Strømforsyning til Benz Lucaschek PP-1

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
323
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Er det noen på forumet som vet om det er noen vits i å lage en bedre strømfosyning
til PP-1? Min er død?, og det frister ikke å kjøpe en ny "vorte". Er det eventuelt noen som kan lage en bedre strømforsyning?
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
btolli skrev:
Er det noen på forumet som vet om det er noen vits i å lage en bedre strømfosyning
til PP-1? Min er død?, og det frister ikke å kjøpe en ny "vorte". Er det eventuelt noen som kan lage en bedre strømforsyning?
Akkurat det du her etterspør husker jeg å ha lest positiv erfaring med her inne (sikkert noen år siden nå). Prøv en PM til Big-Swifty her påsentralen, ca 98% sikker på at han var mannen med de gode erfaringene.

mvh
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Mener at Svalander Audio AB kunne levere egen strømforsyningsenehet for PP1. Vet at de som har prøvd denne utelukkende mente at det ga forbedringer i forhold til standard.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.621
Antall liker
3.733
Svalander er mannen. Overdimensjonert powersupply montert i boks kostet under 2.000 og ga en solid lydforbedring. Løfter pp1 opp fra adecco til tippeligaen.

Løp og kjøp.
 

btolli

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
323
Antall liker
168
Torget vurderinger
2
Takk for alle svar!
Jeg har vært i kontakt med Svalander, men han bygger ikke slike strømforsyninger lenger.
Da ser det ut som eneste alternativ er Mascot (8610), den skal visstnok fungere OK! Jeg regner ikke med at noen har erfaringer med den, så jeg får bare prøve.
 

bluesman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.01.2003
Innlegg
193
Antall liker
28
Torget vurderinger
1
Hva med en telefon til Norsk Audioteknikk og en prat med Morten.
Kanskje han kan hjelpe deg med dette?
mvh
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.093
Antall liker
4.197
Torget vurderinger
1
btolli skrev:
Takk for alle svar!
Jeg har vært i kontakt med Svalander, men han bygger ikke slike strømforsyninger lenger.
Da ser det ut som eneste alternativ er Mascot (8610), den skal visstnok fungere OK! Jeg regner ikke med at noen har erfaringer med den, så jeg får bare prøve.
Det er en ganske enkel sak å lage en god 12 DC forsyning selv (evt med bistand dersom du er ukomfortabel med den varme enden av en loddebolt), og du får det akkurat slik du vil ha den. Et passende kabinett, en passende trafo, likeretter, en håndfull elektrolyttkondensatorer, en passende ragulator + bits'n'pieces.

mvh
KJ
 
Topp Bunn