SqueezeCenter og iPhone ? Oh yes!

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Innlegg
142
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Hei.

Tenkte bare jeg måtte spre gleden. For de av dere som er så heldige å eie en iPhone/iPod touch og samtidig bruker en squeezebox/duet/transporter så vil jeg sterkt anbefale en liten App fra Apple sin eminente App store.

Kjøp programmet iPeng http://penguinlovesmusic.de/det koster hele 55,- (som er mye i App Store sammenheng) men er jaggu verdt det synes jeg. Du får en veldig kjapp og helt sømløs styring av squeezecenteret. Fungerer veldig likt som iPod funksjonaliteten. du får cover visning, søking, støtte for flere samtidige enheter, LastFm integrasjon osv. osv. Her er den en fyr som virkelig har lagt ned mye tid, og resultatet er veldig flott.
 

ksveen73

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2005
Innlegg
213
Antall liker
30
Sted
Drammen
Torget vurderinger
2
Godmode skrev:
Hei.

Tenkte bare jeg måtte spre gleden. For de av dere som er så heldige å eie en iPhone/iPod touch og samtidig bruker en squeezebox/duet/transporter så vil jeg sterkt anbefale en liten App fra Apple sin eminente App store.

Kjøp programmet iPeng http://penguinlovesmusic.de/det koster hele 55,- (som er mye i App Store sammenheng) men er jaggu verdt det synes jeg. Du får en veldig kjapp og helt sømløs styring av squeezecenteret. Fungerer veldig likt som iPod funksjonaliteten. du får cover visning, søking, støtte for flere samtidige enheter, LastFm integrasjon osv. osv. Her er den en fyr som virkelig har lagt ned mye tid, og resultatet er veldig flott.
Har sjøl prøvd denne et par dager - konklusjonen er enkel og grei - genialt!!

K
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Fører dette med seg at man må integrere iTunes i Squeesecenter? Får håpe at dette lar seg gjøre uten!
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Nei. Det er bare et program som gjør at man kan bruke iPhone/iPod til å styre squeesecenter direkte. Det finnes lignende program for iTunes og Sonos.

Disse er helt geniale. Jeg har aldri sett en måte å bla i musikken som er "smartere" enn denne løsningen med den trykkfølsomme skjermen.
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Ser deinitivt ut til at jeg må på fisketur snart, og alle vet hvor lett det er å miste en mobil der havet er som dypest ;D ;D
 

journeyman

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.04.2005
Innlegg
61
Antall liker
1
Bruker dette programmet selv på iPod Touch og det er rett og slett glimrende! Disse 55 kronene er nok den beste investeringen jeg har gjort :D
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
iPeng er også en plugin til slimserver, som er gratis. Og den fungerer også godt på iPhone og Touch, noe tregere
siden det er webaksess, men dog.

O.
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Nå skjønner jeg plutselig hvorfor iPhone er såpass stor som den er.
Det er egentlig en fjernkontroll.

;)
 
N

norumno25

Gjest
audiomur skrev:
Nå skjønner jeg plutselig hvorfor iPhone er såpass stor som den er.
Det er egentlig en fjernkontroll.

;)
En veldig god fjernkontroll også :)
For min del eliminerte iPeng lysten på å kjøpe den nye SB fjernkontrollen totalt :)
 

osan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2004
Innlegg
211
Antall liker
0
Kan man bruke iphone som spiller for squeezecenter, slik som man kan med Controller i squeezecenter 7.3?
 

Godmode

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2003
Innlegg
142
Antall liker
2
Torget vurderinger
1
Godt å se at flere har samme opplevelse som meg. Jeg ble jaggu glad jeg kjøpte en standard sb 3 og ikke duett, for med iPeng synes jeg plutselig telefonen min var hakket vassere enn Logitech sin 2K kroners fjernkontroll :)

Til osan: Tror ikke du kan bruke iPhone/touch som avspiller for squeezecenter. Har ikke prøvd det heller må jeg inrømme. Det hadde jo faktsik vært kjekt, men ser ikke bort i fra at Apple ikke vil tillate dette da det kan bli sett på som en konkurent til iTunes som de tross alt tjener masser av penger på.
 

Wodger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2005
Innlegg
102
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Kan nevne at iPeng har en konkurrent: Squidgy

Jeg foretrekker, iPeng, dog. Den er raskere og grensesnittet fungerer bedre synes jeg. Squidgy har imidlertid støtte for Random Mix funksjonen, noe iPeng ikke har ennå.
 

Wodger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2005
Innlegg
102
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Oppdaget et triks, forresten: Start random play med Squidgy, så kan random-listen styres fra iPeng :)
 

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Innlegg
323
Antall liker
3
Betyr dette at man klarer seg med en ipod+Squeezebox Receiver+programmet til 55,-?
 

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Innlegg
1.963
Antall liker
2
Evt klarer man seg også med iPod, Airport Express og Remote (gratis). Dette blir en løsning som i praktisk bruk er så og si identisk. Eneste ulempe jeg kan komme på er at man ikke kan spille av i forskjellige soner uavhengig av hverandre om man vil bygge ut til flere soner (man kan spille samme musikk i en, flere eller alle sonene da).
 

Julenissen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Innlegg
323
Antall liker
3
Julenissen skrev:
Betyr dette at man klarer seg med en ipod+Squeezebox Receiver+programmet til 55,-?
Men det ser altså ut til at man må fjernkonrollen for å sette opp reciveren?
 

Wodger

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.03.2005
Innlegg
102
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Julenissen skrev:
Julenissen skrev:
Betyr dette at man klarer seg med en ipod+Squeezebox Receiver+programmet til 55,-?
Men det ser altså ut til at man må fjernkonrollen for å sette opp reciveren?
Det må man nok. I tillegg funker iPod-softwaren kun mot SqueezeCenter (dvs softwaren som kjører på PC el. NAS). Man kan derfor ikke koble seg opp til SqueezeNetwork (tjenesten som lar deg høre nettradio ++ uten å måtte gå via en PC/NAS, www.squeezenetwork.com) uten å bruke fjernkontrollen, dessverre. Mulig man kan bruke SqueezeNetwork via Safari (har ikke testet dette), men man må uansett bruke fjernkontrollen for å bytte mellom SqueezeCenter og SqueezeNetwork.

Mao blir det ikke en fullgod erstatter for fjernkontrollen, men hvor stor ulempe dette er avhenger litt av hvordan du vanligvis bruker boksen.
 

Sting

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
637
Antall liker
73
Sted
Sola
Torget vurderinger
14
osan skrev:
Kan man bruke iphone som spiller for squeezecenter, slik som man kan med Controller i squeezecenter 7.3?
Ikke på samme måte men et program som heter Simplify Media gjør at du kan streame musikk til iPhone fra hard disk så lenge du er på internett. Kan være litt tregt å få til å starte ved store bibliotek men fungerer utmerket når det er gjort. Bruker det ofte selv fra trådløse nett på hoteller rundt om i Norge og har tilgang på hele hard disken hjemme. Får opp album art info om artist og tekst- utrolig bra!
 
Topp Bunn