Statisk elektrisitet på motor til Michell Gyrodec

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
249
Antall liker
35
Torget vurderinger
2
Er det nokon som har vert borti dette med statisk elektrisitet på motor til Michell i sjølva trinsa som gummireima går, høres ut som små smelling i høytalerne , når eg holder lett opp på trinsa så forsvinn smellinga, har prøvd å jorda dekselet rundt motoren men virkar ikkje , strømforsyninga til motor er det R.Malmin som har laga, fra strømforsyninga er det to ledninger som er kobblet til pluss og minus på motor og til bryter , er det nokon som har tips å komma med til meg om dette og som kjenner til dette, irriterende å høyre på denne små smellinga.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Høres kjedelig ut da!

Vet null om elektrisitet, men antar at det kan være mange forhold som
forårsaker statisk elektrisitet, sikkert noen som kan gi noen tips der.

Om strømforsyningen kan ha noe å si - tja, høres merkelig ut, så skulle man tro at
en av de tre ledningene var koblet feil - men så ville jo ikke motoren gått rundt....

Men som sagt; ikke vet jeg. Morsomt at du har fått strømforsyning fra Malmin da, han snekret
en til meg også, hadde trøbbel med de originale "veggvortene", men med Malmins kreasjon i kjeden,
har alt vært problemfritt.

Lykke til!

;)

Morten
 

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
249
Antall liker
35
Torget vurderinger
2
Lagga skrev:
Høres kjedelig ut da!

Vet null om elektrisitet, men antar at det kan være mange forhold som
forårsaker statisk elektrisitet, sikkert noen som kan gi noen tips der.

Om strømforsyningen kan ha noe å si - tja, høres merkelig ut, så skulle man tro at
en av de tre ledningene var koblet feil - men så ville jo ikke motoren gått rundt....

Men som sagt; ikke vet jeg. Morsomt at du har fått strømforsyning fra Malmin da, han snekret
en til meg også, hadde trøbbel med de originale "veggvortene", men med Malmins kreasjon i kjeden,
har alt vært problemfritt.

Lykke til!

;)

Morten
Hei, ja veldigt irriterende ivertfall, tok nettopp å la ein koppertrå mellom gummi og motor i underkant av motoren og opp i eine skruen i kringla ,da var smellet vekk ! nei ikkje skjønar eg kva som er årsak ,ser nå flott ut arbeidet som er gjort motoren går rette veien , er nok ikkje noko med koblingane å gjera trur eg men det er nok gummistrikken som lagar dette
eller denne statiske strømmen , har altså ikkje registert noko slikt du ?
Ellers så har eg nett kjøpt denne spilleren med denne strømforsyninga, flott spiller men kan tenke meg å oppgradere slik du
har gjort, ser verkelegt flott ut.

mvh Sota
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.973
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Bytt tilbake til original strømforsyning for å elliminere den delen.
 

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
249
Antall liker
35
Torget vurderinger
2
Audiomix skrev:
Bytt tilbake til original strømforsyning for å elliminere den delen.
Hei, har det noko med strømforsyninga å gjera da trur du og kva skulle i såfall det vera.

mvh sota
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.957
Antall liker
28.060
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Har vel mest å gjøre med å se; om det er mulig å borteliminerevekk deler av kjeden, som opphav til problemet.

Jeg fikk f.eks. jordingsbrum med GyroDec'en, og begynte da å eliminere muligheter:

Hørbar brum - byttet pickup, niks:
Hørbar brum - strakk jordingsledning mellom kringle og armbase, niks:
Hørbar brum - byttet signalledning fra GyroDec, niks:
Hørbar brum - løftet signalledningen 30 cm, opp på benken - brum borte.

(Hvorfor gjorde jeg ikke det siste først??........)

Sånn kan kanskje også du "leke" deg litt fram med å prøve forskjellige muligheter.

Mvh

Morten
 

noaa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Innlegg
249
Antall liker
35
Torget vurderinger
2
Smellinga forsvant når eg jorda sjølve motoren så er ok no, men kvifor det er sånn att eg skulle høyre det i høyttalerne har eg ingen anelse om, må nå være andre som har samme problemet med dette.

mvh sota
 
Topp Bunn