Strålende omtale av Respons høyttalere og kabler i Fidelity 65

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Både Respons høyttalere, signalkabler og høyttalerkabler brukes i dag som referanser hos Fidelity.
    Produktene er foretrukket fremfor mange ganger så dyre konkurrenter.
    Da Fidelitys Respons Grand BR referansehøyttalere ble oppgradert med de nye soklene fra den nye toppmodellen Respons Magna Musicum var den første reaksjonen at dette ikke var til å tro.

    Sitater fra testen etter oppgradering av høyttalere:

    Lydkvaliteten er hevet enda så mye mer at det knapt er til å fatte.

    Jeg kunne tydelig oppleve at den vanligvis veldig gode og presise tredimensionale romopplevelsen med pyramidehøyttalerne nå ble enda tydligere med mer presis avgrensning og enda mer nøyaktig plassering av sangere.

    Også diskanten syntes renere.

    Men nettopp i dypbassen var lyden nå betydelig jevnere og strammere. 20hz orgeltoner fikk vindusrutene til å vibrere. Men først og fremst ble kompet enda fastere og rytmisk medrivende. Jeg tror jeg aldri har opplevd bedre bassgjengivelse i stua.

    Sitat slutt

    Respons sine signalkabler og høyttalerkabler brukes i dag også som referanser hos Fidelity og er foretrukket framfor mange ganger så dyre kabler fra Transparent Audio, Nordost osv.
    Dette er ikke fordi de ikke er villige til å betale prisen for de andre produktene. Fidelity eier selv signalkablene Nordost Valhalla (75000), Transparent Audio Reference (65000) og Jorma, men foretrekker Respons sine balanserte (15000) fordi de er bedre.

    Sitat fra Fidelity 65:
    Jeg lurer på hvilken hi-fi journalist som tør utrope disse til de beste på markedet uansett pris?
    Sitat slutt

    Respons lager produkter som kvalitetsmessig ikke står tilbake for noe på markedet uansett pris. Målgruppen er kunder som først og fremst er på jakt etter god lyd, og ikke de som vil ha et skyhøyt priset produkt med bling-design å skryte av til besøkende.
    .
    Hva er det beste valget? En annen Svensk treveis høyttaler med kabinett laget på samme fabrikk som Respons, men med en pris på 790000,-
    Eller Respons Magna Musicum til 168000 som nå brukes som referanse hos Fidelity isteden.

    Andervik Audio
    post@andervikaudio.no
    92012111

    KJøp bladet og les hele omtalen selv her: Audio Fidelity - Artikler/Tester
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    Kommentarer

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er Marten el_mariachi, subjektivt sett av importør. Har ikke hørt begge to i den prisklassen så aner ikke..
     

    tokai

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.12.2012
    Innlegg
    261
    Antall liker
    187
    Alle høytalere, uansett pris, har sine fordeler og ulemper.
    Så gjelder det å finne det paret som passer best i de romforhold den enkelte skal ha dem i ( og ellers håpe på god matching med resterende utstyr)
    Verdens beste finnes ikke og nesten alt som testes der ute i eteren, er enten verdens beste, blant verdens beste eller kan sammenlignes med alt uansett pris...dette er jo selvfølgelig uriktig, også når det gjelder Respons.
    Har hørt dem under like forhold mot mine ASI Tango jeg selger, jeg synes ærlig Tangoene spiller mye bedre ( de står ikke tilbake for noe uansett pris).
    Dette er selvfølgelig min subjektive mening, lik alt annet av meninger på diverse utstyr.
    Men jo, Respons står tilbake for veldig mye der ute, det gjør også Tango, men de som slår dem, står også tilbake for mye..så går det slik i en evig sirkel, uten fasitsvar, for de eksisterer ikke
    Men hadde jeg vært aktør, hadde jeg aldri gått i slike feller og kommet med den type påstander, det faller på steingrunn lett
    Du var kjapp med å ta vekk at du har hatt 16par høyttalere på 8år, det første tanken som kom, er det så dårlige lyd i dei du har hatt, at du må bytte dei ut, to ganger i året. Ikke kom med den unnskyldningen at du vil prøve noe nytt;)
    Synst du at refleksjoner fra en bred baffel + direktelyden fra elementer er God Lyd, Da skjønner jeg at du ikke finner deg til rette og bytter så ofte;)
    Kan ikke svare for Virgolate.
    På mitt værste, byttet jeg veeeldig ofte. Ikke fordi jeg var missfornøyd, men det å prøve masse utstyr. Det var en stor del av interessen.
    Nå kommer musikk politiet og forklarer at det er musikken som alltid skal stå i fokus.Jada, sant det. Det er bare ikke slik det funker mange ganger.
    Higen etter noe bedre svirret alltid i bakhodet. Hørte på en masse musikk jeg slett ikke brød meg om, Men det var fine innspillinger.

    Det er dessverre ikke mulig å skrive ned alle tanker med enkle ord her i en tråd.
    Det er fortsatt mulig å lese mellom linjene får å forstå hva som menes.
    Har inntrykk av at enkelte leser kun for å ha noe å sette fingeren på.

    Hylekoret kan vente når usannheter dukker opp.
    Resten ( regner med kommentarer på denne) bør leses med størst mulig forståelse.
     

    Virgo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2006
    Innlegg
    1.707
    Antall liker
    602
    Torget vurderinger
    10
    Tokai: Veldig bra innlegg og kjenner meg igjen i det meste.
    Higen etter noe 'bedre' var ofte der, og det var ikke nødvendigvis bedre, men kun annerledes.
    Det var gøy og er enda det også, og prøve nye ting. Nå sitter jeg med nygamle høytalere, noen originale Forte jeg kjøpte billig. Det sies at musikken ja skal stå i sentrum, ikke det tekniske..hos meg har det vært begge deler med nesten like stor entusiasme, det varierer litt i bølgedaler. Med 30 år gamle Forte, er musikken herlig og ga meg igjen er nyopplevelse av musikken med stor M. Det første jeg tenkte var, ' oii, har det egentlig skjedd så veldig mye de siste tiårene'? Er noen konstruksjoner virkelig så gode at de skal koste mange hundre tusen, millioner? Min ærlige mening, nei, de drar deg ikke nødvendigvis mer inn i musikken...(men mer avanserte fasader, ja det har de fått)
     

    Kenol

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2005
    Innlegg
    528
    Antall liker
    173
    Torget vurderinger
    12
    Her var det mye negativitet - utfra en kort bemerkning fra en entusiastisk leverandør. Hva med å senke skuldrene en smule.

    Respons høyttalere er laget av en entusiast. Lyden er det som teller. De låter mer homogent enn de fleste høyttalere i et middels stort rom. Det er viktig, kanskje spesielt for de som hører på klassisk musikk og vil ha den nøytralt gjengitt. For de som ønsker å endre klangen vekk fra det nøytrale med spesielt fokus på deler av frekvensspekteret er de ikke tingen. Respons har som alle høyttalere visse svakheter. For meg har de likefullt vært det beste valget.

    Elektrostatene nevnt annet sted i tråden er svært gode. Tråden handler imidlertid ikke om dem.

    Final
    Godt skrevet! Det er noe eget med høyttalerne fra Persson, kjente godt til dem lenge før jeg kjøpte mine Artist av Andervik. Som hvis noen skulle være i tvil, er en meget hyggelig (og entusiastisk) leverandør! Kjører noen forbi Porsgrunn er det absolutt verdt en lytt i kjellern hans for hakeslipp tendenser.
    Synes jeg kom rimelig ut av min vei til hifi nirvana, lyttet nylig på en annen svenske med dobble bassere, pris og lag med pianolakk som ikke var bedre på en verdens ting.. Subjektivt selvfølgelig, selvom jeg synes det er vanskelig og forstå at andre hører anderledes enn meg :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Andervik Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
335
Link til alle artikler
86
Andervik Audio sine annonser
Bransjenyheter
"DIAMOND AWARD for unparalleled excellence" skriver Audiokey Reviews om Mola Mola Kula integrert

"DIAMOND AWARD for unparalleled excellence" skriver Audiokey Reviews om Mola Mola Kula integrert

  • 1
The Mola Mola Kula integrated amplifier is, to our ears, a state of the art in one box amplification solution. The rich midrange, the perfectly articulated and controlled bass, along with the...
Fortsett
Bransjenyheter
Velkommen til prøvelytting av Respons Jussi nå og i hele påsken

Velkommen til prøvelytting av Respons Jussi nå og i hele påsken

  • 0
Respons og Reidar Perssons nyeste design Jussi er igjen på lager og tilgjengelig for prøvlytting nå og i hele påsken inkludert helligdagene. Ta gjerne kontakt for å avtale prøvelytting eller bare...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Perca effektforsterker får strålende omtale av Dean Waters i Positive Feedback sin helt ferske test

Mola Mola Perca effektforsterker får strålende omtale av Dean Waters i Positive Feedback sin helt ferske test

  • 3
To say that I'd never heard a class D sound so pure would be an understatement. I can't recall having heard any amplifier sound this pure and, more importantly, musical. Les hele testen her: Perca...
Fortsett
Bransjenyheter
Mola Mola Lupe riaa testet i Stereophile

Mola Mola Lupe riaa testet i Stereophile

  • 0
Strålende omtale av Lupe i siste Stereophile: At $9850, its price is high, but the Lupe delivers performance that matches up well with even more costly alternatives. The versatility it offers is...
Fortsett
Bransjenyheter
Project RS2 T powersupplyupgrade med Farad Super 3

Project RS2 T powersupplyupgrade med Farad Super 3

  • 5
Project RS2 T cd drivverk leveres med en rimelig switchet strømforsyning som ikke yter drivverket full rettferdighet. Project tilbyr også en enkel lineær strømforsyning som forbedrer...
Fortsett
Bransjenyheter
Lumin poweroppgradering til Farad Super 3 kit

Lumin poweroppgradering til Farad Super 3 kit

  • 8
Lumin streamere har orginalt et enkelt powersupply som ikke er optimalt lydmessig. Vi tilbyr oppgraderingskit med et markedets beste power, Farad Super 3, og ledningskit som passer til Lumin sine...
Fortsett
Topp Bunn