Stemningsrapport med bilde!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.124
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    hehe. Er hard dette basskjørtet

    Blir spennende å se om jeg får lyd i de idag.

    får vel komme med en stemmingsrapport om det skjer...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    La denne akkurat inn i min egen tråd, men det er jo en stemningsrapport......

    Kan ikke huske sist jeg ikke har vært publikum på Bergenfest. I år ble det likevel ikke sånn, og hva ble alternativet, min første klassiske konsert på en gjennomsnittelig Nord Koreansk levealder. Hmmm, men ok, den som intet våger intet vinner.


    Før vi nådde frem til kirkekonserten var det tid for litt italiensk mat med tilstrekkelig mengde rødvin til at vi begge var kommet i rette stemning (som om jeg vet hva som er den rette stemning på en klassisk konsert). Etter maten gjorde jeg som jeg pleier å gjøre på italienske restauranter, bestilte et lite glass med Grappa.

    image.jpg


    Klarte heldigvis å holde mine norske gener i tøyle, og avsluttet glasset halvtomt eller halvfullt om du vil. Det var likevel nok til at stemningen var relativt elevert da vi nådde frem til Kirken hvor konserten ble holdt. Det første som slo meg når jeg kikket på resten av publikum og symfoniorkesteret var at gjennomsnittsalderen sikkert var godt over 70, i hvert fall når det gjaldt publikum. Det var bare å sette seg ned i noen stoler som var like ubehagelige som kirkestoler sikkert skal være, registrere hvor hjertestarterene var plassert og håpe på en rolig kveld uten dødsfall. Heldigvis knuste vi alt av aldersstatistikk, og både publikum og musikere overlevde kvelden.

    På programmet for dagen var Schumann, Mozart og Beethoven. Dirigenten så litt sydlansk ut og kalte seg Pedro Lopez Lopez. Er fremdeles usikker på om dette var navnet hans eller det var stamming som var grunnen. Etter at de hadde brukt en halv time på å spille gjennom Schumann, veivet han med med armene og gikk demonstrativt ut på gangen. Publikum klappet, men jeg antar de ikke skjønte alvoret i stuasjonen. Dette skjønte definitivt blåserekken som ble sendt opp blant publikum. Selv følte jeg meg ille til mote, og tenkte på hva AtleT og Emotion ville følt i en lignende situasjon. Etter noen minutter kom Lopez, eller Lopez Lopez tilbake. Han skred over gulvet med et stivt og teatralsk smil. På grunn av dårlig samvittighet tenkte jeg, men neida, han gikk demonstrativt opp på podiet og fortsatte med Mozart som om ingenting skulle ha skjedd. Tilbake satt jeg og blåserekken som store spørsmålstegn.

    Mozart puslet og gikk en 20 minutters tid med hovedfokus på en solist på fiolin som jeg tror alle mente var ordentlig flink. Da han var ferdig reiste vi oss alle opptil flere ganger og klappet overstadig. Jeg tror resten av orkesteret også var fornøyd for de klappet også, dog noe mer avmålt. Solisten gikk, som dirigenten hadde gjort tidligere, resolutt ut på gangen, men måtte komme tilbake da det var en ung gutt som ville gi ham blomster. Det var godt han hadde fått gått av seg sinnet, alt annet ville vært en skikkelig hverdagsskandale.

    Etter dette intermezzoet roet det meste seg. Både musikere og publikum fant ut at de skulle gå ned i kjelleren, roe gemyttene og nyte et glass hvitvin og noe å bite i. Min kone og jeg var da såpass følelsesmessig utmattet at vi tenkte at nok er nok, og bestemte at det var på tide å rusle hjemover. Det er heller ikke til å stikke under en stol at jeg fremdeles syntes synd på blåserekken. Det ble ikke Bergenfest, men jeg er likevel en ny erfaring rikere.

    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    39.977
    Antall liker
    81.794
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    96

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.232
    Antall liker
    6.350
    IMG_0163.jpg


    Når råvarene og teknikken sitter, er enkel mat ofte det beste. Mild lasagne med ekstra frisk salat til søndagsmiddag. 100% vegetarisk of course.
    Passer perfekt etter kjøkkenmontasje og hagearbeid!
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Henter eldstegutten på 7 daglig på skole i Oslo sentrum, og av og til surrer vi rundt å bruker lang tid på vei hjem til Tøyen.
    Denne gangen tittet vi innom Trefoldighets kirken og lekte prest og organist på micropipeorgel.

    Beklager dårlige mobilbilder

    IMG_20150609_163951.jpg

    IMG_20150609_163904.jpg



    Dagens preken

    IMG_20150609_163709.jpg
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Dette er en trist dag for meg, ser ut til at jeg må pakke bort godlyden for en stund.

    1.jpg

    2.jpg



    Pga. denne:

    3.jpg


    Husets halvt-åring bruker denne som RAMBUKK, og jeg vil helst unngå knall og fall med 22 kilos jernklosser på vaklende stativer.
    MEN, jeg kommer sterkere tilbake når snøen faller igjen og har forhåpentligvis da erstattet stativene med miniSLOBS
    på 4 X 18 tommer og mengder av ny musikk som skal nytes gjennom den kalde og mørke årstiden.

    B
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Du får si i fra hvis abstinensene blir for store, alltid mulighet for et par timer i sweetspot hos meg:) Jeg har også hjertet i halsen av og til når hunden (60kg) kommer logrende!
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.124
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Dette er en trist dag for meg, ser ut til at jeg må pakke bort godlyden for en stund.

    Vis vedlegget 326311
    Vis vedlegget 326312


    Pga. denne:

    Vis vedlegget 326313

    Husets halvt-åring bruker denne som RAMBUKK, og jeg vil helst unngå knall og fall med 22 kilos jernklosser på vaklende stativer.
    MEN, jeg kommer sterkere tilbake når snøen faller igjen og har forhåpentligvis da erstattet stativene med miniSLOBS
    på 4 X 18 tommer og mengder av ny musikk som skal nytes gjennom den kalde og mørke årstiden.

    B
    Nærmer seg besøkstid her også. Mangler bare en skikkelig subamp.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Må få hørt 8X12 subene ja.

    Vidar, tror jeg har tlf.nr ditt. Ringer deg. Er det mulighet for en Dynaudio lytte session før sommerferien kanskje? Tiden flyr.
    B
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    308
    Hei gismo. Ser flott ut det der. Kan du si litt mere om den dacen, og gjerne med flere bilder. (lag gjerne en egen tråd )
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.468
    Antall liker
    31.824
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Årets mc-tur er over. Turen var super på mange måter, vi kjørte noen av de beste motorsykkelveiene Norge har, og været var upåklagelig med sine 25 grader på sør- og vestlandet og nede i 6 grader på Haukelifjell.
    Årets rute ble Nøtterøy - Telemark - Stavanger - Haugesund - Haukelifjell - Sørumsand - Nøtterøy
    Det ble 160 mil med svingete veier, nydelig natur, morsom kjøring og godt selskap :)

    IMG_20150612_160542.jpg
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.039
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Skikkelig nedlegg skal gjøres med fothviler og kneet i asfalten, samtidig holder man kneet inntil tanken. Bakhjul skal spinne kontrollert og legge igjen en fet lakrisremse i asfalten. Jaja, dette var meg i 1999. I dag har jeg blitt en stor kylling på motorsykkel og kjenner frykten på en helt annen måte en tidligere.. Rart hvordan man endrer seg med tiden, er fremdeles ung :)

    208459_5432395422_3105_n.jpg
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.486
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Fra Kawasuki til Yamasaki :)
    Blir en ukes tid+ mc tur fra slutten av neste uke ... Satser på fint vær.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Tøfft!!! Er det SLOBs? Mekka sjæl?
    Eller er det de som Johoo hadde?
    Ligner veldig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn