- Ble medlem
- 11.02.2003
- Antall liker
- 3
1882 Edison kom med lyspæren,1906 trioderøret kom. Hva har skjedd videre ......Sån i grove trekk bare,takk!
8)
8)
Det er dessverre ikke det samme som at markedet beveger seg i samme «retning» ...Audiomix skrev:Som alt annet med noe teknisk innhold, så går det framover.
Historien er vel kjent i grove trekk for de fleste med en smule interesse.
Det skal jo tjenes noen kroner underveis.KJ skrev:Med unntak av enkelte segmenter går de teknologiske framskrittene i HiFi-bransjen i slow motion, men ganske mange skritt til bake, til siden og rundt-om-kring.
Selvfølgelig - inntjening + produktdifferensiering - to sider av samme sak. Dersom ytelse & teknisk «framskritt» var det eneste saliggjørende vil det bli for «kjedelig».Delle skrev:...
Det skal jo tjenes noen kroner underveis.
En selvfølgelighet, men verdt å minne om i et forum hvor enkelte synes å tro at idealisme og god lyd er eneste drivkraft.
...
Bah... det som ungdommen var såre fornøyd med på 60 og 70-tallet låt MYE dårligere enn en iPod. Jeg husker med gru slike bærbare platespillere med 4 kg nåletrykk og høyttaler av typen "ultra-skrallete-skurr". Yikes.eposhansen skrev:Tja,,,fremover?? hm... ser ut som de fleste på omkring neste generasjon e såre fornøyd med å spille fra iphone, pc direkte uten mere dikkedarium. Om det er fremmover blir jeg her på 70-tallet jeg....utenom internet og mobil self... ;D
Takker. Trives når musikker blir spillt på dette.motoren skrev:Flott oppsett Emotikon
Hva er det du har på toppen av preen din?
mvh
Ble ikke så dumme disse forsterkerne serr`u. Den blanke overflaten fanger opp fargene i rommet slik at de nesten forsvinner i hyllene. Bildet lyver en del. Lysene i meterne blir forsterket på bildet og er grønnere og svakere enn bildet viser. Dette med lakk kan duLeikis. skrev:Emotikon.
De der var jo dritlekkre da ! ;D
Hadde du også en sånn rød sammenklappbar batteridrevet Philips med arm i ekte plast og én integrert pappmembran bak alle hullene? Min står et sted på loftet ennå. Det nærmeste vi kom iPod i 1975.Mr-T skrev:Bah... det som ungdommen var såre fornøyd med på 60 og 70-tallet låt MYE dårligere enn en iPod. Jeg husker med gru slike bærbare platespillere med 4 kg nåletrykk og høyttaler av typen "ultra-skrallete-skurr". Yikes.eposhansen skrev:Tja,,,fremover?? hm... ser ut som de fleste på omkring neste generasjon e såre fornøyd med å spille fra iphone, pc direkte uten mere dikkedarium. Om det er fremmover blir jeg her på 70-tallet jeg....utenom internet og mobil self... ;D