Stativhøytalere

okj062

Medlem
Ble medlem
03.09.2005
Antall liker
0
Har sett endel på investeringsobjekter fram mot sommeren, og da er det høytalere som står på menyen. Prisklasse?

for å si det sånn; jeg går ikke å handler lunch i bogstaveien, men heller ikke på den lokal pølsesjappa ::) mer spesifisert: interessante høytalere for meg nå er bl.a. B&W 805s og JMLab elektra 906. (eller enda mer ønsker jeg meg jmlab elektra 1007 be men er det noen som vet hva den koster? finner ikke noe info om det på hifihuset.no)

Hva tenker dere om disse høytalerne? jeg liker jmlab, har chorus nå, og til den prisklassen er jeg veldig fornøyd.

Jeg ønsker en stativhøytaler, fordi jeg bor sammen med mange andre,og det er dårlig isolering, så jeg tenker at jeg får mer for pengene når jeg kjøper en liten men bra høytaler da jeg ikke kan "dra" på noe allikevel..

Noen som har noen andre bra forslag også?

interman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.04.2002
Antall liker
1
805s skal jo være veldig gode, men du bør lytte til sonus faber cremona auditor.

Før eller siden kommer det sikkert forslag om monitor audio gold reference også. Disse selges jo også av hifihuset.no.

okj062

Medlem
Ble medlem
03.09.2005
Antall liker
0
Regnet med det kjapt ville komme endel forslag her. Men på de forslagene dere kommer med, kan dere ikke prøve og karakterisere lyden på høytaleren?

markedet er jo enormt stort, så er jo fint med litt beskrivelse også!

okj062

Medlem
Ble medlem
03.09.2005
Antall liker
0
eller om det er noen som vet om noen tester som har vært i lyd&bilde eller fidelity av stativhøytalere?

elitico

Medlem
Ble medlem
28.01.2006
Antall liker
0
Jag skulle rekomendera ett par Acoustic Energy MK2 som går att hitta för rätt rimliga pengar. De spelar med bra dynamik och fint musikaliskt driv, annars finns den nyare MK3 versionen som gör allt ännu bättre men är rätt mycket dyrare.

C

cosmos

Gjest
noen som har priser på Focus serien?
nat har ikke oppdatert nettsiden på flere år, og de resterende lister ikke priser...

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Antall liker
2
Vienna Acoustics Haydn Grand til 10 000,-

Disse skal iallefall jeg kjøpe meg til sommeren :D

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
1
110 er meget helhetlig i gjengivelsen. Det beste er at den er avslørende men tilgivende og silkemyk på en gang samtidig som den er spenstig. Akkurat dét er det ikke mange som får til. Jeg prøvde også Haydn Grand hjemme, men valgte 110. Sistnevnte viste seg å være mer altetende med en mere plastisk og kroppslig lyd. Grand låt kanskje litt mer åpent på godt og vondt. Denne åpenheten kan kanskje skyldes en litt "tynnere" mellomtone?-Noe som hos meg gikk ut over naturligheten i stemmegjengivelse. Focus 110 har også fått en særdeles fordelaktig test i Lyd og Bilde for et par utgaver siden. Haydn Grand i rosewood-finish er forøvrig en av de vakreste høyttalere jeg har sett.

A

Apache

Gjest
Kjøp ikke stativhøytalere uten å legge øret til Triangle.
Triangle Titus Es har jeg lyttet til med stor fornøyelse. Comete Es i samme serie har jeg ikke hørt, men andre på dette forum har uttrykt begeistring.

Triangle Es er fenomenale når det gjelder tempo, dynamikk og detaljer.

mvh

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.160
Jeg er dynaudiofan, stikk innom NAT og hør i alle fall:) Det er gode høyttalere som kan bli en god og behagelig følgesvenn i lang tid.

Topp Bunn