Statsbudsjettet

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
På veg til jobb i dag kunne jeg høre Kristin Halvorsen fra radioen uttale at hovedfokus i dette statsbudsjettet er rentenivået, og det er jo hyggelig for alle som har lån. Men dette henger ikke helt sammen med hva Halvorsen tidligere har uttalt; at regjeringens politikk ikke påvirker rentenivået. Har hun endelig fått opplæring i samfunnsøkonomi? Spørsmålet nå er om det å svi av 210 mill av oljefondet i snitt per dag er rette medisin for å få ned styringsrenten. De som sitter i regjering har jo lenge skremt oss med at Fremskrittspartiet vil bruke så mye av oljefondet at økonomien vil bli overopphetet. Skal de nå vise oss hvor farlig det er?

Politikk er ikke enkelt å forstå.

K

kathrine

Gjest
Hei!

Infilasjon, renteoppgang, stigende arbeidsløshet,verre for gamle,eneforsørgere,syke og rett mot stupet gjelder KUN hvis FrP bruker "oljepenger" ;D

Vh

S

S

Slubbert

Gjest
Gjesp.

"A bureaucracy always tends to become a pedantocracy." - John Stuart Mill.

A

Atle Kristiansen

Gjest
Gjesp, John Stuart Mill.

Mvh
Atle "du må lære deg å sitere Chomsky med" K

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
I dagens "Morgenbladet" står det en god anmeldelse av Naomi Kleins siste bok. Kalle Moene, sosialøkonom fra UiO, har skrevet den. Et fint oppgjør med ekstrem-teoretisk-økonomisk tenkning.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjest skrev:
I dagens "Morgenbladet" står det en god anmeldelse av Naomi Kleins siste bok. Kalle Moene, sosialøkonom fra UiO, har skrevet den. Et fint oppgjør med ekstrem-teoretisk-økonomisk tenkning.
Jeg syns ikke denne damen er så mye å rope hurra for.

Les forøvrig Jan Arild Snoens anmeldelse av boken, den er vel så treffsikker.
http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/09/28/513463.html

A

Atle Kristiansen

Gjest
A

Atle Kristiansen

Gjest
oddgeir skrev:
Jøss, er du våken så tidlig? :eek:
Fyllesjuk som faen... Det sover en person i min seng, best å holde seg unna. Å bruke Chile som et foregangseksempel for neoliberalistisk kapitalisme er jo den glade vanvidd. Men ham om det...

Mvh

Elektron

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.07.2007
Antall liker
120
Sted
Bergen
Det som er så komplett idiotisk er at de først senker avgiftene på dieselbiler slik at mer enn 80% velger dieselbil. Argumentet var miljøvennlighet.
I neste omgang så økes avgiften på dieselen fordi disse bilene er miljøfarlige likevel. Er sjeleglad jeg har partikkelfilter på min ellers hadde det også blitt dyrere årsavgift.

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7

Trodde dette var et gruppebilde av regjeringen jeg!! :eek:

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Skatteøkningene (toppskatt) er idiotiske. Manglende satsning på forskning er pinlig. Djupedal (Dybendal) har 1-årig vaktmesterutdannelse, og det merkes.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
legger som vanlig merke til at barnetrygden ikke økes i takt med inflasjonen(0% Økning).. det er vel for å få hele folket i arbeid.. dvs å tvinge holmenkollfruene og innvandrerkvinnenne ut i arbeidslivet.. det er jo styggedom at noen finansierer "hjemmeværende" med barnetrygd og samtidig oppdrar egne barn :mad:

og kontantstøtten vet vi jo hva som vil skje med... :-\

mvh
Sleiven

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
BBking skrev:
Skatteøkningene (toppskatt) er idiotiske. Manglende satsning på forskning er pinlig. Djupedal (Dybendal) har 1-årig vaktmesterutdannelse, og det merkes.
Han uttrykker seg iallefall langt bedre enn deg.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Egentlig er demokrati helt forkastelig :-\ Folket risikerer jo å få den regjeringen de stemmer på og ikke den de bør ha! :eek: Nei opplyst envelde er så meget bedre!

Spiralis som livstids president !!!
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Skjønner ikke at folk klager. Vi lever i verdens beste land. Men er du bortskjemt, så blir du aldri fornøyd.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjest skrev:
Skjønner ikke at folk klager. Vi lever i verdens beste land. Men er du bortskjemt, så blir du aldri fornøyd.
Jeg blir selvsagt ikke fornøyd før jeg har diktatoriske fullmakter !! Men hvem var egentlig den der kommentaren stilet til ??

M

maestro

Gjest
BT skrev:
På veg til jobb i dag kunne jeg høre Kristin Halvorsen fra radioen uttale at hovedfokus i dette statsbudsjettet er rentenivået,
- og jeg som trodde at hun var opptatt av klima og miljø! Det er langt mellom teori og praksis.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Spiralis skrev:
Gjest skrev:
Jeg blir selvsagt ikke fornøyd før jeg har diktatoriske fullmakter !! Men hvem var egentlig den der kommentaren stilet til ??
Fr.p

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
det er forsvinnende lite midler avsatt til "økonomisk støtte til audiofile".. :p

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Pengvim skrev:
det er forsvinnende lite midler avsatt til "økonomisk støtte til audiofile".. :p
Det finnes bare et dekkende uttrykk: SKAMMELIG !!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Egentlig er demokrati helt forkastelig :-\ Folket risikerer jo å få den regjeringen de stemmer på og ikke den de bør ha! :eek: Nei opplyst envelde er så meget bedre!

Spiralis som livstids president !!!
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Den er jeg med på... du som president og jeg som statsminister..
Jeg har jo allerede regjering, så dette burde vi klare fint.

Problemet med demokrati er jo at allslags idioter også har stemmerett..hjelper ikke mye å stemme fornuftig når idiotene ødelegger det ved å stemme feil... ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Vi har akkurat avsluttet en filmseanse her hjemme: "The last king of Scotland", om Idi Amin.

Det er helt klart at alt for mange idioter får lov å stemme !! Demokrati er absolutt en hemsko for alle som ønsker å være litt ( eller mere ) smågal diktator ! ;D ;D ;D ;D

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Gjest skrev:
Nei verdens beste land er Italia og Frankrike. Jeg blir alltid trist når jeg reiser derfra hjem til tåkeheimen her i kalde nord...

sleiven

Topp Bunn