Stereovox

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Hvis jeg får 10 % prosent på en BMW og 40% på en Mercedes ville jeg gått for Mercedesen selv om jeg likte BMW hakket bedre.
Jeg hadde forlangt bedre avslag på BMW'en ;)
 

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
609
Antall liker
75
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Jeg tror det er lettere å få god pris hos den man har nær relasjon til, handlet hos før. Da bygger man opp et ralsjonsforhold som desverre kan gå utover nøytraliteten.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Jeg tror ikke at jeg får en bedre behandling av Peter enn andre kunder av ham. Jeg kan love deg at jeg har måtte betale dyrt for de produktene som jeg har kjøpt fra ham. Vi snakker om MANGE hundre tusen kroner. Det værste er at jeg ikke er ferdig med å handle hos Peter ;)

Endre
Du sier du har handlet mye hos Audiofreaks. Kan jeg stille deg spørsmål om hvilke priser, hvor mye rabatt du får? Får du bedre priser en andre feks? Har du noen formening om det? Hvis du med hånden på hjertet kan si at du betaler det samme som alle andre hos Peter da ser jeg deg som helt upartisk.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Jeg tror IKKE at jeg får MYE bedre priser enn andre kunder, men jeg ser det som naturlig å ha kontakt med den forhandleren som har solgt meg utstyr. Tror de færreste ser på dette som unaturlig.

Endre
Hvis man får MYE bedre priser en andre og har en nær releasjon til forhandler.  Er man da nøytral her på sentralen?

Dette spørsmålet et tilegnet alle her på sentralen! Jeg tror mange kan føle seg truffet her.
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
All reklame er god reklame er det noe som heter. Stereovox er mye i vinden her, og det er bra, fordi det er en fordømt god kabel. Håper forhandleren av Stereovox(som ikke er Peter) ser positivt på all omtalen.
Hei! Endre sier noe positivt om produkter som Audiofreaks ikke er forhandler av. SENSASJON ;D

Endre
Jeg tror det er lettere å få god pris hos den man har nær relasjon til, handlet hos før. Da bygger man opp et ralsjonsforhold som desverre kan gå utover nøytraliteten.
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Hvem er vel nøytrale på dette forumet? Ingen! Alle vil argumentere for deres kabel/ht/amp er verdens beste. Hvorfor, fordi det er det beste de har testet i sitt oppsett. Det vi bør konkludere med er: Stereovox er gode kabler, crystal er gode kabler, nordost er gode kabler. Jeg er ihugga Nordost patriot, men det er en annen sak. Alle som har hifi til over 200.000 har vel fått en grei deal en eller annen plass?
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Hvis jeg får 10 % prosent på en BMW og 40% på en Mercedes ville jeg gått for Mercedesen selv om jeg likte BMW hakket bedre.
Er du skrullete? ;) Å kjøpe Mercedes før BMW? Der går grensa ;)
 
O

om.s

Gjest
Alle som har hifi til over 200.000 har vel fått en grei deal en eller annen plass?
Bifalles!
Og jeg ser det som den nesten naturligste ting i verden at man får en viss relasjon til den forhandleren som har ens foretrukne merke.
Ikke minst vil dette gjenspeile en viss musikalsk/utstyrsmessig interesse fra forhandler for hvordan det hele funker for kunden, man selger tross alt ikke micro anlegg på el-kjöp her.

Ikke minst kan det jo hende at man som kunde gjör seg erfaringer med opsettet som ikke forhandler selv kjenner til, en utveksling av slike felles interesser rundt ett merke/fabrikat ser jeg som naturlig, og nesten obligatorisk fra forhandlers side hva råd og tips til forbedringer osv...gjelder når man har med utstyr i den höyere klassen å gjöre.

Etter noen innlegg i denne tråden å dömme så ser det nesten ut til å finnes de som ikke vil ha rabatter, men insisterer på å få betale full pris, vel, de om det, personlig er jeg takknemlig for de avslag og tilbud på aktuellt utstyr jeg kan få undrveis...

mvh
 

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
609
Antall liker
75
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Konklusjonen er vel da at de fleste av oss som har dyre anlegg er kjøpt og betalt (Gjelder de som kjøper nytt utstyr. Mange kjøper hovdesaklig brukt og da stiller det seg anderledes)!! ::)

Det var vel kanskje aldri det store problemet med Endre fordi jeg og sikkert de fleste her viste at han hadde en nær relasjon til Peter. Men jeg trudde en periode at han kanskje samarbeidet lit med Peter. Jeg forstår at jeg tok feil her. :-[
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Selv så kjører jeg BMW ;)

Endre
Hvis jeg får 10 % prosent på en BMW og 40% på en Mercedes ville jeg gått for Mercedesen selv om jeg likte BMW hakket bedre.
 

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
609
Antall liker
75
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Forskjellen på biler er hvordan blekket er bøyd. Biler er det som intereserer meg minst i verden! Så lenge man kommer seg fra A til B uten å få motorstopp er jeg fornøyd.
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.705
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Hvis noen har råd til å bruke 6-sifrete beløp på komponenter, så vet de også at de stiller i en særklasse til å forhandle frem en bra rabatt. Marginalkostnaden for en forhandler (med alt det innebærer, unntatt innkjøpspris selvsagt) er ikke høyere for et EDGE sluttrinn enn for et billig sluttrin fra Rotel, mens nytten (fortjenesten) er langt høyere. Og derfor er alltid forhandleren villig til å strekke litt ekstra når det gjelder avslag.
Man skal være direkte dum for å ikke benytte seg av de mulighetene man har, det samme gjelder gjelder å bruke en bra kunderelasjon til å få en litt bedre pris enn vanlig. Det har ingenting med å være kjøpt eller betalt. Det syns jeg ville vært en direkte latterlig påstand.
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Jeg kjørte forbi den nye 325i forrige dagen, den var lekker den (den første og eneste med skilter?) Edit: jeg er nok feilinformert om dette, da jeg netttopp har sett en til salgs (med skilter) på Finn.no:-[
Skiltene på din er det jo mulig å gjette seg til ;D
Vel, vet jo ikke helt hvorvidt det er 8 eller 0 ere i midten da, men resten ::)
Hvilken modell er det forresten 5..?

edit: Det dreier seg selvfølgelig om 325i coupe (som jeg så);D
Mvh.KW
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Hei!
Mere bil!
Den eneste Mercedesen jeg kan være i kjøpemodus av, er siste versjon av SLK.
Hadde jeg fått 40% rabatt på den og bare 10% på en ca, tilsvarende (priset/motorstr.) BMW Z4, så hadde valget vært enkelt for meg.
Edit: Oj! Anita Hegerland skal selge sin sorte SLK for 380k kun gått 18000, det kunne vært noe:)
Mvh.KW
 

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
609
Antall liker
75
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Hvis noen har råd til å bruke 6-sifrete beløp på komponenter, så vet de også at de stiller i en særklasse til å forhandle frem en bra rabatt. Marginalkostnaden for en forhandler (med alt det innebærer, unntatt innkjøpspris selvsagt) er ikke høyere for et EDGE sluttrinn  enn for et billig sluttrin fra Rotel, mens nytten (fortjenesten) er langt høyere. Og derfor er alltid forhandleren villig til å strekke litt ekstra når det gjelder avslag.
Man skal være direkte dum for å ikke benytte seg av de mulighetene man har, det samme gjelder gjelder å bruke en bra kunderelasjon til å få en litt bedre pris enn vanlig. Det har ingenting med å være kjøpt eller betalt. Det syns jeg ville vært en direkte latterlig påstand.
Jeg er forsåvidt enig her, og det er også lettere å lage god reklame for denne forhandleren og hans produkter fordi relasjonen er så tett.
 

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
609
Antall liker
75
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Når man har en god relasjon til en forhandler vil man automatisk oppsøke denne forhandleren neste gang man kjøper utsyr. Forhandleren vil selvfølgelig skryte av sine produkter og fortelle at matcen er optimal.

Jeg mener at man som kunde ikke blir helt objektiv når man havner i en for tett kunde/selger relasjon. Man stiller seg ikke helt åpen, er ikke like søkende for andre alternativer.
 

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
609
Antall liker
75
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Et eksempel på dette var modellen Fabio som hadde kjemperelasjon til Krell, ML og Transparent. Husker dere dette?

Jeg tviler ikke på at han hadde peiling på hifi men hvis han hadde skrevet en test eller et innlegg  ville jeg ikke sett på han som 100% objektiv.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Hei!
Jeg kjørte forbi den nye 325i forrige dagen, den var lekker den (den første og eneste med skilter?) Edit: jeg er nok feilinformert om dette, da jeg netttopp har sett en til salgs (med skilter) på Finn.no:-[
Skiltene på din er det jo mulig å gjette seg til ;D
Vel, vet jo ikke helt hvorvidt det er 8 eller 0 ere i midten da, men resten ::)
Hvilken modell er det forresten 5..?

edit: Det dreier seg selvfølgelig om 325i coupe (som jeg så);D
Mvh.KW
Min er en 2005 modell, 525d M-sport tunet til 235hk/540Nm. Eksosanlegg, understell og felger er Hartge :)
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.415
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
Når man har en god relasjon til en forhandler vil man automatisk oppsøke denne forhandleren neste gang man kjøper utsyr. Forhandleren vil selvfølgelig skryte av sine produkter og fortelle at matcen er optimal.

Jeg mener at man som kunde ikke blir helt objektiv når man havner i en for tett kunde/selger relasjon. Man stiller seg ikke helt åpen, er ikke like søkende for andre alternativer.
Her snakker du nok om sakens kjerne. ;)
Velskrevet! :D
 
Topp Bunn