Støttemedlemsskap HFS - Slukcommended!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 2

    2xJ

    Gjest
    Det har vært snakket om før , men ble "stemt" ned dengang.
    Men går seff og spørre brukerne en gang til....

    Jeg syntes det hadde vært bedre om det var en fast pris for og i det hele tatt skrive her inne, en liten sum og da heller ikke mulighet for gratispassasjerer og lese alt...
    Bruktbørsen er "et spesialmarked" og kunne lett ha betalt litt fremfor og bruke bare finn.no
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    I såfall må du benytte de mekanismene som samfunnet har til å løse slike ting - nemlig forliksklage, namsmann og evnt aliere deg med advokat. Å være sur på høvdingen for Malmins unnfallenheter kan kanskje være tilfredsstillende, men det løser ikke noen problemer.

    En ikke utført servicejobb som påklages via forliksrådet skal i det minste resultere i penger og utstyr tilbake.

    Johan-Kr
    Det burde være slik, men i praksis blir det å kaste gode penger etter dårlige. Inndrivingen vil koste langt mer enn saken er verdt, og noen tvangsmidler til å få ampen reparert eksisterer ikke. I Hokksund skjer det meste papirløst, og basert på tillit - som dessverre ender i mistillit.

    Formålet med denne surmulingen fra min side er naturligvis ikke å "slippe" å betale for støttemedlemskap, som jeg har betalt siden ordningen ble innført, og jeg er slett ikke sur på Høvdingen - tvert imot. Han har forsøkt å hjelpe til med å løse problemet - men uten å lykkes. Også han er blitt holdt for narr, og har nok stor forståelse for problemet.

    Siktemålet mitt er å rette søkelyset mot at det finnes enkelte aktører som misbruker folks tillit til egen fordel. Det er viktig å gjøre folk oppmerksomme på dem slik at de kan holde seg unna.

    Når de samme aktørene samtidig får lov til å være medlemmer av forumet og bruke det aktivt, blir i alle fall jeg litt muggen.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg synes det er en god ide at Torget er gratis for støttemedlemmer og at andre kan kysse seg i hekken.
    Dvs. At antall støttemedlemmer vil gå opp når den tjenesten kun er tilgjengelig for medlemmene.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Kan ha de slik at ikke støttemedlemmer, bare kan lese torget (ikke annonsere selv). forsiden og off topic.
    Bransjen må betale mer spesielt annonser.
    Vi må bli flinkere å bruke på facebook pga reklame inntekter.
    Annonser på favebook koster samme sum eller mer.
    osv.
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2xJ

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.957
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Blir litt merkelig diskusjon dette. Jeg skjønner godt at en full update fort koster kronasje, men 300+ støttemedlemmer på løpende basis blir likevel min 60.000 pr år. Kanskje medlemsprisen bør økes til 250-300kr? Den hundringsen ekstra i forhold til idag betyr vel ingenting for de som ønsker å betale likevel....
    Har førøvrig bidratt med min skjerv oppi det hele, så får vi se hvor lenge det går før belønningens medalje dukker opp...
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.719
    Torget vurderinger
    1
    Helt usaklig fra min side, men han får inn et gjenopptatt støttemedlemskap fra meg den dagen Hr. Malmin i Hokksund leverer tilbake i reparert stand min Chapter kube til en nypris kr 120k. Jeg har ventet i over 2 1/2 år nå, og det var gjennom sentralen jeg ble forledet til å levere kuben dit. Mao ganske muggen for tiden. At jeg er blitt loppet for 20 K i "betaling" for ikke utført arbeid, gjør meg ikke lysere til sinns.

    Er det plutselig min feil, jeg har ikke sendt deg noe sted
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Helt usaklig fra min side, men han får inn et gjenopptatt støttemedlemskap fra meg den dagen Hr. Malmin i Hokksund leverer tilbake i reparert stand min Chapter kube til en nypris kr 120k. Jeg har ventet i over 2 1/2 år nå, og det var gjennom sentralen jeg ble forledet til å levere kuben dit. Mao ganske muggen for tiden. At jeg er blitt loppet for 20 K i "betaling" for ikke utført arbeid, gjør meg ikke lysere til sinns.

    Er det plutselig min feil, jeg har ikke sendt deg noe sted
    Med fare for å erte på meg 'hele' hfs: Du kunne i det minste la være å slette så mye av denslags informasjon. Jeg vet ikke hvor mange innlegg/tråder om akkurat RM som er slettet, men det er vel noen etterhvert. Å la disse stå urørt ville i det minste ført til at færre detter i akkurat den fella.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Helt usaklig fra min side, men han får inn et gjenopptatt støttemedlemskap fra meg den dagen Hr. Malmin i Hokksund leverer tilbake i reparert stand min Chapter kube til en nypris kr 120k. Jeg har ventet i over 2 1/2 år nå, og det var gjennom sentralen jeg ble forledet til å levere kuben dit. Mao ganske muggen for tiden. At jeg er blitt loppet for 20 K i "betaling" for ikke utført arbeid, gjør meg ikke lysere til sinns.





    Er det plutselig min feil, jeg har ikke sendt deg noe sted
    Les mitt innlegg kl 13.40 i dag. :)
    Dette er slett ikke din feil, tvert imot.:)

    Som alt skrevet, er dette litt surmuling fra min side der jeg retter baker for smed, men ikke uten en alvorlig og høyst saklig undertone. Det er flere enn meg som har blitt "lurt" gjennom råd og "reklamering" på sentralen, og det er et problem som bør tas alvorlig. De ansvarlige er selvfølgelig først og fremst de som driver lureri, men det er også et spørsmål om ikke også redaktøren har et ansvar.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Helt usaklig fra min side, men han får inn et gjenopptatt støttemedlemskap fra meg den dagen Hr. Malmin i Hokksund leverer tilbake i reparert stand min Chapter kube til en nypris kr 120k. Jeg har ventet i over 2 1/2 år nå, og det var gjennom sentralen jeg ble forledet til å levere kuben dit. Mao ganske muggen for tiden. At jeg er blitt loppet for 20 K i "betaling" for ikke utført arbeid, gjør meg ikke lysere til sinns.
    J...a surt, grammo:mad:

    Håper d er mulig å finne en løsning.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.957
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Dette er en nokså kinkig sak. Det har vært flere diskusjoner her hvor noen har følt seg, eller regelrett blitt lurt, i forskjellige situasjoner ,- service, kjøp og salg, både innelands og utenlands. Jeg ser helt klart ønsket om å offentliggjøre navn og personaliapå svindlere og lurendreiere, men selv om dette er et privat eid forum, er det fortsatt offentlig, og da får slike saker også en juridisk dimensjon, enten vi liker det eller ikke. Det jeg ikke forstår, er hvorfor denne herren fortsatt ( og senest nokså nylig) blir anbefalt som problemløser par excellence, gitt de problemer jeg skjønner har vært for flere og gjennom flere år. Jeg var sjøl i kontakt med ham tidlig på 2000-tallet, om et evt felles prosjekt, som ikke ble noe av. Kanskje like greit,det, sett i dagens lys.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Takk for all støtte. Jeg lever godt uansett, og denne tvisten er ikke noe som forsurer min hverdag. Jeg skjønte ganske tidlig hvilken vei dette bar, og kjøpte inn nytt utstyr som jeg er fornøyd med, men det ble dessverre fryktelig dyrt.
    Personen RM er jeg ikke særlig opptatt av, annet enn at jeg ønsker ham alt godt. Den måten han behandler meg og enkelte andre på, er imidlertid alt annet enn god. Fra et forbrukerperspektiv er det viktig å si fra om dette, slik at andre får et varsko om at de bør trå varsomt.
     

    jane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.06.2004
    Innlegg
    3.080
    Antall liker
    1.085
    Sted
    '
    Jeg syntes det hadde vært bedre om det var en fast pris for og i det hele tatt skrive her inne, en liten sum og da heller ikke mulighet for gratispassasjerer og lese alt...
    Å være bidragsyter i den forstand å skrive innlegg vil jeg ikke kalle for å være gratispassasjer.
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Kanskje noget upresist av meg :rolleyes: Dette forumet kan leses UTEN og være registrert her inne, UTING!! Det bør KUN kunne leses av registrerte medlemmer.

    Som igjen bør kunne koste en liten slant, og for og skrive bør det koste noe, og for og bruke torget og..... osv....
    Kun et forslag, og med det så får Høvdingen forutsigbarhet for driften her
    Dette er et flott forum som vi her i Norge ikke bør være foruten.
    Selv så er jeg registrert medlem (dog uten og ha fått tidal kode, same shit) Og jeg har oxo lagt til et fast trekk i nettbanken slik at det går en 50 lapp hit hver måned.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Den dagen det koster å gjøre et innlegg, så kan en bare legge ned, dvs. det legger seg selv ned. Ser heller ikke rasjonalet med å måtte betale for å lese; vi skal jo samtidig spre den glade lyd, og ikke bli sittende som en syklubb av geriatrikere.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg tror økonomien til hifibladene også hadde blitt bedre om skribentene der måtte betale en slant for å få testene sine publisert....
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Hvis alle som skal ha tilgang til torget må betale så ser jeg for meg at anonsene treffer en mye mindre herskare og det vil i så fall også gå utover de som betaler.
    Har betalt tidligere og vil fornye medlemskapet snarest, er mest latskap at det ikke er fornyet.
    Er det mulig å få fast årlig trekk?
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    ^ Det går ikke automatisk, men du kan selv sette opp en fast betaling i nettbanken din om du ønsker det. Bare å legge inn som en fast betaling, velge årlig frekvens og oppgi beløp. Deretter ruller det av seg selv :)
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    ^ Det går ikke automatisk, men du kan selv sette opp en fast betaling i nettbanken din om du ønsker det. Bare å legge inn som en fast betaling, velge årlig frekvens og oppgi beløp. Deretter ruller det av seg selv :)
    Kontonummeret det skal betales til?
    Ps ikke oppgi ditt eget nå ;)
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    ^ Det går ikke automatisk, men du kan selv sette opp en fast betaling i nettbanken din om du ønsker det. Bare å legge inn som en fast betaling, velge årlig frekvens og oppgi beløp. Deretter ruller det av seg selv :)
    Kontonummeret det skal betales til?
    Ps ikke oppgi ditt eget nå ;)
    Vent til Høvdingen selv legg det ut.
    Husk brukernavn på faktura.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.602
    Antall liker
    3.139
    Torget vurderinger
    0
    Ser ut som det er vanlig på flere nettsteder å selge reklameplass for å styrke driften...og noen produkter gir mer klingende mynt i kassa enn hifi?

    ads_avforum.JPG
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Betalte nylig mitt bidrag til hifi sentralen nå :) Synes flere bør gjøre dette hifisentralen er virkelig en side vi hifi nerder trenger :)

    Imagine
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.984
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Meldt meg inn jeg også nå, omsider.
    Tenkte jeg skulle slå 2 fluer i en smekk; støtte forum samt teste MQA, men foreløpig slutt på koder fra Høvdingen som gir 3 mnd Tidal fikk jeg beskjed om. Venter tbm på om dette ordner seg etter møte han skal ha med Tidal. Rett skal være rett synes jeg, og ny tydelig info på siden her en selvfølge.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.957
    Antall liker
    11.365
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Idag er det nøyaktig en måned siden jeg betalte dobbelt medlemsskap, men fortsatt har jeg ikke sett noe til resultatet. Overføringen er registrert i kontooversikten min med Høyum Hifi og Data...... Que pasa??????
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Idag er det nøyaktig en måned siden jeg betalte dobbelt medlemsskap, men fortsatt har jeg ikke sett noe til resultatet. Overføringen er registrert i kontooversikten min med Høyum Hifi og Data...... Que pasa??????
    Sammenheng med det som står i en annen tråd her på forumet?
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.919
    Antall liker
    1.984
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har hørt noe om hvordan det går med (manglende) Tidal 3mnd tilbud for oss som nylig har meldt oss inn?
     

    Olav2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.04.2014
    Innlegg
    3.342
    Antall liker
    2.665
    Torget vurderinger
    1
    Må med skam melde at jeg har vært gratisbruker frem til nå. Men dette forumet har tross alt gitt meg så mye når det gjelder lyd, at jeg tenkte det var på tide å gjøre rett og skjell for seg og bli støttemedlem! Herved gjort :)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.902
    Antall liker
    3.228
    Dette forum har absolut intet givet mig hvad angår lyd.
     

    Ine123

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.09.2013
    Innlegg
    2.847
    Antall liker
    4.603
    Sted
    Halden
    Dette forum har absolut intet givet mig hvad angår lyd.
    Så hvorfor er du her ?? For å dele bilder av dine fantastiske DIY-kreasjoner ? INGEN tips fra andre som kan forbedre lyden i ditt anlegg ?
    Da må du jo være i mål med ditt anlegg ? Eller, er du langt "over" oss andre her inne ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn