Politikk, religion og samfunn Stortingsvalget 2021 - Rabaldervalget!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.794
    Antall liker
    11.190
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    For 40 år siden var det allment akseptert at Dagbla' var venstrevridd og VG høyrevridd..... VG eies vel fortsatt av Schibsted, - eller?
    Så dreier det seg vel også om hva dagens "journalister" bekjenner seg til... gåseøyne/anførsel er her brukt helt bevisst. Ikke så få av dagens "journalistene" hadde definitivt "strykt" i norsk for 40 år siden....
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Denslags tester fikk utbredelse i sørstatene, som et "filter" for å unngå at sorte avga stemme. Spørsmålene var ekstremt vanskelige.

    Først måtte man fylle ut en slik:

    Så fikk du slike instruksjoner, inne i testen:
    “Write right from the left to the right as you see it spelled here.”

    Sett i gang, du har ti minutter på deg @Spiralis. Svarer du feil på ett spørsmål blir du stengt ute av valgregisteret.

    Ti minutter. Fra NÅ!

    Vis vedlegget 691277

    Vis vedlegget 691278

    Vis vedlegget 691279
    Ja og da kan vi gjeninnføre det "opplyste eneveldet"! Genialt!

    Eller som det skjedde i Alabama.
    En sort person møtte for testen, fikk utlevert en kinesisk avis og beskjed om å lese en artikkel.
    Han svarte: "Nøyaktig hva som står der kan jeg ikke si, men jeg forstår meningen."
    Han fikk da spørsmålet: "Og hva er meningen i artikkelen?"
    Svar: "Du er nå på en ni**er som ikke får lov til å stemme!"
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    VG har kanskje ein politisk agenda, ut over å få så mange klikk som råd?
    Tja..., kanskje agendaen er så enkel som å si klart i fra at dette er IKKE måten å verve medlemmer på? Uansett venstre eller høyreside, veldedighet eller hva som helst. Kanskje VG bare gjør jobben sin? Hvorfor må alt på død og liv tolkes inn i en eller annen jævla politisk agenda hele tiden? Er det liksom ingen som er opptatt av rett og galt mer?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    Innimellom tenker jeg litt på Siv Jensen og på hvor eitrende innihelsike flyforbanna hun må være på tullingfløyen (TybringgjeddaListhaugfløyen) i eget parti, som ga vekk regjeringsposisjoner fordi de var mot å sette en enslig kvinne i fengsel når hun ankom Norge med sitt barn.

    Tegningen og overskriften rekker, om man ikke har abo på DN.


    Skjermbilde 2021-02-05 kl. 09.57.24.png

    Skjermbilde 2021-02-05 kl. 10.01.03.png
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.022
    ^ las den der i dag tidlig, den var artig.

    Å omdanne partiet over natten til et renskåret opposisjonsparti har vært nærmest umulig. Frp hadde ingen klar politisk strategi da det gikk ut. Det er tydelig nå. Uten å vite hva man skal bruke den nye friheten til, blir det mest ensomhet.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.385
    Antall liker
    20.790
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Gjør ikke meg noe at Frepp er på <10 altså. Forøvrig er jeg en anywhere som bor på landet...
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    " De galopperende prisene på fergereiser har de siste par årene blitt et av mange symboler som får velgerne langs kysten i bevegelse. Høye flypriser, fraværet av tog som CO2-fritt alternativ, store skattelettelser til el-bilister i byene og en klimapolitikk som ikke differensierer. Alt dette har forsterket konfliktaksen mellom by og land. "


     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Blir interessant å se hvor høy temparatur miljøsaken klarer å skape i en evt. ny rødgrønn regjering.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.550
    Antall liker
    15.572
    Torget vurderinger
    2
    Høyre med labben i kakeboksen i et ganske plumpt forsøk på å ta Oslo.

    Fire kontakter mellom Egseth og Herr Moldeordfører før utspillet. Høyre har jo prøvd å høste poeng på Johansens ønske om flere vaksiner til pressområder i Oslo.

    Mageplask og, som Dagbladet skriver, tap av valgammo til høsten.

    Søtt at Erna gikk ut med fb-skjennepreken etter at hun ble fortalt at NRK kjente til Egseths kontakter med ordføreren.

     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Om denne saken viser seg å holde vann, er det en feit ripe i lakken for et antatt seriøst Høyre. Noe av det dummere jeg har hørt om, i så fall. Har hele tiden undret meg over hva det skulle tjene til å skape en merkelig "kamp" mellom to byer midt i en pandemi, det virker jo bare tåpelig, uansett hvilken side man forsøker å se det fra.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Hvorfor er jeg ikke forbauset, egentlig..... "Noen av oss har snakket sammen" er jo et kjent uttrykk...
    Joda, men det må vel finnes grenser....
    Her kommer ordføreren i en by som huser mindre enn 30 000 innbyggere, og liksom skal belære byrådslederen i en by som huser blant annet bydelen Stovner, der det i kun den ene bydelen bor omtrent 30 000 folk med fremmedkulturell bakgrunn.... Da vil jeg heller si at noen burde ha snakket sammen, for hele greia blir jo så dum at det ikke er til å forstå.
    Hva pokker skal en gallionsfigur i en pittoresk fiskerlandsby vite om pandemibekjempelse i en storby med betydelig ansamlinger av fremmedspråklige? Svaret er: Tilnærmet ikkeno'. Og det burde vel noen fortalt ham, egentlig.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.287
    Antall liker
    3.439
    Torget vurderinger
    4
    Ekstremt skuffende og elendig innspill ifra han fjotten ifra Molde ja
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Da saken vokste seg større ut over søndagskvelden denne helga, pekte VG-kommentator Astrid Mæland i en kommentar på noe mange politiske journalister nok ble litt slått av. Argumentene til Torgeir Dahl i VG-intervjuet liknet veldig på frustrasjon og irritasjon som Høyre-folk har gitt uttrykk for på bakrommet.
    Dette var talking points fra Høyre og fjotten fra Molde ble ansiktet utad. Det kunne vært hvilken som helst annen ordfører som trakk "taperloddet".
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.029
    Antall liker
    9.309
    Fjotten fra Molde er bare et redskap for (statsministeren og) en av statsministerens nærmeste medarbeidere.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Nå innbilte jeg meg at ganske mange i ledelsen hos partiet Høyre, var velmenende voksenpersoner. Men akkurat i skrivende stund lurer jeg faktisk på om jeg har tatt feil av dem.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    7.783
    Torget vurderinger
    0
    Nå innbilte jeg meg at ganske mange i ledelsen hos partiet Høyre, var velmenende voksenpersoner. Men akkurat i skrivende stund lurer jeg faktisk på om jeg har tatt feil av dem.
    Du har nok tatt feil! Men det er under dagens forhold både forståelig og tilgivelig!
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Du har nok tatt feil! Men det er under dagens forhold både forståelig og tilgivelig!
    Hvordan da?
    Min oppfatning er at politisk ledelse i et statsbærende parti, har å forholde seg voksent og rasjonelt i viktige spørsmål. Greit å tøyse litt hos Lindmo en kveld, men jeg kan virkelig ikke se hvilke "forhold" som skulle rettferdiggjøre dette sludderet vi nå bevitner.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn