Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.294
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Jeg unngår Radiohelenorge-kanalene som pesten.
    NRK er aac 128 trur eg det var.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.118
    Et tips når en leiter etter kanaler er å installere pluggen Radio Now Playing.

Om man ikke gidder konfigurere denne til kun vise det man er intressert i (les deaktivere radiostasjoner) kan man lese gjennom konfigurasjonsfilene til denne pluggern fra folderen hvor alle pluggene er plassert og stjele lenker direkte derifra. Det er en av disse filene jeg har modifisert til å lenke mp3 filene til NRK.

Se info fanen til Lyrion for å finne riktig sti til Plugins. På linux finnes den under "/var/lib/squeezeboxserver/cache/InstalledPlugins/Plugins/RadioNowPlaying/stationdata"

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    750
    Torget vurderinger
    1
    Skal se etter. Smart Connect har jeg ikke visst om, men det er trolig en automatikk som kan gjøre skade. I mellomtiden har jeg bestilt en Netgear Orbi RBK353 AX1800 mesh 3 stk , som i navnet likner på det jeg hadde i problemfri bruk i huset vi flyttet fra i september. Skal hente i Lillesand i morgen.
    Å rykke tilbake til (en ny) Netgear Orbi gjorde susen!

crimsonking

Medlem
    Ble medlem
    15.07.2006
    Antall liker
    6
    hei, har problemer med og få logget meg på logitech media player etter oppgradering til windows 11,deaktivert brannmur og virus program uten hell kommer ikke inn på localhost 9000,allt fungerte i windows 10 ,noen som har en løsning ,mvh Morten

vidarje

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Antall liker
    4.123
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Er det mulig å få all lyd fra PC'n rutet via LMS-Squeezebox touch? Jeg mener å lest at det skal være mulig å lage en slags virtuell radiokanal og spille av kanalen?

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    990
    Torget vurderinger
    4
    Er det mulig å få all lyd fra PC'n rutet via LMS-Squeezebox touch? Jeg mener å lest at det skal være mulig å lage en slags virtuell radiokanal og spille av kanalen?
    Du tenkte kanskje på ShoutCast? Vet ikke om det finnes lenger?
    Du kan også se om noen har laget et passende plugin for ditt bruk på https://lyrion.org/plugins/directory/

Sist redigert:

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    990
    Torget vurderinger
    4
    Noen her som bruker Qobuz plug-in i LMS?
    Hvordan er den sammenlignet med nye Qobuz Connect?
    Regner med sistnevnte gir flere muligheter og kanskje låter minst like bra?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.294
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Oj. Jeg digger Qobus Connect rett i WiiM Ultra og iPeng til å styre Squeezeplay på Ultra likeså.
    Har også en SB Radio på nattbordet og synes Qobus-pluggen i LMS er krøkkete.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    990
    Torget vurderinger
    4
    Får håpe Mr. Herger tilpasser Qobuz-plugin slik at den støtter Qobuz-Connect da, slik han gjorde med Spotty-plugin (y) :)

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.118
    Qobuz og Spotify via Material Skin fungerer greit syns jeg enn så lenge man selv oppsøker musikk. Men enig at det er langt fra optimalt fra brukerflatene til Logitech.

Ellers kan jeg bekrefte at nåværende LMS implementering av Qobuz laster ned og spiller av midlertidige filer i FLAC format direkte på player om man ikke har kløna til noe på serversiden. Altså bitperfekt hva som leveres fra Qobuz.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    990
    Torget vurderinger
    4

PederP

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.04.2019
    Antall liker
    30.508
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    8
    I 2006 er det eit skikkeleg kommersielt produkt, og i HF06-6 får Sqeezebox topp karakter, med superlativer som: "JA, kort sagt fører high-end musikaflytning til nye højder."

20251002_213736.jpg
    20251002_213752.jpg
    20251002_213810.jpg

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.514
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Rokulabs SoundBridge hadde jeg helt glemt ut. Det er vel fremdeles den eneste strømmedingsen noensinne(?) som var kompatibel med LMS (dengang Slimserver) men fra en annen produsent enn Slim Devices / Logitech.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.118
    Artige artikler. Jeg kom inn mye senere med Duet systemet lansert 2008. Men hadde allerede startet å rippe CD samlingen på slutten av 90 tallet på Win95.
    1759439116658.jpeg

Søkte litt for å se om Sean Adams fortsatt er aktiv innen audio. Fant ingenting konkret men Copilot sier at han tidligere har hatt roller hos Apple, Oracle og 3DO, og har en Ph.D. i elektroteknikk fra UC Berkeley. Mest informative siden jeg fant: https://clay.earth/profile/sean-adams-0665ad45

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    750
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som kan anbefale en lineær strømforsyning til Squeezebox Touch, 5V 3A? Vil det virkelig forbedre lyden? Og hvor kan man kjøpe noe som garantert ikke tar fyr og brenner ned huset; jeg er skeptisk til Temu og Ali Express, men liker ikke å legge ut unødvendig mye.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.211
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Er det noen som kan anbefale en lineær strømforsyning til Squeezebox Touch, 5V 3A? Vil det virkelig forbedre lyden? Og hvor kan man kjøpe noe som garantert ikke tar fyr og brenner ned huset; jeg er skeptisk til Temu og Ali Express, men liker ikke å legge ut unødvendig mye.
    iFi har noen bra som ikke er lineære

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    990
    Torget vurderinger
    4
    Jeg bruker en fra Teddy Pardo, men vet ikke om de er tigjengelige lenger?
    Sbooster har vel fortsatt noe i katalogen?
    Lydmessig innbiller jeg meg at den gjør noe positivt.

Barbaresco

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    750
    Torget vurderinger
    1
    Jeg finner både Teddy Pardo og Sbooster oppegående og i salg.
    Så er det opp til meg å vurdere om en "innbilt lydmessig forbedring" er verd prisen.

På soverommet har jeg holdt liv i en veldig bra "klokkeradio" (mini-stereo med subwoofer), nå dessverre foret med et nedgradert FM-signal fra en DAB FM-sender. Den er OK til å vekke meg tidlig med nyheter og pludreradio, men fanger opp støy fra min LED nattlampe når jeg slår den på. Tyst ellers, så jeg er litt var for moderne gjenstanders strømkarakteristikk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn