Støttemedlemsskap HFS - Slukcommended!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sammenblandingen av HifiSentralen og Høium Hifi gjør meg litt betenkt. Det har vært noen kontroverser med misfornøyde kunder som har dryppet inn i forumet og jeg føler at støttemedlemmene er med på å legitimere Høium HIfi. Så kan man selvfølgelig diskutere om det er riktig eller feil, men jeg føler det slik og det vil jeg ikke være med på. Og når beløpet ble satt opp ca.50% i år med begrunnelse i å følge inflasjonen i Norge så var det nok for meg. Hadde HifiSentralen vært et helt selvstendig prosjekt uten noen bindinger til butikker o.l så blir saken anderledes.
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Kan være enig i deg siste taler skriver. De to firmaene burde hvert skilt helt fra hverandre.
    Men kommer fortsatt til å betale:)
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er helt enig med deg om dette med sandkassa vår som vi bør hegne om, selv om er en del kattemøkk innimellom:) - du skriver generelt mange bra innlegg, og bidrar generelt med god og egenerfart kunnskap om spesielt akustikk. Det setter jeg pris på. Men om bare halvparten eller to tredjedeler av dem som bidrar med verdi i dag blir med videre, så er det starten på slutten på et forum; spesielt hvis ingangsbarrieren blir stor for nye medlemmer i tillegg. Husk også at det trengs mange nye og mindre aktive bidragsytere (som kanskje også lirer av seg mye rart) for å få rekruttert noen få gode, faste bidragsytere (tenk breddeidrett og toppidrett). Jeg er derfor enig med Dr. Dong i denne saken: ikke ødelegg noe som fungerer.

    En analogi fra min jobb i verdipapirmarkedet: nye EU-regler krever at forvaltere betaler for å møte eller ha annen kontakt med analytikere med virkning fra nytttår 2017/2018. Dette har ført til at mange mindre aktører har gitt opp, eller redusert kraftig - og bare noen få av oss største står igjen. Konkurransen mellom meglerhusene er redusert, og utvalget av meninger er redusert for forvalterne. Dessuten er det vanskeligere å skaffe nye kunder i fjernere markeder på tross av at det er tillatt med 3 mnd gratis prøvetid (det kan ta flere år å bygge opp en god relasjon). Poenget er at EU-reglene på tross av en uttalt god intensjon har ødelagt mye av dynamikken i verdipapirmarkedene og vil ødelegge mer fremover (i praksis kan dette bety dyrere kapitalinnhenting for bedriftene).

    Helt enig, dette er vår lille sandkasse som ikke må bli ødelagt.
    Mann må også betale for å få lokalavisen + VG og lignende.
    Da snakker vi om langt mere, dette er vær lille sære lokalavis. Så ikke la det bli borte. Alle burde betale for å få lov til å ytre meninger, de som ikke betaler får kun lov til å lese ikke ytre seg.
     

    jaeger

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2012
    Innlegg
    116
    Antall liker
    33
    Prøv å se på det som en dugnad. Ikke en måte å få personlig gevinst....
    Hvem snakker om personlig gevinst? HFS tjene penger for å kunne videreutvikle nettstedet. Om noen personer tjener penger på dét, så er vel det et sunnhetstegn? Ingen virksomheter tar ut gevinst og lar virksomheten gå til grunne.

    Dugnad? Det bedriver man i nødstilfeller og er et utslitt uttrykk mange benytter i dag på feil måte. Det er kun én løsning, som på så mange områder, og det er å tjene nok penger slik at virksomheten kan videreutvikles.
    Ser det kunne misforstås. Første ledd var svar til geirarne. Høvdingen fortjener alle bidrag. Denne siden er ikke vedlikeholdsfri.

    Dugnad kan fint bedrives uten nød i mine øyne. Tjene nok penger på et Hififorum er nok i beste fall en drøm.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.576
    Torget vurderinger
    30
    Jeg ga nettopp min støtte for 280 nye dager. Hvor er Tidal-koden min? ;D
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    O store.

    Hvor lang tid må påberegnes før innbetaling blir registrert ?
    Hvis det er noen som ikke har blitt registrert, så send isåfall en PM til meg med brukernavn og navn på kontoen pengene kom fra. Jeg tror vi er 100% ajour nå, men Vipps og bankoverføring krever manuell registrering, og blir noen betalinger oversett så er det som sagt bare å si ifra.
     

    vega jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2011
    Innlegg
    1.370
    Antall liker
    1.185
    Sted
    bærum
    Torget vurderinger
    3
    det er faktisk koselig og råne fiesta. tror jaggu den gir meg mer glede enn en italiener.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Sammenblandingen av HifiSentralen og Høium Hifi gjør meg litt betenkt. Det har vært noen kontroverser med misfornøyde kunder som har dryppet inn i forumet og jeg føler at støttemedlemmene er med på å legitimere Høium HIfi. Så kan man selvfølgelig diskutere om det er riktig eller feil, men jeg føler det slik og det vil jeg ikke være med på. Og når beløpet ble satt opp ca.50% i år med begrunnelse i å følge inflasjonen i Norge så var det nok for meg. Hadde HifiSentralen vært et helt selvstendig prosjekt uten noen bindinger til butikker o.l så blir saken anderledes.
    Jeg har litt lyst til å redgjøre kort for ovenstående sitert innlegg.

    Høium Data & Hifi AS ble stiftet i 1995, og driver innen både data og hi-fi.

    Hifisentralen ble startet i 2001, og var i utgangspunktet en hobby-virksomhet, og tanken var å lage et interessant forum for folk som er interessert i high-end og god lyd. Jeg hadde ingen anelse om at HFS ville vokse slik det har gjort, men det er hyggelig at sidene har blitt godt mottatt i markedet.

    Det er undertegnede (Thomas) som eier begge virksomheter 100%, og det er veldig liten sammenblanding av Høium Hi-Fi og Hifisentralen, men inntekter fra Hifisentralen styres inn i Høium Data & Hifi, men det holdes adskilt i regnskapet så revisor enkelt kan se hvor de ulike inntekter stammer fra. Det er lite hensiktsmessig å starte et eget firma for Hifisentralen, da det fortsatt er meg som vil eie 100%.

    Når det gjelder kontroverser angående Høium Hi-Fi, så er det helt riktig at det var et sted mellom 10-15 kunder som i perioden 2017-2018 ble ventende på varer som ble levert altfor sent, og årsaken til dette var kort og greit basert på diverse sykehusopphold, men alle fikk enten varer eller penger tilbake, og gjerne en liten kompensasjon på toppen. Jeg har aldri opplevd noe særlig til sykdom tidligere, men dette gjorde at salg av hi-fi utstyr i Høium Hi-Fi var omtrent ikke-eksisterende i denne perioden, og jeg var også vanskelig å nå pr. telefon til tider. Etter oktober 2018 så var heldigvis denne perioden over, og alt er tilbake til normalen. Det er ingen kunder som noen gang har blitt svindlet eller lurt av meg, og jeg har ingen utestående krav eller kreditorer mot verken selskapet eller meg selv. Den eneste gjelden Høium Data & Hifi AS har er rettet mot meg privat, og jeg har investert av private midler for å holde liv i selskapet. Høium Hi-Fi hadde høy tillit i markedet frem til min sykdomsperiode, men tillit kan fort rives ned, og nå gjelder det å bygge opp den tilliten som jeg har hatt gjennom mange år.

    Jeg har i alle år holdt min rolle som selger av hi-fi utstyr via Høium Hi-Fi og rollen som admin på HFS nokså adskilt. Jeg bruker ikke forumet for å promotere "egne" produkter, og jeg blander meg veldig sjelden inn i diskusjoner med egne meninger. Min rolle her er å tilby et sett med tjenester og samtidig sørge for at regelverket blir overholdt. Hifisentralen har blitt en stor aktør i markedet, og en annonsekanal for mange butikker og importører, og jeg har i regi av Høium Hi-Fi hatt bannerannonse og lagt ut noen få bransjeinnlegg med brukernavn "Høium Hi-Fi", men det er alt.

    Jeg tror de fleste som kjenner meg vet at jeg er en mann som står ved sitt ord (så godt jeg klarer), men jeg er også menneske, og jeg gjør feil fra tid til annen. I så tilfelle er jeg ikke nå vanskelig å få tak i enten via PM, email eller telefon, slik at f.eks. en mangel på registrering av støttemedlemskap eller annet kan rettes på.

    Jeg holder i disse dager på å bygge opp varelager og utvikle nye websider for Høium Hi-Fi, og jeg har nå en ny erfaring bak meg som gjør at rutiner, service og annet skal være helt på stell i tilfelle det skulle dukke opp uforutsette situasjoner. Jeg kommer til å bruke bl. a. HFS for å promotere Høium Hi-Fi, men jeg kommer samtidig til å holde både drift og adminrollen her på HFS helt adskilt.

    Hifisentralen har i nåværende form vært på lufta siden 2012, og på et eller annet tidspunkt må vi fornye sidene her. Alle penger som kommer inn via støttemedlemskap eller annonser går til dette arbeidet, og jeg klarer ikke å lage hele siden alene, og leier inn hjelp til utvikling innenfor elementer jeg selv ikke er så flink til. Nye HFS4 er bygget opp helt fra bunnen av, og ikke noe vBulletin, SMF, IPS eller annen forummotor som blir benyttet. Vi ønsker ikke å endre noe særlig på dagens layout og design, men vi ønsker å lage en mer effektiv, raskere og bedre nettside med de samme funksjonene, og siden vil være "siste skrik" med tanke på responsivt design (bootstrap) og en rekke forbedringer som gjør at alle irritasjoner over dagens versjon vil forsvinne. Jeg har lekt litt med lansering av andre nettsider, og ingen av dem har blitt noen suksess, men det har gitt meg mer kunnskap, og en lærer noe nytt hele tiden.

    Det vil ikke bli lansert noen nye sider før jeg er 100% sikker på at siden er funksjonell og nokså "bug-free", og lanseringsdato er uvisst på dette stadiet.

    Kort oppsummert: Penger fra Hifisentralen går til drift og utvikling av av disse sidene, mens penger som kommer inn via hi-fi salg går til videre innkjøp av varer og drift i Høium Hi-Fi. Det er samme selskap, men ikke veldig vanskelig å holde dette adskilt. Det koster forøvrig en god del mer å utvikle HFS4 enn hva som kommer inn av penger på kort sikt, men i det lange løp håper jeg det vil lønne seg i forhold til videre drift. Jeg vil nok aldri kunne ta ut noen lønn for mitt arbeid på HFS, men jeg kan ihvertfall gå i grava, når den tid kommer, med viten om jeg faktisk har utviklet noe som forhåpentligvis ble satt pris på. Jeg vet ikke om mange som har brukt så mye tid på et prosjekt uten å få en betydelig gevinst tilbake, og støtten som mottas fra medlemmer er noe jeg setter mer pris på en dere aner. Jeg forstår at alt koster penger om dagen, og alle aviser er fulle av "+ innlegg" som en må betale for å lese, og slik ønsker jeg ikke at HFS skal bli, og så lenge alt er gratis så er det mange som ikke støtter siden, men jeg velger likevel å la dette med støttemedlemskap være en frivillig avgjørelse.

    Jeg håper dette setter ting litt i perspektiv.

    Mvh
    Thomas
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Og da har jeg ikke noe valg, støttemedlemskap it is. Takk for kloke ord Thomas, som du sier, perspektiv.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Forslag til Høvdingen...

    Få en donasjonsknapp/banner med F.x Vipps eller kontonr.

    Så kan folk gi noen £££-$$$ eller riksdaler uten og måtte bli registrert som medlemer... eller bare for og gi en slant ekstra i ny og ne....


    Jan Robert
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det var en god redegjørelse fra Høvdingen og jeg velger derfor å bli støttemedlem igjen:D

    Edit
    Paypal fungerte glimrende, stjerna kom jo opp umiddelbart. Det var seriøst.
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Sammenblandingen av HifiSentralen og Høium Hifi gjør meg litt betenkt. Det har vært noen kontroverser med misfornøyde kunder som har dryppet inn i forumet og jeg føler at støttemedlemmene er med på å legitimere Høium HIfi. Så kan man selvfølgelig diskutere om det er riktig eller feil, men jeg føler det slik og det vil jeg ikke være med på. Og når beløpet ble satt opp ca.50% i år med begrunnelse i å følge inflasjonen i Norge så var det nok for meg. Hadde HifiSentralen vært et helt selvstendig prosjekt uten noen bindinger til butikker o.l så blir saken anderledes.
    Jeg har litt lyst til å redgjøre kort for ovenstående sitert innlegg.

    Høium Data & Hifi AS ble stiftet i 1995, og driver innen både data og hi-fi.

    Hifisentralen ble startet i 2001, og var i utgangspunktet en hobby-virksomhet, og tanken var å lage et interessant forum for folk som er interessert i high-end og god lyd. Jeg hadde ingen anelse om at HFS ville vokse slik det har gjort, men det er hyggelig at sidene har blitt godt mottatt i markedet.

    Det er undertegnede (Thomas) som eier begge virksomheter 100%, og det er veldig liten sammenblanding av Høium Hi-Fi og Hifisentralen, men inntekter fra Hifisentralen styres inn i Høium Data & Hifi, men det holdes adskilt i regnskapet så revisor enkelt kan se hvor de ulike inntekter stammer fra. Det er lite hensiktsmessig å starte et eget firma for Hifisentralen, da det fortsatt er meg som vil eie 100%.

    Når det gjelder kontroverser angående Høium Hi-Fi, så er det helt riktig at det var et sted mellom 10-15 kunder som i perioden 2017-2018 ble ventende på varer som ble levert altfor sent, og årsaken til dette var kort og greit basert på diverse sykehusopphold, men alle fikk enten varer eller penger tilbake, og gjerne en liten kompensasjon på toppen. Jeg har aldri opplevd noe særlig til sykdom tidligere, men dette gjorde at salg av hi-fi utstyr i Høium Hi-Fi var omtrent ikke-eksisterende i denne perioden, og jeg var også vanskelig å nå pr. telefon til tider. Etter oktober 2018 så var heldigvis denne perioden over, og alt er tilbake til normalen. Det er ingen kunder som noen gang har blitt svindlet eller lurt av meg, og jeg har ingen utestående krav eller kreditorer mot verken selskapet eller meg selv. Den eneste gjelden Høium Data & Hifi AS har er rettet mot meg privat, og jeg har investert av private midler for å holde liv i selskapet. Høium Hi-Fi hadde høy tillit i markedet frem til min sykdomsperiode, men tillit kan fort rives ned, og nå gjelder det å bygge opp den tilliten som jeg har hatt gjennom mange år.

    Jeg har i alle år holdt min rolle som selger av hi-fi utstyr via Høium Hi-Fi og rollen som admin på HFS nokså adskilt. Jeg bruker ikke forumet for å promotere "egne" produkter, og jeg blander meg veldig sjelden inn i diskusjoner med egne meninger. Min rolle her er å tilby et sett med tjenester og samtidig sørge for at regelverket blir overholdt. Hifisentralen har blitt en stor aktør i markedet, og en annonsekanal for mange butikker og importører, og jeg har i regi av Høium Hi-Fi hatt bannerannonse og lagt ut noen få bransjeinnlegg med brukernavn "Høium Hi-Fi", men det er alt.

    Jeg tror de fleste som kjenner meg vet at jeg er en mann som står ved sitt ord (så godt jeg klarer), men jeg er også menneske, og jeg gjør feil fra tid til annen. I så tilfelle er jeg ikke nå vanskelig å få tak i enten via PM, email eller telefon, slik at f.eks. en mangel på registrering av støttemedlemskap eller annet kan rettes på.

    Jeg holder i disse dager på å bygge opp varelager og utvikle nye websider for Høium Hi-Fi, og jeg har nå en ny erfaring bak meg som gjør at rutiner, service og annet skal være helt på stell i tilfelle det skulle dukke opp uforutsette situasjoner. Jeg kommer til å bruke bl. a. HFS for å promotere Høium Hi-Fi, men jeg kommer samtidig til å holde både drift og adminrollen her på HFS helt adskilt.

    Hifisentralen har i nåværende form vært på lufta siden 2012, og på et eller annet tidspunkt må vi fornye sidene her. Alle penger som kommer inn via støttemedlemskap eller annonser går til dette arbeidet, og jeg klarer ikke å lage hele siden alene, og leier inn hjelp til utvikling innenfor elementer jeg selv ikke er så flink til. Nye HFS4 er bygget opp helt fra bunnen av, og ikke noe vBulletin, SMF, IPS eller annen forummotor som blir benyttet. Vi ønsker ikke å endre noe særlig på dagens layout og design, men vi ønsker å lage en mer effektiv, raskere og bedre nettside med de samme funksjonene, og siden vil være "siste skrik" med tanke på responsivt design (bootstrap) og en rekke forbedringer som gjør at alle irritasjoner over dagens versjon vil forsvinne. Jeg har lekt litt med lansering av andre nettsider, og ingen av dem har blitt noen suksess, men det har gitt meg mer kunnskap, og en lærer noe nytt hele tiden.

    Det vil ikke bli lansert noen nye sider før jeg er 100% sikker på at siden er funksjonell og nokså "bug-free", og lanseringsdato er uvisst på dette stadiet.

    Kort oppsummert: Penger fra Hifisentralen går til drift og utvikling av av disse sidene, mens penger som kommer inn via hi-fi salg går til videre innkjøp av varer og drift i Høium Hi-Fi. Det er samme selskap, men ikke veldig vanskelig å holde dette adskilt. Det koster forøvrig en god del mer å utvikle HFS4 enn hva som kommer inn av penger på kort sikt, men i det lange løp håper jeg det vil lønne seg i forhold til videre drift. Jeg vil nok aldri kunne ta ut noen lønn for mitt arbeid på HFS, men jeg kan ihvertfall gå i grava, når den tid kommer, med viten om jeg faktisk har utviklet noe som forhåpentligvis ble satt pris på. Jeg vet ikke om mange som har brukt så mye tid på et prosjekt uten å få en betydelig gevinst tilbake, og støtten som mottas fra medlemmer er noe jeg setter mer pris på en dere aner. Jeg forstår at alt koster penger om dagen, og alle aviser er fulle av "+ innlegg" som en må betale for å lese, og slik ønsker jeg ikke at HFS skal bli, og så lenge alt er gratis så er det mange som ikke støtter siden, men jeg velger likevel å la dette med støttemedlemskap være en frivillig avgjørelse.

    Jeg håper dette setter ting litt i perspektiv.

    Mvh
    Thomas
    Tusen takk for et kjempeforum!
    Jeg og jeg tror nok jeg har mange med meg hvis jeg sier vi, setter utrolig pris på dette flotte forumet.

    Mvh
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger, men jeg må også takke alle dere som gjør HFS til hva det er. Uten brukere så hadde det ikke spilt noen rolle om vi hadde hatt verdens flotteste webside, men det er selvfølgelig greit at det tekniske fungerer.

    En donasjonsknapp er ingen dårlig idè, og skal se om jeg kan implementere det på en fornuftig måte uten at det er påtrengende, men samtidig synlig.

    Mvh
    Høvdingen
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Sagt det 1000 ganger før; dette nettsted er fabelaktig - over til Bergen.

    Jo, jeg har forslått det tidligere, det at de som er støttemedlemmer kunne få en egen svak bakgrunnsfarge ved oppføringen av nick/egne data (eller i skrivefeltet) og hvor det øverst står STØTTEMEDLEM. Såleds tror jeg at mange velger å "bli farget" fremfor hele tiden stå der "blek som en snylter."

    Kan være prisen skulle vært litt lavere, utelukkende for å skape en enda lavere terskel for å bli med, for jeg mener på et fabelaktig sted som dette burde tilnærmet alle være med for deling av fellesutgiftene.

    Kanskje, kunne donasjonsknappen du selv foreslår ligge inne på hvert enkelt medlem, slik at den lyser orange for ikke betalt eller grønt for betalt - herved en idé kastet ut.

    Til alle dere som tidligere har, og trolig fortsatt vil - hevde at Høvdingen tjener reklameinntekter på dette forum - så JADA det gjør han og JADA det er han da pinadø verdt. Eller kan den som klager hoste opp et lignende nettsted med en lignende kvalitet?

    En annen ting, aner selv ikke om mitt eget støttemedlemsskap har gått ut eller ikke - er jeg usedvanlig sløv eller fanges & purres dette opp overfor den enkelte?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.246
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sagt det 1000 ganger før; dette nettsted er fabelaktig - over til Bergen.

    Jo, jeg har forslått det tidligere, det at de som er støttemedlemmer kunne få en egen svak bakgrunnsfarge ved oppføringen av nick/egne data (eller i skrivefeltet) og hvor det øverst står STØTTEMEDLEM. Såleds tror jeg at mange velger å "bli farget" fremfor hele tiden stå der "blek som en snylter."

    Kan være prisen skulle vært litt lavere, utelukkende for å skape en enda lavere terskel for å bli med, for jeg mener på et fabelaktig sted som dette burde tilnærmet alle være med for deling av fellesutgiftene.

    Kanskje, kunne donasjonsknappen du selv foreslår ligge inne på hvert enkelt medlem, slik at den lyser orange for ikke betalt eller grønt for betalt - herved en idé kastet ut.

    Til alle dere som tidligere har, og trolig fortsatt vil - hevde at Høvdingen tjener reklameinntekter på dette forum - så JADA det gjør han og JADA det er han da pinadø verdt. Eller kan den som klager hoste opp et lignende nettsted med en lignende kvalitet?

    En annen ting, aner selv ikke om mitt eget støttemedlemsskap har gått ut eller ikke - er jeg usedvanlig sløv eller fanges & purres dette opp overfor den enkelte?
    Strålende ideer! Sånne som meg burde ha skriften «kjip snylter» i blokkbokstaver i alle hjørner på innlegg. Gjerne med litt pulserende neonlys så alle får det med seg :)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    En annen ting, aner selv ikke om mitt eget støttemedlemsskap har gått ut eller ikke - er jeg usedvanlig sløv eller fanges & purres dette opp overfor den enkelte?
    Hvis en går til "Mine instillinger" -- "Betalingsabonnement (i venstre menyen), så vil fra og til dato på støttemedlemskap være synlig midt på skjermen.

    Når medlemskapet er i ferd med å gå ut, så vil en se varsel i både "Mine innstillinger" og "Min PM-siden". Det bør holde.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Strålende ideer! Sånne som meg burde ha skriften «kjip snylter» i blokkbokstaver i alle hjørner på innlegg. Gjerne med litt pulserende neonlys så alle får det med seg :)
    Hmmmm....
    Gitt alle kjipingene her inne så bør man nok komme opp med en generell anfall-advarsel til epileptikere mhp. foreslåtte pulserende lys. :rolleyes: >:D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Sagt det 1000 ganger før; dette nettsted er fabelaktig - over til Bergen.

    Jo, jeg har forslått det tidligere, det at de som er støttemedlemmer kunne få en egen svak bakgrunnsfarge ved oppføringen av nick/egne data (eller i skrivefeltet) og hvor det øverst står STØTTEMEDLEM. Såleds tror jeg at mange velger å "bli farget" fremfor hele tiden stå der "blek som en snylter."

    Kan være prisen skulle vært litt lavere, utelukkende for å skape en enda lavere terskel for å bli med, for jeg mener på et fabelaktig sted som dette burde tilnærmet alle være med for deling av fellesutgiftene.

    Kanskje, kunne donasjonsknappen du selv foreslår ligge inne på hvert enkelt medlem, slik at den lyser orange for ikke betalt eller grønt for betalt - herved en idé kastet ut.

    Til alle dere som tidligere har, og trolig fortsatt vil - hevde at Høvdingen tjener reklameinntekter på dette forum - så JADA det gjør han og JADA det er han da pinadø verdt. Eller kan den som klager hoste opp et lignende nettsted med en lignende kvalitet?

    En annen ting, aner selv ikke om mitt eget støttemedlemsskap har gått ut eller ikke - er jeg usedvanlig sløv eller fanges & purres dette opp overfor den enkelte?

    stinker moralisme herfra til grøfta.
    nesten sånn at jeg vurderer å si opp støttemedlemskapet.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    stinker moralisme herfra til grøfta.
    nesten sånn at jeg vurderer å si opp støttemedlemskapet.
    Stinker. Moralisme. Grøft.

    Skal ikke spekulere på hvilke traumer som eventuelt måtte ligge bak hos deg.
    Sagt på en annen måte; mindre på hver enkelt/mer (fortjent) på eieren av forumet dersom flest mulige deltar.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    stinker moralisme herfra til grøfta.
    nesten sånn at jeg vurderer å si opp støttemedlemskapet.
    Stinker. Moralisme. Grøft.

    Skal ikke spekulere på hvilke traumer som eventuelt måtte ligge bak hos deg.
    Sagt på en annen måte; mindre på hver enkelt/mer (fortjent) på eieren av forumet dersom flest mulige deltar.
    tre ord som treffer innlegget ditt perfekt, det.
    bidra hvis du kan og vil.
    og la andre ta avgjørelse på hva de synes er riktig og forsvarlig, uten å bli stemplet som snyltere.
    dette er et nettforum som i utgangspunktet er gratis å registrere seg på, og hvor stor deltagelse er grunnlaget for eksistens.
    det at mange velger å spytte inn noen kroner til drift og utvikling, er fint.
    men å legge opp til fargekoder, jødestjerner, blinkende lys og blokkbokstaver for å henge ut folk som velger å være vanlig medlem (altså ikke støttemedlem), er jo direkte tullete.
    for noen er kanskje et par hundringser en anselig sum utifra livssituasjonen de befinner seg i akkurat nå, og for andre er det kanskje prinsippielle eller andre personlige årsaker som gjør at de velger å ikke være støttemedlem, og det er helt greit, det skal være gratis å diskutere på et forum.
    støttemedlemmer får allerede fordeler i form av bedre bruktbørsvilkår, gratis tidal-kode etc siden vi bidrar til driftkostnader, og for min del holder det i lange baner, vi trenger ikke sheriffstjerner og rangering og kategorisering av medlemmer i tillegg, det gir et usunt klima.
    vi har jo allerede artige betegnelser som hifi-freak, rubinmedlem, osv, basert på hvor mange innlegg man har postet, og det er i alle fall litt sjarmerende.
     
    Sist redigert:
    R

    rr30629

    Gjest
    Sagt det 1000 ganger før; dette nettsted er fabelaktig - over til Bergen.

    Jo, jeg har forslått det tidligere, det at de som er støttemedlemmer kunne få en egen svak bakgrunnsfarge ved oppføringen av nick/egne data (eller i skrivefeltet) og hvor det øverst står STØTTEMEDLEM. Såleds tror jeg at mange velger å "bli farget" fremfor hele tiden stå der "blek som en snylter."

    Kan være prisen skulle vært litt lavere, utelukkende for å skape en enda lavere terskel for å bli med, for jeg mener på et fabelaktig sted som dette burde tilnærmet alle være med for deling av fellesutgiftene.

    Kanskje, kunne donasjonsknappen du selv foreslår ligge inne på hvert enkelt medlem, slik at den lyser orange for ikke betalt eller grønt for betalt - herved en idé kastet ut.

    Til alle dere som tidligere har, og trolig fortsatt vil - hevde at Høvdingen tjener reklameinntekter på dette forum - så JADA det gjør han og JADA det er han da pinadø verdt. Eller kan den som klager hoste opp et lignende nettsted med en lignende kvalitet?

    En annen ting, aner selv ikke om mitt eget støttemedlemsskap har gått ut eller ikke - er jeg usedvanlig sløv eller fanges & purres dette opp overfor den enkelte?
    Nå er jeg ganske fersk her på forumet og har derfor ikke lest meg opp på alt men dette er nok det dummeste jeg har lest her inne så langt.

    Med forbehold om at det er en spøk.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Nå er jeg ganske fersk her på forumet og har derfor ikke lest meg opp på alt men dette er nok det dummeste jeg har lest her inne så langt.

    Med forbehold om at det er en spøk.
    Well, dersom dette er det dummeste du har lest! Ja, så kan det jo bare bli til det bedre :)

    Uansett; fra min side bare velmenende FORSLAG! Sågar overfor en person som har ofret mer enn sin egen fritid (og samtidig aldri favorisert sin egen hi-fi virksomhet her) for at mange titusener av brukere skal kunne stikke innom og nyte Nordens desidert beste og ledende hi-fi oase på nett.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.496
    Antall liker
    9.228
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Nå er jeg ganske fersk her på forumet og har derfor ikke lest meg opp på alt men dette er nok det dummeste jeg har lest her inne så langt.

    Med forbehold om at det er en spøk.
    Well, dersom dette er det dummeste du har lest! Ja, så kan det jo bare bli til det bedre :)

    Uansett; fra min side bare velmenende FORSLAG! Sågar overfor en person som har ofret mer enn sin egen fritid (og samtidig aldri favorisert sin egen hi-fi virksomhet her) for at mange titusener av brukere skal kunne stikke innom og nyte Nordens desidert beste og ledende hi-fi oase på nett.
    Forslaget ditt vil ødelegge hele forumet, la nå de som ikke vil betale slippe å gjøre det uten å bli uthengt som et eller annet. Og de som blir støttemedlemmer får en søt liten rosa stjerne under nicket de har. Det er bra som det er. Men forslaget om å ha en diskre donorknapp er smart, synlig men ikke påtrengende.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Det blir nok ingen endringer med tanke på Las Vegas belysning og annet for å berømme støttende medlemmer.

    Den opprinnelige tanken med støttemedlemskap og stjerne under brukernavnet var med tanke på Torget. Når en bruker som skal kjøpe noe ser at en bruker har en stjerne, så betyr det at vi vet hvem vedkommende er, og det er ment å gi en liten trygghet for kjøperen, hvilket igjen er en fordel for selger. Hvis brukeren ikke har stjerne så kan det i prinisippet være hvem som helst, og litt større varsomhet bør utvises. Karaktersystemet er også laget for at brukerne kan se kommentarer om tidligere handler, og kombinasjonen av f.eks. 10 kommentarer + stjerne bør normalt bety at det er en bruker en kan stole på.

    Etterhvert var det flere brukere som synes at stjerne burde vises på hele siden, og det var helt greit for min del, og nå vil en se stjerner på alle som er støtte- eller bransjemedlem uansett hvor på siden vedkommende har skrevet et innlegg eller annonse.

    Støttemedlemskap gir også brukeren flere rettigheter på Torget, og den viktigste fordelen er tilgang til Arkivet. Her kan en se alle utgåtte og solgte annonser, og i skrivende øyeblikk så ligger det litt over 20.000 annonser i arkivet. Dette vil dermed fungere både som en "blue book" for å kunne se hva et tilsvarende produkt har blitt lagt ut for tidligere, eller en fin mulighet til å kjøpe et produkt som har overskredet sin annonsetid, men som fortsatt ikke er solgt. En kan enkelt velge å se "utgåtte" eller "solgte" annnonser, og en kan selvfølgelig snevre inn søket etter produktnavn, kategori, selger, fylke osv. Arkivet er en veldig nyttig funksjon, og burde egentlig alene være verdt den lille kostnaden som forlanges ved støttemedlemskap.

    Nå er all diskusjon vedrørende støttemedlemskap fokusert på å støtte siden, hvilket det også gjør, men det gir litt tilbake også. Noen spotlight over navnet kommer ikke til å skje, og en stjerne får være nok :)

    Mvh
    Høvdingen
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Ille nok med en slik stjerne... jeg fikk tyn fordi jeg IKKE hadde stjerne.....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.204
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
    Dusten som klagde hadde ikke tatt seg bryet med å sjekke først... tar som kjent litt tid fra bet. til oppdatering. Sløfokk.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.869
    Antall liker
    5.689
    Torget vurderinger
    1
    Ensbetydende med ingen stjerne så intet salg.
    Nei, men alt som kan styrke din posisjon som selger er jo positivt for kjøper. Hvem er det som kjøper noe på Ebay fra en bruker som kommer fra et ukjent sted og som ikke har noen karakterer.

    Hvis f.eks. du (Drossel) legger ut en annonse, så vil f.eks. brukeren se at du har skrevet mye på forumet, og det er et annet eksempel på hva som kan øke tilliten til en kjøper. Lite sannsynlig at en "svindler" skriver 4300 innlegg på formet, for deretter å bruke Torget.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.238
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Ille nok med en slik stjerne... jeg fikk tyn fordi jeg IKKE hadde stjerne.....
    Ja det hadde vært fint å være anonym støttemedlem :)

    Kanskje vi kan få velge en egen status på det, uten å få stjerne?
    Øverste status kunne vært fullstendig anonym bruker, så ingen ser at du finnes og hva du skriver. Kunne vært herlig befriende.
    Jaja. Mye rart vi kunne hatt her.
    Et annet alternativ er å la det fortsette akkurat som før, men det blir gjerne drøyt for mange
    :)

    Snart god helg!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn