Squeezebox receiver nr. 2

grelv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2007
Antall liker
110
Torget vurderinger
1
Jeg har installert Squeezebox Server, og benytter en Squeezebox Duet i musikkrommet. Fungerer utmerket, og jeg er veldig fornøyd. CD-spilleren har ikke vært i bruk det siste året.

Nå ønsker jeg å installere en ytterligere Squeezebox (til stueanlegget), koblet mot den samme serveren. Som fjernkontroll vil jeg gjerne bruke iPad (eventelt iPhone når iPad'en av en eller annen grunn ikke er tilgjengelig, f.eks. når kona surfer nettet med den).

Hva slags hardware trenger jeg? Holder det med en Duet Receiver? Hva slags software før jeg kjøre på iPad'en? Ipeng eller Squeezebox Controller-app'en?

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
566
Sted
Bergensregionen
grelv skrev:
Jeg har installert Squeezebox Server, og benytter en Squeezebox Duet i musikkrommet. Fungerer utmerket, og jeg er veldig fornøyd. CD-spilleren har ikke vært i bruk det siste året.

Nå ønsker jeg å installere en ytterligere Squeezebox (til stueanlegget), koblet mot den samme serveren. Som fjernkontroll vil jeg gjerne bruke iPad (eventelt iPhone når iPad'en av en eller annen grunn ikke er tilgjengelig, f.eks. når kona surfer nettet med den).

Hva slags hardware trenger jeg? Holder det med en Duet Receiver?
Ja, du kan klare deg med en Squeezebox Receiver, men jeg ville kjøpt(/vurdert å kjøpe) en Squeezebox Touch og benyttet den i en av rommene, musikkrom eller stue. RoDa kjøpte en Touch hos Lefdal tidligere i uken for kr. 1800,-. Det er mange gode grunner til å kjøpe det gode produktet Squeezebox Touch, spesielt til den prisen.

grelv skrev:
Hva slags software før jeg kjøre på iPad'en? Ipeng eller Squeezebox Controller-app'en?
Jeg kryssposter dette her som et delsvar:

Liotheles skrev:
CDWMcInSpots skrev:
marsboer nevner SqueezePad. Andre skriver ofte om iPeng, og det er godt mulig at det finnes flere aktuelle fjernstyringsprogrammer m.m. for Apple iPad, iPhone og iPod Touch. Kan noen av dere fortelle om fordeler og ulemper med de forskjellige programmene?

Kjenner
På forhånd takk.
Jeg er også interessert i dette og fant en tråd om Squeezepad vs iPeng:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=83112

Edit: Husk at iPeng har separate versjoner for iPad og iPhone/iPods

Topp Bunn