Hei!
Er det normalt å ha støy/ulyder mellom sporene? (Støyen er trolig der hele tiden, men overdøves av selve musikken)
Omtrent som når platen har kommet til slutten og stanger mot midten.
Det er veldig stor forskjell fra LP til LP. Noen har mye, noen har middels og noen har iknapt noe som helst.
Er det noe jeg kan gjøre med dette? Er det noe feil i oppsettet mitt? Trenger P/U justering? Er P/U utslitt?
Utstyr
Platespiller:
Pro-ject X2
Pickup
Dynavector 10x5 (Montert og tilpasset hos Mala Audio for omtrent 1.5 år siden)
RIAA
Graham Slee Reflex M (med oppgradert strømforsyning)
Mellom platespiller og RIAA bruker jeg kablene som fulgte med X2. Etter instruksjoner i manualen så er jordledningen kun tilkoblet på RIAA-siden og kablene peker rett vei (piler peker mot RIAA).
Jeg legger ved to lydeksempler tatt opp med mobilen foran høyttalerene (Må nok ha på litt volum for å høre det).
Eksempel 1 - Middels støy
DECCA 1972
Middels støy
Eksempel 2 - Mye støy
Nylig utgitt Verve 180-gr vinyl (helt ny)
Kraftig støy
Er det normalt å ha støy/ulyder mellom sporene? (Støyen er trolig der hele tiden, men overdøves av selve musikken)
Omtrent som når platen har kommet til slutten og stanger mot midten.
Det er veldig stor forskjell fra LP til LP. Noen har mye, noen har middels og noen har iknapt noe som helst.
Er det noe jeg kan gjøre med dette? Er det noe feil i oppsettet mitt? Trenger P/U justering? Er P/U utslitt?
Utstyr
Platespiller:
Pro-ject X2
Pickup
Dynavector 10x5 (Montert og tilpasset hos Mala Audio for omtrent 1.5 år siden)
RIAA
Graham Slee Reflex M (med oppgradert strømforsyning)
Mellom platespiller og RIAA bruker jeg kablene som fulgte med X2. Etter instruksjoner i manualen så er jordledningen kun tilkoblet på RIAA-siden og kablene peker rett vei (piler peker mot RIAA).
Jeg legger ved to lydeksempler tatt opp med mobilen foran høyttalerene (Må nok ha på litt volum for å høre det).
Eksempel 1 - Middels støy
DECCA 1972
Middels støy
Eksempel 2 - Mye støy
Nylig utgitt Verve 180-gr vinyl (helt ny)
Kraftig støy
Sist redigert: