Stereophiles A liste

peltzman

Medlem
Ble medlem
28.10.2006
Innlegg
40
Antall liker
0
Hei,

Er det noen der ute som har en oppdatert lenke til ovenstående,- om den finnes på web?

Peltzman
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.539
Antall liker
27.477
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Tror at Stereophile har som policy å ikke legge listen ut på nett, fordi det ville gå ut over salget av papirutgaven.
mvh
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Hvilken A liste ? Er det over annonsørene, de som annonserer mest ? Eller er det en liste over de produktene som er rangert som bestlydende? ...kanskje det er en sammenheng her..? ::)

Musical Fidelity produktene blir svært ofte testet i Stereophile. Jeg har ikke tall på hvor mange MF CD spillere og DAC'er som er blitt testet i det bladet, senest igjen for et par måneder siden.
Har MF spesielt vellydende produkter? : NEI !
Har MF spesielt innovative produkter? : NEI!
Annonserer MF mye i Stereophile ? : JA!

Så hvorfor så mye MF tester ?  ::)
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Vil bare legge til ang. mitt tidligere innlegg at Stereophile nødvendigvis ikke gir produktene mer skryt enn hva de fortjener når de først blir testet. Men for at produkter skal kunne havne på Stereophiles A liste må de nødvendigvis bli testet. Og det er her jeg mistenkeliggjør hvilke motiver som ligger til grunn for utvelgelsen...?

Det er fryktelig mye spennende HiFi der ute. Stereophile konsentrerer seg om en liten gruppe High-end produkter som de gjentatte ganger vier oppmerksomhet i produkttester.
 

fibreist

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
136
Antall liker
2
Hei
Har Espen R noe spesielt i mot MF greier,etter min mening har de svært vellydende produkter og derfor er de på listen.
Som sagt min mening.
Mvh
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.083
Antall liker
2.620
Hei
Har Espen R noe spesielt i mot MF greier,etter min mening har de svært vellydende produkter og derfor er de på listen.
Som sagt min mening.
Mvh
Hei!

Espen R har absolutt ikke noe imot MF produkter. Jeg stiller bare et spørsmål om hvorfor MF produkter så til de grader blir favorisert under utvelgelsesprosessen for hvilke produkter som skal testes i Sterophile.

Noe som er latterlig med MF, er at et stort antall produkter er produsert i såkalt "Limited Edition" antall, begrenset til noen hundre eksemplarer. Produsent skal virkelig være overlykkelig oppnår han salg på hele "kvota". Dette er et gammelt og utslitt markedsføringstriks.

Produktene låter sikkert bra de.
 

ls35a

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.09.2005
Innlegg
99
Antall liker
0
Å få produkter til test i Stereophile er en meget vanskelig og omfattende affære.

Du må helst kjenne noen som kjenner noen i redaksjonen, og du bør ha en distributør/importør som er inne i "varmen".
Ikke at Stereophile er kjøpt og betalt, men de har så stor pågang fra mange aktører at de prioriterer sine "sikre kort".

Vet om produsenter som har jobbet i år for å få produkter til test i Stereophile.

PS! MF er nok som Espen R sier, "inne i varmen"
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Du må helst kjenne noen som kjenner noen i redaksjonen, og du bør ha en distributør/importør som er inne i "varmen".
Er du sikker på dette? Er et stykke til USA. Har du snakka med noen i Stereophile? - Har lyst til å vite hvor du har denne informasjonen fra.
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Jeg mener å huske at man tidligere kunne kjøpe særtrykk av Recommended Components, men kanskje Stereophile har sluttet med tilbudet.

Nå vinner MF også mange priser i engelske magasiner, men MF er jo engelsk, og man bør heie på sine egne.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.151
Antall liker
6.737
Torget vurderinger
4
Recommended Components er ikke ment som en utfyllende, fullstendig eller endelig ranking av all verdens hifi-produkter. Det er en umulig oppgave. Derimot er det som navnet tilsier en liste over produkter de kan anbefale....og man anbefaler vel bare ting man selv har prøvd og kan gå god for?

At det kan være en langdryg og vanskelig prosess spesielt for nye og mindre produsenter å få produkter testet i Stereophile er naturlig. Det SKAL være en høy terskel for å slippe til i de største magasinene. Selvsagt er det en kamp om oppmerksomheten, som i hifi-markedet forøvrig, men at man må kjenne noen i redaksjonen er direkte feil. Da kan du ikke ha lest mange Stereophile's.

At det er produsenter som noen mener mangler eller andre mener blir favorisert er ikke noe nytt. Slik er det her i vår lille andedam også. De flestes som tester og skriver i hifi-magasiner lever ikke av det, men gjør er folk som har tatt hobbyen sin litt lenger og bruker fritiden til dette. Da er det naturlig at man søker produkter man selv er nysgjerrig på, som man selv har tro på at er bra, fra produsenter man har tillitt til. Ingen gidder vel å kaste bort tiden på hifi-greier man ikke liker ? Stereohile sine skribenter har sine favoritter, HiFi+ har andre favoritter, TAS har atter andre favoritter.
 

DSP

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.02.2005
Innlegg
369
Antall liker
0
Stereophiles setter visse krav etter det jeg har oppfattet: Produktet må ha amerikansk importør, med x-antall utsalgsteder. Produsenten av hi-fi må være av en viss størrelse. Derfor finner vi f.eks ikke tester av små produsenter vi kjenner til i europa som lager eksemplariske produkter.
 
Topp Bunn