Stativhøyttaler til Cary SLI80.

jonas

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
1.286
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
21
Blir spennende å se hva Montana Mini får av omtale i kommende utgave av Fidelity.

Skal høres ut som gulvstående med monitor egenskaper.

U

utgatt60135

Gjest
Noen vil oppleve de som mørke i målet, jeg velger å kalle det naturlig varme og kropp.

Jeg ville sagt litt mørk, fyldig og naturlig klang. Behagelig, flott mellomtone (ikke så mye varme) hvor det er lett å nyte musikken uten å tenke på spesielle egenskaper som skiller seg ut. Snill og nokså tilbakelendt diskant. Veldig god bass som er godt integrert helhetlig. Føler meg litt vel modig med bare butikkdemo i forhold til dine sikkert grundige lytte seanser, men men..

Jeg opplevde at contour 3.4 i allefall har en annen klangbalanse, mindre fyldig og mørk og mere analytisk og er hurtigere enn Focus serien. De har ikke den samme naturlige klangen med mindre de matches anderledes, tror jeg. De trenger mørkere, fyldigere og varmere forsterkeri tror jeg.

Det er DE høyttalerne jeg har hørt (selvfølgelig i prisklassen) som klarer å illudere en gulvstående høyttaler på flest måter.

Ja. Totem Mani 2 er fantastisk på dette, imo. Men en annen prisklasse da...

De er MEGET oppløste og med sine førsteordens filtre og Dynaudioiske elementer tegner de opp et levende og stort lydbilde fullstendig frigjort fra høyttalerkassene.

Men jeg opplevde de ikke som mere oppløste enn andre, uten at jeg er noen ekspert da.

Har også hørt ProAc 1SC (i eget anlegg) og det er DEN småhøyttaleren som har imponert mest! Femtommeren fra SEAS gjør noen kunststykker og dressert av delefilterkara hos ProAc er den forbannet god på å "illudere" bass! Sikkert noen triks, men så godt utført at det er bare å glede seg. Denne høyttaleren har STORT ROM og har en stemmegjengivelse og en topp som er helt glimrende. Attråverdig? Ja såvisst!

Godt mulig de har bra bass til å være så små men alikevel stusser jeg litt. Jeg hørte ikke mye bass i dem i allefall. Tor importør var helt enig i det.

Jeg har sagt det før, men jeg håper dere kan få testa D15 eller D38 snart. På D15 får du kvalitetene til 1sc og god og dyp bass i tillegg.

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Hei og takk for sist.Ser det er litt liv i tråden enda :)803en blir nok stående ei stund til ja. Eg trur savnet av bassen i dei kommer til å bli for stort om eg går over til stativhøyttaleren. Får heller inngå nokre komprimisser og så får vi sjå kor det bærer avgårde med nytt rom i framtida.

Ha ein fortsatt musikalsk og god påske.

Mvh
T A Fonn

Topp Bunn