Squeezebox & Transporters` Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.710
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    De digitale inngangene til Transporter. Etter å ha brukt dem og går tilbake til Music Library og trykker play, så skjer det ingenting. I de fleste tilfellene måtte man trekke ut/inn strømkabelen for at den igjen skal streame fra Squeezecenter.
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.261
    Antall liker
    22.704
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det problemet har jeg aldri opplevd, Man. Har du sjekket/spurt på Slimdevices-forumet?
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.710
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Nei. Men med 7.3.2 forsvant det problemet som dugg for solen.
    Muligens var det et problem kun på SC på OSX.
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    audiomur skrev:
    Duet
    Er det bare meg som syns batterilevetiden på fjernkontrollen er for dårlig? Det går jo ikke an å sitte en hel kveld og høre på musikk uten at den må i laderen en tur. Siste oppgradering av software hjalp heller ikke på levetiden.
    Mener du å høre musikk via fjernkontrollen? Det har ikke jeg forsøkt men når jeg bruker den sammen med receiver varer batteriet mye lengre enn en kveld.

    mvh,
    OS
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Tenkte bare å dele et lite tips til de som har utfordringer med stabiltitet/dekning på WLAN inn mot Squeezebox, etc.
    Disse adapterene "gjør strømmnettet om til LAN/kablet nett" :http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=
    Da kan man koble omm SB med kablet/stabil forbindelse. Har gjordt dette mot en hjemmekinoreceiver som "kun" har LAN tilkobling og det fungerer utmerket selv om punktene står på forskjellige strømkurser. Inneholder også kryptert oversending av data.

    (Eventuell diskusjon rund hvorvidt den høye bærefrekvensen slipper igjennom strømforsyninger i komponentene i stereoanlegget og reduserer kvaliteten på lydsignal osv er ikke hensyntatt... ;))
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.261
    Antall liker
    22.704
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Terka, har du mulighet for å sjekke om disse homeplug-greiene fungerer dersom de ikke er tilkoplet samme fase?
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Valentino skrev:
    Terka, har du mulighet for å sjekke om disse homeplug-greiene fungerer dersom de ikke er tilkoplet samme fase?
    Hmm... litt usikker på hva du mener med fase, kan du utdype så skal jeg gjerne forsøke å sjekke opp!

    Slik jeg har forstått det så bruker de kablene i strømnettet som "transportvei", dette helt uavhengig av strømsignalet.
    Videre har jeg også testet med å sette det opp på to helt forskjellige kurser (antar da signalet da må gå via fordelingen i sikringskapet), dette fungerer utmerket. NB! 200mbs er max-hastighet, har lest enkelte steder at de "kun" har oppnådd stabilt opp til 80Mbs +, men dette er jo stortsett høyt over hastigheten i det trådløse nettene rundtomkring. (Selv hastigheten som vises på en pc/laptop for trådløstilkoblingen er stort sett ukorrekt, egentlig liggger reell hastighet en del lavere.)
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.261
    Antall liker
    22.704
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er vanligvis 3 faser inn til sikringsskapet, og kursene (1-fase) tas fra disse tre. Jeg er rett og slett usikker på om homeplug klarer overføring mellom faser (var det Marsboer som gjorde meg oppmerksom på dette mulige problemet tro?), men tenkte at dersom du får nettverket til å virke i alle rom i huset var vi litt nærmere et "Ja".
    Jeg er litt rusten på 230V, P- og N-nett og slikt. Er det noen som kan opplyse (heh!) meg?

    Jeg er interressert fordi at min far vurderer homeplug i stedet for WiFi eller Cat6-strekk ifm. innkjøp av en SB3 til RME ADI-2en sin.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Valentino skrev:
    Det er vanligvis 3 faser inn til sikringsskapet, og kursene (1-fase) tas fra disse tre. Jeg er rett og slett usikker på om homeplug klarer overføring mellom faser (var det Marsboer som gjorde meg oppmerksom på dette mulige problemet tro?), men tenkte at dersom du får nettverket til å virke i alle rom i huset var vi litt nærmere et "Ja".
    Jeg er litt rusten på 230V, P- og N-nett og slikt. Er det noen som kan opplyse (heh!) meg?

    Jeg er interressert fordi at min far vurderer homeplug i stedet for WiFi eller Cat6-strekk ifm. innkjøp av en SB3 til RME ADI-2en sin.
    Da henger jeg litt mer med ja! ;D Har ikke sjekket dette, men har ihvertfall testet på flere forskjellige kurser i hovedetasjen hos oss og det har fungert hver gang. Router, server, nettverksdisk osv står på helt annen kurs i underetasjen. Usikker på om disse går mot samme faser.
    Om du ønsker å teste ut så kan du vel stikke innom en elektrobutikk (jeg gjode et "innfallskjøp" på Expert) og samtidig nevne din "bekymring", du får helt sikkert bytte/returnere produktet om det ikke fungerer hos din far.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Et par spørsmål:

    Hvorfor finner jeg ikke en pin-kode under innstillinger på Squeezeboxen? Da får jeg jo ikke lagt inn noe på Squeezenetwork og kan ergo ikke bruke det?

    Og hvordan i f... får jeg lagt inn radio? Jeg har forsøkt å legge inn NRK P2 f.eks. via Squeezecenter, men får bare beskjed om at at SC ikke klarer å "resolve IP access to... (adresse)". Hva gjør jeg galt?
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.771
    Antall liker
    4.001
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    This how to find your player pin when you bought a brand new squeeze box duet.

    - First you NEED to have squeeze center installed on your PC.
    - Afterwards turn your controller on and choose as music source the squeeuze center (if you choose squeeze network it wil freeze = the bug !)
    - Now perform a software update for your controller.
    (note: after this update your player PIN is stil NOT displayed under the settings !)
    - After the software is updated choose as music source the squeezenetwork; now and only now your player pin is displayed on the controlller.

    Uten ansvar for mulige feil; stjælt fra http://forums.slimdevices.com

    B
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Mbare skrev:
    Et par spørsmål:

    Hvorfor finner jeg ikke en pin-kode under innstillinger på Squeezeboxen? Da får jeg jo ikke lagt inn noe på Squeezenetwork og kan ergo ikke bruke det?

    Og hvordan i f... får jeg lagt inn radio? Jeg har forsøkt å legge inn NRK P2 f.eks. via Squeezecenter, men får bare beskjed om at at SC ikke klarer å "resolve IP access to... (adresse)". Hva gjør jeg galt?
    PIN kode greiene har jeg aldri vært borti, men den andre biten høres ut som DNS problemer. Er det en URL eller IP du putter inn som NRK P2?

    Er det en IP:
    Skriv nslookup <ip-adresse> i et cmd vindu og bruk dns-navnet du da får i stedet

    Er det et DNS-navn:
    Skriv nslookup <dns-navn> i et cmd vindu og bruk IP-adressen som dukker opp i stedet

    Uansett så høres det ut som om serveren du har SC på enten ikke har noen DNS-servere lagt til i sine IP-instillinger, eller at DNS-serveren du bruker ikke støtter reverse lookup.
    Sannsynligvis er det mangel på DNS-servere i oppsettet som er problemet. Bruker du en NAS eller en PC som SC-server? Prøv i såfall med å legge inn ip-adressen til DNS-serveren du bruker på den ordinære pcen din (Kan finnes ved å kjøre ipconfig /all i et cmd-vindu)
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Det var en imponerende rekke med begreper og forkortelser jeg knapt har hørt om. Skal sjekke det ut i morra, når jeg er litt mer våken og har drukket mindre portvin. Det jeg kan svare på er:

    SC kjører jeg på Mac'en min og det (lille) jeg har av musikk er også lagret på HD'en på Mac'en min. Så det jeg sliter med når det gjelder radio, er jeg litt usikker på hva er. Det funker som sagt helt fint med radio og SB hvis jeg kopler opp med mobilen min som moden og ethernet-kabling til SB - men det funker ikke når jeg er på det trådløse nettet, selv om både SB'en og Mac'en hver for seg ser det trådløse nettet og jeg fint kan bruke SC til å spille av musikk fra. Merkelig, syns nå jeg.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Mbare skrev:
    Det var en imponerende rekke med begreper og forkortelser jeg knapt har hørt om. Skal sjekke det ut i morra, når jeg er litt mer våken og har drukket mindre portvin. Det jeg kan svare på er:

    SC kjører jeg på Mac'en min og det (lille) jeg har av musikk er også lagret på HD'en på Mac'en min. Så det jeg sliter med når det gjelder radio, er jeg litt usikker på hva er. Det funker som sagt helt fint med radio og SB hvis jeg kopler opp med mobilen min som moden og ethernet-kabling til SB - men det funker ikke når jeg er på det trådløse nettet, selv om både SB'en og Mac'en hver for seg ser det trådløse nettet og jeg fint kan bruke SC til å spille av musikk fra. Merkelig, syns nå jeg.
    Da er jeg redd ingenting av det jeg skreiv i forrige post gjelder. Gikk ut fra at du kjørte serveren på en Windows-basert maskin.
    Aner ikke kommandoen for å sjekke DNS på MAC, men det er neppe DNS som er problemet om bruker samme MAC til surfing ellers.

    Er ikke sikkert det er så merkelig. Alt har sin årsak, og det er naturlig å tro at det er trådløstilkoblingen din som er problemet. Er det noe i det oppsettet som er spesielt, eller er det kun snakk om en ordinær router som gir ut IP-adresser automatisk og ferdig med det?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Terka, har du mulighet for å sjekke om disse homeplug-greiene fungerer dersom de ikke er tilkoplet samme fase?
    Kjører homeplugs her i huset, 4 stk i tillegg til wlan til et par SB'er pluss evt laptops som dropper innom, funker som fy! Har murhus med litt vrien dekning til enkelte ting, homeplugs løste biffen!
     

    Just4Fun

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2005
    Innlegg
    1.469
    Antall liker
    29
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Terka, har du mulighet for å sjekke om disse homeplug-greiene fungerer dersom de ikke er tilkoplet samme fase?
    Det fungerer selv om det ikke er kobblet på samme fase.
    Men du kan oppleve redusert hastighet på forskjellige kurser.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.710
    Antall liker
    526
    Torget vurderinger
    1
    Ingen har nevnt at 7.3.2 transkoder flac opptil 24/192 til både transporter og duet/classic v.h.a sox.
     

    Robin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2007
    Innlegg
    173
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    3
    SoX - Sound eXchange - The Swiss Army knife of audio manipulation.

    Unix verktøy for konvertering mellom ulike lydfil formater, bitrates, samplerates osv.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Har i dag en SB Classic og en Transporter. Vurderer å gå til innkjøp av en SB Classic til, alternativt en SB Duet.

    Håper noen kan hjelpe meg med litt kommentarer/svar:
    Hva er fordeler/bakdeler med en SB Duet sammenlignet med SB Classic?
    Ser at man har displayet på fjernkontrollen, hvordan fungerer dette mtp søk osv. Tilstrekelig plass til informasjon i displayet? Hvordan er levetiden på batteriene i fjernkontrollen? (Kun brukt som fjernkontroll og ikke musikkavspiller)
    Kan man bruke SB Duet i bridge modus? (kablet nettverk inn til Duet fra router og Duet som trådløst tilknytningspunkt for pc'er.)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Den største fordelen med Squeezebox Classic - slik jeg bruker dem her hjemme - er at de lett lar seg bruke via universalfjernkontroller. Nå bruker jeg Logitech universalfjernkontroller, hvilket sikkert gjør det ekstra lett - men åkke som: én eneste fjernkontroll pr. anlegg synes jeg er en kjempefordel.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Ulf-B skrev:
    Den største fordelen med Squeezebox Classic - slik jeg bruker dem her hjemme - er at de lett lar seg bruke via universalfjernkontroller. Nå bruker jeg Logitech universalfjernkontroller, hvilket sikkert gjør det ekstra lett - men åkke som: én eneste fjernkontroll pr. anlegg synes jeg er en kjempefordel.
    Enig med den kommentaren. Her skal dog squeezeboxen brukes sammen med en hjemmekinoreceiver. Må sjekke om jeg får satt opp Logitech universalkontroller til å støtte "basisfunksjonene" for denne receiveren, om ikke så må jeg uansett ha flere fjernkontroller.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Se anlegg nr. 2) i signaturen min - fungerer helt utmerket med en enkel Logitech universalfjernkontroll. Dog VELDIG basic. Til konfigurering av DVDspiller og/eller surroundprosessor er det bare en ting som gjør jobben - originalfjernkontrollen. Som ligger batteriløs i beredskap i en egen fjernkontrollskuff. Ordnung muss sein! Satser på at såpass er tillatt uten å trå over den fryktede off-topic-streken i Squeezeboxtråden.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Terka skrev:
    Har i dag en SB Classic og en Transporter. Vurderer å gå til innkjøp av en SB Classic til, alternativt en SB Duet.

    Håper noen kan hjelpe meg med litt kommentarer/svar:
    Hva er fordeler/bakdeler med en SB Duet sammenlignet med SB Classic?
    Ser at man har displayet på fjernkontrollen, hvordan fungerer dette mtp søk osv. Tilstrekelig plass til informasjon i displayet? Hvordan er levetiden på batteriene i fjernkontrollen? (Kun brukt som fjernkontroll og ikke musikkavspiller)
    Kan man bruke SB Duet i bridge modus? (kablet nettverk inn til Duet fra router og Duet som trådløst tilknytningspunkt for pc'er.)
    Søkefunksjon er dårlig på duet kontra classic, informasjonen i displayet er helt ok. Hyggelig med coverbilder om du benytter album art i mappene dine. Batterilevetiden på duet er ikke all verden, husk å sett den i laderen før du legger deg! Fordelen er at den ikke er retningsbestemt, ta den med overalt i huset. Siste spm vet jeg ikke :p
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    hifiguru skrev:
    Terka skrev:
    Har i dag en SB Classic og en Transporter. Vurderer å gå til innkjøp av en SB Classic til, alternativt en SB Duet.

    Håper noen kan hjelpe meg med litt kommentarer/svar:
    Hva er fordeler/bakdeler med en SB Duet sammenlignet med SB Classic?
    Ser at man har displayet på fjernkontrollen, hvordan fungerer dette mtp søk osv. Tilstrekelig plass til informasjon i displayet? Hvordan er levetiden på batteriene i fjernkontrollen? (Kun brukt som fjernkontroll og ikke musikkavspiller)
    Kan man bruke SB Duet i bridge modus? (kablet nettverk inn til Duet fra router og Duet som trådløst tilknytningspunkt for pc'er.)
    Søkefunksjon er dårlig på duet kontra classic, informasjonen i displayet er helt ok. Hyggelig med coverbilder om du benytter album art i mappene dine. Batterilevetiden på duet er ikke all verden, husk å sett den i laderen før du legger deg! Fordelen er at den ikke er retningsbestemt, ta den med overalt i huset. Siste spm vet jeg ikke :p
    Blir vel en SB Classic til da. Ganske så fornøyd med den. Spesielt etter at den kom over på PowerWire/kablet tilkobling.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Hehe - du blir ikke skikkelig venn av Squeezebox Classic før du har minst tre stykker av dem - jfr. signaturen min. Nåja - du har jo en Transporter også - da smetter du vel gjennom nåløyet med nyanskaffelsen.

    I dag har jeg for øvrig spritet opp lyden fra den tredje Squeezeboxen med en Cambridge DacMagic - som ga et merkbart løft i lyden sammenlignet med å bruke Squeezeboxens analoge utganger. Absolutt hederlig analog lyd fra Squeezeboxen - prisen tatt i betraktning - det mangler likevel litt på prikken over i'en.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hehe.. Transporteren er jo "bare" en forvokst og velmodnet SB Classic! ;)

    Pt er forer eksisterende SB Classic hjemmekinoreceiveren i stua digitalt. (Receiveren har 4 x Burr-Brown PCM1791A D/A konvertere (24-bit/192 kHz), pure direct/stereo modus osv...) Tester ut om dette er "levelig" før jeg setter inn separat forforsterker & DAC for stereo/musikk.

    SB Classic nr 2 skal inn i lyttekroken (headfi) sammen med en ok DAC (etterhvert).
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.261
    Antall liker
    22.704
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Terka skrev:
    Hehe.. Transporteren er jo "bare" en forvokst og velmodnet SB Classic! ;)
    Velmodnet ja. Glitrende god forforsterker er hva den er! Og så har den dobbelt display, tsk, tsk.
     

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Valentino skrev:
    Terka skrev:
    Hehe.. Transporteren er jo "bare" en forvokst og velmodnet SB Classic! ;)
    Velmodnet ja. Glitrende god forforsterker er hva den er! Og så har den dobbelt display, tsk, tsk.
    Er akkurat det min skal brukes som når forvandlingene her i hjemmet er unnagjort.
    (For husfredens skyld så skal den inn i annlegg nr 2. mens dette egentlig blir anlegg nr 1. ;D)
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Tillater meg å klippe fra en annen tråd:
    Valentino skrev:
    .... da vi skal A/B-teste Transporter v.s. Transporter Hotrod. Bind for øya, switchbox and all that jazz...
    Dette må du fortelle mer om Valentino.
    Hva innebærer hotroddingen, og ikke minst, er det forskjeller å spore i lyden?
     

    Aubi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    482
    Antall liker
    1
    Da er Duetten i hus, så nå er jeg den den lykkelige eier av boksen i alle fire versjoner. Minstemann spiller på Boomen sin, mor på Duett i kringlydsanlegget, far på Transporter og Classicen står og spiller min musikk hos naboene!
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    29.261
    Antall liker
    22.704
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Veggen skrev:
    Tillater meg å klippe fra en annen tråd:
    Valentino skrev:
    .... da vi skal A/B-teste Transporter v.s. Transporter Hotrod. Bind for øya, switchbox and all that jazz...
    Dette må du fortelle mer om Valentino.
    Hva innebærer hotroddingen, og ikke minst, er det forskjeller å spore i lyden?
    Will do. Vi måtte utsette, så lytterapportene må vente.
    Ikke veldig mye man kan gjøre med en Transporter for å forbedre ytelsen, men her er serielyttene mellom DACchip og operasjonsforsterkere byttet ut med noen RIFA-greier som kan bidra til audiofil sjelefred. Iallefall når man vet at de er der.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.099
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Ettersom jeg bruker Squeezebox + Benchmark DAC-1 i to av anleggene mine, ble jeg litt nysgjerrig. Leser man veldig nøye, fremgår det at det må modifikasjoner til BÅDE på Squeezeboxen OG på Benchmarken for å få dette med I2S til å virke.

    Hva dette eventuelt skal være godt for, skjønner jeg ikke bæret av - jeg synes at jeg har mer enn god nok lyd som jeg har. Benchmark sier at DAC-1 er jitter-immun, og det er ingenting som tyder på at Squeezeboxen er en problematisk kilde. Man skal aldri avskrive at det kan bli bedre - men for å høre det, skal man sikkert ha bedre utstyr enn det jeg har hjemme.
     

    Aubi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    482
    Antall liker
    1
    I dag oppgraderte jeg til siste versjon av Squeezecenter, og nå vil ingen av boksene mine spille Flac! MP3 går som normalt, men Flac filene resulterer i øredøvende stillhet.
    Etter instalasjonen kom det en advarsel om at Inguz ikke følte seg vel i den nye instalasjonen, så jeg valgte å slå den av uten at dette løste problemet. Noen som skjønner hva som er galt?
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Hvilken versjon installerte du fra og til? 7.3.2 er vel den siste offisielle.

    Kjørte SC en komplett rescan etter installering? Dette skjedde automatisk hos meg. Hvis ikke så prøv det, det er gjort noen endringer i streaming oppsettet i det siste som kan lage trøbbel med gamle scannedata.

    Hvilken Inguz kjører du og hva var feilmeldingen? Hos meg fungerer flac med Inguz nå, men ikke mp3...
     
    M

    marsboer

    Gjest
    For å få mp3 til å fungere må du legge inn en ekstern mp3 codec, LAME. Man måtte dette før i alle fall. Det står mer om hvordan man aktiverer Inguz med mp3 i Inguz dokumentasjonen.
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Har lame installert, og ser lame.exe prosessen starter sammen med flac.exe, InguzDSP.exe og socketwrapper.exe som normalt, men det spilles ingenting.
    Det fungerte fint i 7.2.1 og tidligere, men av en eller annen grunn ikke i 7.3.2 eller 7.3.3.
    Mistenker at den nye streamemetoden i 7.3.x tuller med Inguz.

    Noen som har Inguz 0.9.30 som fungerer med mp3 på SC 7.3.x?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn