Lindemann. Noen tips?
TIDAL Connect fungerer ikke på Lindemann.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.495
Antall liker
9.222
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg har fått og koblet opp min. Virker veldig bra.

Når jeg spiller fra Spotify så åpner jeg Spotify-appen. Kjøpte akkurat nå Tidal for å teste litt. Jeg får til å spille fra Tidal via Lindemann-appen, men når jeg bruker Tidal-appen så får jeg ikke sendt musikken til Lindemann. Noen tips?
Jeg bruker dette på følgende måte;
Jeg finner og lagrer artister og spillelister i Tidal, (sitter med telefonen eller nettbretttet og bruker Tidal-appen)
Fordelen med å jobbe i Tidal på denne måten er at jeg har favorittartiser og spillelistene tilgjengelige i bilen, i snekkerbua og i Tidal-appen på Apple TVen. Når jeg skal bruke anlegget bruker jeg bare Lindemann-appen, enten på nettbrettet eller telefonen. Jeg upsampler til 88.2, hører strengt tatt ikke forskjell på x2 eller x4 men jeg innbiller meg at x2 er det mest fornuftige:unsure:
 

Innvandreren

Hi-Fi interessert
Ble medlem
04.09.2015
Innlegg
72
Antall liker
69
Sted
Ålesund.
Torget vurderinger
1
Et spørsmål vedrørende Lindemann appen; I innstillinger på appen så er det mulig å legge inn en digital volumlinje. Dette har jeg gjort, og den fungerer når jeg streamer radiostasjoner på min Limetree Bridge, men ikke når jeg streamer fra Tidal Hi-Fi via Lindemannappen.
Er det på grunn av at en digital volumkontroll kan påvirke lydkvaliteten, eller er det andre årsaker?
Forøvrig så fungerer Limetree Bridge utmerket, ble større lydforbedring enn jeg hadde forventet i forhold til å bruke Hegel H360‘s innebygde streamer.
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.420
Antall liker
25.777
Torget vurderinger
24
Jeg synes også denne fungerer aldeles utmerket. Det eneste jeg savner er å kunne bruke Tidal AirPlay. Kommer nok til å kutte ut Tidal på grunn av dette og heller bruke Spotify.
 
Topp Bunn