Har underveis to CineMag step up trafoer, som jeg vil koble mellom en AT OC 9 ML II, og RIIA på en Tandberg TR 1000. Pick up en har 0.4mV ut og Tr klarer mellom 1,8 og 6 mV inn. Ideelt er visstnok 3mV inn. Såvidt jeg fatter; så er det 47 kohm inn på TR som de fleste mm innganger. Trafoen har mulighet for å koble 37,5 eller 150 eller 600 ohm inn og gir 50 kohm ut.
Da jeg begynte å lete etter trafoer for å bygge step up tenkte jeg at en trafo med ratio 1/10 måtte være perfekt(0,4 mV x 10 = 4mV). Men etter som jeg leser meg opp får, jeg inntrykk av at det ikke er så enkelt allikevel. ??? Jeg blir rett og slett dummere jo mer jeg leser. Det fins jo regnestykker der ute, men nå gir jeg snart opp.
En faktor i disse regnestykkene er pick up ens load impedance. På AT OC 9 ML II er denne oppgitt til 20 ohm eller høyere. Eller høyere?
Håper noen der ute kan forbarme seg, og kaste lys over dette motstandsmørket.
PS: valget falt på denne trafoen, da Altec Lansing 4722 Audio ser ut til å h blitt kostbare.
Og:
CineMag's experience goes back to the 1940s with Ed Reichenbach's pioneering designs for Altec-Lansing. The technology has made huge strides since then, but the reasons for employing CineMag's superior quality mic transformers remain the same: Excellent impedance matching between the microphone and the pre-amplifier, excellent balance and common mode rejection ratios (CMRR), very low distortion, and superior bandwidth.
Da jeg begynte å lete etter trafoer for å bygge step up tenkte jeg at en trafo med ratio 1/10 måtte være perfekt(0,4 mV x 10 = 4mV). Men etter som jeg leser meg opp får, jeg inntrykk av at det ikke er så enkelt allikevel. ??? Jeg blir rett og slett dummere jo mer jeg leser. Det fins jo regnestykker der ute, men nå gir jeg snart opp.
En faktor i disse regnestykkene er pick up ens load impedance. På AT OC 9 ML II er denne oppgitt til 20 ohm eller høyere. Eller høyere?
Håper noen der ute kan forbarme seg, og kaste lys over dette motstandsmørket.
PS: valget falt på denne trafoen, da Altec Lansing 4722 Audio ser ut til å h blitt kostbare.
Og:
CineMag's experience goes back to the 1940s with Ed Reichenbach's pioneering designs for Altec-Lansing. The technology has made huge strides since then, but the reasons for employing CineMag's superior quality mic transformers remain the same: Excellent impedance matching between the microphone and the pre-amplifier, excellent balance and common mode rejection ratios (CMRR), very low distortion, and superior bandwidth.
Vedlegg
-
30 KB Visninger: 285