STØTTEMEDLEM

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.100
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Ikke mye å bidra med over et nett med sneglefart på under 200 kb/s.
Men dette synes jeg er verdt en kommentar:

Statistikk
Forum:
Antall forumtråder: 91,435
Antall foruminnlegg: 2,827,478
Medlemmer:
Antall medlemmer: 30,410
Nyeste medlem: Stega
Brukere online nå: 1939

Antall støttemedlemmer: 313

BARE 1% ER STØTTEMEDLEM
 
  • Liker
Reaksjoner: KJ

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.576
Torget vurderinger
30
Som tillitsvalgt i min bedrift er jeg ikke spesielt overrasket over andelen snyltere. :/
 
  • Liker
Reaksjoner: Sst

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Som tillitsvalgt i min bedrift er jeg ikke spesielt overrasket over andelen snyltere. :/
Så du mener att de som forhandler egen lønn er snyltere?
Mange måter å vri ting på, fagforeningen forhandler IKKE min lønn, det gjør jeg selv.
Fagforeningen har gjort en god jobb langt tilbake i tid, noe jeg ikke synes de gjør lengre.
Har aldri hvert medlem i noen, men hatt høyere lønn en de, så muligens vinklingen blir litt feil.
Betaler her inne, fordi jeg liker dette stedet.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.576
Torget vurderinger
30
Å være organisert handler om så mye mer enn lønnsforhandlinger. Nok om det her.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.576
Torget vurderinger
30
Som tillitsvalgt i min bedrift er jeg ikke spesielt overrasket over andelen snyltere. :/
Snylter? Kom an, man snylter da ikke når man bruker et gratis forum? På tide å dra fram ordboka tenker jeg.
Det er ikke gratis for de som driver det.. Hvis flere hadde spytta i potten kunne vi fått bedre, raskere servere som f.eks kunne tilatt bedre oppløsning på bilder lastet opp til hifisentralen.
Med så mange flotte anlegg som vises fram her er det trist at det er så mye komprimering på bildene.
Det er kun ett eksempel.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.322
Sted
Smurfeland
Det er jo en interessant debatt, og jeg syns godt man kan bruke det å være medlem i en fagforening som modell hvis det blir lettere å få fram noen poenger på den måten. Det er vel iallfall noen prinsipielle likhetstrekk som kanskje er overførbare begge veier?

Personlig "snylter" jeg her inne av flere grunner.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.576
Torget vurderinger
30
Poenget mitt var mer generelt i den mening at samfunnet i dag generelt vil ha mest mulig for minst mulig. Det er ihvertfall min oppfatning, uten at det er noe gærnt med det.

Snylting er kanskje litt feil ord, men når man sammenligner prisen for støttemedlemskap med tilbudene og muligheten dette nettstedet gir, så er det en nobrainer for min del.
 
Sist redigert:

danelectro

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.08.2010
Innlegg
1.317
Antall liker
1.301
Som tillitsvalgt i min bedrift er jeg ikke spesielt overrasket over andelen snyltere. :/
Snylter? Kom an, man snylter da ikke når man bruker et gratis forum? På tide å dra fram ordboka tenker jeg.
Det er ikke gratis for de som driver det.. Hvis flere hadde spytta i potten kunne vi fått bedre, raskere servere som f.eks kunne tilatt bedre oppløsning på bilder lastet opp til hifisentralen.
Med så mange flotte anlegg som vises fram her er det trist at det er så mye komprimering på bildene.
Det er kun ett eksempel.
Ble det ikke kjøpt inn "overdimensjonerte" servere for relativt kort tid siden? Som vel, mer eller mindre, ble betalt av brukerne.
 

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Innlegg
2.396
Antall liker
1.867
Torget vurderinger
8
Lenge siden jeg betalte her inne så der må jeg rette opp men er ikke medlem i LO og det er jeg stolt av!
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.824
Antall liker
8.798
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Å være organisert handler om så mye mer enn lønnsforhandlinger. Nok om det her.
Det er sant, har en aktiv medlem i Fagforbundet på Facebook. Han har vært i Spania for å demonstrere for Palestinerne, og nå er han på vei til Laos for å se på arbeidet med minerydding- alt dekket av fagforeningen selvsagt.

Mvh
OMF
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Som tillitsvalgt i min bedrift er jeg ikke spesielt overrasket over andelen snyltere. :/
Snylter? Kom an, man snylter da ikke når man bruker et gratis forum? På tide å dra fram ordboka tenker jeg.
Det er ikke gratis for de som driver det.. Hvis flere hadde spytta i potten kunne vi fått bedre, raskere servere som f.eks kunne tilatt bedre oppløsning på bilder lastet opp til hifisentralen.
Med så mange flotte anlegg som vises fram her er det trist at det er så mye komprimering på bildene.
Det er kun ett eksempel.
Ble det ikke kjøpt inn "overdimensjonerte" servere for relativt kort tid siden? Som vel, mer eller mindre, ble betalt av brukerne.
Før det blir noen spekulasjoner så kan jeg forklare i korte trekk:

1. Det ble kjøpt ny server, og ca 50% ble betalt av brukerne på det tidspunktet.

2. Den nye serveren benytter SSD disker, og vi har ca 140gb tilgjengelig med plass. Bilder opptar nå alene godt over 50GB av plassen da vi har ca 500-550.000 bilder på diskene, og med tanke på fremtid så må vi nesten komprimere opplastede bilder. Hadde vi ikke gjort det måtte vi hatt langt flere harddisker, og kostnaden hadde økt dramatisk.

3. De pengene som kommer inn nå blir benyttet til videreutvikling av HFS, og dagens plattform begynner å bli noen år, og vi må på et eller annet tidspunkt fornye oss, men dette er et stort prosjekt, og jeg går ikke nærmere inn på det nå.

Mvh
Høvdingen
 

oks81

Æresmedlem
Ble medlem
29.10.2012
Innlegg
12.777
Antall liker
11.219
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
3
Som tillitsvalgt i min bedrift er jeg ikke spesielt overrasket over andelen snyltere. :/
Så du mener att de som forhandler egen lønn er snyltere?
Mange måter å vri ting på, fagforeningen forhandler IKKE min lønn, det gjør jeg selv.
Fagforeningen har gjort en god jobb langt tilbake i tid, noe jeg ikke synes de gjør lengre.
Har aldri hvert medlem i noen, men hatt høyere lønn en de, så muligens vinklingen blir litt feil.
Betaler her inne, fordi jeg liker dette stedet.
Veldig avhengig av hva bransje en jobber i dette med fagforening.
Så svaret er ikke så enkelt :)
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Hvis de 99 % av medlemmene som ikke betaler støttemedlemskap, er snyltere og ikke har noe på sentralen å gjøre, blir det fint lite igjen av hele greia. Hvem vil annonsere i et forum med kun 313 brukere? Alle som deltar aktivt på sentralen, er med på å holde den i live. Jeg har skrevet dette før, men det må tydeligvis gjentas.


For øvrig: Jeg er fagorganisert og mener LO er svært viktig for demokratiet.
 

skranglefant

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.11.2015
Innlegg
2.634
Antall liker
4.243
Sted
Bartistan
Otare (tror jeg det var?), og da også muligens andre, har betalt uten at stjerna har dukka opp.
Det finnes altså usynlige støttemedlemmer også, så stjernespaning alene gir ikke hele sannheta :)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Otare (tror jeg det var?), og da også muligens andre, har betalt uten at stjerna har dukka opp.
Det finnes altså usynlige støttemedlemmer også, så stjernespaning alene gir ikke hele sannheta :)
Stjernen dukker ikke opp hvis medlemmet har 0 innlegg på forumet, en må ha minst 1 innlegg, så det kan være enkelte som ikke har stjerne pga. dette.

Men antall støttemedlemmer kommer riktig frem på forsiden, stjerne eller ikke.
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.615
Sted
Pt. Høvik
Jeg synes Høvdingen & Co. gjør en flott jobb med dette forumet. Det var krangling og bråk i lange tider. Nå er det fredeiige tider og tildels saklig diskusjon, bl.a. takket være Høvdingens gode kommentarer og irettesettelser. La det bli slik.

Da jeg var ny på Sentralen, var jeg skikkelig i villrede om hvorledes jeg skulle skrive, svare på innlegg, legge ut bilder, osv. Det gikk bra (men det får andre bedømme).

Jeg ønsker HFS og medlemmene, særlig nyankomne, en fin fremtid. Jeg er min egen fagforening, selvstendig som jeg bedriver.
 

Harald HM

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2016
Innlegg
2.251
Antall liker
2.142
Sted
Bardufoss
Torget vurderinger
1
Flotte innlegg til støtte for medlemskap på HFS. (de som heller støtter LO må vel gjerne det gjøre det, uten at jeg tror det er en stor boost til demokratiet, men da har vel organisasjonen egne sider for å fremme slike fag-saker, skulle jeg tro. Føler ingen støtte fra LO innenfor min hifi-verden, vaffall).

På dette forumet kunne jeg ønske meg flere som støtter «hifi-saken», også i det å ha et forum å uttrykke seg i. Ikke bare å sprøyte en masse penger i HW som øker egen lytteglede... OK gjerne det, men send en skjerv til sentralen også, da...:). Grøsser på ryggen hvis vi må begynne å redusere oppløsningen på bildene her rundt omkring...

(Antakelig litt vel naiv innstilling, men likevel...:cool:
 

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Hadde lett, gjkk gjennom painstaking 10 min innlogging for å si det, betalt noen kr for medlemskap. Hadde det ikke vært for naziveldet til høvdingen og enkelte moderatorer her. Har i praksis vært utestengt i flere år pga diskusjon med en, i mine øyne, kverulant dust. Alle syntes åpenbart ikke det men hallo...

Utfordrer herved moderator til å ikke blokkere/slette innlegget men å publisere det.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.794
Antall liker
11.191
Sted
Ytterst i havgapet...
Tok en kikk innom for å fornye mitt støttemedlemsskap... men - en ting jeg reagerte på nå, er de komplett staure ulogiske tidsintervallene det opereres med, og tilhørende beløp. Dette synes regelrett fullstendig toskete - og uten at jeg klarer å se en eneste logisk grunn. 280 dager, 345 dager, 405 dager...
Beklager - men hvor tåpelig er det mulig å gjøre dette? 6 mnd- 9 mnd - 12 mnd etc hadde vært logisk - men hallo???
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.615
Sted
Pt. Høvik
kvasi, ikke start innlegget med å skrive "naziveldet", det er ikke en god måte å få i gang en god diskusjon på. Enig i at det har vært mange drittsekker innom her, som fortsatt eksisterer. Ignorer dem. Ikke begynn å diskutere. Bit det i deg. Det har kriblet i fingrene mine ofte, men jeg har holdt meg unna tastaturet.

Jeg har selv masse meninger som jeg ikke setter på trykk, spesielt musikk. Det nærmeste jeg kommer der, er at jeg synes musikken er noe dritt, men ikke at fyren som digger musikken, er en dritt.

Det viktige er uansett å ta ballen og ALDRI mannen/kvinnen. Vi diskuterer jo musikk og HiFi, ikke mennesker.

Sleep tight!
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Tok en kikk innom for å fornye mitt støttemedlemsskap... men - en ting jeg reagerte på nå, er de komplett staure ulogiske tidsintervallene det opereres med, og tilhørende beløp. Dette synes regelrett fullstendig toskete - og uten at jeg klarer å se en eneste logisk grunn. 280 dager, 345 dager, 405 dager...
Beklager - men hvor tåpelig er det mulig å gjøre dette? 6 mnd- 9 mnd - 12 mnd etc hadde vært logisk - men hallo???
Som øverstkommanderende i dette "Naziveldet" så er det ikke all informasjon jeg kan dele, men jeg er litt overrasket at det tok såpass lang tid før noen reagerte på tidsperiodene.

Akkurat nå sitter jeg og funderer på hvorfor Fiskegratengen jeg spiste i går veier 370 gram. Det virker for meg mer naturlig at den hadde veid 350 eller 400 gram, men dette har garantert en logisk årsak, og jeg gir meg ikke før jeg kommer til bunns i saken. Inntil jeg finner ut av det så kan det jo tenkes at enkelte klarer å finne svaret på Auroras spørsmål, og her er det fritt frem for alle teorier.

Mvh
Høvdingen
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.100
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Et par tastetrykk så er det gjort.
Og for å vise at man har støttet en god sak så får man en medalje i stjernerekke ovenfor avataren, eller?

Ala dette:
Vis vedlegget 528887
Ja, det er det ikonet betyr.
Trådstarter har ikke den medaljen :p
Det må skyldes en glipp. Betalte (hvis du følger med) kr 2000,- for 6 mnd.
Sjekker med Høvdingen om han skal ha mer :)
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Ja, det er det ikonet betyr.
Trådstarter har ikke den medaljen :p
Det må skyldes en glipp. Betalte (hvis du følger med) kr 2000,- for 6 mnd.
Sjekker med Høvdingen om han skal ha mer :)
Nei, nei, skal ikke ha noe mer. Jeg har oppdatert systemet slik at bransjemedlemmer nå også har medalje.

Vanlige medlemmer (ingen medalje) --> Støttemedlem (medalje)
Bransjeaktører (ingen medalje) --> Bransjemedlem (medalje)

Ha en god lørdag folkens ;)

Mvh
Høvdingen
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.615
Sted
Pt. Høvik
Hadde lett, gjkk gjennom painstaking 10 min innlogging for å si det, betalt noen kr for medlemskap. Hadde det ikke vært for naziveldet til høvdingen og enkelte moderatorer her. Har i praksis vært utestengt i flere år pga diskusjon med en, i mine øyne, kverulant dust. Alle syntes åpenbart ikke det men hallo...

Utfordrer herved moderator til å ikke blokkere/slette innlegget men å publisere det.
Folk får sin straff for et eller annet. Når den er finito, så er man ren. Og har sannsynligvis lært. Høvdingen er jo redaktør og bestemmer, men jeg synes kvasi skal slippes inn. Hvor lenge skal folk utestenges?
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Innlegget står jo fortsatt, så da er vel alt greit? :)

PS. Er ikke medlem av LO, om noen skulle ha fått det inntrykket.....
 

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Innlegg
7.491
Antall liker
8.615
Sted
Pt. Høvik
Nå ble jeg skikkelig nysgjerrigper, hvor finnes dette innlegget?

Når det gjelder LO-medlemskap, så har jeg aldri trodd dét, men at du er medlem av Den norske Turistforening stemmer vel?
 

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Innlegg
1.453
Antall liker
1.121
Hadde lett, gjkk gjennom painstaking 10 min innlogging for å si det, betalt noen kr for medlemskap. Hadde det ikke vært for naziveldet til høvdingen og enkelte moderatorer her. Har i praksis vært utestengt i flere år pga diskusjon med en, i mine øyne, kverulant dust. Alle syntes åpenbart ikke det men hallo...

Utfordrer herved moderator til å ikke blokkere/slette innlegget men å publisere det.
Folk får sin straff for et eller annet. Når den er finito, så er man ren. Og har sannsynligvis lært. Høvdingen er jo redaktør og bestemmer, men jeg synes kvasi skal slippes inn. Hvor lenge skal folk utestenges?
Husker ikke helt hvor lenge det er siden jeg ikke fikk logget inn her lengre, men mellom 2 og
3 år er det utvilsomt. Ble rent sagt overrasket når jeg kom på tråden her og prøve å logge nå.

Høvdingen er kanskje redaktør ja, men isåfall bør han se litt til andre redaktører og hvilke retningslinjer og kutyme de forholder seg til.

Ja HFS er i realiteten en liten gutteklubb som fra utsiden lett ville blitt sett på som en gjeng kompiser, men det er det ikke. Det er nemlig noen her som har friheten og muligheten til å si og gjøre som de vil, og er du uenig så får du ikke være sammen men noen her mer.. Egentlig drit synd siden vi er ytterst få i et bittelite land og HFS er det eneste oppegående forumet vi har her.

Kanskje innså noen at de hadde bæsja på leggen, eller kanskje hadde de ikke helt gjort jobben sin. Eller kanskje noe heilt annet, ikke vet jeg.
 
Topp Bunn