Stereovox anbefales.

relløm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2007
Innlegg
304
Antall liker
168
Jeg har byttet ut mine Nordost kabler,valhalla og heimdal.Synes de var bra,men etter å ha prøvd stereovox kjøpte jeg det til begge anleggene mine.Det ble så bra at jeg blir sitttende å høre på musikk nesten hele dagen.Ble utrolig mye bedre på dynamikk,men også topp og bunn.Ligger heller ikke etter Nordost når det gjelder detaljer og ro i lydbildet.Bruker den rimeligste utgaven Kolibri signal og Firebird ht .Dette kostet meg bare 10000 komplett med jumpers.Konkurerte ut kabler til mange ganger prisen.Er det andre som har noen erfaring med disse.
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.604
Antall liker
151
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
relløm skrev:
Jeg har byttet ut mine Nordost kabler,valhalla og heimdal.Synes de var bra,men etter å ha prøvd stereovox kjøpte jeg det til begge anleggene mine.Det ble så bra at jeg blir sitttende å høre på musikk nesten hele dagen.Ble utrolig mye bedre på dynamikk,men også topp og bunn.Ligger heller ikke etter Nordost når det gjelder detaljer og ro i lydbildet.Bruker den rimeligste utgaven Kolibri signal og Firebird ht .Dette kostet meg bare 10000 komplett med jumpers.Konkurerte ut kabler til mange ganger prisen.Er det andre som har noen erfaring med disse.
Heisann
Har hatt Colibri på test over en periode og Firebird på lån. Og hørt begge to i et annet anlegg.
Ble skuffet over Colibri, AZ Silver Reference (XLR) var en klart bedre kabel IMO. Firebird var, hos meg, ikke så god som Au24, men fungerte bra i et annet anlegg som jeg riktignok ikke har hørt med andre alternativer, og anlegget hadde nok en annen lydsignatur enn hva jeg prioriterer.
Matching og smak er som alltid avgjørende parametere......

Mvh

PS
Har Stereovox digitalkabel (XV2). Hos meg fungerer denne ypperlig, det beste kabelen jeg har hatt, og et kupp til prisen :)
 

relløm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2007
Innlegg
304
Antall liker
168
Matchingen har jo mye og si.Hos meg var de veldig bra på begge anlegg.Hadde ikke trodd at de kunne konkurere ut Valhalla signal og heimdal ht kabel.Jeg hadde en mening om at det var nødvendig med dyre kabler i et bra oppsett.
 

ToffenGunnufsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2007
Innlegg
149
Antall liker
7
Hei!

Hvor fikk dere tak i STerovox kabler. Skulle gjerne ha sjekket de ut. Har Nordost Tyr på kabelsiden. Testet Valhall, men har hørt at de nye toppmodellene til Stereovox har mye av Valhall i seg, men litt mer kropp. Og til rimeligere pris.

Snakkes. :D

MVH, ToffenG
 

plinius

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
609
Antall liker
75
Sted
Drammen
Torget vurderinger
54
Sterovox sine ref kabler er veldig gode de ;D

Bruker dem rund baut. Det som kjennetegner ref serien er holografi og innsikt kobinert med god oppløsning og kropslighet.
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
olaps skrev:
relløm skrev:
Jeg har byttet ut mine Nordost kabler,valhalla og heimdal.Synes de var bra,men etter å ha prøvd stereovox kjøpte jeg det til begge anleggene mine.Det ble så bra at jeg blir sitttende å høre på musikk nesten hele dagen.Ble utrolig mye bedre på dynamikk,men også topp og bunn.Ligger heller ikke etter Nordost når det gjelder detaljer og ro i lydbildet.Bruker den rimeligste utgaven Kolibri signal og Firebird ht .Dette kostet meg bare 10000 komplett med jumpers.Konkurerte ut kabler til mange ganger prisen.Er det andre som har noen erfaring med disse.
Heisann
Har hatt Colibri på test over en periode og Firebird på lån. Og hørt begge to i et annet anlegg.
Ble skuffet over Colibri, AZ Silver Reference (XLR) var en klart bedre kabel IMO. Firebird var, hos meg, ikke så god som Au24, men fungerte bra i et annet anlegg som jeg riktignok ikke har hørt med andre alternativer, og anlegget hadde nok en annen lydsignatur enn hva jeg prioriterer.
Matching og smak er som alltid avgjørende parametere......

Mvh

PS
Har Stereovox digitalkabel (XV2). Hos meg fungerer denne ypperlig, det beste kabelen jeg har hatt, og et kupp til prisen :)
Hei,

Hva koster XV2 og hvem fører de i Norge?

Mvh
Geir
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
EiK skrev:
Det var vel Deko AS som solgte Stereovox i Norge, men de har nå kuttet ut.

Problemet var vel at man kunne handle billigere fra f.eks.;

www.highendcable.co.uk

eller

www.theCableCo.com
Hei Eik,
Ser ut for meg at den eneste tilgjengelige kabelen fra stereovox på digital siden nå er en 2 mtr fra highendcable, mener at de tidligere var priset til kun ca 100 pund per stk/mtr if med pakke tilbud dCS men det kan være at hukommelsen spiller meg et puss her.
highendcable.uk anbefaler nå chord signature for samme pakke men den tror jeg nesten er "dobbel så dyr".

Mvh
Geir
 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.031
Antall liker
544
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Har Stereovox XV2 mellom kilde og DAC - en MEGET god kabel som virkelig har fått en fast plass i anlegget!!

Anbefales!
 

Rob

Medlem
Ble medlem
14.09.2005
Innlegg
22
Antall liker
1
Torget vurderinger
3
Slutter meg til dette, Stereovox er meget gode kabler.
Ikke ulikt Nordost, men med mer kropp
 
Topp Bunn