Verktøy Strøm til hobby"rom" i garasje

MartinSandvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2008
Antall liker
542
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
8
Hei,

Har hatt snekkerverksted i gammel garasje.
Nå som borettslaget bygger nye garasjer forsvinner strømuttakene jeg hadde før.

Eneste godkjente strømløsning i det nye garasjeanlegget er elbillader.......

Ser det finnes type2-Chuko overgang, men elbilladeren vil aldri takle startstrømmen fra kappsag/bordsag/høvel/fres/osv.

I den forbindelse ser jeg på EcoFlow eller lignende. En Delta3Pro bør kunne håndtere startstrømmene?
Ser den også kan kobles rett i type2 kontakt.

Noen som har erfaring med bruk av elektrisk verktøy drevet via "powerbank"?

MartinSandvik

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2008
Antall liker
542
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
8
Nei, kun lov å parkere (og lade elbil).
Motorvarmerstikkene vi hadde før forsvinner.

Har hatt forbud mot bilvask og arbeid (service på bil) utover dekkskift så lenge vi har bodd her.

Har spurt om å få sette opp skap og måler, men tror de er så redde for at noen skal lade billig at de har forbudt det helt.

Naboen kjører taxi og trenger å vedlikeholdslade 12v batteriet jevnlig, blir en fellesløsning med ham her.

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Antall liker
5.956
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Type2 til schuko er hvertfall ikke en løsning som anbefales på noe som helst måte.

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Antall liker
1.353
I gamledager brukte man «tjuverilampe» for slikt, men så blir det sikkert ikke lamper med E27 sokkel i nye garasjer heller.

man får vel ganske spreke powerbanker nå, type Ecoflow som kan brukes til så mangt.

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.586
Sted
Ytterst i havgapet...
Hm... hører så mangt og meget.. sjeleglad for at jeg bor i enebolig.... dvs.. det hender Madam Fruen vil være med og bestemme over "mine" enemerker, men det har gått forbausende bra.... - i over 40 år... :cool:

Topp Bunn