Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Prøvde meg på å sette opp en Netgear Readynas Ultra 4 server igår, og sliter med LMS på den.

    7.7.6 er siste versjonen jeg får installere, og får feilmelding på Spotty at den krever Perl modulen. Har søkt og lest uten å finne ut hva som må gjøres for å fikse det.

    Har noen en løsning, og gjerne en link til en nyere LMS versjon som fungerer på Readynas?
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Må installeres via CLI, hva er det?

    Edit: CommandLIne fant jeg ut.

    Er nybegynner på serveroppsett. Mulig å få en enkel oppskrift på hvordan jeg skal gå fram for å få det til? Send gjerne på PM.
     
    Sist redigert:

    Naturlig

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    258
    Antall liker
    333
    Sted
    Vestfold
    Noen som husker hvordan man slår av klikk lyden på Squeezebox Touch når man bruker fjernkontrollen?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Noen som husker hvordan man slår av klikk lyden på Squeezebox Touch når man bruker fjernkontrollen?
    Det ligger i innstillinger et eller annnet sted. Man kan tilpasse fjernkontrollen ganske mye, feks. hadde jeg mine favorittradiostajoner programmert til å komme ved å trykke lenge på et tall. Hold 2 nede, så kommer p2. Det var utrolig kjekt. Nå virker ikke IR kontrollen min lenger =(
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Hva slags digital utgang foretrekker folket? Jeg faller tilbake på coax hver gang, men skjønner ikke helt hvorfor USB låter såpass annerledes hos meg. Jeg får lysere/mer slitsom topp med mindre slam i bassen. Noen andre som har denne erfaringen?
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bruker coax til monitorene og konverterer den optiske til coax som jeg sender til suben. Jeg har ikke prøvd med USB.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.822
    Antall liker
    707
    Torget vurderinger
    4
    Touch med EDO og Teddy Pardo PS. Prøvd optisk og coax, ingen forskjell. Ikke prøvd USB.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hva slags digital utgang foretrekker folket? Jeg faller tilbake på coax hver gang, men skjønner ikke helt hvorfor USB låter såpass annerledes hos meg. Jeg får lysere/mer slitsom topp med mindre slam i bassen. Noen andre som har denne erfaringen?
    Trodde ikke man kunne kjøre USB ut fra SB? Eller sammenligner du me PC el.l?
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Hvis jeg ikke husker feil er det et tredjeparts-program som gjør om USB inn til USB digitalt ut.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.656
    Antall liker
    1.396
    Torget vurderinger
    2
    Har forsøkt USB men liker lyden fra Coax utgangen bedre...mer «organisk» eller levende om du vil?! USB virke (også hos meg) lysere og hardere i toppen...
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Normalt låter jo USB dårligere - USB er ikke laget for lyd. Eneste grunnen til å bruke USB er av praktisk art der det er mer praktisk og ev høyere samplingsrate enn det som støttes over coax/toslink.. Og det er jo egentlig bare tull med mer en 24/192 uansett imo.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1

    Conclusions
    As seen from pure measurement point of view, there was no case where USB was worst than S/PDIF. Indeed the reverse was true in that S/PDIF was noisier in some DACs. So the default assumption that somehow S/PDIF has some advantage over USB is simply false.

    Selv bruker jeg USB grensesnittet fra SB Touch og er fornøyd med det. Brukte SPDIF tidligere men holder meg til USB.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Har forsøkt USB men liker lyden fra Coax utgangen bedre...mer «organisk» eller levende om du vil?! USB virke (også hos meg) lysere og hardere i toppen...
    Interessant at du også har den samme subjektive lytteopplevelsen med USB. Jeg klarer ikke å finne det igjen, men leste tilsvarende på et utenlands forum. Det som er litt irriterende for meg er at jeg da ikke får spilt av DSD-filene mine med SB Touch, men jeg klarer vel å leve uten.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.480
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    At endel liker coax/spdif er sannsynligvis økt grad av forvrengning. Helt legitimt det. Like mange liker nok USB bedre.
    Innlegg 3 hakk over her er ikke akkurat riktig. USB er selvsagt laget for data overføring. Det er jo data som overføres... Verd å merke seg. En overfører ikke analog lyd gjennom disse protokollene
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Er det så enkelt? Hvis jeg har en CD og spiller denne av via analog utgang så låter det ikke lyst og skarpt og med manglende bassfundament, men samme CD via SB Touch med USB låter slik som beskrevet tidligere. Da er det altså CD-spilleren som skaper den samme forvregningen som coax output på SB Touch? Det gjelder det samme med Tidal. Jeg har også Oppo 105 jeg kan kjøre Tidal på. Det låter heller ikke slik som USB output på SB Touch uansett om jeg kjører lyden ut på analog utgang, eller med coax eller optisk ut.
     

    Groove

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2007
    Innlegg
    347
    Antall liker
    143
    At læse og følge andres subjektive meninger på nettet er ikke en genvej, tværtimod...
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.384
    Antall liker
    20.789
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ingen grunn til å anta at RMEs USB- og spdif-protokoller (Jeg bruker begge) er annet enn riktige. Og som Bambadoo sier: Det er data, ikke lyd som overføres.
     

    wyatt

    Medlem
    Ble medlem
    11.12.2005
    Innlegg
    8
    Antall liker
    4
    Torget vurderinger
    1
    Med plugin'en dsd player kan Touch spille dsd (DoP).
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Med plugin'en dsd player kan Touch spille dsd (DoP).
    Jeg får DSD ut via USB, men ikke coax. Jeg trodde at DSD player også kunne konvertere til PCM og kjøre ut via coax, men det skjer ikke hos meg i hvert fall.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Jeg har ingen grunn til å anta at RMEs USB- og spdif-protokoller (Jeg bruker begge) er annet enn riktige. Og som Bambadoo sier: Det er data, ikke lyd som overføres.
    Jeg tviler ikke på DAC-siden av kjeden min for å si det sånn. Jeg tenker nok mer i retning av at Enhanced digital output-plugin'en endrer på noe.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    For å få EDO «hacket» til å fungere optimalt må man se til kompabilitetslisten over DAC’er som er anbefalt.
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Takk takk. Var ikke veldig omfattende den listen der, men har i hvert fall en av DAC'ene på listen. Infoen er heller ikke oppdatert med riktig sample rate som godtas av DAC'en det gjelder. Jeg var inne i EDO-innstillingene og endret på buffer tuningen, så får vi se om det hjelper.
     

    Baard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    2.154
    Antall liker
    683
    Torget vurderinger
    1
    Enig, listen slik den framstår i dag er mangelfull og blir nok ikke oppdatert/vedlikeholdt for dette produktet som er langt utenfor livssyklusen EOL/EOS. Men litt av poenget med henvisningen er at EDO ikke nødvendigvis passer for alle DAC. Men har man konkrete utfordringer så er brukerforumet for SBT behjelpelig.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.480
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.480
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ikke alle konverterer til roon selv om mange har gjort det. Føler mange av de ikke har vært klar over den fortsatte utviklingen av LMS og klienter.

    I took a ROON trail and compared it to my local LMS. Reason was the dithered volume control in ROON. My evaluation ended with that I did not find the SQ of ROON better than LMS (maybe the contrary) and I did not care at all for the user interface of ROON. Considering also the increased cost with ROON this was not an option for me. Very forthcoming support form ROON I must admit - offered to extended my trail as well as connection with dedicated suport technician.
    I had ROON for a year now, but I'm going back to LMS. I tried different Roon core servers, but afterall I find Roon not stable enough. Offcourse it has a wonderfull interface with lots of info, but for me the LMS is faster and I cannot hear any difference in music quality. Sometimes I think LMS sounds even better. More open. I now use the Sqeezer app, which is good to work with. Especially the search options is great, It will find music in your own collection, as well in the connected streaming services. And I can browse trough my own music collection again
     
    Sist redigert:
    S

    svk

    Gjest
    Lever i beste velgående. Subjektivisten Darko tester LMS og picoreplayer


    Roon alternativ men gratis og med mye mere muligheter og integrasjoner.
    Ok, noe få funksjoner får man ikke riktignok men så mye mer.
    vurderer sterkt å prøve noe slikt.
    hvordan kan jeg være sikker på at denne finner dac`n min? finnes det evt noe billige å gode endpont som evt kan brukes om det blir problemer?
    tenker en liten ekstern SSD eller usb-pinne til musikken.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.082
    Antall liker
    10.480
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    3b+ eller nyere. Bare sørg for å få med WIFI, veldig greit. Første gen pi4 var det visstnok noen "issues" med..
    Bruker selv 3b+ og det fungerer supert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn