Stjålet krell

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Antall liker
356
Sted
Southwest
Torget vurderinger
3
Sorry altså, men hva har Frank sitt navn med troverdigheten hans å gjøre?

Vel, hvis det er han som kjører sykebilen, så sliter han nok litt med troverdigheten.... ;D

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Jeg snakker om udokumenterte personangrep i et offentlig forum der personen ikke er til stede for å forsvare seg.

Mvh
Roysen

Nå er det ikke snakk om angrep på en selger som privatperson, men hva som er sagt og gjort i forbindelse med jobb!

I motsetning til kritikk av Ying Yang fra en kinesisk netthandel, har dessuten en norsk bransjemann mulighet til å forsvare seg her!

Om negativ kritikk av bransjeaktører ikke skal finne sted på dette forum, bør Høvdingen informere om dette! Det er selvfølgelig ikke mulig å dokumentere alt som er blitt sagt og gjort av overivrige selgere for flere år tilbake, men det sitter godt i minnet :mad:

Gidder ikke å bruke flere kalorier på dette nå, men legger heller pengene mine igjen andre steder!

T

timc

Gjest
Det har forsåvidt ikke noe med hans troverdighet å gjøre, men han forsøkte å rettferdiggjøre sin offentlige kritikk ved å oppgi sitt fornavn som ikke gir noen reell identitet. Poenget var vel at ingen som kaster skitt bør kunne gjemme seg back et "nick" når fullt navnet på personen de kritiserer også er oppgitt.

Mvh
Roysen
Ok. Jeg tolket innlegget hans humoristisk. Greit nok.

På et forum vil uansett et oppgitt navn ha liten verdi, siden man kan dikte opp akkurat det man vil.

Mvh

vassagohifi

Bransjeaktør
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
10
Sted
odense
Litt morsomt .......... jeg har i løpet av helgen snakket med nesten alle jeg kjenner som har Krell FBP CX/MCX forsterkere dvs nyere enn 4 år.......... 6 av de er kjøpt via OHFC, 5 er kjøpt direkte hos Audionord tiltross for at disse hvistnok selger kun til butikker, 3 er kjøpt av importøren i Tyskalnd og hele 8 er kjøpt i fra USA + at jeg vet om en svenske fra Gotland som har kjøpt 2stk 300CX + 1 sett med 450MCX direkte i fra Audionord.

Morsomt nok viser det seg at  flere av de senere averterte Krell forsterkere kommer i fra Audionord og IKKE fra noe tyvegods raid hos Krell i USA............. medmindre det er Audionord som står for distrubisjonen av tyvegodset da ? hva vet jeg.
HAHA.

Nej da audionord laver vel ikke bagdørs salg ? puha.

Men jeg kender nu også rigtig mange med krell.

Og er ved at død af grin.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
0
Meget mulig at trådstarter skrev det han gjorde ut fra et oppriktig ønske om å advare andre mot å gjøre noe dumt. Til det motsatte er bevist vil jeg helst tro det beste om folk.

Men det som skjedde videre med denne tråden er for å si det pent ganske grisete. De første inleggene som gikk i rette med Erio var greie nok for de var saklige, deretter har hele tråden glidd ut i en parodi. Hvis noen på en eller annen høyskole skal forske på internett fora vil nok denne tråden bli med som eksempel på det negative med internett og slike anonyme debattfora. Jeg kjenner ikke og har aldri møtt eller handlet hos denne GT, men han deltar vel ikke i debatten selv og da er det lite snillt å kaste så mye dritt som her har skjedd. Og om GT hadde deltatt i debatten burde den etter min mening vært stoppet likevel på grunn av et ekstremt lavt saklighetsnivå. Den tenderer jo til å ligge på nivå med muslimdebatter på OT ! Og DET sier ikke lite.

Høvdingen har forsøkt å moderere og henstille til fornuft, men slik jeg ser det har debatantene malt Høvdingen inne i et hjørne. Å slette hele tråden er kanskje den eneste farbare vei ? Glad jeg ikke er moderator her i allefall !!

vassagohifi

Bransjeaktør
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
10
Sted
odense
Det er ikke noe nytt å få kjøpt direkte av importør,spesielt ikke i dette tilfelle! Norges forhandler bruker sin energi på å forklare hvor utrolig dårlig Krell er, kanskje han tjener for lite på de?  Att det selges lite Krell siste par kan jo kanskje irritere Audionord en smule.........
Ja hvis det er rigtig så kan jeg ikke forstå hvorfor disse shops ikke har tage kontakt til krell, var det så ikke bedre at få en impotør for norge.

der er de samme problemer med krell i dk , ikke en shop vil have det ind og hvorfor tænk selv.

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
HAHA.

Nej da audionord laver vel ikke bagdørs salg ? puha.

Men jeg kender nu også rigtig mange med krell.

Og er ved at død af grin.
Denne tråden er til å grine av!

Å grine på norsk = å græde på dansk

Å grine på dansk = å smile på norsk

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.664
Torget vurderinger
10
Angående pris,sjekk annonsen på børsen,dansk Krell 700CX,dette kan gi ett inntrykk av at det går an å importere fra USA og selge rimelig i Norden uten at div. mennesker må påstå at dette må jo være stjålet...................? 130000 ny i Danmark! Koster 210000 hos OHC.......... Koster 15000$ i USA = 97500 nkr + moms = 121875 Flyfrakt ca. 4000 inkl. fortolling = 125875 Norske kroner! Du får med litt forbindelser i USA kjøpt denne for 10-12000$,regn selv................. :) Ombyggn. til 240V/50hz hos Audionord var 5000 svenske for 2 mnd. siden,plutselig ble det doblet til 10000 svenske, merkelig..........

Dr.No

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2006
Antall liker
6
Torget vurderinger
15
Jeg ser ikke noe problem. Hvem er det som tar en selger alvorlig? Herregud, da er man jo helt naiv. Nei, jeg mener at en selger bare må få lov å lire av seg hva som helst, for det gjør han jo likevel. Men man skal behandle selgere høflig og pent, uansett, det er min filosofi.
Når det gjelder "et parti Krell som ble tatt av samlebåndet" så skjønner jo selv den mest naive hvor landet ligger. Hvis det det var tyvegods vill jo sereinumrene vært lagt ut for lenge siden. Formuleringen "tatt av samlebåndet" er vel heller valgt for å slippe å påstå at det er tyveri. Hvis det var noe i historien kan man tenke seg noe slikt som at eieren av Krell kommer ned på samlebåndet og laster en del store forsterkere på hengeren fordi han trenger cash i en fart. Han selger dem utenfor de vanlige kanalene til underpris, osv. Det er jo bare bare rett ut av hverdagen i ethvert firma. No

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
568
Torget vurderinger
1
Høres ut som hverdagen i et liten bedrift på Kjeller for et par år siden..

Okei den var under beltestedet :)

R

Roysen

Gjest
Jeg ser ikke noe problem. Hvem er det som tar en selger alvorlig? Herregud, da er man jo helt naiv. Nei, jeg mener at en selger bare må få lov å lire av seg hva som helst, for det gjør han jo likevel. Men man skal behandle selgere høflig og pent, uansett, det er min filosofi.  
Når det gjelder "et parti Krell som ble tatt av samlebåndet" så skjønner jo selv den mest naive hvor landet ligger. Hvis det det var tyvegods vill jo sereinumrene vært lagt ut for lenge siden. Formuleringen "tatt av samlebåndet" er vel heller valgt for å slippe å påstå at det er tyveri. Hvis det var noe i historien kan man tenke seg noe slikt som at eieren av Krell kommer ned på samlebåndet og laster en del store forsterkere på hengeren fordi han trenger cash i en fart. Han selger dem utenfor de vanlige kanalene til underpris, osv. Det er jo bare bare rett ut av hverdagen i ethvert firma. No
Det spørs vel om Krells komponenter er laget etter "samlebåndsprinsippet" ;)

Mvh
Roysen

Topp Bunn