Stemningsrapport med bilde!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Det hadde gjort seg. Er nok dessverre bare en N52b25 i en E91. Jeg har en e87 også, men den er sparebøsse med m47tu2d20.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.571
    Antall liker
    1.306
    Sted
    Oslo
    Det hadde gjort seg. Er nok dessverre bare en N52b25 i en E91. Jeg har en e87 også, men den er sparebøsse med m47tu2d20.
    Satt dysene godt fast hos deg ? M47 20d sparker greit fra seg med ess tuning og fjerning av dpf ;) Lyden er artig også


     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Det hadde gjort seg. Er nok dessverre bare en N52b25 i en E91. Jeg har en e87 også, men den er sparebøsse med m47tu2d20.
    Satt dysene godt fast hos deg ? M47 20d sparker greit fra seg med ess tuning og fjerning av dpf ;) Lyden er artig også
    Jeg prøvde ikke å dra ut dysene, trengte bare å nappe av kontaktene for å få av ventildekselet. ;)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.424
    Antall liker
    12.514
    Sted
    Sørlandet
    Kulturkirken Jakob, konsert med Marius Roth Christensen:

    konsert.jpg


    Vi ble servert alt fra Hjernen er alene til O helga natt. Flott konsert! I kveld står Sølvguttene for tur i Fagerborg Kirke, etterfulgt av Nobel konsert på mandag og til slutt Helene Bøksle. Hva gjør man ikke får å få litt julestemning :)

    -BB-
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.616
    Antall liker
    58.284
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Folkens jeg kommer med nyheter
    jeg må be om absolutt stillhet
    Ventetida er over
    det kommer til å falle snø i natt


    IMG_20161101_122956 snø.jpg


    Her kommer vinteren
    Her kommer den kalde, fine tida
    Her kommer vinteren
    Endelig fred å få

    (Jokke, selvsagt)
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Flott !! Hvor er dette?

    EDIT: Tok noen øyeblikk før det gikk opp for meg! I perioden 98- 2005 var jeg vel en tur innom Stavanger minst en gang i året, men har ikke vært der etter -05.... Scheise.. må se å få til en tur!
     
    Sist redigert:

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Stavanger Konserthus, Fartein Valen -salen.
    Händels Messias ikveld.
    Bilde tatt fra oppunder taket på tredje sidebalkong. Hadde ikke lov, og fikk kjeft av vakten. Angrer bare litt :cool:
    men måtte ha bilde av venner i koret.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Siste rest av biljobben, lufte kjølesystemet etter termostat bytte.
    Veldig kjekt med elektrisk vannpumpe, så slipper man å starte motoren. :)
    IMG_20171208_101056.jpg


    edit: ser at jeg har en liten vaskejobb i motorrommet forran meg også. :p
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Det hadde gjort seg. Er nok dessverre bare en N52b25 i en E91. Jeg har en e87 også, men den er sparebøsse med m47tu2d20.
    Jaja, men ikke halvgærent det eller.;) Har selv E92.:)
    Neida, har jo overlevd med den i 6 år.
    Jeg synes bare at den gir litt lite effekt i forhold til forbruk. Motoren har jo veldig mye interessant teknologi som skal gjøre den mer effektiv som feks valvetronic, blokk i magnesium og elektronisk kjølesystem som regulerer temperaturen etter belastning, så jeg er skuffet over at den har tilsvarende forbruk som tidligere generasjoner 325i (e30 325i var min første bil). Økende vekt for hver generasjon har vel en finger med i spillet her.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Det hadde gjort seg. Er nok dessverre bare en N52b25 i en E91. Jeg har en e87 også, men den er sparebøsse med m47tu2d20.
    Jaja, men ikke halvgærent det eller.;) Har selv E92.:)
    Neida, har jo overlevd med den i 6 år.
    Jeg synes bare at den gir litt lite effekt i forhold til forbruk. Motoren har jo veldig mye interessant teknologi som skal gjøre den mer effektiv som feks valvetronic, blokk i magnesium og elektronisk kjølesystem som regulerer temperaturen etter belastning, så jeg er skuffet over at den har tilsvarende forbruk som tidligere generasjoner 325i (e30 325i var min første bil). Økende vekt for hver generasjon har vel en finger med i spillet her.
    Skjønner godt tankegangen. Hadde selv E30 325i når jeg var ung. Med turbo også, men det er enn annen historie. E39 med M54B25 som jeg hadde for noen år siden hadde høyere forbruk enn E30’n. Men når man tenker på vekten av en E30 så er nok det en del av forklaringen. Det er jo en blikkboks i forhold til nyere biler. En annen er jo at det har blitt satset hardt på dieselmotorer, og med turbo har disse blitt veldig effektive. Det har ikke vært samme satsing på bensinmotorer før nå nylig, og stort sett alle med et akseptabelt forbruk har turbo. Min E92 har N54B30 og forbruket er høyt i forhold til tilsvarende diesel, men i forhold til feks N52B25 som du har så tipper jeg at det ikke er så ille med tanke på effekt.:)
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Har hatt M47TUD20 og benka 240hk og 470nm i en treserie. Målte den aldri men komfuseren sa 0,37 på tur, mindre viktig ift at den faktisk gikk ganske bra. Bråkte dog aalt for mye fra utsiden men det fant jeg jo ikke ut før kjøperen kjørte avgårde med den.. :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Har hatt M47TUD20 og benka 240hk og 470nm i en treserie. Målte den aldri men komfuseren sa 0,37 på tur, mindre viktig ift at den faktisk gikk ganske bra. Bråkte dog aalt for mye fra utsiden men det fant jeg jo ikke ut før kjøperen kjørte avgårde med den.. :)
    Når den er tunet så regner forbruksmåleren feil.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.948
    Antall liker
    1.312
    Det hadde gjort seg. Er nok dessverre bare en N52b25 i en E91. Jeg har en e87 også, men den er sparebøsse med m47tu2d20.
    Jaja, men ikke halvgærent det eller.;) Har selv E92.:)
    Neida, har jo overlevd med den i 6 år.
    Jeg synes bare at den gir litt lite effekt i forhold til forbruk. Motoren har jo veldig mye interessant teknologi som skal gjøre den mer effektiv som feks valvetronic, blokk i magnesium og elektronisk kjølesystem som regulerer temperaturen etter belastning, så jeg er skuffet over at den har tilsvarende forbruk som tidligere generasjoner 325i (e30 325i var min første bil). Økende vekt for hver generasjon har vel en finger med i spillet her.
    Skjønner godt tankegangen. Hadde selv E30 325i når jeg var ung. Med turbo også, men det er enn annen historie. E39 med M54B25 som jeg hadde for noen år siden hadde høyere forbruk enn E30’n. Men når man tenker på vekten av en E30 så er nok det en del av forklaringen. Det er jo en blikkboks i forhold til nyere biler. En annen er jo at det har blitt satset hardt på dieselmotorer, og med turbo har disse blitt veldig effektive. Det har ikke vært samme satsing på bensinmotorer før nå nylig, og stort sett alle med et akseptabelt forbruk har turbo. Min E92 har N54B30 og forbruket er høyt i forhold til tilsvarende diesel, men i forhold til feks N52B25 som du har så tipper jeg at det ikke er så ille med tanke på effekt.:)
    Jeg hadde en Hartge m20b27 i min. :)
    Utviklingen av n52 motoren viste jo litt interessant satsing på bensinmotorer, men de kom vel frem til at det var rimeligere og mer effektivt å satse på turbo. Dette lå egentlig i kortene da jeg kjøpte min også, så jeg tenkte at det ville bli siste sjanse til å eie en forholdsvis moderne BMW med sugesekser og manuellkasse. På denne tiden var jeg veldig reservert mot turbo etter å ha tøffet rundt ett par år i en e39 530d (decat og ecotune 245hk/550nm) med automatkasse, her ble det litt mye venting på giring og ladetrykk.
    N54 med sine dobble turboer skulle jeg nok fint kunne levd med. Ser at eierene rapporterer om ca likt forbruk som N52, men da med mye mer effekt og moro per dråpe. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.003
    Antall liker
    12.884
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Hørte musikk til langt på mårrakvisten i dag.

    20171209_192830.jpg


    Her er ikke mye lyttetretthet, kun menneskelig tretthet som dro meg til sengs.

    20171209_193610.jpg


    Da kan jeg herved anbefale TAD drivere som gode musikkformidlere.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Har hatt M47TUD20 og benka 240hk og 470nm i en treserie. Målte den aldri men komfuseren sa 0,37 på tur, mindre viktig ift at den faktisk gikk ganske bra. Bråkte dog aalt for mye fra utsiden men det fant jeg jo ikke ut før kjøperen kjørte avgårde med den.. :)
    Når den er tunet så regner forbruksmåleren feil.
    Hvorfor gjør den det? Viste forøvrig ganske nøyaktig akkkurat det samme før og etter tuning.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Neida, har jo overlevd med den i 6 år.
    Jeg synes bare at den gir litt lite effekt i forhold til forbruk. Motoren har jo veldig mye interessant teknologi som skal gjøre den mer effektiv som feks valvetronic, blokk i magnesium og elektronisk kjølesystem som regulerer temperaturen etter belastning, så jeg er skuffet over at den har tilsvarende forbruk som tidligere generasjoner 325i (e30 325i var min første bil). Økende vekt for hver generasjon har vel en finger med i spillet her.
    Skjønner godt tankegangen. Hadde selv E30 325i når jeg var ung. Med turbo også, men det er enn annen historie. E39 med M54B25 som jeg hadde for noen år siden hadde høyere forbruk enn E30’n. Men når man tenker på vekten av en E30 så er nok det en del av forklaringen. Det er jo en blikkboks i forhold til nyere biler. En annen er jo at det har blitt satset hardt på dieselmotorer, og med turbo har disse blitt veldig effektive. Det har ikke vært samme satsing på bensinmotorer før nå nylig, og stort sett alle med et akseptabelt forbruk har turbo. Min E92 har N54B30 og forbruket er høyt i forhold til tilsvarende diesel, men i forhold til feks N52B25 som du har så tipper jeg at det ikke er så ille med tanke på effekt.:)
    Jeg hadde en Hartge m20b27 i min. :)
    Utviklingen av n52 motoren viste jo litt interessant satsing på bensinmotorer, men de kom vel frem til at det var rimeligere og mer effektivt å satse på turbo. Dette lå egentlig i kortene da jeg kjøpte min også, så jeg tenkte at det ville bli siste sjanse til å eie en forholdsvis moderne BMW med sugesekser og manuellkasse. På denne tiden var jeg veldig reservert mot turbo etter å ha tøffet rundt ett par år i en e39 530d (decat og ecotune 245hk/550nm) med automatkasse, her ble det litt mye venting på giring og ladetrykk.
    N54 med sine dobble turboer skulle jeg nok fint kunne levd med. Ser at eierene rapporterer om ca likt forbruk som N52, men da med mye mer effekt og moro per dråpe. :)
    Hadde selv en E39 525D, så forstår hva du snakker om. Hyggelig forbruk da.:)
    N54 er ok på forbruk når den er helt original. Når den er tunet går den rimelig godt, men forbruket skyter i været. Min ligger for salg nå. Tenker å bytte ut i X5. En bil som egner seg bedre i grisgrendte strøk, som der hvor jeg bor.
    Forresten lite som slår lyden i en litt modifisert M20.:D

    Stemningsrapport fra i kveld. Rødvin i glasset, platespilleren snurrer, og det har sneket seg inn en sort absorbent på teppet.
    2F2953B9-95EE-4C48-8915-04A1AB51BB9B.jpg
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Skjønner godt tankegangen. Hadde selv E30 325i når jeg var ung. Med turbo også, men det er enn annen historie. E39 med M54B25 som jeg hadde for noen år siden hadde høyere forbruk enn E30’n. Men når man tenker på vekten av en E30 så er nok det en del av forklaringen. Det er jo en blikkboks i forhold til nyere biler. En annen er jo at det har blitt satset hardt på dieselmotorer, og med turbo har disse blitt veldig effektive.
    Det har jammen jeg også hatt, IX Touring med 1 bar. Det var morro bil det.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SRM

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Har hatt M47TUD20 og benka 240hk og 470nm i en treserie. Målte den aldri men komfuseren sa 0,37 på tur, mindre viktig ift at den faktisk gikk ganske bra. Bråkte dog aalt for mye fra utsiden men det fant jeg jo ikke ut før kjøperen kjørte avgårde med den.. :)
    Når den er tunet så regner forbruksmåleren feil.
    Hvorfor gjør den det? Viste forøvrig ganske nøyaktig akkkurat det samme før og etter tuning.
    Fordi forbruksmåleren regner ut forbruket etter de forutseninger som bilen forlater fabrikken med. Endrer du på parametere for motoren blir forutsetningen som forbruksmåleren regner ut i fra feil.

    Skjønner godt tankegangen. Hadde selv E30 325i når jeg var ung. Med turbo også, men det er enn annen historie. E39 med M54B25 som jeg hadde for noen år siden hadde høyere forbruk enn E30’n. Men når man tenker på vekten av en E30 så er nok det en del av forklaringen. Det er jo en blikkboks i forhold til nyere biler. En annen er jo at det har blitt satset hardt på dieselmotorer, og med turbo har disse blitt veldig effektive.
    Det har jammen jeg også hatt, IX Touring med 1 bar. Det var morro bil det.
    Leketøy det. :)
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.769
    Antall liker
    14.563
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Bra navn, ikke fullt så bra øl. Hadde store forventninger til meg selv. Liker dog portrettet men savner en man bun og hipsterskjegg.
    1512816400307.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    aviary-image-1512942586876.jpg


    Er på besøk hos en kompis. Tivoli Audio med Egil Houelands musikkvalg står for underholdningen. Ghost bride står for stemningen. Hun ble funnet under den tynne isen på et lite vann et par vintre siden... spooky. :eek:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn