Interessant. Har brukt bitumen imellom, det hjalp litt. Men å koble trafoene ifra chassiset med gummi er jo verdt å prøve! Hvor fikk du tak i dette?Robin skrev:...
Jeg har ikke opplevd trafoduring fra 500 VA, kanskje fordi jeg bruker en tynn skive neoprengummi (1,5 mm) mellom trafo og chassis. 1200 VA derimot bråkte en god del, uansett hva jeg forsøkte av demping, og jeg byttet etterhvert ned til 700 VA trafo på UcD700'ene mine. Det sparker også fra ganske bra.
[/quote]
«Pakninger» følger som regel med trafo, jeg tror elfa selger det løst. Trafoduringen skyldes i hovedsak to ting 1) løse viklinger, og/eller 2) DC på strømnettet. DC kan man filtrere bort. Løse viklinger er litt mer krevende å baskes med - innstøping/impregnering er vel medisinen for dette.
Pakninger ol. kan man oggså lage selv CO og/eller biltema har det du trenger (ark med gummi eller bitumen). Man kan evt også sette trafoen på ei plate som avkobles fra chassis med maskinsko, pakninger, o-ringer eller noe liknende. RS-components/www.kompotek.no har stort utvalg i ymse vibrasjonsdempende remedier til de fleste formål.
mvh
KJ