Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    OK, jonnyen. Har du prøvet å bruke "helper app logging", velge "debug" og klikke på 'log' for å se om logfila sier noe brukbart når du taster brukernavn/passord inn? Kopier evt. resultatet inn i ett inlegg her så andre kan se det.

    Hvilken slags server bruker du (hardware)?
     

    Todd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2009
    Innlegg
    1.220
    Antall liker
    46
    Skaffet meg en SP Touch igår og etter noe knoting var Spotify, Wimp og USB oppe og gikk. iPeng som remote viste seg å være meget god - mye bedre enn Logitechs egen iPhone remote. Fint å få erstattet USB koblingen til DAC med Toslink også.

    Har erfart et par ganger at SB og/eller iPeng henger. Dette ble bedre etterhvert, men vil nødig at dette skjer igjen. Noen triks/hint ift. å unggå at det henger? Har ikke mulighet for å kjøre kablet nettverk og må kjøre trådløst.
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    bhaagensen skrev:
    OK, jonnyen. Har du prøvet å bruke "helper app logging", velge "debug" og klikke på 'log' for å se om logfila sier noe brukbart når du taster brukernavn/passord inn? Kopier evt. resultatet inn i ett inlegg her så andre kan se det.

    Hvilken slags server bruker du (hardware)?
    Nei, hvor finner man denne "helper app logging"? Er ikke sikker på hva Du mener med server, men har en helt vanlig stasjonær PC, som fungetrer prikkfritt. SB spiller av musikkfilene som jeg har på PC`en, men den vil altså ikke inn på Spotify.

    Får jeg det ikke til i dag heller, så får jeg vel ta meg en tur til Lefdahl igjen med helle greia :(
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jonnyen skrev:
    Får jeg det ikke til i dag heller, så får jeg vel ta meg en tur til Lefdahl igjen med helle greia :(
    Det ordner seg nok, skal du se. Du må sette inn brukernavn og passord til Spotify (og du har selvsagt et Premium-abonnement?) under settings i Logitech Media Server. Deaktivér Tredjeparts spotify plugin-en og sørg for at Spotify ikke kjører med din login noe annet sted samtidig. (kontoen din fungerer kun fra et stad om gangen.)

    Du har registrert deg på www.mysqueezebox.com og lagt inn spotify brukernavn og passor der også? (Når jeg tenker meg om er det kanskje bare der de skal settes inn.)
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    Dazed skrev:
    Jonnyen skrev:
    Får jeg det ikke til i dag heller, så får jeg vel ta meg en tur til Lefdahl igjen med helle greia :(
    Det ordner seg nok, skal du se. Du må sette inn brukernavn og passord til Spotify (og du har selvsagt et Premium-abonnement?) under settings til tredjeparts spotify-plugin-en i Logitech Media Server. Deaktivér Logitechs egen spotify-plugin og sørg for at Spotify ikke kjører med din login noe annet sted samtidig. (kontoen din fungerer kun fra et stad om gangen.)
    Har Premium til 99 kr. pr. mnd. ja. Har ikke prøvd å deaktivere Logitechs egen Spotify plugin nei, jeg bare har installert den 3 eren i fra triode. Og er helt sikker på at jeg ikke er innlogget i fra en annen plass ja. Står noe her om "device" passord, det bestårjo av et tall og er nå et helt annet passord enn det vanlige som jeg logger meg på Spotify med, er kanskje det som skal til?

    http://www.spotify.com/se/help/faq/account/#password-reset

    If you are having a problem logging into your Spotify account, in a Spotify application, or on the Spotify website, this guide will help you regain access to your account.

    What kind of login to use

    Your account will be using one of the two types of login method described below. Find out which one you are using. Then follow the instructions for your login type.
    ?Facebook login
    In this case, you have always used Facebook credentials (email address and password) to login to Spotify. You were not asked to choose a username and password when you created your Spotify account. Almost all Spotify accounts created after September 22nd 2011 will use the Facebook login.
    ?Spotify username
    In this case, you chose your own Spotify username and password when you created your Spotify account. All Spotify accounts created before September 22nd, 2011 will be of this type. You may have later connected your Spotify account to your Facebook account, and can also use your Facebook credentials to log in.

    Facebook login

    If you are having trouble logging into Spotify using your Facebook login, make sure that the login details - email address and password - are correct.

    If you have continued problems, try changing (or re-entering) the password for your Facebook account. You can do this on your Facebook account settings page.

    If you need to log in to a hi-fi system (Sonos, Squeezebox, Onkyo, WD, Boxee Box or TiVo), you will need a Spotify username and “device password”. Please read the instructions here.
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.231
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Jonnyen skrev:
    Har Premium til 99 kr. pr. mnd. ja. Har ikke prøvd å deaktivere Logitechs egen Spotify plugin nei, jeg bare har installert den 3 eren i fra triode. Og er helt sikker på at jeg ikke er innlogget i fra en annen plass ja. Står noe her om "device" passord, det bestårjo av et tall og er nå et helt annet passord enn det vanlige som jeg logger meg på Spotify med, er kanskje det som skal til?
    Jeg blingset, og har rettet opp mens du svarte. Siden du har en Touch, bør du bruke Logitechs, og deaktivere Triodes spotify-plugin som ligger undr tredjeparts plugins.

    Sett passordet både i LMS settings og på www.mysqueezebox.com.

    Jeg har aldri vært borti noe "device password" på min Touch, i alle fall, og der virker det som det skal.
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    Dazed skrev:
    Jonnyen skrev:
    Får jeg det ikke til i dag heller, så får jeg vel ta meg en tur til Lefdahl igjen med helle greia :(
    Du har registrert deg på www.mysqueezebox.com og lagt inn spotify brukernavn og passor der også? (Når jeg tenker meg om er det kanskje bare der de skal settes inn.)
    Ja, men får ikke logget meg på Spotify appen der, får bare opp ugyldig brukernavn/passord.

    Hva er LMS settings, og hvor finner jeg det?
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.328
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Men på Spotify, har du vært inne på dine sider og endret brukernavn og passord til noe personligt?

    Husker ikke helt, men etter du aktiverer den plugin, da må du kanskje restarte LMS før den dukker opp som aktivert, da kan du skrive brukernavn og passord.
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    niels skrev:
    Men på Spotify, har du vært inne på dine sider og endret brukernavn og passord til noe personligt?

    Husker ikke helt, men etter du aktiverer den plugin, da må du kanskje restarte LMS før den dukker opp som aktivert, da kan du skrive brukernavn og passord.
    Ja, har vel forsåvidt det kanskje, bruker samme passord og brukernavn som på Facebook. LMS er vel Logitech Mediasenter ja?
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.328
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Ja.
    Kjender ikke Touch, men når du velger kilde, da kan du velge å koble til mysqueezebox.com, når du kommer inn der ser du "Mine tjenester", står Spotify listet der?
    (Inne på mysqueezebox.com kan man velge apps, der velger man Spotify men det har du sikkert gjort, da kan man bruke Spotify uten pc`en er på) Min virker ikke der fordi jeg har en Squeezebox Classic model.
    Beklager om det blir mye repetisjon her.
    Spotify via LMS skal også virke, men det er litt rart at passordet ikke virker da.

    LMS innstillinger finder du når du går på Innstillinger med LMS nettsiden åpen (nede til høyre), en ny side åpner med innstillinger, her går du på Avansert, Spotify.
     

    Vedlegg

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Nå tror jeg det er litt forvirring her. Niels du viser skjærmbilder fra de to forskjellige versjoner?

    Hvis du har Touch jonnyen, kan du bruke det offesielle plugin - det 1te skjærmbillede. Og da har du ikke mulighet for å se log-fila jeg skrev om litt lengere oppe.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.328
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Ja, du har sikkert rett, beklager jeg nevnte den 3. part plugin, jeg har ingen Touch. Det første bildet får man opp når man går inn på mysqueezebox.com sin hjemmeside, da får man sin profil og kan se spilleren sine innstillinger samt hvilke apps man har valgt osv.
    Det andre bildet er fra Innstillinger i LMS.
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    bhaagensen skrev:
    Nå tror jeg det er litt forvirring her. Niels du viser skjærmbilder fra de to forskjellige versjoner?

    Hvis du har Touch jonnyen, kan du bruke det offesielle plugin - det 1te skjærmbillede. Og da har du ikke mulighet for å se log-fila jeg skrev om litt lengere oppe.
    Jeg har touch ja, og har prøvd uttallige ganger å logge meg inn med samme brukernavn og passord som jeg bruker på å starte spotifyspilleren på PC`en, men får bare opp ugyldig brukernavn/passord.... Selv om jeg kan logge meg ut og inn 100 ganger til dagen med det brukernavnet og passordet for å spille spotify på PC`en....

    Men det skal nå være mulig å spille av Spotify på SB Touch`en uten å være i nærheten av en PC og...

    SB touchen har funnet nettverket i huset, og den biten er i orden.... Føler jeg har prøvd alt, opptil flere ganger :(
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    Bruker den offisielle Spotify i fra Logitech nå.... Har prøv den andre og, men med samme nullresultatet.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.328
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Ja, som sagt lengere opp kan du bruke mysqueezebox.com også, da trenger du ikke pc etterpå. Logg deg inn her som jeg skrev, velg Spotify app`en og prøv å logge inn derfra.

    Noe der kanskje ikke er nevnt, har du slått din antivirus eller brannmur av når du forsøker? Min antivirus reagerte på Spotify hvertfald.
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    niels skrev:
    Ja, som sagt lengere opp kan du bruke mysqueezebox.com også, da trenger du ikke pc etterpå. Logg deg inn her som jeg skrev, velg Spotify app`en og prøv å logge inn derfra.

    Noe der kanskje ikke er nevnt, har du slått din antivirus eller brannmur av når du forsøker? Min antivirus reagerte på Spotify hvertfald.
    Har prøvd det også, i morgen tar jeg meg en tur til Lefdal hvor jeg kjøpte den, og hvis ikke de heller får det til leverer jeg tilbake hele dr...
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    Var hos Lefdal i timesvis i går, og sysselsatte 2 mann for å se på saken, og ingen av de heller fikk det til. De mente det måtte være en Spotify feil, og at jeg måtte sende en mail til Spotify, noe jeg da gjorde i går kveld. Og her er svaret jeg fikk:

    Hi,

    Thank you for your message.

    In order to use Spotify with a Squeezebox system, you need to login with your Spotify username (a series of digits) and a device password. It is unfortunately not possible to use Facebook credentials.

    You can retrieve your Spotify username and create your “device password” here (please login with your Facebook credentials):

    http://www.spotify.com/account/set-device-password/

    Once you have your Spotify username and your device password, please login to Spotify on your Squeezebox system with these details.
    Kind Regards,

    Johan
    Spotify Support team
    http://www.spotify.com/help

    Så nå får jeg prøve igjen, men har mine tvil da jeg mener å ha prøvd dette og.
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    Ja, takk og lov, nå fikk jeg det endelig til.... Var pga. at måtte ha nye Spotify både brukernavn og passord til å legge inn i selve Squeezeboksen, idiotisk opplegg. Skal jeg inn på Spotifyen på PC`en, så er der ett helt annet "sett" med brukernavn og passord, enn det er på Spotifyen på Squeezeboxen, dette på en og samme Spotifykonto.

    Menmen er happy for at jeg fikk det til.

    ....... Eller fått til og fått til, får ikke lyd. Har koblet den opp via Rega Dac og brukt en vanlig Kimber KCAG som digitalkabel, og koblet meg inn på "Aux" inngangen på forsterkeren.... Trodde det skulle gå, men :'(
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.702
    Sted
    Phobos
    Det er vel slik at det er det egentlige Spotify brukernavn og passord, samt at man kan bruke facebook kontoen. Men noen flere logins enn dette har jeg ikke vært borti.

    Facebook-kontoen er jo mer en praktisk greie, men det er jo Spotify-brukernavn og passordet man vanligvis benytter på tjenesten rundt omkring. Jeg synes personlig det er idiotisk at facebook credentials på et eller annet vis har blitt gyldige på Spotify. Det skaper bare forvirring, spesielt om dette ikke virker på de som benytter seg av det eksterne APIet for de som har tillagt seg den uvanen å bruke Facebook-credentials for ordinær login på Spotify for deretter å "glemme" at dette ikke er det egentlige Spotify login.
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.328
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Kjender ikke Touchens meny, må digital utgangen kanskje aktiveres under innstillinger i LMS, spiller>lyd.
    Tror ikke det men du kan jo sjekke. Det skal fungere. Er der lys i Toslinkens utgang på spilleren?
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    Koblet SB direkte til forsterkeren nå og da spiller den som bare det. Får vel prøve å få tak i en digitalkabel på Soundgarden i morgen, så jeg får koblet den via DAC`en min :)
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.993
    Antall liker
    1.328
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Kimber KCAG fra digital ut til digital inn på Regaen skulle jo fungere.

    Vil det være noen fordel ved å skifte ut en SB SB3 Classic der har 16/44.1 som digital ut til en Touch der har 24/88.2?
    Dac er den innebygde i Bryston B-100 DA
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.702
    Sted
    Phobos
    Rent logisk sett vil jeg jo tro at digitalkretser som takler høyere bitrater som en generell regel også har bedre specs på lavere frekvenser.
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    niels skrev:
    Kimber KCAG fra digital ut til digital inn på Regaen skulle jo fungere.
    Ja, var det jeg og trodde men.... Jaja, håper de har ett eller annet på Elkjøp, kona skulle dit i dag, så jeg har sendt med en handlelapp på digitalkabel, så får jeg heller kjøpe meg en skikkelig etterhvert.
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    430
    Antall liker
    294
    Torget vurderinger
    4
    På Logitech sin hjemmeside ser jeg Logitech Squeezebox Controller selges for 619,- før 1999,-

    Gratis frakt på bestillinger over 155 NOK

    Knut :)
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    Nede til høyre står det: "*Fungerer med Logitech Squeezebox Classic, Logitech Squeezebox Receiver og Logitech Transporter nettverksmusikkspillere."

    Kan ikke denne kommunisere med SB Touch da mao?
     

    Barbaresco

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    2.942
    Antall liker
    609
    Passer til alle. Men Touch selges med en simpel fjernkontroll, og da har de nok glemt å føre den opp.
     

    Aubi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    482
    Antall liker
    1
    Årsaken er nok at den teksten ble skrevet før touch'en var påtenkt.

    Samtidig er denne fjernkontrollen ganske utdatert i forhold til hva man får gratis med en telefon eller pad av ymse slag nå!
     

    Jonnyen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.09.2007
    Innlegg
    103
    Antall liker
    7
    Hm.... Da lurer jeg sterkt på å bestille en.... Men er det bare å sette i batterier og trykke i vei? Eller må dette og programmeres/konfigureres på en eller annen måte?
     

    Puscifer

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Innlegg
    430
    Antall liker
    294
    Torget vurderinger
    4
    Da er Logitech Media Server opp å går på en ReadyNAS Ultra 2 her hos meg.
    Veldig rask respons. Raskere en server kjørende via pc.
    Utrolig deilig å ha tilgang 24/7 uten å ha pc på.
    Nå kommer Controller'n mer til si rett føler jeg.

    En annen tin jeg la merke til, ofisielle plugin-modul Spotiy(grønn) spiller jo som bare det. :)
    (Har innstalert third party Spotify plugin "Orange" også som så klart funker.)

    Trodde den ofisielle bare funket på Radio og Touch !!! ?
    Noe som har gått meg hus forbi ?

    Redigert: Spiller av på Squeezebox Duet

    Knut :)
     

    janomdahl

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2010
    Innlegg
    147
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Får en feilmelding om at filformatet ikke støttes (husker ikke nøyaktig ordlyd, sitter på jobb nå) når jeg prøver å spille 24/192 FLAC på Transporter. På diverse fora for står det at det automatisk nedsamples til 24/96, men hos meg spiller det altså ikke i det hele tatt. Lurer på om noen kan fortelle meg hvilken innstilling (antar det er i Squeezebox Server) jeg må gjøre noe med? Det er jo synd at Transporter ikke støtter 24/192, men bedre å kunne spille av som 24/96 enn ikke i det hele tatt.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Pussig - det skal ikke være nødvendig å gjøre noe som helst for å få til dette. Hos meg konverterer Logitech Media Server 24/192-FLAC-filer automatisk til 24/96 når jeg spiller på Radio og til 24/48 når jeg spiller på Duet og Classic. Slik de tidligere versjonene - Squeeze Center og Squeeze Server gjorde det.

    Du kan jo prøve å gå inn på Settings->Advanced->File Types og sjekke FLAC-innstillingen. Hos meg står den på "native" - alternativet er "disabled".
     

    janomdahl

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2010
    Innlegg
    147
    Antall liker
    215
    Torget vurderinger
    3
    Ulf-B: Takk for svar. Men FLAC er satt til "native", så det er ikke problemet.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.247
    Antall liker
    33.317
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    janomdahl skrev:
    Hei. Får en feilmelding om at filformatet ikke støttes (husker ikke nøyaktig ordlyd, sitter på jobb nå) når jeg prøver å spille 24/192 FLAC på Transporter. På diverse fora for står det at det automatisk nedsamples til 24/96, men hos meg spiller det altså ikke i det hele tatt. Lurer på om noen kan fortelle meg hvilken innstilling (antar det er i Squeezebox Server) jeg må gjøre noe med? Det er jo synd at Transporter ikke støtter 24/192, men bedre å kunne spille av som 24/96 enn ikke i det hele tatt.
    Hmm, hvilken server, versjon. plattform har du?
    Det er der Sox må være, som skal downsample filene.
    Gjort noe nytt i det siste på serverfronten?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn