Støy på forumet - eller way off topic??

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Syns det er alt for mye støy på Hifi-sentralen. Jeg er her for å finne info og diskutere hifirelatert stoff, men opplever stadig vekk at "Siste fra forumet" fylles opp med tråder som er helt uinteressante i hifi-sammenheng. Det er forsåvidt greit med et hjørne for off topic, men jeg syns det blir for galt når folk skal bruke dette forumet til å spre edder og galle om alt og ingenting som er totalt irrelevant. Skal ikke nevne navn her, men det er jo enkelte debattanter som peker seg ut, og hvis innlegg her på forumet for sjelden handler om hifi, desto mer om muslimer og "gulinger".

Skulle helst sett at vi slapp denslags her på forumet, det finnes nok av fora for slikt ellers rundt omkring på nettet.

mvh Trond Kjetil

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.270
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Syns det er alt for mye støy på Hifi-sentralen. Jeg er her for å finne info og diskutere hifirelatert stoff, men opplever stadig vekk at "Siste fra forumet" fylles opp med tråder som er helt uinteressante i hifi-sammenheng. Det er forsåvidt greit med et hjørne for off topic, men jeg syns det blir for galt når folk skal bruke dette forumet til å spre edder og galle om alt og ingenting som er totalt irrelevant. Skal ikke nevne navn her, men det er jo enkelte debattanter som peker seg ut, og hvis innlegg her på forumet for sjelden handler om hifi, desto mer om muslimer og "gulinger".

Skulle helst sett at vi slapp denslags her på forumet, det finnes nok av fora for slikt ellers rundt omkring på nettet.

mvh Trond Kjetil
Bravo!
Støtter deg 100%!!
Alt for mye "affa-lignende" postinger og annen støy... for ikke å snakke om affa selv.

Forslag til Høvdingen:
Utesteng off-topic fra "siste fra forumet", derved unngås det at "siste fra forumet" fylles opp av ting som ikke handler om hifi/lyd/musikk

Kabeldragern

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Forslag til Høvdingen:
Utesteng off-topic fra "siste fra forumet", derved unngås det at "siste fra forumet" fylles opp av ting som ikke handler om hifi/lyd/musikk

Kabeldragern
Støttes!

Frode

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Det var faktisk et svært godt forslag! Off-topic er det eneste enkelte driver med her, og da kan de jaggu oppsøke den seksjonen. Så slipper vi den daglige påminnelsen om rusk i maskineriet, reaksjonære tullinger etc. Når det er sagt, jeg ler meg flat av Affa(det er faktisk svært underholdende, mannen har et prosjekt) - men når jeg trenger det kan jeg jo oppsøke Off-topic, det er ikke verre enn det ;)

O.

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Det var faktisk et svært godt forslag! Off-topic er det eneste enkelte driver med her, og da kan de jaggu oppsøke den seksjonen. Så slipper vi den daglige påminnelsen om rusk i maskineriet, reaksjonære tullinger etc. Når det er sagt, jeg ler meg flat av Affa(det er faktisk svært underholdende, mannen har et prosjekt) - men når jeg trenger det kan jeg jo oppsøke Off-topic, det er ikke verre enn det ;)

O.
Enig i at det kan være underholdende med slike som Affa, men nærmere 90% av det den mannen serverer her på sentralen dreier seg om annet enn hi-fi.
For å være litt allegorisk: Ville du hatt en forsterker med 80-90% støy?

Forslaget om å fjerne off-topic seksjonen fra forsiden er det beste så langt.

mvh Trond Kjetil

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Nå må dere være snille med Affa. Han skriver riktignok på en provoserende måte, men med en tydelig humoristisk undertone. Jeg setter utrolig pris på innleggene hans, de skaper engasjement, latter, tankekors mm.
Intet godt forum uten Affa. :)

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Den setningen om affa gjør etter min mening ikke støyen noe bedre, du er med på den støyen du også.Men enkeltes syn/tanker er bere enn andres! virker på meg sånn ihvertfall.( politisk riktige)
men for alldel ot delen kan vi gått finne selv om vi er intresert.
Jan Erik
Bravo!
Støtter deg 100%!!
Alt for mye "affa-lignende" postinger og annen støy... for ikke å snakke om affa selv.

Forslag til Høvdingen:

Kabeldragern

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Enig!! Halleluja!! Amen!! og alle andre ord som kan bekrefte at dette støttes!!

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Antall liker
3
Leser alt Affa skriver med stor glede jeg! hehehehe....

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Leser alt Affa skriver med stor glede jeg! hehehehe....
Enig. La oss starte en Affa fanklubb. HØVDING!! VI MÅ HA EN EGEN KATEGORI.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
hva med at kun ett av siste off topic kommer opp?
greit om man vil prate "never" en fredagskveld og ikke går direkte inn på forumdelen.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Alt for mye støy. Og drittslenging - i motsetning til saklig argumentasjon - hører ikke hjemme på forumet uansett hvem drittslengingen gjelder. Det noen kaller humor kaller jeg drittkasting som gjør det vesentlig mindre interessant å bruke forumet til det det er ment til.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Sist jeg sjekket, og det er ikke lenge siden, måtte man aktivt manøvrere seg inn på off-topic-hjørnet, det popper ikke opp på skjermen av seg selv. Har man ikke interesse av off-topic, krever det absolutt ingenting å holde seg unna.

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
hva med at kun ett av siste off topic kommer opp?
greit om man vil prate "never" en fredagskveld og ikke går direkte inn på forumdelen.
Jeg kan vel alltids leve med det 8)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Sist jeg sjekket, og det er ikke lenge siden, måtte man aktivt manøvrere seg inn på off-topic-hjørnet, det popper ikke opp på skjermen av seg selv. Har man ikke interesse av off-topic, krever det absolutt ingenting å holde seg unna.
Helt enig. Når man går innpå siste innlegg så velger man vel de innleggene man finner interessant. Og velger du offtopic temaer så har du bare deg selv å skylde. Jeg digger opp topic hjørnet hvor man faktisk kan plukke opp interessante ting som ikke er hifi.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.270
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Dette er feil. Nye postinger på OT popper opp av seg selv i "siste fra forumet".

Når det blir hektisk på OT, overskygger det hifi-relaterte postinger og det er rett og slett unødvendig.

Og jeg vil på nytt oppfordre Høvdingen om å stoppe denne OT oppdateringen på "siste fra forumet".

Kabeldragern.

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Når det blir hektisk på OT, overskygger det hifi-relaterte postinger og det er rett og slett unødvendig.
Her er vi ved essensen av problemstillingen. Vi som er her for hifi-relatert stoff bør på en måte ha en viss fortrinnsrett.

mvh Trond Kjetil

O

om.s

Gjest
Bifalles!.......

mvh

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Jeg ser ikke problemet. Plages en av o.T-tråder er det vel ikke verre enn å slutte og lese.

Dette er blitt et meget livlig og til tider interessant forum de siste månedene, mye takket være provoserende/underholdene/lærerike debatter på O.T hjørnet, i motsetning til mange av de gjentakende endesløse debattene under andre "hjørner". Vel ser jeg argumentet om at dette er et hifi-forum, men ønsker vi oss virkelig et forum hvor kun kabeldebatter provoserer og humoren kun består av ulike bilder/spydigheter vedr tweaks og oljer?

Mange av oss bruker dette forumet som avkobling i tillegg til hifi-interssen og da er det godt med mangfold både hva angår ulike temaer og personligheter. Så Affa synes du skal fortsette med dine skjeveblikk på ulike samfunnsgrupper, din personlighet og ditt noe forvaklede syn har gitt meg mang en god latter.

Kanskje kunne det vært en ide og skrevet OT foran emne slik at de som er "allergiske" slipper å bli utsatt for høytblodtrykk, rask puls og store pupiller :p

LF

robrein

Medlem
Ble medlem
03.05.2004
Antall liker
0
SO WHAT???

Er det virkelig slik at det skal være nødvendig å begrense takhøyden på et forum av denne typen. Jeg har stor glede av å følge de forskjellige trådene, enten de er OT eller ikke. Og har ingen større problemer med å finne frem til de hifi relaterte om det er kun det jeg er interessert i akkurat denne dagen. Undrer meg over at dette kan provosere. Hvorfor er det alltid noen som føler det er viktig å "rydde opp". Og dette gjelder ikke bare dette forumet. Er det så farlig da???

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
alle forum har sin off-topictråd, hvorfor skal det ikke være en her.

Noe annet som kanskje bør ses på, er (mis)bruken av bruktbørsen. Hva med en femmer for hver salgsannonse? Ønskes kjøpt kan fortsatt være gratis, da jeg ikke ser samme misbruket her.
Dette hadde generert en viss inntekt for de som driver siden, som kanskje igjen kan investeres i større plass, slik at man kan legge inn flere og bedre bilder, osv osv.

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118

Noe annet som kanskje bør ses på, er (mis)bruken av bruktbørsen. Hva med en femmer for hver salgsannonse? Ønskes kjøpt kan fortsatt være gratis, da jeg ikke ser samme misbruket her.
Dette hadde generert en viss inntekt for de som driver siden, som kanskje igjen kan investeres i større plass, slik at man kan legge inn flere og bedre bilder, osv osv.
Hadde ikke dette blitt sinnsykt dyrt for enkelte. Tror heller ikke de er er nevneverdig interessert i å betale for at "konkurrentene" skal få legge ut store/skarpe skrytebilder ;D

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er alltids noen som skal mene noe om andre; og alltids noen som føler seg "helligere" enn andre, folk som nyter følelsen av "selvrespekt" det gir å kritisere andre for deres angivelig mindreverdige standpunkter..

Affa er en fornøyelig fyr, jeg elsker å lese hans kreative vinklinger på ting, og han er en jeg (utenom disse trådene) kjenner som en real, høflig, likanes og genuint oppegående person. Forumet blir for meg ikke det samme uten ham!

Mvh Vidar P

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Det er ikke snakk om å ikke ha et off-topic hjørne. Merkelig hvordan en slik tråd kan utvikle seg vekk fra problemstillingen.

Jeg opplever det som støy at "Siste fra forumet" på forsiden til tider fylles med off-topic tråder, noen andre gjør det tydeligvis ikke.

For meg hadde det vært deilig å slippe. De som vil lese off-topic kan jo uansett gjøre det.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.427
Torget vurderinger
2
Slik som det er lagt opp i dag så kan vi ikke skille ut "Off Topic" fra "Siste fra forumet", men tanken er god nok den.

Beklager, men det er Siste fra forumet eller ingenting.

Mvh
Admin

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
exclude tread? :)

elel; dyrt for enkelte, og med enkelte mener du de som spammer med de samme produktene konstant?
og dyrt? vi snakker om produkter til eks antall tusen krons, hva fanden er en femmer for å få solgt dem?
Spam er fyaogæsj uansett, derfor burde det også ha kostet f.eks 10 øre å sende en mail. Det betyr ingenting for den gemene hop, men for spammerne er det game over!

Nei, femmer for salgsannonser. Det gjør susen

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Slik som det er lagt opp i dag så kan vi ikke skille ut "Off Topic" fra "Siste fra forumet", men tanken er god nok den.

Beklager, men det er Siste fra forumet eller ingenting.

Mvh
Admin
Ja, men så får det bli som det er da... Overlever nok :)

mvh Trond Kjetil

T

timc

Gjest
exclude tread? :)

elel; dyrt for enkelte, og med enkelte mener du de som spammer med de samme produktene konstant?
og dyrt? vi snakker om produkter til eks antall tusen krons, hva fanden er en femmer for å få solgt dem?
Spam er fyaogæsj uansett, derfor burde det også ha kostet f.eks 10 øre å sende en mail. Det betyr ingenting for den gemene hop, men for spammerne er det game over!

Nei, femmer for salgsannonser. Det gjør susen
I prinsippet en god ide, men det spørs om ikke selger velger å ikke poste dersom det koster noe. Spesielt siden andre nettsider har gratis annonsering.

Spammere burde dras ut og piskes offentlig en kald vinterdag!

Mvh

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
her må jeg bare si meg totalt uenig med trådstarter. er man allergisk mot ot er det en smal sak å holde seg unna. til tider er ot-delen av forumet det som interesserer meg mest. til tider fryder jeg meg over å lese innleggene til de ivrigste aktørene i denne sektoren og det er ikke sjelden jeg tar opp dette på skolen hvor jeg til daglig studerer. (jeg har vært nære på å få pryl av forelesere og medstudenter etter siteringer fra ot. for meg er dette et sted med meget mye læring.takk til løkken, affa med flere)

christian

Balticthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2005
Antall liker
9
Sted
Ålesund
Det jeg kunne tenkt meg er siste 20/25? istedet for siste 15..så lenge det er slik som høvdingen sier..da kan jo de som er mindre glad i off-topic få mer å velge på..
Men det viktigste er at når en trykker på siste,så får en siste side.. ;)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg regner med at jeg kommer inn under kategorien ”enkelte debattanter” som driver og belemrer ekte hi-fi-entusiaster med tull og tøys i deres travle hverdag.
Nå vet jeg ikke helt hva som er kriteriet for å være ”medlem” av Hi-Fi-sentralen. Må man være veldig interessert i hi-fi? Eller er det nok at man er eier av hi-fi? Må man lure på mye om hi-fi, helst litt hver dag? Eller må man kunne hjelpe andre med deres spørsmål? Må man ha et sterkt engasjement angående kabler, om det nå enn er for eller imot? Må man helst ha bygget minst ett par høyttalere?
Eller er det rett og slett godt nok at man trives her??
Jeg rotet meg inn på dette underlige sted, og oppdaget noe forundret at her var det faktisk trivelig. Her finner man veldig engasjerende debatter, men først og fremst er det en utrolig bra humor her inne, som man IKKE nødvendigvis finner på andre debattforum. Og det er også litt viktig at medlemstallet er såpass begrenset at man får et visst inntrykk av hvem de andre her er, da vet man litt mer hva man har å forholde seg til. Selv om enkelte er litt krasse, synes jeg det er en god tone, og man lærer fort hvem man ikke trenger å ta helt alvorlig…
Å klikke seg inn på hi-fi-generelt er vel ikke spesielt vanskelig, og så lenge OT-kommentarer og diskusjoner ikke havner der inne ser jeg ikke helt det store problemet.
Om Høvdingen synes det blir for mye fjas, regner jeg med at han gir beskjed om det. Men jeg tror at OT-debattene er med på å dra mange flere inn her mye oftere enn de ellers ville vært her, og vil jo tro at det er besøkstallene som teller økonomisk i forhold til annonseinntekter, ikke om man diskuterer rør eller ”rør”.

Nå er det jo ellers sånn at hi-fi har det med å forårsake en del støy. Det kan være alt i fra brummende forsterkere, til cd-spillere som virker forstyrrende inn på fjernsynet. Og naboen vil vel kanskje kunne fortelle om litt dunk, dunk…?
Mulig et nett-støy-filter kan gjøre susen…? ;)

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
3.719
Torget vurderinger
0
Hvis man KUN skal holde seg til "fag-prat" på dette forumet............*gjeeeeeeesp*

T

Thomas_Lutro

Gjest
Med utgangspunkt i vårt interessante og likevel temmelig uviktige hovedemne, vil de vesentlige sakene alltid debatteres under OT.

Jeg lar meg hisse opp av mang en OT-tråd, og setter stor pris på akkurat det.

Fremad galninger, i alle retninger!!

C

CAP

Gjest
Affa, Vidar P og kanskje Thomand og Donald........ eder og galle gjengen ?

Topp Bunn