Støttemedlemsskap HFS - Slukcommended!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.951
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    da trenger vi en tråd om utformingen av designet på ikonet og en om hvor det skal stå.....:cool:
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Dette var jo en "no brainer", tipsene jeg har fått her på sentralen har gitt mere for hifi-hobbyen enn jeg kunne kjøpt for 199,- i butikken. Mange ganger mer :)
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    om et Støttemedlem ikon dukker opp ved siden av navnet vil det kanskje være flere som føler sin besøkelsestid.....:rolleyes:
    kjipt å være årelang medlem, ha nytte av HFS s goder og samtidig ikke bidra til fellesskapet...
    imo
    mvh
    Leif
    Jeg heller nok mot å lage et lite ikon, og det kan virke som det er flere som føler det samme.
    Hva med en annen farge på stjernene ?
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.268
    Sted
    Oslo
    Kontonr. Kunne m. fordel vært skrevet m. større tall.


    mvh
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    da trenger vi en tråd om utformingen av designet på ikonet og en om hvor det skal stå.....:cool:
    Noe slikt?

    LMC
    Respektert støttemedlem

    Æresmedlem
    Stjerner
    Avatar etc.

    Gullskrift var kan hende ikke så lurt, ser jeg nå.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Ble nettopp støttemedlem.
    Men vil gjøre dere oppmersom på at denne linken som er merket med gult når man åpner nettsiden deres med mobil eller nettbrett virker ikke. Man blir videreført, men ingenting skjer, og ingenting åpner seg.
    Så jeg fikk ikke sett hva dette var før jeg brukte laptop.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.422
    Antall liker
    12.982
    FLOTT Høvdingen.
    Da var forhåpentligvis et nødvendig tiltak på plass.
    Bidrag donert.

    Vennligst opplys oss om du trenger mer "cash" FØR serveren kræsjer :cool:
    Ha en riktig god dag videre.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Ble nettopp støttemedlem.
    Men vil gjøre dere oppmersom på at denne linken som er merket med gult når man åpner nettsiden deres med mobil eller nettbrett virker ikke. Man blir videreført, men ingenting skjer, og ingenting åpner seg.
    Så jeg fikk ikke sett hva dette var før jeg brukte laptop.
    Siden med "Hjelp" fungerer ikke under mobilversjonen, og derfor fungerer ikke linken. Du må bruke full-versjonen av siden.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har valgt å legge til samme stjerne som på Torget for støttemedlemmer.

    Dere vil se denne stjernen til venstre for de andre stjernene under brukernavnet:

    certified.png


    Håper det er ok?

    Jeg skal også legge en forklaring nederst på siden som viser hva denne representerer.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    2015-01-21 11_37_00-Støttemedlemsskap HFS - Slukcommended! - Side 5.png


    Jeg tenker at ikonet vil bli tydeligere dersom det settes før indikatoren (her i grønt). Videre bør den ha en tooltip som anvist, der det fremgår hva ikonet betyr. På den måten vil folk som kanskje ikke er klar over muligheten nå og i fremtiden bli opplyst om muligheten til å være støttemedlem.

    Typisk hendelsesforløp er at en eller annen bruker blir oppmerksom på at en del brukere har dette ikonet, han tar musen over for å se hva det dreier seg om, finner det ut og blir støttemedlem selv. :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Jeg har valgt å legge til samme stjerne som på Torget for støttemedlemmer.

    Dere vil se denne stjernen til venstre for de andre stjernene under brukernavnet:



    Håper det er ok?

    Jeg skal også legge en forklaring nederst på siden som viser hva denne representerer.
    Ja, det er ok. Må si jeg ikke er så veldig opptatt av dette. Men, kan det bidra til at noen har lyst til å oppnå dette ikonet - så tut og kjør. Selve ideen med klistremerke for god oppførsel har jo en merkelig stor effekt ...
    Mvh
    JMK
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.076
    Antall liker
    32.394
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Er det bare jeg som er skeptisk til denne stjernen?

    Liker ikke ting som viser forskjell på folk, og er vel redd det kan bety at noen av dem som er innom bare en sjelden gang, slutter å besøke oss.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Er det bare jeg som er skeptisk til denne stjernen?

    Liker ikke ting som viser forskjell på folk, og er vel redd det kan bety at noen av dem som er innom bare en sjelden gang, slutter å besøke oss.
    Er det noe man ser her inne, så er det at det er forskjell på folk, noen har gigantanlegg til flere årslønner, mens andre sliter med å få sammen et budsjettanlegg innenfor strikte WAF-rammer. Det har da ikke hindret noen fra å delta, vil jeg tro, ei heller at noen har xk poster og er æresmedlem. :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Er det bare jeg som er skeptisk til denne stjernen?

    Liker ikke ting som viser forskjell på folk, og er vel redd det kan bety at noen av dem som er innom bare en sjelden gang, slutter å besøke oss.
    Du har et poeng. Men, blir det en trade off mellom å skremme noen vekk - vs å hente inn tiltrengte midler hos de som synes det er helt greit? Etter en stund så er det ikke så mange som bryr seg... ?
    Mvh
    JMK
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.076
    Antall liker
    32.394
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Denne forskjellen er i mine øyne litt styggere, fordi den handler ikke om hva vi bruker på oss selv, heller tvert imot. Nå blir det litt "kjiping" vrs. "de gode". Er altså redd det betyr avskalling fra forumet (men er ikke redd for å ta feil da).
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Denne forskjellen er i mine øyne litt styggere, fordi den handler ikke om hva vi bruker på oss selv, heller tvert imot. Nå blir det litt "kjiping" vrs. "de gode". Er altså redd det betyr avskalling fra forumet (men er ikke redd for å ta feil da).
    Er heller ikke redd for å ta feil, jeg vet jeg ofte gjør det :) (og derfor argumenterer jeg sjeldent i kabeldiskusjonene).

    jeg vet ikke hva som er lurt, men har vondt for å tro at det foreslåtte merket - eller en annen variant - skal bety så himla mye. Det betyr jo bare at man har vært villig til å gi bort noen kroner til å støtte noe man har stor glede av. Det blir omtrent som at jeg har fast sete på et fotballstadion jeg ikke så ofte rekker å benytte. Det er en støtte, og det betyr mer for meg enn for andre (og ja - setet er merket med navn).
    Mvh
    JMK
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    Denne forskjellen er i mine øyne litt styggere, fordi den handler ikke om hva vi bruker på oss selv, heller tvert imot. Nå blir det litt "kjiping" vrs. "de gode". Er altså redd det betyr avskalling fra forumet (men er ikke redd for å ta feil da).
    Hvis gjerrigheten stikker så dypt at man ikke kan avse 200 kroner og samtidig skammer seg nok for det til å flykte, så er det noe merkelig over det, hehe. Sosialt press eksisterer overalt i samfunnet, og jeg synes min rett til å bære donasjonsstjernen overskygger de gjerriges rett til ikke å føle sosialt bidragspress, lol.

    Nei, men seriøst, jeg ser problematikken, dog synes jeg at å støtte HFS uavhengighet og fremtid er den riktige tingen å gjøre, siden jeg bruker mye tid her. Det er rart om ikke de andre som bruker nettstedet en del tenker det samme.

    Jeg synes det hadde vært verre om summen man ga ble annonsert. Det hadde blitt litt spesielt.
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.951
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kanskje ikke så HOT å opptre under et par, tre nick lenger heller, når bare hovednicket er støttemedlem.....
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.076
    Antall liker
    32.394
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Det handler altså ikke om penger for meg, vil bare ha anonymitet i forhold til det. Selvsagt har alle aktive brukere råd til det.

    Syns vel vi har nok forgubbing som det er og tror ikke dette er bra for rekrutteringen.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Det handler altså ikke om penger for meg, vil bare ha anonymitet i forhold til det. Selvsagt har alle aktive brukere råd til det.

    Syns vel vi har nok forgubbing som det er og tror ikke dette er bra for rekrutteringen.
    Du har åpenbart et poeng, og det fortjener ikke å gjøres om til noe lettvint.
    Alternativet til støttebeløpet som er satt opp - kan være å rekruttere fire - fem personer som er villig til å spytte i en litt større sponsorsum ?
    Mvh
    JMK
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.951
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Det handler altså ikke om penger for meg, vil bare ha anonymitet i forhold til det. Selvsagt har alle aktive brukere råd til det.

    Syns vel vi har nok forgubbing som det er og tror ikke dette er bra for rekrutteringen.
    tror du 199 forsterker forgubbing?
    skjønner ikke hva forgubbing har med dette å gjøre?
    enlighten me pls?

    mvh
    Leif
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Vis vedlegget 301402

    Jeg tenker at ikonet vil bli tydeligere dersom det settes før indikatoren (her i grønt). Videre bør den ha en tooltip som anvist, der det fremgår hva ikonet betyr. På den måten vil folk som kanskje ikke er klar over muligheten nå og i fremtiden bli opplyst om muligheten til å være støttemedlem.

    Typisk hendelsesforløp er at en eller annen bruker blir oppmerksom på at en del brukere har dette ikonet, han tar musen over for å se hva det dreier seg om, finner det ut og blir støttemedlem selv. :)
    Lettere sagt enn gjort. Det vil kreve nokså mye om-programmering, men jeg er ikke uenig.

    Det kan kanskje virke som det bare er å flytte på ikonet, men det er langt ifra så enkelt, og jeg tror vi må leve med nåværende plassering, ihvertfall inntil videre.

    Jeg finner nok en løsning, men trenger litt tid.
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Hva ligger i ordet forgubbing, egentlig? :p Jeg er forholdsvis ung, med mine 27 år, og betalte likevel for å støtte sentralen.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.951
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    at medlemsmassen blir stadig eldre pga mangel på nyrekruttering...
     
    D

    Dåbbel J

    Gjest
    Gg husk det at LMC drar snittet ned...... og det sier litt :rolleyes:


    Om enn vil være med og støtte eller ikke tror jeg ikke har noe med alder og gjøre.. ja- om en er student eller noe. så kan jeg se et poeng i det... men da får dem heller donere dobbelt når dem kommer i arbeid :cool:

    Og allerede før dere hadde våknet og kommet dere ut av sengen hadde jeg sendt PM til O Store Ugh Ugh,
    og vi diskuterte om det hadde vært mulig med en "bryter" på "mitt kontrollpanel" om det var noen som ikke vil vise at dem støtter HFS.
    Så det var en mulighet for og "slå av" ikonet for betalende.....
    Vi må respektere dem som ikke vil flashe sånt og.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.951
    Antall liker
    13.293
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det er mismatch mellom : "å flashe" og Kr.199 !
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn