Strøm relatert StrømFilter

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Antall liker
16
Sted
Øyværing
Hei igjen, har sett litt på strøm filter etter som dette dukket opp på hifi klubben. noen som har erfaringer med dette?

tenker da eventuelt på 1 sånn https://www.hifiklubben.no/audioquest-powerquest-2-stroemfilter/aqpowerquest2eu/

akkurat nå bruker jeg 2stk overspennings vern, etter at jeg gikk til anskaffelse av det, så har jeg aldri mistet noe elektronikk så syns det fungerer helt utmerket istede for å koble rett i stikk kontakten.

Schtøggen

Medlem
Ble medlem
18.09.2022
Antall liker
45
Sted
Oslo
Har desverre ikke noe erfaring med audioquest, men har hatt Supra MD06-EU/SP SPC å fikk gode resultater med den. Tror du kommer til å få god resultater med den iallfall Audioquest saken iallefall.

BigOne

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.04.2014
Antall liker
16
Sted
Øyværing
Leste akkurat testen fra lyd og bilde om
Shunyata Hydra Delta D6 til 40 tusen

di var ganske imponerte, å siden jeg allerede har betalt store summer for både ordentlige høyttaler kabler og signal kabler for å få best mulig signal å isolering fra støy etter som det kan bli et kabel rot på baksiden. så kan jo dette være en smooth løsning.
eneste jeg ikke likte fra den for Audio quest er at d står at det er bare at det bare er 1 high current. Så ser for meg at det er vell der effekt trinnet bør stikkes inn. men har jo også 2 subwoofere som krever sitt. Å kjøpe 3stk blir i meste laget syns jeg når det kommer til peng pungen. men må hvertfall ha 2stk siden tv, pc og externe harddisker å alt det der må også kobles til. Hvem vet, kansje d vill gjøre at det blir mindre bilde støy på tvn også, altså bedre bilde :p

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.993
Torget vurderinger
1
Hei igjen, har sett litt på strøm filter etter som dette dukket opp på hifi klubben. noen som har erfaringer med dette?

tenker da eventuelt på 1 sånn https://www.hifiklubben.no/audioquest-powerquest-2-stroemfilter/aqpowerquest2eu/

akkurat nå bruker jeg 2stk overspennings vern, etter at jeg gikk til anskaffelse av det, så har jeg aldri mistet noe elektronikk så syns det fungerer helt utmerket istede for å koble rett i stikk kontakten.
Trenger du et overspenningsvern, om det er mye lyn og torden. Legg heller pengene i en seriøs aktør.
For den prisen der så kan man like greit kjøpe en UPS istedet.

Kjøper man den billigste APCn så oppleves nok kvaliteten bedre enn hvilket som helst AQ produkt, bare sjekk innmaten så ser man fort hva jeg snakker om (AQ sparer på der det kan spares, og pynter bare på utseendet istedet) og AQ er en sminket gris rett og slett.

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.259
Sted
Ytterst i havgapet...
Hvis man bor i et område som er utsatt for lyn, bør man definitivt få installert grovvern i sikringsskapet. Dette er forøvrig et krav i nyinstallasjoner.
Kan gjerne kompletteres med finvern for apparater...

M

mr hifi

Gjest
har hatt audioquest powerquest 2 og 3, for lenge siden, filtrerer strømen helt ok for bruk til dac, pc, tv og slikt, men var ikkje brukende på forsterkerene eg hadde vertfall, leverte for lite strøm og drepte dynamikken, men slik er det med dei fleste billige strømfilter.

Topp Bunn