Støttemedlemsskap HFS - Slukcommended!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Høvdingen har fra første stund vært helt klar og åpen m.h.t. hva et støttemedlemdskap innebærer:

    Bli støttemedlem på Hifisentralen

    Høvdingen må kunne forutsette at alle støttemedlemmer har gått inn dette i med åpne øyne - og jeg synes det er litt ufint å komme i ettertid å klage til Høvdingen når forutsetningene har vært helt klare på forhånd.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Som Ulf-B sier i innlegget ovenfor så har vi vært nokså klare på hva støttemedlemsskap innebærer, og det eneste som ble lagt til i etterkant er "stjernen" under brukernavnet på selve forumet. Den opprinnelige tanken var og kun ha en "medalje" under brukernavnet i annonser på Torget, og dette for å gi brukere ekstra trygghet med tanke på seriøsitet. Det er tvilsomt at svindlere tegner støttemedlemsskap for da kan vi nokså enkelt spore opp hvem de er.

    Det er mye diskusjon rundt denne stjernen/medaljen som vises under brukernavnet på forumet, og jeg ønsket aldri å skille medlemmer på denne måten, og spørsmålet er om denne bør fjernes. Ved å fjerne stjernen vil alle diskusjoner som vedrører denne forsvinne, men enkelte ønsker å vise at de støtter HFS, og herav problemstillingen. Vi kunne gjort det frivillig om en vil ha stjerne eller ikke, men her føler jeg at det må være en stjerne eller ikke stjerne.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Som Ulf-B sier i innlegget ovenfor så har vi vært nokså klare på hva støttemedlemsskap innebærer, og det eneste som ble lagt til i etterkant er "stjernen" under brukernavnet på selve forumet. Den opprinnelige tanken var og kun ha en "medalje" under brukernavnet i annonser på Torget, og dette for å gi brukere ekstra trygghet med tanke på seriøsitet. Det er tvilsomt at svindlere tegner støttemedlemsskap for da kan vi nokså enkelt spore opp hvem de er.

    Det er mye diskusjon rundt denne stjernen/medaljen som vises under brukernavnet på forumet, og jeg ønsket aldri å skille medlemmer på denne måten, og spørsmålet er om denne bør fjernes. Ved å fjerne stjernen vil alle diskusjoner som vedrører denne forsvinne, men enkelte ønsker å vise at de støtter HFS, og herav problemstillingen. Vi kunne gjort det frivillig om en vil ha stjerne eller ikke, men her føler jeg at det må være en stjerne eller ikke stjerne.

    Mvh
    Høvdingen
    Stjerne eller ikke stjerne her har høvdingen rett , og folkets svar burde være enkelt her ja eller nei til stjerne ?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg har ikke lest denne tråden så arrester meg gjerne for det.
    Jeg leste et argument om at det kostet penger og tar tid å administrere denne nettsiden. Bevare meg vel, det forstår jeg godt.

    Nettsiden er brutt ned til mikrodetaljer, både for forum, bruktbørs, men også annet. Min søken er begrenset til hva jeg finner på forsiden eller I favorittrådene.
    Det mangler "intuitive" oversikt for hvor man finner en tråd man så tidligere. Man skulle tro at dagens søkemotorer gjorde slik detaljplassering unødvendig.

    Flere andre forum deler opp i kanskje 3-4 hovedkategorier. De trådene som er mest kommentert legger seg alltid øverst.
    Er det liten interesse finner man relativt enkelt tilbake til tråden ved å søke.
    Samme med bruktbørs.Her er et hav av kategorier.

    Jeg kommer ikke til å tegne medlemsskap, stjerne eller ikke.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.323
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Syntes hele denne greien bare kjedelig. Det har vært relatrivt få i antall som har store problemer med denne stjernen, men hver gang en kar stikker hodet opp og forfekter dette skal det diskuteres og av enkelte høres det ut som om de tilhører en folkebevegelse.

    Gi dette litt tid, og etter hvert vil ingen fokusere på noe så trivielt som denne stjernen. Selv er jeg ganske så sikker på at færre ville tegnet støttemedlemskap hvis medlemskapet kom uten stjerne. Kanskje jeg tar feil, men det får vi jo se neste år hvis den tas vekk. Jeg tror faktisk at vi som har stjerne i signaturen er mye mindre fokusert på dette enn dem som ikke har det. Høvdingen, ta den gjerne vekk hvis det er greiest for deg. Hvis ikke, la diskusjonen gå uten at du kommer på banen. Slik det er nå vedlikeholdes bare en kjip og kjedelig diskusjon. Ta en avgjørelse, stå ved den, and move on!
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Syntes hele denne greien bare kjedelig. Det har vært relatrivt få i antall som har store problemer med denne stjernen, men hver gang en kar stikker hodet opp og forfekter dette skal det diskuteres og av enkelte høres det ut som om de tilhører en folkebevegelse.

    Gi dette litt tid, og etter hvert vil ingen fokusere på noe så trivielt som denne stjernen. Selv er jeg ganske så sikker på at færre ville tegnet støttemedlemskap hvis medlemskapet kom uten stjerne. Kanskje jeg tar feil, men det får vi jo se neste år hvis den tas vekk. Jeg tror faktisk at vi som har stjerne i signaturen er mye mindre fokusert på dette enn dem som ikke har det. Høvdingen, ta den gjerne vekk hvis det er greiest for deg. Hvis ikke, la diskusjonen gå uten at du kommer på banen. Slik det er nå vedlikeholdes bare en kjip og kjedelig diskusjon. Ta en avgjørelse, stå ved den, and move on!
    Jeg er en av de som ikke er så glad i stjerna, men har heller ingen problemer med at den er der.
    Hvis den skal være der, noe som er helt ok, så synes jeg folk bør holde seg for gode til å bruke den som argument for noe.

    Som nevnt, ved et par anledninger har jeg sett det blitt brukt som argument på at man ikke kan ha meninger om forumet for man er jo bare en snylter.

    Hvis folk bare oppfører seg, så går det meste bra :)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Det mangler "intuitive" oversikt for hvor man finner en tråd man så tidligere. Man skulle tro at dagens søkemotorer gjorde slik detaljplassering unødvendig.
    Jeg vil anbefale at du abonnerer på tråder du finner interessante - da finner du lett tilbake. Det er en grønn knapp øverst til høyre i hver eneste tråd som sier "abonner på denne tråden".

    På Torget kan du legge en annonse til som favoritt, og dette gjør det også veldig lett å finne tilbake ettersom "Mine funn" ligger i egen boks på forsiden av Torget.

    Til slutt så kan det være lurt å bruke Google når en ønsker å søke på noe - deres søkemotor er mye bedre enn vår søkemotor, og Google finner det meste.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Hvis man går til Google og skriver:

    søkeord site:hifisentralen.no

    så får man kun treff fra hifisentralen.no Strengt tatt holder det med å skrive "søkeord hifisentralen", men med overnevnte er man garantert kun treff fra HFS.
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Ble umiddelbart støttemedlem av Hifisentralen etter å ha lest Høvdingens innlegg. Med så mange avgifter og gebyrer vi har i dag på ting som ikke betyr noe, så er et støttemedlemsskap - i dette flotte forumet - vel anvendte penger. Det er faktisk ikke mer enn en 50-øring pr. dag. Oppfordrer alle som er flittige brukere av Hifisentralen
    til å bli støttemedlemmer. Tenk om - rent hypotetisk - at Sentralen må legge ned pga pengemangel !!!! Det ville vært katastrofe. Alle kan avse en 50-øring pr. dag :)
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har som dere ser ikke tegnet støttemedlemskap ennå til tross for mange års medlemskap og hjelp fra dere andre. Er i "kjømda", men vil avvente og se hvordan det blir med fremtidige diskusjoner her. Frykter at diskusjonene blir svært redusert etter innføring av stjerne under nicet. Det jeg er spent på er om flere av støttemedlemmene bare vil svare på innlegg fra medlemmer med stjerne og da blir det jo ikke særlig spennende å være her inne lenger. Som sagt, kommer nok etterhvert, men vil avvente litt og se det an.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    om man bare er passiv leser og suger til seg info og kunnskap, aldri bidrar selv og ikke støtter forumet, synes jeg man bør gå litt i seg selv...
    stjerna driter jeg i....
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har som dere ser ikke tegnet støttemedlemskap ennå til tross for mange års medlemskap og hjelp fra dere andre. Er i "kjømda", men vil avvente og se hvordan det blir med fremtidige diskusjoner her. Frykter at diskusjonene blir svært redusert etter innføring av stjerne under nicet. Det jeg er spent på er om flere av støttemedlemmene bare vil svare på innlegg fra medlemmer med stjerne og da blir det jo ikke særlig spennende å være her inne lenger. Som sagt, kommer nok etterhvert, men vil avvente litt og se det an.
    Svarer deg, jeg - selv om du ikke har stjerne. Jeg tror ikke at stjerne eller ikke-stjerne påvirker skrivekløen - verken blant dem som har stjerne eller dem som ikke har stjerne. Det blir nok business as usual i så hensende. Men kan hende vil stjernen ha en betydning for hvem man foretrekker å handle med på bruktbørsen - hvis man har valget. Men der kan like gjerne antall innlegg, karakterer og antall bruktbørs-stjerner være med på å påvirke valget.
     
    Sist redigert:

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har som dere ser ikke tegnet støttemedlemskap ennå til tross for mange års medlemskap og hjelp fra dere andre. Er i "kjømda", men vil avvente og se hvordan det blir med fremtidige diskusjoner her. Frykter at diskusjonene blir svært redusert etter innføring av stjerne under nicet. Det jeg er spent på er om flere av støttemedlemmene bare vil svare på innlegg fra medlemmer med stjerne og da blir det jo ikke særlig spennende å være her inne lenger. Som sagt, kommer nok etterhvert, men vil avvente litt og se det an.
    Hvis stjernen skaper noen unødvendige diskusjoner/konflikter så meld fra til moderator. Den skal ikke påvirke aktivitet på forumet.
     
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    8.234
    Sted
    Laksevåg - Bergen
    Jeg kan kun svare for min egen del, jeg ser aldri på hvor mange stjerner som finnes under nikket.Jeg har veldig lett for å komme i snakk med folk, og jeg ser heller aldri på hvilken hudfarge et menneske har. I slike sammenhenger er jeg "fargeblind".
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    om man bare er passiv leser og suger til seg info og kunnskap, aldri bidrar selv og ikke støtter forumet, synes jeg man bør gå litt i seg selv...
    stjerna driter jeg i....
    Alternativt kan du montere stjerna i toer'n og legge flotte designerkabler, som du så poster i kabeltrådene (likegylldig hvilken) - der slenges det så mye dritt uansett! ;);)


    Forøvrig riktig god helg til alle de som virkelig verdsetter HFS, Høvdingens arbeid og den innsats som ligger bak.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    formkurven er stigende skjønner jeg:cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Nja, sitter og venter på noen mailer her, nettopp sjenket litt Blå Java og studerer BS-kavalkaden..
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    om man bare er passiv leser og suger til seg info og kunnskap, aldri bidrar selv og ikke støtter forumet, synes jeg man bør gå litt i seg selv...
    stjerna driter jeg i....
    Alternativt kan du montere stjerna i toer'n og legge flotte designerkabler, som du så poster i kabeltrådene (likegylldig hvilken) - der slenges det så mye dritt uansett! ;);)


    Forøvrig riktig god helg til alle de som virkelig verdsetter HFS, Høvdingens arbeid og den innsats som ligger bak.
    Star-Quad, allerede oppfunnet
    Star-Quad Series


    btw, driter man i stjerna så er det bare å be høvdingen om å fjerne den ;)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    om man bare er passiv leser og suger til seg info og kunnskap, aldri bidrar selv og ikke støtter forumet, synes jeg man bør gå litt i seg selv...
    stjerna driter jeg i....
    Alternativt kan du montere stjerna i toer'n og legge flotte designerkabler, som du så poster i kabeltrådene (likegylldig hvilken) - der slenges det så mye dritt uansett! ;);)


    Forøvrig riktig god helg til alle de som virkelig verdsetter HFS, Høvdingens arbeid og den innsats som ligger bak.
    Star-Quad, allerede oppfunnet
    Star-Quad Series


    btw, driter man i stjerna så er det bare å be høvdingen om å fjerne den ;)
    Hm... Nå ble jeg virkelig usikker. HAR du stjerne, uten å ville vise den? Eller er det slik at du IKKE har betalt noe støttemedlemskap, men vil få oss til å tro at du har? Man må jo vite hvor man har hverandre når man krysser verbale klinger på et hifi-forum.....
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    om man bare er passiv leser og suger til seg info og kunnskap, aldri bidrar selv og ikke støtter forumet, synes jeg man bør gå litt i seg selv...
    stjerna driter jeg i....
    Alternativt kan du montere stjerna i toer'n og legge flotte designerkabler, som du så poster i kabeltrådene (likegylldig hvilken) - der slenges det så mye dritt uansett! ;);)


    Forøvrig riktig god helg til alle de som virkelig verdsetter HFS, Høvdingens arbeid og den innsats som ligger bak.
    Ja, det er vel denne reaksjonen jeg frykter skal bli retningsgivende på forumet i fremtiden, men du får nå ha god helg allikevel Sluket! Jeg skal vel klare meg selv om jeg foreløpig er blant se utstøtte! 😪
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    om man bare er passiv leser og suger til seg info og kunnskap, aldri bidrar selv og ikke støtter forumet, synes jeg man bør gå litt i seg selv...
    stjerna driter jeg i....
    Alternativt kan du montere stjerna i toer'n og legge flotte designerkabler, som du så poster i kabeltrådene (likegylldig hvilken) - der slenges det så mye dritt uansett! ;);)


    Forøvrig riktig god helg til alle de som virkelig verdsetter HFS, Høvdingens arbeid og den innsats som ligger bak.
    Star-Quad, allerede oppfunnet
    Star-Quad Series


    btw, driter man i stjerna så er det bare å be høvdingen om å fjerne den ;)
    Hm... Nå ble jeg virkelig usikker. HAR du stjerne, uten å ville vise den? Eller er det slik at du IKKE har betalt noe støttemedlemskap, men vil få oss til å tro at du har? Man må jo vite hvor man har hverandre når man krysser verbale klinger på et hifi-forum.....
    Hehe, ikke sant?
    Poenget er at du ikke vet om jeg har betalt eller ikke. Du får selv tygge litt på hva det gjør med ditt syn på meg. ;)
    (Jeg vet om i alle fall to stk stjerneløse som har betalt)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Star-Quad, allerede oppfunnet
    Star-Quad Series


    btw, driter man i stjerna så er det bare å be høvdingen om å fjerne den ;)
    Hm... Nå ble jeg virkelig usikker. HAR du stjerne, uten å ville vise den? Eller er det slik at du IKKE har betalt noe støttemedlemskap, men vil få oss til å tro at du har? Man må jo vite hvor man har hverandre når man krysser verbale klinger på et hifi-forum.....
    Hehe, ikke sant?
    Poenget er at du ikke vet om jeg har betalt eller ikke. Du får selv tygge litt på hva det gjør med ditt syn på meg. ;)
    (Jeg vet om i alle fall to stk stjerneløse som har betalt)
    Hehe - trenger nok ikke å tygge mye i ditt tilfelle. Men det slo meg plutselig at dette med muligheten for stjerneløst støttemedlemskap kunne friste svake sjeler til - av en eller annen grunn, feks. for å prøve å imponere motdebattanter - å påberope seg støttemedlemskap på falske premisser. Det er jo i hvert fall veldig lett å slenge ut en påstand om at "jeg er støttemedlem, men har valgt ikke å vise det".
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.835
    Torget vurderinger
    23
    Hva med en funksjon hvor de som har stjerne kan velge en omvendt "ignore" - dvs. vise utvalgte at de er en av de utvalgte...:cool: Anonym velstand er den ultimate egotripp.
     

    Skallemann

    Medlem
    Ble medlem
    18.08.2007
    Innlegg
    31
    Antall liker
    10
    Sted
    Karmøy
    Jeg er vanligvis en rev på å ta ironi og er selv en entusiastisk bruker av sjangeren, som riktig brukt kan være en genial form for kommunikasjon imo.
    Men en del av kommentarene som kommer her (you know who you are...) som får meg til å håpe at det er jeg som ikke skjønner humoren, for ellers blir jeg mer enn litt trist.

    Er det virkelig så vanskelig å se alt arbeidet som legges ned at det er nødvendig å bitche om stjerner (jeg sikter til dem som lar stjerneproblematikken trumfe tanken om å bidra), at forumet ikke er spesialtilpasset ens egne ønsker og grad av inkompetanse, og på toppen av dette, ønsker om mer fordeler og et tydeligere skille mellom hva opphøyde "filantroper" og den utenforstående underklassen kan få lov til?
    Er alt dette nødvendig for å kunne bidra litt så finnes det nok av fora der ute som er helt fri for snakk om slikt, i stedet blir du overfalt av blinkende ad- og spywarelinks og annen jævelskap, men hvis du ikke har lyst til å starte ditt eget forum eller bidra så er dette prisen du betaler, sånn fungerer nemlig det frie markedet.
    Det å tilpasse Hifisentralen mer i detalj betyr mer arbeid som igjen betyr mer å betale, enten i form av at folk leies inn eller at Høvdingen styrer med det selv hver ledige time til han blir lei av den utakknemlige jobben og legger ned hele dritten.
    Kommer HFS av seg selv?

    Når det gjelder om støttemedlemmer vil fryse ut alle som ikke er det eller omvendt så vil jeg ikke være ufin, men det er mye man kan være bekymret for i dette livet, men dette må vel regnes som en smule konspirasjonsparanoid? Jeg håper og tror virkelig at det ikke står så galt til at noe sånt får utvikle seg.
    Jeg er fullt klar over at det finnes så stakkarslige folk, men disse vil vel ikke tillates å ta over regien her og gjøre dette om til en farse for alle som ser etter noen som de kan trykke ned for å føle seg bedre selv? Litt tro må man vel ha på det gode i sine medmennesker.
    Og for meg ser det ut til at de fleste av de slengerne som kan eller ikke kan tolkes som stjernediskriminering som har forekommet så langt er i sammenheng med denne stjernediskusjonen selv, og bør sees i lys av dette. Det å fremprovosere slikt fjas er ikke bedre enn å prestere det selv mener nå jeg, og jeg har i hvert fall ikke sett noen slike tendenser utenfor disse trådene, som virker å kjæle ved dette potensielle problemet.

    Stjerne eller ikke? Har ikke peiling og driter i det siden det blant voksne mennesker burde være en unødvendig problemstilling.
    Hvis den fjernes er utfordringen å finne en annen måte å sette fokus på dette her uten at det kan trigge et nytt miniholocaust (ref. stjernesymbol). Ville det være bedre om det var en bajs i stedet for en stjerne? Samma for meg nemlig...


    PS: Jeg mener ikke at det er slik at alle som kikker innom HFS innimellom værsågod må punge ut, det bør vel være opp til hver enkelt å bedømme hvor mye nytte og glede man har av dette og om graden av ens bruk forsvarer å spytte i noen kroner for å sørge for sentralens overlevelse i nåværende form.
    INGEN bør settes i noen bås eller tillegges noen personkarakteristika basert på noe slikt, det er jo forkastelig og en evt. diskriminator viser bare hvor sneversynt og grunn vedkommende er.

    PPS: Dette var ikke tenkt som en kommentar til de sist inkomne innleggene, de kom mens jeg var i skrivetåka.

    (Edit: forhindring av 'foot-in-mouth'-misforståelse.)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg er vanligvis en rev på å ta ironi og er selv en entusiastisk bruker av sjangeren, som riktig brukt kan være en genial form for kommunikasjon imo.
    Men en del av kommentarene som kommer her (you know who you are...) som får meg til å håpe at det er jeg som ikke skjønner humoren, for ellers blir jeg mer enn litt trist.

    Er det virkelig så vanskelig å se alt arbeidet som legges ned at det er nødvendig å bitche om stjerner (jeg sikter til dem som lar stjerneproblematikken trumfe tanken om å bidra), at forumet ikke er spesialtilpasset ens egne ønsker og grad av inkompetanse, og på toppen av dette, ønsker om mer fordeler og et tydeligere skille mellom hva opphøyde "filantroper" og den utenforstående underklassen kan få lov til?
    Er alt dette nødvendig for å kunne bidra litt så finnes det nok av fora der ute som er helt fri for snakk om slikt, i stedet blir du overfalt av blinkende ad- og spywarelinks og annen jævelskap, men hvis du ikke har lyst til å starte ditt eget forum eller bidra så er dette prisen du betaler, sånn fungerer nemlig det frie markedet.
    Det å tilpasse Hifisentralen mer i detalj betyr mer arbeid som igjen betyr mer å betale, enten i form av at folk leies inn eller at Høvdingen styrer med det selv hver ledige time til han blir lei av den utakknemlige jobben og legger ned hele dritten.
    Kommer HFS av seg selv?

    Når det gjelder om støttemedlemmer vil fryse ut alle som ikke er det eller omvendt så vil jeg ikke være ufin, men det er mye man kan være bekymret for i dette livet, men dette må vel regnes som en smule konspirasjonsparanoid? Jeg håper og tror virkelig at det ikke står så galt til at noe sånt får utvikle seg.
    Jeg er fullt klar over at det finnes så stakkarslige folk, men disse vil vel ikke tillates å ta over regien her og gjøre dette om til en farse for alle som ser etter noen som de kan trykke ned for å føle seg bedre selv? Litt tro må man vel ha på det gode i sine medmennesker.
    Og for meg ser det ut til at de fleste av de slengerne som kan eller ikke kan tolkes som stjernediskriminering som har forekommet så langt er i sammenheng med denne stjernediskusjonen selv, og bør sees i lys av dette. Det å fremprovosere slikt fjas er ikke bedre enn å prestere det selv mener nå jeg, og jeg har i hvert fall ikke sett noen slike tendenser utenfor disse trådene, som virker å kjæle ved dette potensielle problemet.

    Stjerne eller ikke? Har ikke peiling og driter i det siden det blant voksne mennesker burde være en unødvendig problemstilling.
    Hvis den fjernes er utfordringen å finne en annen måte å sette fokus på dette her uten at det kan trigge et nytt miniholocaust (ref. stjernesymbol). Ville det være bedre om det var en bajs i stedet for en stjerne? Samma for meg nemlig...


    PS: Jeg mener ikke at det er slik at alle som kikker innom HFS innimellom værsågod må punge ut, det bør vel være opp til hver enkelt å bedømme hvor mye nytte og glede man har av dette og om graden av ens bruk forsvarer å spytte i noen kroner for å sørge for sentralens overlevelse i nåværende form.
    INGEN bør settes i noen bås eller tillegges noen personkarakteristika basert på noe slikt, det er jo forkastelig og en evt. diskriminator viser bare hvor sneversynt og grunn vedkommende er.

    PPS: Dette var ikke tenkt som en kommentar til de sist inkomne innleggene, de kom mens jeg var i skrivetåka.

    (Edit: forhindring av 'foot-in-mouth'-misforståelse.)
    Det finnes viktige ting i livet å diskutere - og det finnes mindre viktige ting. Og endog helt uviktige ting. Men likevel skal det diskuteres. Og hvorfor skal det diskuteres? Jo, fordi vi som ikke klarer å holde fingrene unna tastaturet - uansett fillesak - vi LIKER å diskutere. Vi diskuterer ikke for din skyld eller for noen annens skyld - vi diskuterer rett og slett fordi vi LIKER å diskutere.
     

    Skallemann

    Medlem
    Ble medlem
    18.08.2007
    Innlegg
    31
    Antall liker
    10
    Sted
    Karmøy
    Det finnes viktige ting i livet å diskutere - og det finnes mindre viktige ting. Og endog helt uviktige ting. Men likevel skal det diskuteres. Og hvorfor skal det diskuteres? Jo, fordi vi som ikke klarer å holde fingrene unna tastaturet - uansett fillesak - vi LIKER å diskutere. Vi diskuterer ikke for din skyld eller for noen annens skyld - vi diskuterer rett og slett fordi vi LIKER å diskutere.
    Hehe, det er så sant, så akkurat det har jeg ikke behov for å diskutere, selv om jeg ikke kan påstå meg helt fri for diskusjonslyst over de utroligste emner. Det er jo derfor jeg har vært så forsiktig med innlegg i alle år ;)

    Men dette føles litt mer meningsfylt enn kabel- og klasse ditt-og-dattdiskusjoner, så da får det stå sin prøve.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det finnes viktige ting i livet å diskutere - og det finnes mindre viktige ting. Og endog helt uviktige ting. Men likevel skal det diskuteres. Og hvorfor skal det diskuteres? Jo, fordi vi som ikke klarer å holde fingrene unna tastaturet - uansett fillesak - vi LIKER å diskutere. Vi diskuterer ikke for din skyld eller for noen annens skyld - vi diskuterer rett og slett fordi vi LIKER å diskutere.
    Hehe, det er så sant, så akkurat det har jeg ikke behov for å diskutere, selv om jeg ikke kan påstå meg helt fri for diskusjonslyst over de utroligste emner. Det er jo derfor jeg har vært så forsiktig med innlegg i alle år ;)

    Men dette føles litt mer meningsfylt enn kabel- og klasse ditt-og-dattdiskusjoner, så da får det stå sin prøve.
    Det er bare å kaste seg utpå. Min erfaring er at i det store og hele er det ingen som bryr seg om, eller husker hva man skriver - så man skriver stort sett for egen læring og for å bli klar over hva man egentlig mener om saker og ting. Utrolig klargjørende for en selv å prøve å formulere kloke tanker. Sjelden at det lykkes, det med kloke tanker - men det får, som du sier, stå sin prøve.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Jeg valget selv og støtte hifisentralen, og 200 kr i året er ingenting. Når det kommer til denne stjernen bak nicket, ja hvorfor skulle det lage bråk mellom folk på hifisentralen. Oppfordrer andre folk og bli medlem for di som kan. Er snakk om 50 øre dagen. Og om jeg vil ha denne stjernen på nicket mitt, det er det samme for meg.
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Beklager! Mente ikke å fyre opp under en unødvendig og unyttig diskusjon. Har hatt glede av forumet gjennom mange år. Legger ballen død og melder meg inn som støttemedlem og dermed bli et fullverdig medlem.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Forstår ikke denne stjerneproblematikken. Det virker på meg som en slags form for selvrettferdiggjørelse. Hvem er det som gidder å skule mot avataren til den enkelte hele tiden - er det manglende status eller stigmatisering man er redd for? Hadde medlemskapet kostet et par tusen, så hadde det kanskje vært greit å både forlange og forvente saker og ting som medlem. Get over it.
     

    RJEL

    Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Innlegg
    2.131
    Antall liker
    1.417
    Torget vurderinger
    4
    Da jeg betalte støttemedlemskap så var vilkårene wimp, tilgang til arkivet, medalje på annonser.
    Jeg sperret øynene kraftig opp for et par dager siden da jeg oppdaget medaljen foran hvert jævla innlegg jeg "turde" å skrive.
    Dette er en form for "snobberi" og forskjellsbehandling jeg ikke kan fordra. Hadde jeg vist at dette ble resultatet hadde jeg ALDRI betalt inn disse pengene.
    Lurer på hvilke idioter som ville ha det sånn?
    Nei, jeg synes den opprinnelige vilkårene burde beholdes, og medaljen fjernes fra hvert jævla innlegg jeg måtte skrive.
    Slik jeg ser det har jeg blitt lurt. Det var ikke DETTE jeg betalte for......

    Jeg trudde man kunne få bidra uten å måtte sitte i "gapestokk" med denne stjerna i et år.
    Betaler ikke inn til neste år, for å si det sånn, hvis denne medaljen blir stående.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Det finnes viktige ting i livet å diskutere - og det finnes mindre viktige ting. Og endog helt uviktige ting. Men likevel skal det diskuteres. Og hvorfor skal det diskuteres? Jo, fordi vi som ikke klarer å holde fingrene unna tastaturet - uansett fillesak - vi LIKER å diskutere. Vi diskuterer ikke for din skyld eller for noen annens skyld - vi diskuterer rett og slett fordi vi LIKER å diskutere.
    Man kan også bytte ut ordet 'diskutere' med 'kverulere' uten at det blir direkte feil her inne >:D
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det finnes viktige ting i livet å diskutere - og det finnes mindre viktige ting. Og endog helt uviktige ting. Men likevel skal det diskuteres. Og hvorfor skal det diskuteres? Jo, fordi vi som ikke klarer å holde fingrene unna tastaturet - uansett fillesak - vi LIKER å diskutere. Vi diskuterer ikke for din skyld eller for noen annens skyld - vi diskuterer rett og slett fordi vi LIKER å diskutere.
    Man kan også bytte ut ordet 'diskutere' med 'kverulere' uten at det blir direkte feil her inne >:D
    Hehe - det er sikkert mye man kan bytte ut ordene med uten at det blirverken direkte eller indirekte feil. Ingen ord nevnt, ingen ord glemt.......
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Stjernen kan bare være der, rundt nicket på hfs, var er så unaturlig med det. Den viser jo også at du er en støtte til hfs. Skjønner heller ikke hvorfor det er diskusjon rundt denne enda. Når høvdingen ordnet linken der du kunne gå inn og bli medlem, står det uttrykkelig om hva du får og regler rundt det når du støtter hfs.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn