Stift til Rega P3

Simon

Medlem
Ble medlem
09.11.2004
Antall liker
0
Den orginale stiften\pu er utslitt, jeg kan kjøpe den orginale men jeg tenkte går andre typer og hvilke?
Derfor vil jeg spørre dere på forumet hva anbefaler dere.
Max pris 2000kr

Mvh Simon

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
29.885
Torget vurderinger
28
Hei Simon.

Jeg tror nok du ville fått litt bedre råd om du skrev litt om hvilke lydidealer du har. Hva er mangler og styrker ved det du har? Hva ønsker du forandret og forbedret?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.404
Torget vurderinger
10
Jeg vil anbefale Audio Technica AT OC9 til ca. kr.2.000,-. Mener dette er et kupp til prisen.

Mvh.
Ketil

Simon

Medlem
Ble medlem
09.11.2004
Antall liker
0
Lyd idealer, tja Jeg vet ikke om det er rette måten og forklare det på men,jeg liker at det er detaljert og at det er litt trykk i bass området. Spiller allt i fra rock til country.
Mvh Simon

eirik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Hvem selger AT OC9. Har ikke sett de for salg siden HIFI klubben sluttet med de.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
At OC9 tiltredes som anbefaling, og det er en MC med vidt frekvensomfang, glitrende soundstage og utmerket detaljering, og en god match til en Rega 3/RB300 dersom høyttalerne ikke tar med seg den nederste oktaven i fullt nivå, og dersom platespilleren er i god stand med støyfrie lagre osv...

Det er iallefall (i min smak) den beste pu'en jeg kjenner til under 3-4k.
Ellers er jo de nye Rega-pu'ene nokså bra også, og mye bedre enn før!

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
OC 9 er glimrande, men tankane om ulike lydideal er viktige å ta med seg. Kanskje somme vil bli lukkelegare med ein Denon DL 160?
Jeg hadde Denon DL 160 på min Rega, uten at det gjorde det for meg. Men vi er så forskjellige.

K

kbwh

Gjest
Jeg bruker en Rega Elys2 på min gamle Planar 3, og de funker riktig godt sammen (skulle bare mangle egentlig). En Exact vil nok strekke seg ennå litt lenger i høyfrekvensen, men prisen havner på OC9-nivå omtrent. Til gjengjeld klarer men seg med en MM-inngang.

Topp Bunn