Squeezebox Touch+USB ekstern harddisk+iPod Touch+iPeng

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.706
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Må ikke gi opp 8)
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det funker! iPod'en er omtrent like rask som Morgan Kane når han trekker revolveren. Tusen takk for all hjelp og tålmodighet! Og Man, du er nå fast ansatt i aftenbønnen min. I tillegg har jeg lært endel om formatering ;)
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.706
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Flott..og flott! :)
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Nå har det kommet opp noe nytt i mitt Sueezebox Server Control Panel.
Når jeg kjører "Look for new and changed music" kommer det etter kort tid opp "Music scan terminated unexpectedly (Merge Various Artists)". Hvorfor kommer dette opp, og hva skal jeg gjøre?
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.825
Antall liker
720
Torget vurderinger
4
Har du lagt til ny musikk i det siste? Antakelig noe krøll med taggingen eller coverart på denne nye musikken vil jeg tro.
Ta bort igjen den nyeste musikken og kjør et nytt scan og se om det virker greit da.
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Steinar_Lund skrev:
Nå har det kommet opp noe nytt i mitt Sueezebox Server Control Panel.
Når jeg kjører "Look for new and changed music" kommer det etter kort tid opp "Music scan terminated unexpectedly (Merge Various Artists)". Hvorfor kommer dette opp, og hva skal jeg gjøre?
Det er nyttig med litt bakgrunnsinformasjon til de som skal forsøke å hjelpe:
  • Hvilken maskinvareplattform kjører Squeezebox Server på? Eks: Windows, Linux Squeezebox Touch?
  • Hvilken verson av Squeezebox Server benytter du?
  • Hvor ligger musikkfilene lagret, og hvordan er lageret forbundet med Squeezebox Server(-maskinvareplattformen)? (Se punkt 1)
 

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
24.133
Antall liker
32.652
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Her er vel trådens tittel svar på det meste?
Men enig i prinsippet :)
 

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
CDWMcInSpots skrev:
Steinar_Lund skrev:
Nå har det kommet opp noe nytt i mitt Sueezebox Server Control Panel.
Når jeg kjører "Look for new and changed music" kommer det etter kort tid opp "Music scan terminated unexpectedly (Merge Various Artists)". Hvorfor kommer dette opp, og hva skal jeg gjøre?
Det er nyttig med litt bakgrunnsinformasjon til de som skal forsøke å hjelpe:
  • Hvilken maskinvareplattform kjører Squeezebox Server på? Eks: Windows, Linux Squeezebox Touch?
  • Hvilken verson av Squeezebox Server benytter du?
  • Hvor ligger musikkfilene lagret, og hvordan er lageret forbundet med Squeezebox Server(-maskinvareplattformen)? (Se punkt 1)
united59 skrev:
Her er vel trådens tittel svar på det meste?
Men enig i prinsippet :)
"Sueezebox Server Control Panel" er vel noe som bare finnes på datamaskiner som kjører Sueezebox Server. Jeg tror ikke Sueezebox Touch har noe som heter akkurat det (hvis jeg husker nogenlunde rett).

Hvis jeg husker rett, benytter trådstarter Steinar_Lund Squeezebox Server både på en datamaskin og en Squeezebox Touch med USB-disk. Han ripper, og kanskje laster ned musikk, på datamaskinen. Deretter kopierer han musikken fra datamaskinen til en ekstern USB-disk som han så kobler til Squeezebox Touch.

Trådtittelen "Squeezebox Touch+USB ekstern harddisk+iPod Touch+iPeng" gir ikke svar på følgende i.f.h.t. spørsmålet/problemet i svar #45:
  • Hvilken maskinvareplattform kjører Squeezebox Server på? Eks: Windows, Linux Squeezebox Touch? Altså på hvilken maskinvareplattform opplever han problemet?
  • Hvilken verson av Squeezebox Server benytter du på de ulike plattformer, spesielt problemplattformen?
  • Hvor ligger musikkfilene lagret, og hvordan er lageret forbundet med Squeezebox Server(-maskinvareplattformen)? (Se punkt 1)
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
1) Windows Vista, Squeezebox Touch
2) Husker ikke nøyaktig. Sitter nå på kontoret, men jeg tror det er versjon 7.5.3.
3) Filene er lagret på ekstern harddisk, som er koblet til PC. Harddisken er altså ikke lenger fysisk koblet til SB
Touch. Jeg fikk hjelp i denne tråden til å formatere harddisken til FAT32 og fungerte det så prikkfritt at jeg
flyttet harddisken tilbake til pc da det er enklere å rippe musikk.
Musikklagret overføres således trådløst til SB Touch. Og så bruker jeg iTunes.

Og ja, SB Server Control Panel er på datamaskinen.
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Liotheles skrev:
Har du lagt til ny musikk i det siste? Antakelig noe krøll med taggingen eller coverart på denne nye musikken vil jeg tro.
Ta bort igjen den nyeste musikken og kjør et nytt scan og se om det virker greit da.
Ja jeg har liksom alltid lagt til ny musikk i det siste :) Så jeg skal sjekke dette. Takk for tipset!
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Innlegg
7.551
Antall liker
564
Sted
Bergensregionen
Steinar_Lund skrev:
Man skrev:
Det kan godt være at du er inne på noe! (Som vanlig :D). Jeg byttet nylig til Microsoft Security Essentials og har nå gjort som foreslått på slutten av den linken du ga meg. Så nå prøver jeg med reskanning igjen og får se hvordan det går. Men hvordan i hule skulle en stakkar kunne vite dette? ;D
Steinar_Lund skrev:
...og det var vel ingen bombe at det funket. Nok en gang tusen takk! :D
For arkivet og andre brukere:

Inleggets innhold:
2011-03-19, 05:08

Micrsoft Security Essentials on XP

Just a note for those encountering the following problem:

"music scan terminated unexpectedly (merge various artists)"

with Microsoft Security Essential on XP. Add the *.myi and *.myd to the list of excluded file types and this should solve your problem. It solved mine (library of about 15,000 tracks).

frankiedan
 

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Innlegg
7.813
Antall liker
2.736
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Er det andre ting jeg bør ekskludere for å få optimal operasjon? Det er forresten versjon 7.5.3 av SB Server jeg bruker.
Jeg har ekskludert det som umiddelbart virker fornuftig å ta bort, men jeg tenkte kanskje det var andre ting som kanskje ikke virker så helt opplagt.
 
Topp Bunn