Strømkabel til Aktiv Sub - Hvilken Type og/eller merke bør vurderes?

U

Utgatt24668

Gjest
Hei, jeg undrer på om noen har erfaringer med strømkabler for aktive subelementer. Jeg skal ha strømkabler for Martin Logan (type med aktiv sub pr høyttaler) - og undrer på om det er noen merker som er bedre enn andre med tanke på hvor mye disse enhetene suger/bruker strøm. OHC har flere Nordost som sikkert fungerer bra - men det finnes muligens noen andre som har noen erfaringer på merker og design av kabler her?

Jeg tenker også utseende her - ettersom jeg har planer om å trekke høyttalerne "ut" i stua med tanke på lyd og lytteposisjons.Tykke kabler kan også vare fine så lenge de ser bra ut - men førsteprioritet er funksjonalitet - naturligvis.
 

sirop

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.12.2007
Innlegg
1.102
Antall liker
213
Torget vurderinger
4
En vanlig apparatkabel burde vel gjøre nytten? Det er snakk om til kun sub ikke sant? Resten av høyttalerne er passive?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Martin Logan bruker selv Shunyata i sine demoer av sine siste modeller :)
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.084
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg bruker en kabel som jeg har tusket til meg på jobben. En tiloversblevet sak fra en PC eller en printer eller noe slikt. Fungerer helt utmerket.
 
Sist redigert:
U

Utgatt24668

Gjest
En vanlig apparatkabel burde vel gjøre nytten? Det er snakk om til kun sub ikke sant? Resten av høyttalerne er passive?
Nei, høyttaler er elektrostat - så kabel er for både sub + panel
 

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Cdon har noen godt skjermede strømkabler mellom 460 - og 700 kroner.
De bør være gode nok til dine elektrostater.
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Følger det ikke med originale apparat kabler fra produsent ?
 

HiFi-Mathias

Bransjeaktør
Ble medlem
12.02.2012
Innlegg
205
Antall liker
74
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Har god erfaring med Burmester strømkabler på bass. Veldig gode!


Mvh. Mathias
 
U

Utgatt24668

Gjest
Cdon har noen godt skjermede strømkabler mellom 460 - og 700 kroner.
De bør være gode nok til dine elektrostater.
Hvorfor mener du at kabler til 700 er gode nok til Martin Logan? Hvorfor ikke billigere eller dyrere?
 

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Innlegg
1.113
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Cdon har noen godt skjermede strømkabler mellom 460 - og 700 kroner.
De bør være gode nok til dine elektrostater.
Hvorfor mener du at kabler til 700 er gode nok til Martin Logan? Hvorfor ikke billigere eller dyrere?
Det er for meg en passende pris på en strømkabel enten det er Martin Logan eller annet merke.
Og dessuten gjør den nytten av å lede strøm på en grei måte tenker jeg.
Jeg kunne selvsagt anbefalt en langt dyrere kabel men da blir det ikke MIN anbefaling som jeg skriver om.
Mvh Kenneth
 

Prelude

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.08.2012
Innlegg
160
Antall liker
81
Sted
Oslo
Torget vurderinger
6
Ville gått til en hifi butikk du enten kunne låne eller kjøpe med returrett og pengene tilbake for å teste selv. Mener du så du hører forskjell kan du jo teste videre. Har du investert i slike kabler andre steder i anlegget og mener det var en forbedring?
 
U

Utgatt24668

Gjest
Takk for innspill alle sammen! Hos en av produsentene fant jeg faktisk målinger på forskjell mellom vanlige kabler og deres enge. Det er klart at dette må tas med en klype salt med tanke på at de lager strømkabler selv - og derfor ønsker å måle en forskjell (Ikke helt ulikt IPCC og klimaforskning) - men med tanke på at de selger relativt "kostnadseffektive" kabler med målte forskjeller kan det likevel være interessant lesning for både skeptikere og "belibers":

http://www.shunyata.com/index.php/technical-feat/technologies/78-dtcd/288-dtcd

(Jeg håper det OK at jeg legger på en lenke her)
 
Topp Bunn