Den orginale stiften\pu er utslitt, jeg kan kjøpe den orginale men jeg tenkte går andre typer og hvilke?
Derfor vil jeg spørre dere på forumet hva anbefaler dere.
Max pris 2000kr
Jeg tror nok du ville fått litt bedre råd om du skrev litt om hvilke lydidealer du har. Hva er mangler og styrker ved det du har? Hva ønsker du forandret og forbedret?
Lyd idealer, tja Jeg vet ikke om det er rette måten og forklare det på men,jeg liker at det er detaljert og at det er litt trykk i bass området. Spiller allt i fra rock til country.
Mvh Simon
At OC9 tiltredes som anbefaling, og det er en MC med vidt frekvensomfang, glitrende soundstage og utmerket detaljering, og en god match til en Rega 3/RB300 dersom høyttalerne ikke tar med seg den nederste oktaven i fullt nivå, og dersom platespilleren er i god stand med støyfrie lagre osv...
Det er iallefall (i min smak) den beste pu'en jeg kjenner til under 3-4k.
Ellers er jo de nye Rega-pu'ene nokså bra også, og mye bedre enn før!
Jeg bruker en Rega Elys2 på min gamle Planar 3, og de funker riktig godt sammen (skulle bare mangle egentlig). En Exact vil nok strekke seg ennå litt lenger i høyfrekvensen, men prisen havner på OC9-nivå omtrent. Til gjengjeld klarer men seg med en MM-inngang.