Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Tviler sterkt på det, Ulf-B.
    Men under Innstillinger et sted, på samme sted som skrur av og på muligheten for å benytte en JVC IR-fjernkontroll for en spiller, er det også mulig å skru av IR-fjernstyring fra en Slim Devices/Logitech IR-fjernkontroll. Praktisk dersom man har to squeezeboxer i samme rom. Upraktisk dersom man har bare en spiller, og glemmer at man har skrudd av IR-funksjonaliteten. :)
    Under "Basic Settings" på Classic dukker det opp muligheten for å velge "Remote" - hvoretter man enkelt kan både aktivere og deaktivere IR-funksjonaliteten. Men på Touch har man ikke dette enkle valget, så der må det større innsats til:

    Disable IR remote reception - SqueezeboxWiki
     
    Sist redigert:

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    4.875
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Ah. Jeg hadde ikke fått med meg at den instillingen ikke finnes på siste generasjon spillere; Touch og Radio.
     

    Lynvingen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2010
    Innlegg
    887
    Antall liker
    295
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg mottatt en velfungerende Touch i posten.
    Den er testet med original fjernkontroll og Harmony Ultimate.
    Alt er som det skal være.

    Fantastisk!

    En stor takk for fantastisk hjelp til Ulf B som har ofret sin i bytte mot min.
    Jeg er så glad og takknemlig!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Da har jeg mottatt en velfungerende Touch i posten.
    Den er testet med original fjernkontroll og Harmony Ultimate.
    Alt er som det skal være.

    Fantastisk!

    En stor takk for fantastisk hjelp til Ulf B som har ofret sin i bytte mot min.
    Jeg er så glad og takknemlig!
    Godt å høre at problemet løste seg! Og som sagt tidligere: bare hyggelig å kunne hjelpe en Squeezebox-venn i nød.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Hei
    Et lite (egentlig stort) problem som ikke er direkte SB relatert, men som gjør at jeg ikke får satt opp LMS mot min NAS.
    Har akkurat oppdatert til Windows 10, og kjørte en clean install av Windows 10. Har all musikken på en Qnap NAS, og Logitech Media Server kjører på PCen. Dette har alltid fungert greit. Når jeg nå skal mappe NASen, får jeg musikkmappa opp som før på Z:. Driven inneholder alle mapper (Artist/Album), men albummappene er tomme alle sammen. Musikken er der på NASen, og driven viser ca. 500 GB brukt. Jeg har en blanding av FLAC og WMA filer, og ingen av disse vises. Heller ikke jpg albumart. Jeg har også noen mapper med bilder på NASen, og her vises filene.
    Hva er det jeg har glemt her?
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    Død Squeezebox

    Hei, min Squeezebox ble plutselig helt mørk. Har prøvd å restarte den, men ingenting skjer. Går ut fra at det er strømforsyningen som har tatt kveld, eller er det noe batteri inni som kan ha tatt kvelden, tips? Hvor kan man eventuelt finne ny strømforsyning?
    Stesch
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.826
    Antall liker
    14.871
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hei, min Squeezebox ble plutselig helt mørk. Har prøvd å restarte den, men ingenting skjer. Går ut fra at det er strømforsyningen som har tatt kveld, eller er det noe batteri inni som kan ha tatt kvelden, tips? Hvor kan man eventuelt finne ny strømforsyning?
    Stesch
    Hvilken Squeezebox er det snakk om? Så vidt jeg vet er det ikke noe noen batterier i Squeezeboxene annet enn fjernkontrollene. Hvis det er strømforsyningen som er gått heden fungerer det fint med en universalstrømforsyning fra for eksempel Clas Ohlson.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hei, min Squeezebox ble plutselig helt mørk. Har prøvd å restarte den, men ingenting skjer. Går ut fra at det er strømforsyningen som har tatt kveld, eller er det noe batteri inni som kan ha tatt kvelden, tips? Hvor kan man eventuelt finne ny strømforsyning?
    Stesch
    Jeg kjøpte en strømforsyning til en av Squeezeboxene mine på Clas Ohlson. Bare pass på at du får riktig spenning og tilstrekkelig kapasitet på amperene - du finner de riktige verdiene på den strømforsyningen du bruker nå. Pluss at du må få med riktig plugg i adaptersettet som vanligvis følger med slike strømforsyninger som kjøpes separat.

    Men før du kjøper en ny strømforsyning, kan du jo måle om den strømforsyningen du har nå, leverer noe spenning ut. Hvis du har et multimeter, da. Det KAN jo hende at det er Squeezeboxen din som har tatt kvelden.

    Ellers er det som ragwo sier: ingen batterier inni noen av Squeezeboxene - med unntak av Squeezebox Radio, som man kan kjøpe en oppladbar batteripakke til.
     

    stesch

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    64
    Antall liker
    0
    Død Squeezebox

    Takk, for svar, det er en klassisk Squeezebox. Jeg får se etter ny strømforsyning eller kanskje er det like greit å se om jeg finner en ny box på bruktmarkedet. Er uunnværlig etter mange års bruk.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Har du samme brukernavn og passord på PC og NAS?
    Enig at det høres ut som et rettighetsproblem.


    breuer, har du forresten undersøkt muligheten for å kjøre LMS direkte på Qnapen?
    Beklager sent svar.
    Som sagt i innlegget, så er det egentlig ikke et SB problem, da filene ikke vises i Windows heller. Det er ikke rettighetsproblem, da jeg har noen bilder i samme NAS folder som vises OK.

    Jeg har tatt en back up av NASen til en disk, og der vises filene når eg kobler den til PCen.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Var det ikke noen for en tid tilbake med en Touch som hadde sluttet å høre på fjernkontrollen sin, og som senere fikk den i gang igjen? Hvordan gikk det til, i så fall? Min ene har plutselig begynt på samme måte. Det eneste jeg har gjort er å ta NAS-en med LMS av nettet, (oppussing av boden der den står) men det bør jo ikke ha noen betydning i sammenhengen.

    Er det factory reset som er det neste jeg bør forsøke? ...Jeg hadde nok vanligvis gjort det allerede, men jeg venter til jeg får NAS-en opp igjen, så Touchen finner en server når den våkner.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Var det ikke noen for en tid tilbake med en Touch som hadde sluttet å høre på fjernkontrollen sin, og som senere fikk den i gang igjen? Hvordan gikk det til, i så fall? Min ene har plutselig begynt på samme måte. Det eneste jeg har gjort er å ta NAS-en med LMS av nettet, (oppussing av boden der den står) men det bør jo ikke ha noen betydning i sammenhengen.

    Er det factory reset som er det neste jeg bør forsøke? ...Jeg hadde nok vanligvis gjort det allerede, men jeg venter til jeg får NAS-en opp igjen, så Touchen finner en server når den våkner.
    Du tenker kan hende på Lynvingens Touch - som ikke reagerte på fjernkontrollen hjemme hos ham. Jeg tilbød et bytte - hans defekte mot min fungerende (bruker aldri fjernkontroll på Touch'en min) - så den defekte fjernkontrollen ble sendt i pakkepost over fjellet til Oslo. Hvor det viste seg at den fungerte helt fint hjemme hos meg. Og det gjør den fortsatt.

    Helt uforklarlig, altså - men en tur i en postpakke kan tydeligvis gjøre underverker.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det var det, ja. ...Men du gjorde vel en factory reset for å koble den til din LMS?

    Da tipper jeg at det var det som gjorde susen. ;) I alle fall krysser jeg fingrene og håper det. :)

    Har en backup-touch, men det er greit om alt funker likevel. Spesielt siden Logitech Squeezebox Controller for Android har sluttet å virke.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Det var det, ja. ...Men du gjorde vel en factory reset for å koble den til din LMS?

    Da tipper jeg at det var det som gjorde susen. ;) I alle fall krysser jeg fingrene og håper det. :)

    Har en backup-touch, men det er greit om alt funker likevel. Spesielt siden Logitech Squeezebox Controller for Android har sluttet å virke.
    Du kan jo alltids prøve en factory reset, men Lynvingen prøvde det også, før han sendte Touch'en sin til meg - uten resultat:

    http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/12833-squeezebox-transporters-venner-246.html#post2063345

    Det hadde vært hyggelig å tilby samme bytteservice til deg også - men jeg har ikke lyst til å sende Lynvingens Touch videre til noen. Den har tross alt vist symptomer på at den ikke er helt frisk.
     
    Sist redigert:

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Takk for tilbudet! :) Jeg har faktisk en backup-touch, men jeg vil prøve å få denne i gang igjen likevel.
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Er ekstremt fornøyd med SBT selv! Den støtter jo ALT! En annen ting er SqueezeLite klienten som støtter Windows, IOS og Linux, samtidig som den har støtte for DSD :D. Sonos og Blusound er fine de og.. men pris og ytelse er jo hinsides dårlig. Brukervennligheten er OK på dem da, med har man server i hus, så er SB det aller beste. Med SqueezeCommander eller Orange remote er SB overlegent ;).
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Var det ikke noen for en tid tilbake med en Touch som hadde sluttet å høre på fjernkontrollen sin, og som senere fikk den i gang igjen? Hvordan gikk det til, i så fall? Min ene har plutselig begynt på samme måte. Det eneste jeg har gjort er å ta NAS-en med LMS av nettet, (oppussing av boden der den står) men det bør jo ikke ha noen betydning i sammenhengen.

    Er det factory reset som er det neste jeg bør forsøke? ...Jeg hadde nok vanligvis gjort det allerede, men jeg venter til jeg får NAS-en opp igjen, så Touchen finner en server når den våkner.
    Du tenker kan hende på Lynvingens Touch - som ikke reagerte på fjernkontrollen hjemme hos ham. Jeg tilbød et bytte - hans defekte mot min fungerende (bruker aldri fjernkontroll på Touch'en min) - så den defekte fjernkontrollen ble sendt i pakkepost over fjellet til Oslo. Hvor det viste seg at den fungerte helt fint hjemme hos meg. Og det gjør den fortsatt.

    Helt uforklarlig, altså - men en tur i en postpakke kan tydeligvis gjøre underverker.
    Ja der ser man hva den friske fjelluften kan gjøre. ;)

    Du sier du aldri bruker fjernkontrollen. Gjør du da som meg, bruker iPod/iPad?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Var det ikke noen for en tid tilbake med en Touch som hadde sluttet å høre på fjernkontrollen sin, og som senere fikk den i gang igjen? Hvordan gikk det til, i så fall? Min ene har plutselig begynt på samme måte. Det eneste jeg har gjort er å ta NAS-en med LMS av nettet, (oppussing av boden der den står) men det bør jo ikke ha noen betydning i sammenhengen.

    Er det factory reset som er det neste jeg bør forsøke? ...Jeg hadde nok vanligvis gjort det allerede, men jeg venter til jeg får NAS-en opp igjen, så Touchen finner en server når den våkner.
    Du tenker kan hende på Lynvingens Touch - som ikke reagerte på fjernkontrollen hjemme hos ham. Jeg tilbød et bytte - hans defekte mot min fungerende (bruker aldri fjernkontroll på Touch'en min) - så den defekte fjernkontrollen ble sendt i pakkepost over fjellet til Oslo. Hvor det viste seg at den fungerte helt fint hjemme hos meg. Og det gjør den fortsatt.

    Helt uforklarlig, altså - men en tur i en postpakke kan tydeligvis gjøre underverker.
    Ja der ser man hva den friske fjelluften kan gjøre. ;)

    Du sier du aldri bruker fjernkontrollen. Gjør du da som meg, bruker iPod/iPad?
    Til Touch'en som står under skrivebordet, bruker jeg ganske riktig aldri fjernkontrollen. Her bruker jeg en Controller til Duet - den står på skrivebordet i laderen sin, og løser problemet med at Touch'en står litt utilgjengelig.

    Touch'en som står i vinduskarmen i stuen, styres hovedsakelig av en iPad som står i laderen sin - ikke så veldig kledelig beskjedent på peishyllen, men beskjedent nok til at kona godtar det. I tillegg har jeg en løs fjernkontroll liggende, som det hender at jeg bruker en veldig sjelden gang - når iPad'en finner det for godt å bryte forbindelsen med Logitech Media Server, eller kona sitter i godstolen og fikler med det som tross alt er vår felles iPad.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Var det ikke noen for en tid tilbake med en Touch som hadde sluttet å høre på fjernkontrollen sin, og som senere fikk den i gang igjen? Hvordan gikk det til, i så fall? Min ene har plutselig begynt på samme måte. Det eneste jeg har gjort er å ta NAS-en med LMS av nettet, (oppussing av boden der den står) men det bør jo ikke ha noen betydning i sammenhengen.

    Er det factory reset som er det neste jeg bør forsøke? ...Jeg hadde nok vanligvis gjort det allerede, men jeg venter til jeg får NAS-en opp igjen, så Touchen finner en server når den våkner.
    Du tenker kan hende på Lynvingens Touch - som ikke reagerte på fjernkontrollen hjemme hos ham. Jeg tilbød et bytte - hans defekte mot min fungerende (bruker aldri fjernkontroll på Touch'en min) - så den defekte fjernkontrollen ble sendt i pakkepost over fjellet til Oslo. Hvor det viste seg at den fungerte helt fint hjemme hos meg. Og det gjør den fortsatt.

    Helt uforklarlig, altså - men en tur i en postpakke kan tydeligvis gjøre underverker.
    Ja der ser man hva den friske fjelluften kan gjøre. ;)

    Du sier du aldri bruker fjernkontrollen. Gjør du da som meg, bruker iPod/iPad?
    Til Touch'en som står under skrivebordet, bruker jeg ganske riktig aldri fjernkontrollen. Her bruker jeg en Controller til Duet - den står på skrivebordet i laderen sin, og løser problemet med at Touch'en står litt utilgjengelig.

    Touch'en som står i vinduskarmen i stuen, styres hovedsakelig av en iPad som står i laderen sin - ikke så veldig kledelig beskjedent på peishyllen, men beskjedent nok til at kona godtar det. I tillegg har jeg en løs fjernkontroll liggende, som det hender at jeg bruker en veldig sjelden gang - når iPad'en finner det for godt å bryte forbindelsen med Logitech Media Server, eller kona sitter i godstolen og fikler med det som tross alt er vår felles iPad.
    Hehe. Jeg for min del har hele tiden brukt iPod Touch. Lenge nok til å innse at iPhone ikke er noe for meg :) Riktignok har jeg ikke så digre fingre, men det blir en del fikling med den lille berøringsskjermen. Men bortsett fra det, er jo betjeningskomforten rene nirvana sammenlignet med den kontrollen som følger med SB Touch.
    Så når iPoden en gang oppgir ånden, blir det nok en iPad.

    forøvrig har jeg et par ganger nå fått opp et varsel på pc'en om at det er en oppdatering av LMS tilgjengelig. Jeg syntes dette virket litt rart, så jeg gikk inn på sidene deres, og der sto fremdeles 7.7.5. Kanskje en beta-versjon?
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    forøvrig har jeg et par ganger nå fått opp et varsel på pc'en om at det er en oppdatering av LMS tilgjengelig. Jeg syntes dette virket litt rart, så jeg gikk inn på sidene deres, og der sto fremdeles 7.7.5. Kanskje en beta-versjon?
    Broren min har nettopp fått seg ny PC hjemme - bare et par uker siden - og på den har jeg lagt inn det jeg har oppfattet som nyeste versjon av Logitech Media Server, nemlig 7.7.5. Jeg kjører versjon 7.7.5 hjemme hos meg også. I mitt kontrollpanel for Logitech Media Server står det å lese at det ikke er noen oppdateringer (til verson 7.7.5) tilgjengelige - og det får man vel tro på.
     

    Eviledorf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    1.381
    Antall liker
    1.044
    Sted
    Bergen
    Noen som har prøvd å lage en Squeezebox Touch klone med Raspberry Pi og en touchscreen ? Man får til og med ferdige stands som ligner på SB Touch - og det finnes IR-fjernkontrollmoduler - det er ganske kult:

    Vis vedlegget 338714
    https://www.dustinhome.no/product/5010882002/modmypi---7-touchscreen-case-and-stand
    Dette er faktisk noe jeg vurdere å fikke med vinter. Har ikke sett den der før så takk for tips. Jeg skal legge ut her dersom jeg mekker til noe slikt.
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Er ekstremt fornøyd med SBT selv! Den støtter jo ALT! En annen ting er SqueezeLite klienten som støtter Windows, IOS og Linux, samtidig som den har støtte for DSD :D.
    Korleis fungerer eigentleg SqueezeLite? Sender den det som vert avspelt på datamaskin vidare til squeezeboxen? Kan du gje nokon tips om korleis ein kjem i gang med SqueezeLite?
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Er ekstremt fornøyd med SBT selv! Den støtter jo ALT! En annen ting er SqueezeLite klienten som støtter Windows, IOS og Linux, samtidig som den har støtte for DSD :D.
    Korleis fungerer eigentleg SqueezeLite? Sender den det som vert avspelt på datamaskin vidare til squeezeboxen? Kan du gje nokon tips om korleis ein kjem i gang med SqueezeLite?

    Nei, den er en "Squeezebox" i kun programvareform, så du kan spille musikk fra LMS/Squeezebox-serveren din på PC/Mac med samme funksjonalitet som på en ekte Squeezebox. Den har svjv. ikke noe eget brukergrensesnitt, så du må styre den fra serverens web-interface, en Squeezebox Controller-app på iPad/telefon, eller kanskje med fjernkontrollen fra en Duet.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.131
    Antall liker
    32.642
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    forøvrig har jeg et par ganger nå fått opp et varsel på pc'en om at det er en oppdatering av LMS tilgjengelig. Jeg syntes dette virket litt rart, så jeg gikk inn på sidene deres, og der sto fremdeles 7.7.5. Kanskje en beta-versjon?
    Broren min har nettopp fått seg ny PC hjemme - bare et par uker siden - og på den har jeg lagt inn det jeg har oppfattet som nyeste versjon av Logitech Media Server, nemlig 7.7.5. Jeg kjører versjon 7.7.5 hjemme hos meg også. I mitt kontrollpanel for Logitech Media Server står det å lese at det ikke er noen oppdateringer (til verson 7.7.5) tilgjengelige - og det får man vel tro på.
    her
    7.8 Index of /LogitechMediaServer_v7.8.0

    7.9 beta (nightly)
    Some Software Beta Downloads - Version 7.9
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    forøvrig har jeg et par ganger nå fått opp et varsel på pc'en om at det er en oppdatering av LMS tilgjengelig. Jeg syntes dette virket litt rart, så jeg gikk inn på sidene deres, og der sto fremdeles 7.7.5. Kanskje en beta-versjon?
    Broren min har nettopp fått seg ny PC hjemme - bare et par uker siden - og på den har jeg lagt inn det jeg har oppfattet som nyeste versjon av Logitech Media Server, nemlig 7.7.5. Jeg kjører versjon 7.7.5 hjemme hos meg også. I mitt kontrollpanel for Logitech Media Server står det å lese at det ikke er noen oppdateringer (til verson 7.7.5) tilgjengelige - og det får man vel tro på.
    her
    7.8 Index of /LogitechMediaServer_v7.8.0

    7.9 beta (nightly)
    Some Software Beta Downloads - Version 7.9
    Takk. Men hvorfor kommer det ikke da noe varsel om at oppdateringer er tilgjengelig?
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.131
    Antall liker
    32.642
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Si det, men drifta av lms går jo på sparebluss etter at sb-ene forsvant fra produksjonslinja.
    Tror 7.8 er offisiell, selv kjører jeg en versjon av 7.9 fra mai i år. En del snacks med 7.9, syns jeg.
     

    kjetinho

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2005
    Innlegg
    788
    Antall liker
    22
    Er ekstremt fornøyd med SBT selv! Den støtter jo ALT! En annen ting er SqueezeLite klienten som støtter Windows, IOS og Linux, samtidig som den har støtte for DSD :D.
    Korleis fungerer eigentleg SqueezeLite? Sender den det som vert avspelt på datamaskin vidare til squeezeboxen? Kan du gje nokon tips om korleis ein kjem i gang med SqueezeLite?
    Nei, den er en "Squeezebox" i kun programvareform, så du kan spille musikk fra LMS/Squeezebox-serveren din på PC/Mac med samme funksjonalitet som på en ekte Squeezebox. Den har svjv. ikke noe eget brukergrensesnitt, så du må styre den fra serverens web-interface, en Squeezebox Controller-app på iPad/telefon, eller kanskje med fjernkontrollen fra en Duet.
    Aha. Takk for oppklaring. Det høyres jo praktisk ut.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Si det, men drifta av lms går jo på sparebluss etter at sb-ene forsvant fra produksjonslinja.
    Tror 7.8 er offisiell, selv kjører jeg en versjon av 7.9 fra mai i år. En del snacks med 7.9, syns jeg.
    Flere ganger om dagen får jeg varsel om at en oppdatering er tilgjengelig. Men når jeg går inn på LMS' sider, står versjon 7.7.5 fremdeles som eneste alternativ. Er da 7.8 offisiell, eller er det en beta-versjon?

    Og på vegne av oss som tilhører Cro-Magnon-versjonen av Homo sapiens, lurer jeg på om versjon 7.9 har noe å bidra med? Mao for oss som ikke benytter streaming fra nettet, og kun lytter til rippet musikk. Jeg tenker først og fremst på om det er noen lydmessige forbedringer med denne kontra f.eks. 7.8.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    4.875
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Ok takk. Jeg trodde at LMS' nettside var det rette stedet å lete etter offisielle versjoner, men det er fint å få en oppklaring.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.131
    Antall liker
    32.642
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    ehh, 7.8 er faktisk ikke offisiell, men så godt som. Ikke formelt sett, altså.

    Logitech Media Server 7.8.0 now available!!

    De forskjellige versjoner har vel bortimot nada med lydkvalitet å gjøre. Det handler mest om ytelses- og funksjonsforbedringer. 7.9 er kjappere enn toget, har ekstra finesse i søkefunksjon, kan neglisjere lossy filer hvis biblioteket også har tilsvarende lossless, viser totaltida på spillelista. Blant annet.:)
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    4.875
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Spiseflikkeri! :D

    OK, så er v7.8.0 strengt tatt ikke offisiell, men den er i hvert fall siste release (som ikke er beta).
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.230
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Var det ikke noen for en tid tilbake med en Touch som hadde sluttet å høre på fjernkontrollen sin, og som senere fikk den i gang igjen? Hvordan gikk det til, i så fall? Min ene har plutselig begynt på samme måte. Det eneste jeg har gjort er å ta NAS-en med LMS av nettet, (oppussing av boden der den står) men det bør jo ikke ha noen betydning i sammenhengen.

    Er det factory reset som er det neste jeg bør forsøke? ...Jeg hadde nok vanligvis gjort det allerede, men jeg venter til jeg får NAS-en opp igjen, så Touchen finner en server når den våkner.
    Du tenker kan hende på Lynvingens Touch - som ikke reagerte på fjernkontrollen hjemme hos ham. Jeg tilbød et bytte - hans defekte mot min fungerende (bruker aldri fjernkontroll på Touch'en min) - så den defekte fjernkontrollen ble sendt i pakkepost over fjellet til Oslo. Hvor det viste seg at den fungerte helt fint hjemme hos meg. Og det gjør den fortsatt.

    Helt uforklarlig, altså - men en tur i en postpakke kan tydeligvis gjøre underverker.
    Oppdatering:

    Nå virker den igjen. Prøvde en factory reset, uten hell, tenkte ikke noe mer på det, før fjernkontrollen til forforsterkeren også sluttet å virke i forgårs. "WTF?!" Byttet batteriene i den, uten resultat. ...Jeg har opplevd liknende før, at noen av fjernkontrollene ikke har fungert, og den gangen hadde Touch-ens fjernkontroll havnet under noe greier som var blitt lagt på bordet og en knapp var blitt holdt nede, slik at signalet fra denne tydeligvis "jammet" de andre.

    Jeg prøvde Touch-fjernkontrollen, som VIRKET igjen. (???)

    Da testet jeg alle de andre også, og la dem en etter en i rommet ved siden av, og testet preamp-fjernkontrollen igen, og da virket den også. Nå er alt som det skal igjen.

    Bør jeg ringe "Åndenes Makt", eller er det bare "Kuk i computeren"? ;) Tror bare jeg er glad for at det virker igjen og lar det stå til, jeg.
     
    Sist redigert:

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    ehh, 7.8 er faktisk ikke offisiell, men så godt som. Ikke formelt sett, altså.

    Logitech Media Server 7.8.0 now available!!

    De forskjellige versjoner har vel bortimot nada med lydkvalitet å gjøre. Det handler mest om ytelses- og funksjonsforbedringer. 7.9 er kjappere enn toget, har ekstra finesse i søkefunksjon, kan neglisjere lossy filer hvis biblioteket også har tilsvarende lossless, viser totaltida på spillelista. Blant annet.:)
    Hehe. Hva vi uvitende ikke vet!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Var det ikke noen for en tid tilbake med en Touch som hadde sluttet å høre på fjernkontrollen sin, og som senere fikk den i gang igjen? Hvordan gikk det til, i så fall? Min ene har plutselig begynt på samme måte. Det eneste jeg har gjort er å ta NAS-en med LMS av nettet, (oppussing av boden der den står) men det bør jo ikke ha noen betydning i sammenhengen.

    Er det factory reset som er det neste jeg bør forsøke? ...Jeg hadde nok vanligvis gjort det allerede, men jeg venter til jeg får NAS-en opp igjen, så Touchen finner en server når den våkner.
    Du tenker kan hende på Lynvingens Touch - som ikke reagerte på fjernkontrollen hjemme hos ham. Jeg tilbød et bytte - hans defekte mot min fungerende (bruker aldri fjernkontroll på Touch'en min) - så den defekte fjernkontrollen ble sendt i pakkepost over fjellet til Oslo. Hvor det viste seg at den fungerte helt fint hjemme hos meg. Og det gjør den fortsatt.

    Helt uforklarlig, altså - men en tur i en postpakke kan tydeligvis gjøre underverker.
    Oppdatering:

    Nå virker den igjen. Prøvde en factory reset, uten hell, tenkte ikke noe mer på det, før fjernkontrollen til forforsterkeren også sluttet å virke i forgårs. "WTF?!" Byttet batteriene i den, uten resultat. ...Jeg har opplevd liknende før, at noen av gjernkontrollene ikke har fungert, og den gangen hadde Touch-ens fjernkontroll havnet under noe greier som var blitt lagt på bordet og en knapp var blitt holdt nede, slik at signalet fra denne tydeligvis "jammet" de andre.

    Jeg prøvde Touch-fjernkontrollen, som VIRKET igjen. (???)

    Da testet jeg alle de andre også, og la dem en etter en i rommet ved siden av, og testet preamp-fjernkontrollen igen, og da virket den også. Nå er alt som det skal igjen.

    Bør jeg ringe "Åndenes Makt", eller er det bare "Kuk i computeren"? ;) Tror bare jeg er glad for at det virker igjen og lar det stå til, jeg.
    Godt å høre at det virker igjen. Håper det varer!

    Litt off-topic - men for tiden har jeg en liten greie med tastaturet mitt. Som av uforklarlige grunner nekter å skrive krøllalfa. Får det ikke til akkurat nå: .. - her skulle det ha stått @ - men det får jeg til bare ved å klippe og lime fra en e-postadresse e.l. Men plutselig kan det virke igjen - men jeg er ikke kar om å se mønstret. Hva er det som skjer? I sannhet "kuk i computeren", som du så elegant formulerer det.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn