Stans svineriet! Omskjæring er mishandling.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Det fryktede R ordet gjør at politikere heller står på sidelinjen og ser på at samfunnet går til helvete enn å gripe inn.
Det begynner å bli lenge siden de første innvandrerene kom til Norge, det er snart på tide at debatten om innvandring tas uten at man får stempel som rasist, brunskjorte og det som verre er.

K

knutinh

Gjest
At vi blir forbannet over usmakelige og kriminelle handlinger er naturlig. Det er kvinne-nedverdigende, ondskapsfullt og ikke noe opplyst menneske kan i 2008 argumentere for det.

Når dette knyttes opp mot "kulturrelativistisk regjering", mangel på handlekraft og påstander om undertrykkelse av en debatt så må man kunne kreve litt mer enn en beskrivelse av en trist skjebne.

Hva konkret er det BB mener at politikere og byråkrater skal gjøre bedre? Det holder ikke å si "ta alle drittsekkene". Hvordan skal ressursene brukes, hva skal vi gjøre som vi ikke gjør i dag, og hva skal vi ikke gjøre som vi gjør i dag?
  • Er herrene for at barnevernet skal få utvidete fullmakter til å avgjøre hva som er barnets beste også på bekostning av foreldrene?
  • Utvidet overvåkning av landets ustraffede borgere også der hvor det ikke finnes indiser på at nettopp dette individet har planlagt noe kriminelt?
  • Økt forskjellsbehandling i toll og politi-saker basert på hudfarge/antatt kulturell-religiøs tilhørighet?
  • Obligatorisk inspeksjon av kjønnet til unge jenter (og gutter)? I så fall, hvor ofte, og hvilke grupper?

Har BB glemt at vi har hatt regjeringer med forskjellige kulører i løpet av de siste åra? Har du noen henvisninger på at de rødgrønne har rukket å vridd et tungrodd byråkrati vesentlig i "kulturrelativistisk" retning?

-k

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
La meg skyte inn. Det er foreslått for flere regjeringer følgende tiltak mot omskjæring av jenter.

1. Regelmessig underlivskontroll som det blir gjort med gutter.
2. Inndragelse av trygdeytelser om overgrep/omskjæring avdekkes.

Husk at mesteparten av disse menneskene er her på grunn av vårt trygdesystem, derfor vil stopp av trygdeytelser svi mer enn fengsel eller bøter.

I Paris ble dette regimet innført en en av kommunene, og omskjæring av jenter opphørte.

Naturligvis blir man stemplet som rasist om man foreslår noe slikt i Norge, men dette begrepet har forlengst mistet sitt innhold.

Karita Bekkemellom foreslo dette da hun var statsråd, men ble effektivt dolket i ryggen av sine regjeringskolleger.

G

Gjestemedlem

Gjest
En enkelt og grei måte å ta fatt i dnene saken på er å innføre en årlig obligatorisk helsesjekk for alle skolebarn hos helsesøster. Inkluderer dette en undelivssjekk vil man avdekke både beskjæring og også mulige seksuelle overgrep eller annen mishandling av barna.

Der slikt blir oppdaget bør det automatisk anmeldes til politi og barnevern som tar over derfra.

Gjør man det på denne måten unngår man alle politiske fallgruber... med mindre det er det politiske aspektet i denne saken som er viktigst da ... og ikke barnas ve og vel.

K

knutinh

Gjest
oddgeir skrev:
2. Inndragelse av trygdeytelser om overgrep/omskjæring avdekkes.
Fristende. Men vil ikke de man i utgangspunktet ønsker å beskytte (barnet, evt søsken) da straffes samtidig?
Husk at mesteparten av disse menneskene er her på grunn av vårt trygdesystem,...
Dette må du nesten dokumentere for at jeg skal ta det seriøst.
Naturligvis blir man stemplet som rasist om man foreslår noe slikt i Norge, men dette begrepet er forlengst betydningsløst.
Nei. Jeg ser det ikke som hverken rasisme eller forutinntatthet å foreslå et straffetiltak som rammer alle som utfører en gitt handling likt, og på en måte som er ment å være preventiv mot ny kriminalitet, dersom du utvider det til å være en bot som svir proporsjonal med inntekten for de som har lønnet arbeide.

Jeg heller til å forbeholde begrepet "rasisme" til de som mener at en gruppe mennesker kan karakteriseres som underlegne andre på bakgrunn av urelaterte genetiske fellestrekk som ofte kalles "rase".

Jeg mener at samme fenomen er like ille når det skjer på bakgrunn av fedme, kjønn, kulturell tilhørlighet, generell upenhet, etc. Jeg har da ikke et bedre navn for det enn forutinntatthet, selv om det ikke gir den nødvendige snerten som jeg helst vil uttrykke.

Forøvrig mener jeg at vi alle er rasister og forutinntatte, i varierende grad. Det betyr ikke at vi ikke kan påpeke det og kritisere det når vi ser det.

-k

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Å ordne opp i dette er enkelt om viljen er tilstede:

Alle barn skal jevnlig til sjekk hos helsepersonell, de som ikke stiller opp mister barnetrygd. Da vil det heller ikke være så gunstig å sende barnet til det farlige hjemlandet, mens foreldrene koser seg her til lands.
Blir lemlesting avdekket skal foreldrene straffes.
Så enkelt, så vanskelig. Normalt ville man vel ta et så lemlestet barn fra sine foreldre også, men det går vel ikke, blir vel for mange å omplassere, men selvsagt bør man også gjøre det i slike saker, hvorfor skal et barn bli boende hos foreldre som gjør slike bestialske handlinger mot sine egne unger?

At det vil fungere preventivt har man erfaringer fra Frankrike som viser, inndraging ev penger er det mest effektive av alle tiltak, man gikk ned fra omtrent 100 % lemlestede til 0% innen utsatte grupper på kort tid.

Jeg blir så rasende på vår dugalause regjering at jeg er i fred med å koke helt over. Makan til suppegjøker av udugelige fjotter. Dette pågår rett foran nesen på dem, og de knebler seg selv på hender og føtter med meningsløse floskler og klisjeer om respekt, dialog, stigmatisering og annet tull. Og sakene som kommer frem klarer de å sulle vekk så det ikke ender opp i noe som helst. Jeg gleder meg til neste valg, dette alene er grunn god nok til å skifte ut den sittende gjeng med tusseladder med folk som er villige til å gjøre noe.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.878
Skal man da bare se etter omskjæring på muslimske pikebarn, eller skal man også se etter det samme på jødiske guttebarn ?

G

Gjestemedlem

Gjest
Pink_Panther skrev:
Skal man da bare se etter omskjæring på muslimske pikebarn, eller skal man også se etter det samme på jødiske guttebarn ?

Synest du virkelig at dette kan sammelignes?

Da synest jeg du bør google litt på hva "omskjæring" av jenter egentlig innebærer.

Omskjæring av jenter har forøvrig ingenting med Islam å gjøre, og omskjæring av guttebarn er vanlig også i muslimske land.

Jeg ser i det hele tatt slike forsøk på å gjøre dette til en del av religonskrigen som totalt smakløst.

Omskjæring av jenter er brutale overgrep, og bør avdekkes og straffes. Kan man screene alle barn i Norge mot slikt uten å blande hverken religion eller negerhet inn i bildet så er det utelukkende positivt.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Pink_Panther skrev:
Omskjæring av gutter er lov i dette landet, så da må man endre loven først. Det gjelder for øvrig også muslimske gutter. Men å sammenligne lemlesting av jenter med omskjæring av gutter er meningsløst... det er noe helt annet, men burde selvsagt også vært ulovlig.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Pink_Panther skrev:
Nå blander du vel kortene litt eller.....?
Konsekvensene er vel en "smule" forskjellig.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.878
Til opplysning, jeg vet forskjellen ;) Jeg har heller ikke sammenlignet disse to tingene. Dessuten er jeg også mot omskjæring.
Finnes det noen statistikk over hvor mange muslimske piker som blir omskåret ? Eller er det bare synsing og stigmatisering.

K

knutinh

Gjest
Komponenten skrev:
Alle barn skal jevnlig til sjekk hos helsepersonell, de som ikke stiller opp mister barnetrygd. Da vil det heller ikke være så gunstig å sende barnet til det farlige hjemlandet, mens foreldrene koser seg her til lands.
...
Normalt ville man vel ta et så lemlestet barn fra sine foreldre også, men det går vel ikke...
Så det du sier er at du vil ta barnetrygd fra foreldre som ikke stiller opp til helsesjekk, og de som utsetter barna sine for slik vold, og at i praksis vil du ikke ta barnet fra foreldrene?

Da er fremdeles spørsmålet mitt:
Vil ikke det utsette det stakkars barnet for nok en straff?

-k

G

Gjestemedlem

Gjest
knutinh skrev:
Normalt ville man vel ta et så lemlestet barn fra sine foreldre også, men det går vel ikke...
Så det du sier er at du vil ta barnetrygd fra foreldre som ikke stiller opp til helsesjekk, og de som utsetter barna sine for slik vold, og at i praksis vil du ikke ta barnet fra foreldrene?

-k
[/quote]

Det er alltid en avveining for barnevernet om et barn skal skilles fra sine foreldre hvis det blir misbrukt, mishandlet eller vannskjøttes.

Men er man ytterst klar og tydelig på forhånd om at hvis disse foreldrene gjør noe slikt mot sine barn, og at dette vil bli avdekket i de årlige obligatotriske helsesjekkene i skolen, så vil de bli fratatt sine barn og sendt i fengsel. Så kan de i allefall velge selv hva som er viktigst for dem...

Jeg mener at både omskjøring av jenter, seksuelt misbruk og brutla fysisk mishandling av barn bør kvalifisere til at foreldre mister alle rettigheter de har overfor barnet. Selv om dette i den første tiden kan virke traumatisk i seg selv for barnet.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
knutinh skrev:
Komponenten skrev:
...

-k
Jeg ville tatt barnet fra foreldrene jo. Trygdene skal tas om de ikke stiller til sjekk, dette vet de i forkant og kan da la være å lemleste, vinn, vinn. Nå har de lite å tape, og liten sjans for å bli oppdaget, de kan jo bare sende ungene ut av landet om de er redd for å bli oppdaget.
Mener du at man aldri skal fengsle en som har forgrepet seg mot sitt barn, det blir jo konsekvensen av det du her sier? Nå har vi straffer for dette, og da må jo loven følges, hvorfor ikke også i disse tilfellene? At barnet straffes synes jeg bare er en tullete påstand, om foreldre er så inhumane som dette bør de ikke få ha barnet uansett, og barnet får det nok bedre hos andre.

Poenget er at man forebygger på denne måten, de som i størst grad omskjærer er vel de minst opplyste og de minst utdannede og da også de som i størst grad mottar trygd.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Pink_Panther skrev:
Til opplysning, jeg vet forskjellen ;) Jeg har heller ikke sammenlignet disse to tingene. Dessuten er jeg også mot omskjæring.
Finnes det noen statistikk over hvor mange muslimske piker som blir omskåret ? Eller er det bare synsing og stigmatisering.
I Somalia er det ca 98 %. Men tallene i Norge vet vi jo ikke, for ingen bryr seg med å sjekke.

Mest sannsynlig er det mange tusen.

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.205
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
ALT er politikk, på samme måte som 0 tatt i fartskontroll er et "dårlig" resultat.

Arne K

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Jeg ville tatt barnet fra foreldrene jo. Trygdene skal tas om de ikke stiller til sjekk, dette vet de i forkant og kan da la være å lemleste, vinn, vinn. Nå har de lite å tape, og liten sjans for å bli oppdaget, de kan jo bare sende ungene ut av landet om de er redd for å bli oppdaget.
Mener du at man aldri skal fengsle en som har forgrepet seg mot sitt barn, det blir jo konsekvensen av det du her sier? Nå har vi straffer for dette, og da må jo loven følges, hvorfor ikke også i disse tilfellene? At barnet straffes synes jeg bare er en tullete påstand, om foreldre er så inhumane som dette bør de ikke få ha barnet uansett, og barnet får det nok bedre hos andre.

Poenget er at man forebygger på denne måten, de som i størst grad omskjærer er vel de minst opplyste og de minst utdannede og da også de som i størst grad mottar trygd.
Hvis hovedmålet er å redusere trygdeutbetalingene til negermuslimer så er nok din metode best.

Hvis hovedmålet er å komme mishandling av barn til livs, inkludert kjønnslemlestelse, tror jeg mer på den metoden jeg skisserer.

K

knutinh

Gjest
Komponenten skrev:
knutinh skrev:
At barnet straffes synes jeg bare er en tullete påstand, om foreldre er så inhumane som dette bør de ikke få ha barnet uansett, og barnet får det nok bedre hos andre.
Utsagnet mitt var (som det tydelig går fram av teksten) med utgangspunkt i at barnet skulle leve med foreldre, som omskåret men også med mindre penger. Det må oppleves som verre være fattig i tillegg til å være lemlestet?

Dersom du mener at en omskjæring (eller det å ikke møte opp til kontroll) automatisk skal medføre at en familie fratas alle barn så blir det en litt annen problemstilling.

-k

K

knutinh

Gjest
Komponenten skrev:
I Somalia er det ca 98 %. Men tallene i Norge vet vi jo ikke, for ingen bryr seg med å sjekke.

Har du noen kilder på det siste, eller er det din egen vurdering?

-k

K

knutinh

Gjest
Jeg er enig i at omskjæring av jenter stiller i samme grove kategori som seksuelt misbruk og vold mot barn.

Jeg er enig i at det burde lede til å miste omsorgen for et barn, og jeg finner ikke innskrenking av trygdeytelser som en urimelig straff.

Dersom du er bosatt i Norge uten statsborgerskap og utviser slik kriminalitet, og mister omsorgen for barna, så finner jeg det ikke urimelig at du utvises hvis mulig.

-k

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Hvis hovedmålet er å redusere trygdeutbetalingene til negermuslimer så er nok din metode best.

Hvis hovedmålet er å komme mishandling av barn til livs, inkludert kjønnslemlestelse, tror jeg mer på den metoden jeg skisserer.
Svakheten med din metode kan være at politiet sender saken over til barnevernet, og de har taushetsplikt, samt ingen myndighet over barn i utlandet, og dermed stopper det opp. Jfr. HRS sin anmeldelse av samme for flere år siden.

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=37&tekstid=1879

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Svakheten med din metode kan være at politiet sender saken over til barnevernet, og de har taushetsplikt, samt ingen myndighet over barn i utlandet, og dermed stopper det opp. Jfr. HRS sin anmeldelse av samme for flere år siden.

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=37&tekstid=1879
Jo men hvis straffbare forhold avdekkes av helsesøster så bør disse anmeldes til politiet. Da ligger ansvaret for etterforskning og tiltale hos dem, og skolen har ingen taushetsplikt når det kommer til overgrep mot og mishandling av barn.

Barnevernet kan så parallelt vurdere om det er noe de kan gjøre for å baskytte barne for videre overgrep. De har utelukkende barnet i tankene. Eventuell straff av foreldre eller andre overgripere er ikke deres jobb.

Hva de får utbetalt i trygd eller ikke er pent lite viktig i denne sammenhengen. Jeg har større tro på at politi og barnevern kan beskytte utsatte barn enn formuleringer i trygdereglementet.

Den løsningen jeg skisserer har også den fordelen at den fanger opp andre former for overgrep som er like alvorlige, og ikke bare en spesiell form for overgrep.

Men den har jo den fordelen/ulempen da at den ikke er like brukbar til innvandringspolitisk polarisering...

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.190
Helt forferdelig handling. Den som har hørt de hjerteskjærende skrikene fra jenter som blir omskjært, kan umulig unngå å mene noe om denne saken. Det er så totalt meningsløse handlinger.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
knutinh skrev:
Komponenten skrev:

-k

98% i Somalia er et tall jeg har sett i mange sammenhenger. Du kan jo sjekke selv, men det tallet dukker stadig opp.

“ I Somalia omskjæres 98 prosent av alle jenter”

http://www.bt.no/lokalt/article211337.ece

Tror tallet i Egypt også er over 90%.

Hva skal du gjøre med din metode om ungene ikke stiller opp til sjekk da Deph?

Du kommer ingen vei uten ris bak speilet, mange barn sendes også til hjemlandet og vokser opp der, hvordan skal du få sjekket dem da Deph?

Det er jo nettopp problemet i den ene saken som er kommet frem i lyset, de fleste av ungene deres er i hjemlandet, eller hva man skal kalle det når de er norske borgere, hos en av farens andre koner. Men de er jo norske jenter og får barnetrygd som foreldrene kan kose seg med, dette er ikke penger som kommer ungene til gode, det er neppe til ungenes beste å vokse opp hos en fremmed kvinne i et annet land.

Hovedmålet er ikke å redusere trygdeutbetalingene til negermuslimer, hovedmålet er å la negerjenter få beholde kroppen sin inntakt og at de skal få et like bra liv som alle andre Deph, og til det er min metode best, for penger er det språket de aller best forstår, og trusselen om å miste penger er det som har vist seg å være mest effektivt andre steder, hvor er din metode utprøvd?

Men selvsagt er obligatoriske underlivskontroller bedre enn ingenting, som vi har i dag. Så får vi gripe fatt i de som ikke stiller opp på en eller annen måte, men de må ikke komme seg unna kontroll.

Erna Solberg og Sylvia Brustad er to store skampletter i det politiske Norge, de har begge satt seg imot disse kontrollene, forstå det den som kan.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Espen R skrev:
Helt forferdelig handling. Den som har hørt de hjerteskjærende skrikene fra jenter som blir omskjært, kan umulig unngå å mene noe om denne saken. Det er så totalt meningsløse handlinger.
Nei det er ikke meningsløse handlinger, det er onde og egoistiske handlinger. Man fratar jentene kontroll over egen kropp, man putter på henne et kyskhetsbelte og sikrer en kommende ektemann hans rettmessige rene jomfru. Dette er så utspekultert, genialt, inhumant og ondskapsfullt uttenkt at det nesten er utrolig, men dessverre sant.

Ingen omskåret kvinne vil finne på å være utro, hva i alle dager skal hun det for, han er dermed sikret at alle hennes barn vil være hans.

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Hva skal du gjøre med din metode om ungene ikke stiller opp til sjekk da Deph?
Det er påbudt ved lov i Norge å sende barna på skolen. Hvis de ikke kommer en dag, tar man det en annen dag. Hvis barna ikke sendes på skolen i det hele tatt så skal skolen melde fra om dette til politi og barnevern.

Du kommer ingen vei uten ris bak speilet, mange barn sendes også til hjemlandet og vokser opp der, hvordan skal du få sjekket dem da Deph?
Fengselstraff og å miste foreldrerettigheter er ikke "ris bak speilet"?

Det vil være en grei regel at ingen får offentlig støtte for barn så lenge de ikke oppholder seg i Norge eller EØS området. Vi kan ikke springe etter folk jorden rundt for å se hva folk driver med i andre land. Men returnerer barna til norge kan man avdekke slikt da og handle deretter.

Hvis de er Norske statsborgere er forøvrig Norge "hjemlandet".

Det er jo nettopp problemet i den ene saken som er kommet frem i lyset, de fleste av ungene deres er i hjemlandet, eller hva man skal kalle det når de er norske borgere, hos en av farens andre koner. Men de er jo norske jenter og får barnetrygd som foreldrene kan kose seg med, dette er ikke penger som kommer ungene til gode, det er neppe til ungenes beste å vokse opp hos en fremmed kvinne i et annet land.
Som sagt. Hvis man ikke betaler ut barnetrygd til barn som bor utenfor Norge eller EØS unngår man slike situasjoner. Dette kan gjøres ved at barnetrygden behovsprøves, og at dette blir et punkt som ikke kvalifiserer til utbetaling. Da får man også stoppet unødvendige utbetalinger av barnetrygd til familier som er rike nok til å ta hånd om egne barn, og pengene kan bedre brukes til å gi forbedre situasjonen for fattige barn og fattige familier i stedet.

Da har vi drept mange fluer.

Hovedmålet er ikke å redusere trygdeutbetalingene til negermuslimer, hovedmålet er å la negerjenter få beholde kroppen sin inntakt og at de skal få et like bra liv som alle andre Deph, og til det er min metode best, for penger er det språket de aller best forstår, og trusselen om å miste penger er det som har vist seg å være mest effektivt andre steder, hvor er din metode utprøvd?
Nei jeg undrer meg også på hvorfor det er en uvilje til å gjøre noe med dette. Jeg kan ikke se noen andre negative konsekvenser med min metode enn at det koster litt ekstra med slike årlige helseundersøkelser. Men det er da uansett minimale ressurser som kreves.

Straffen, økonomisk eller annet, kan komme etterpå hvis noe straffbart avsløres.

Men selvsagt er obligatoriske underlivskontroller bedre enn ingenting, som vi har i dag. Så får vi gripe fatt i de som ikke
stiller opp på en eller annen måte, men de må ikke komme seg unna kontroll.
Nei så lenge de møter på skolen er det vel ikke noe praktisk problem vel?

Før vi kan avdekke kriminelle forhold kan vi heller ikke gjøre noe med slike.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Mange unger kommer ikke til skolen og ingen aner hvor de er, svært mange er sendt til “hjemlandet”, og tross sitt norske statsborgerskap vokser de opp der uten å kunne norsk og uten at staten vet hvor de er eller bryr seg om hvordan de har det.
Om du mener at unger som ikke bor i Norge bør ikke foreldrene få barnetrygd for, så er det jo langt på vei det samme som jeg foreslår angående helsekontrollene.
Nå bør jo ungene kontrolleres før de begynner på skolen og.

Nå er det en 10 års foreldelsesfrist for lemlesting, så om ungen er over 10 år kan foreldrene i dag si at ungen ble omskåret 1 mnd gammel, og komme unna med det. Er det ikke fantastisk?

http://www.rights.no/publisher/publisher.asp?id=37&tekstid=1996

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Nå er det en 10 års foreldelsesfrist for lemlesting, så om ungen er over 10 år kan foreldrene i dag si at ungen ble omskåret 1 mnd gammel, og komme unna med det. Er det ikke fantastisk?
Begynner ikke barn på skolen når de er 6 år i Norge da? I så fall blir jo dette en uaktuell problemstilling. Med en årlig helsekontroll fra og med første klasse vil man oppdage slikt, lenge før slike frister går ut.

Men skal man bare stole på dine økonomiske sanksjoner og trygdekutt så vil sikkert slike situasjoner oppstå både titt og ofte.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Begynner ikke barn på skolen når de er 6 år i Norge da? I så fall blir jo dette en uaktuell problemstilling. Med en årlig helsekontroll fra og med første klasse vil man oppdage slikt, lenge før slike frister går ut.

Men skal man bare stole på dine økonomiske sanksjoner og trygdekutt så vil sikkert slike situasjoner oppstå både titt og ofte.
? ? ?

Hvordan i alle dager kom du frem til den konklusjonen? Tror du noen prioriterer lemlesting fremfor trygd? Jeg er da ikke imot dine årlige kontroller, men mener at de som av en eller annen grunn lurer seg unna må få svi for det.

Jeg skrev at NÅ er det 10 års foreldelsesfrist, og da kommer de seg unna med det i dag om jenten er over 10 år.

K

knutinh

Gjest
Komponenten skrev:
knutinh skrev:
Komponenten skrev:

-k
98% i Somalia er et tall jeg har sett i mange sammenhenger. Du kan jo sjekke selv, men det tallet dukker stadig opp.
Jeg stilte spørsmål ved dine kilder for at det "mest sannsynligvis er mange tusen" (i Norge).

-k

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
knutinh skrev:
Komponenten skrev:
knutinh skrev:
Komponenten skrev:

-k
Jeg stilte spørsmål ved dine kilder for at det "mest sannsynligvis er mange tusen" (i Norge).

-k

Tallet er jo umulig å vite siden ingen har sjekket jentene, men man kan jo ved hjelp av statistikk og sannsynlighetsberegning komme fem til sannsynlige tall.
Hege Storhaug er vel kanskje den i Norge som har jobbet mest med denne problematikken.:

” Per i dag huser Norge rundt 10.000 jenter fra land der kjønnslemlestelse praktiseres. Den store majoriteten kommer fra høyrisikoland med mer enn 80 prosent lemlesting. Eksperter anslår at blant disse lemlestes rundt 50 prosent. Vi snakker altså om ugjendrivelige grove overgrep mot tusener av jenter som er født i Norge eller som kommer her som små og urørte. Det må være riktig å kalle situasjonen alarmerende og uverdig en rettsstat basert på humanisme og likeverd.”
http://www.dagsavisen.no/meninger/article334045.ece

Topp Bunn