Squeezebox Touch Toolbox

ee

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
20
Torget vurderinger
1
Hei.

Virker fristende å prøve dette ja.

noen som har erfaring med usb ut fra touchen? kan man få i2s signal ut? hvilken digitalutgang regnes som den beste?

mvh

LuckyLuke

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.06.2002
Antall liker
0
Sted
Lillehammer
He, he, du får prøve selv og gjøre deg opp din egen mening ;D
Endringene er reversible, så du "ødelegger" ikke noe.
Jeg kjører spdif ut mot en ekstern BuffaloII DAC, mens selv analog ut vil påvirkes av dette i positiv retning.
Lykke til!

T :)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
565
Sted
Bergensregionen
Poeget er å dele kunnskap og erfaringer

toref skrev:
TBM Lillehammer skrev:
Hei

Da er en ny versjon av mods for SB Touch klar. Den er enkel å installere og gir en godt løft i lyden for oss audiofile.
http://soundcheck-audio.blogspot.com/2011/01/soundchecks-squeezebox-touch-toolbox-20.html
Anbefales!

Mvh
Tom ;)
Kan du si noe om hva som ble bedre hos deg?

Mvh
TBM Lillehammer skrev:
He, he, du får prøve selv og gjøre deg opp din egen mening ;D
Endringene er reversible, så du "ødelegger" ikke noe.
Jeg kjører spdif ut mot en ekstern BuffaloII DAC, mens selv analog ut vil påvirkes av dette i positiv retning.
Lykke til!

T :)
Et poeng med et slikt forum som Hifisentralen er at man deler kunnskap og erfaringer. Svar av typen "Prøv selv!" er dermed kontraproduktivt, lite hjelpsomt, lite spandabelt og heller ikke spesielt høflig.

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Enig. Hvorfor det skal det være hemmelig hvilke resultater man oppnår er for meg en gåte. ::)

Mvh

LuckyLuke

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.06.2002
Antall liker
0
Sted
Lillehammer
Arrogant? Bare lei de som mener at man kan høre forbedringer på noe som i utgangspunktet ikke lar seg forbedre; ala det er digital hele veien og bitperfect fra starten av og ingenting kan bli bedre enn bitperfect, ergo kan det ikke være noen lydmessig endring på en digital utgang. Har man heller ikke noen objektive målinger ala AP2 eller audiodiffs for å understøtte utsagt er det man sier ikke troverdig eller etterettelig heller. Sukk.

Subjektivt sett på mitt anlegg og separate lytterom hjelper dette stort på økt oppløsning, bedre timing, økt dynamikk og bedre bass.
Sånn, nå er det sikkert noen som vil kritisere denne påstanden at en slik forbedring ikke er mulig..

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Takk.

Du trenger ikke frykte slike angrep herfra i alle fall. Jeg er åpen for at det kan være forbedringer å finne de fleste steder i kjeden. Dessuten skal vel hi-fi være en morsom hobby der man kan prøve forskjellige ting uten nødvendigvis å ha dokumenterte effekter på forhånd.

Betyr det du skriver at du ikke opplevde noen negative konsekvenser?

Mvh

LuckyLuke

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.06.2002
Antall liker
0
Sted
Lillehammer
Flott a gitt! :)
Nei, ingen negative ting slik jeg ser det. Med tweaks er SBT en klasse av en digital transport med en utrolig fleksibilitet gjennom styring via web leser, iPeng etc.
Hvis du vil ha på skjermen kan du det, men lyden er et lite hakk bedre uten skjermen påslått.
Alle tweaks kan toggles av/på slik at du kan gjøre de tweak som passer deg.
Skulle det balle seg til, er det bare å ta en factory reset og du er tilbake til "normal drift".
Fint hvis du rapporterer tilbake hva du opplevde av forbedringer...

U

utgatt19288

Gjest
TBM Lillehammer skrev:
Arrogant? Bare lei de som mener at man kan høre forbedringer på noe som i utgangspunktet ikke lar seg forbedre; ala det er digital hele veien og bitperfect fra starten av og ingenting kan bli bedre enn bitperfect, ergo kan det ikke være noen lydmessig endring på en digital utgang. Har man heller ikke noen objektive målinger ala AP2 eller audiodiffs for å understøtte utsagt er det man sier ikke troverdig eller etterettelig heller. Sukk.
Enig med deg - og tøvete kommentar av CDWM....Oppskriften ligger der og det blir opp til enhver å prøve. Det man kan støtte hverandre på er spørsmål og hjelp vedrørende implementering av toolbox. Hvordan folk opplever endringer på SPDIF grensesnittet er en helt annen sak.

Av erfaring blir man fort satt på plass av mr. nn, nn1, nn2 osv og da ikke ut fra hva de har erfart, men hva de resonerer seg fram til. Det er placebo, det er ikke blindtestet osv. Har hverken tid eller ork til å føre slike debatter. Enig med TBM - man peker på en "toolbox" som kan gi et forbedrings potensial. Også får hver enkelt finne ut om det funker i deres oppsett og utstyr.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
565
Sted
Bergensregionen
TBM Lillehammer:
Takk for svarene (#6 og #8).

Hjertesukket i svar #6 gav forøvrig nyttig og forståelig kontekst/bakgrunnsinformasjon.

Baard:
Da får vi forsøke å være enige om å være uenige.

Hvis man forteller om sine erfaringer, hjelper man andre. Det er f.eks. ingen grunn til at alle skal måtte forsøke noe som ikke var vellykket. Det er f.eks. også nyttig å få vite at noe var vellykket i oppsett 1, men ikke i oppsett 2. Man blir gjerne klokere/mer opplyst av slikt.

Jeg verdsetter altså andre menneskers erfaringer og inntrykk, og benytter dem som deler av mitt beslutningsgrunnlag. Noen mennesker tror jeg mer på enn andre. Dette har bl.a. sammenheng med hvordan jeg bedømmer deres skjønn, jordnærhet osv. i seg selv og i forhold til meg og mitt. Dette er altså informasjonsutveksling som er en viktig grunn til å delta på Hifisentralen.

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
953
Torget vurderinger
4
Er det noe poeng å prøve dette hvis man ikke har lyst/mulighet til å kable opp Touch med ethernet kabel?
Jeg kjører trådløst fordi Squeezeserver står langt unna anlegget og har ikke lyst til å trekke en 20m lang kabel gjennom hele huset ::)

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
37.435
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Jeg har også lurt på om jeg skulle teste dette. Men vet vel at det skal veldig mye til for at skjermen ofres.

Fant i farten heller ikke hvordan/hvor man kan "enable ssh-ing" som det sto i tråden fra soundcheck

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
953
Torget vurderinger
4
united59 skrev:
Fant i farten heller ikke hvordan/hvor man kan "enable ssh-ing" som det sto i tråden fra soundcheck
På Touch går du inn i Settings -> Advanced -> Remote login -> Enable SSH

united

Æresmedlem
Ble medlem
23.07.2009
Antall liker
37.435
Sted
Indre Østfold
Torget vurderinger
2
Takk da har jeg kommet så langt. (feilen var at jeg prøvde via webui, men det gikk jo ikke).
Får vel prøve noen av diss tweak'ene en dag

Hedde

Førr evig!
Ble medlem
20.04.2009
Antall liker
4.546
Sted
Boðin
Jeg er også igang med Toolboxen til Soundcheck. Grunnen er at min nyinnkjøpte SB Touch ikke låter like bra som min SB Duet. Startet opp i rolige former i går kun med å kode flac i NAS disken istedet for å kjøre nativ flac til SB'en. Det blir jo større trafikk over WLAN, men SB Touch får mindre dataprossesering. Dette hjalp!! Er i grunnen mere markbart enn hørbart og har vell med timing å gjøre. Så får vi se om videre mods bidrar like mye. Har ikke fått testet SB Duet, men den skulle vell også bli positivt påvirket av dette vil jeg tro.

Topp Bunn