HTC Hero koster 990 med Tele2 abb.BT skrev:Og da blir naturligvis neste spørsmål - hvilken android-mobil er verdt å satse på? Den må kunne synkes med outlook og ta telenor-abonnement...
Ellers har SonyEricsson og en modell.
|
HTC Hero koster 990 med Tele2 abb.BT skrev:Og da blir naturligvis neste spørsmål - hvilken android-mobil er verdt å satse på? Den må kunne synkes med outlook og ta telenor-abonnement...
Ja, det er mange som flytter til Trondheim bare på grunn av Nidaros AudioForening. ;DTerka skrev:;D Høres bra ut!BT skrev:Det er det nok. Hva har vi en audioforening til?Terka skrev:NB! Om man bare kjøper Duet Receiveren separat så er det litt mekk å få satt opp denne uten Controller (fjernkontrollen), men det går vistnok via litt knoting på pc'en. Alternativt så er det sikkert noen i nærområdet som har en Controller å låne bort for dette formålet.![]()
Mener å ha i hodet av en eller annen grunn at "nærområdet" er bartebyen, men det kommer kanskje av at jeg snakket med en kamerat for 5 min siden nokk en gang ivrer etter å få meg/oss til å flytte oppover dit.. ??? ??? :![]()
Det står en PS3 i kjeden...johnnygrandis skrev:Denne kan også koples mot en evntuell WHS, bakdelen er at den ikke er trådløs men skal du uansett streame HD filmer er det uansett en fordel å ha kablet nettverk.
http://www.dinside.no/829188/test-wd-tv-live-mediespiller
En snerten liten sak som tar stort sett tar alt av filformater når det gjelder film..
Er du allikavel avhengig av å spille fysiske Blu Ray filmer finnes det jo andre alternativ.
htc Hero er superaktuell, men jeg har jobbabonnement, så det blir nok til full pris i såfall.stejorge skrev:HTC Hero koster 990 med Tele2 abb.BT skrev:Og da blir naturligvis neste spørsmål - hvilken android-mobil er verdt å satse på? Den må kunne synkes med outlook og ta telenor-abonnement...
Det er greit å velge et system der alle får tilgang til musikk fra biblioteket uansett hvor i huset de befinner seg, og hvilken avspiller de bruker. Det er mulig scanning er tregt med en NAS (?), men setter man Squeezebox Server til å rescanne kl 05:00 og setter den til kun å scanne ny og endret musikk, så merker man vel ikke så mye uansett vil jeg tro.BT skrev:jeg har jo et par tenåringer i huset, og den første skal konfirmeres til våren og da blir det definitivt egen bærbar på ham, og søstra kommer ett år etter, og fruen ønsker seg også en, og etterhvert sikkert minstemann også. Og når far ønsker seg mediesenter i tillegg, det høres ut som jeg trenger en kraftig server, egentlig. Bare litt synd at far er en smule akterutseilt på dette, og det er mye å sette seg inn i. Hvor akterutseilt skjønte jeg da jeg tok en tur innom eplehuset, og lurte på hvilket språk hun tenåringsekspeditrisen pratet. Har aldri følt meg så gammel og utdatert noen sinne. ;D
Siterer meg selv fra en annen tråd, full scan i squeezecenter som kjører på en ReadyNAS Pro:Gjestemedlem skrev:Det er greit å velge et system der alle får tilgang til musikk fra biblioteket uansett hvor i huset de befinner seg, og hvilken avspiller de bruker. Det er mulig scanning er tregt med en NAS (?), men setter man Squeezebox Server til å rescanne kl 05:00 og setter den til kun å scanne ny og endret musikk, så merker man vel ikke så mye uansett vil jeg tro.
Det finnes nok andre løsninger som er like bra eller bedre, sikkert billigere også. Men denne boksen var rimelig plug n' play (and forget..) og fungerer bra for min del. Hadde tidligere en ReadyNAS NV+ og denne var uendelig mye tregere på scanning.Terka skrev:Her er min statistikk etter siste "full scan" med 604 GB musikk:
Søk etter spilleliste (22 av 22) Fullført 00:00:01
Slå sammen diverse artister (2948 av 2948) Fullført 00:00:38
Databaseopprydding #1 (25455 av 25455) Fullført 00:00:16
Databaseopprydding #2 Fullført 00:00:23
Serveren har nå søkt gjennom musikksamlingen din.
Samlet tid: 00:01:18 (Thursday, October 29, 2009 / 9:09 PM)
1 min og 18 sek.. for full scan
Hvordan setter man opp flere musikkbaser i Squeezeboxserveren ?Terka skrev:I tillegg server NAS'en anlegget som står inne på pjokkens rom samt anlegget i pappas musikk/hobbyrom, dvs en Duet og en Transporter i tillegg til den som står i stuen. Det blir nok satt opp flere "brukerpunkter" når veslejenta blir større og skal det skal inn musikk på hennes rom også. På Squeezeboxserveren kan man f.eks sette opp flere musikkbaser, slik at de minste ikke ser all musikken og det dermed er enklere for dem å finne sinn "favorittmusikk" mens man i hovedanleggene har full oversikt/tilgang. Dette gjøres bare i serveren, og musikkbasen forblir den samme.
http://wiki.slimdevices.com/index.php/Setup_kids_room_SqueezeBoxLiotheles skrev:Hvordan setter man opp flere musikkbaser i Squeezeboxserveren ?Terka skrev:I tillegg server NAS'en anlegget som står inne på pjokkens rom samt anlegget i pappas musikk/hobbyrom, dvs en Duet og en Transporter i tillegg til den som står i stuen. Det blir nok satt opp flere "brukerpunkter" når veslejenta blir større og skal det skal inn musikk på hennes rom også. På Squeezeboxserveren kan man f.eks sette opp flere musikkbaser, slik at de minste ikke ser all musikken og det dermed er enklere for dem å finne sinn "favorittmusikk" mens man i hovedanleggene har full oversikt/tilgang. Dette gjøres bare i serveren, og musikkbasen forblir den samme.
Hvor smart er det å bevege seg ut på Linux-isen for en herre med null Linux-erfaring?Gjestemedlem skrev:Det er greit å velge et system der alle får tilgang til musikk fra biblioteket uansett hvor i huset de befinner seg, og hvilken avspiller de bruker. Det er mulig scanning er tregt med en NAS (?), men setter man Squeezebox Server til å rescanne kl 05:00 og setter den til kun å scanne ny og endret musikk, så merker man vel ikke så mye uansett vil jeg tro.BT skrev:jeg har jo et par tenåringer i huset, og den første skal konfirmeres til våren og da blir det definitivt egen bærbar på ham, og søstra kommer ett år etter, og fruen ønsker seg også en, og etterhvert sikkert minstemann også. Og når far ønsker seg mediesenter i tillegg, det høres ut som jeg trenger en kraftig server, egentlig. Bare litt synd at far er en smule akterutseilt på dette, og det er mye å sette seg inn i. Hvor akterutseilt skjønte jeg da jeg tok en tur innom eplehuset, og lurte på hvilket språk hun tenåringsekspeditrisen pratet. Har aldri følt meg så gammel og utdatert noen sinne. ;D
Barna vil da også kunne bruke denne som en vanlig nettverksdisk og spille musikk fra sine mobiler, laptoper, PS3er, datamaskiner og annet. Man kan sikkert sette opp en filserver hvis man vi ha en krafigere løsning, men det er ingen grunn til å betale en dyr Microsoftlisens siden denne jobben kan gjøres mye bedre av en gratis linuxdistribusjon. Filsystemet og filhåndtering i Linux er mye kjappere enn i Windows, så hvis mange skal bruke denne samtidig kan det være en god løsning. Og du vil sannsynligvis helt utmerket godt kunne bruke din tilårskomne PC til dette formålet.
Det aller greieste er kanskje å invitere hjem en nerd på Pizza, Mountain Dew og Linuxinstallering.BT skrev:Hvor smart er det å bevege seg ut på Linux-isen for en herre med null Linux-erfaring?
Men da lærer du ikke noe, og litt av gleden og tilfredsstillelsen av å ha mestret det selv borte ;D, ærlig talt, det er ikke så vanskelig lengre, for 2-3 år siden var tærskelen mye høyereGjestemedlem skrev:Det aller greieste er kanskje å invitere hjem en nerd på Pizza, Mountain Dew og Linuxinstallering.BT skrev:Hvor smart er det å bevege seg ut på Linux-isen for en herre med null Linux-erfaring?Når systemet først er oppe å går er det svært stabilt og vil ikke kreve noe av brukeren annet enn å kanskje skru den på igjen hvis strømmen har vært borte.
En kollega har en HTC Hero. Hun sier at den ikke kan synkroniseres mot Outlook fordi det er en android-mobil?stejorge skrev:HTC Hero koster 990 med Tele2 abb.BT skrev:Og da blir naturligvis neste spørsmål - hvilken android-mobil er verdt å satse på? Den må kunne synkes med outlook og ta telenor-abonnement...
Ser Greven har nevnt hvilke erfaringer vi hadde, da jeg hadde shootout mellom min Esoteric X-03 (vrds-neo drivverk), AE og Sonos - alle koblet inn i en dCS Delius. Lydmessig klarte vi ikke å skille AE fra vrds-neo og Sonos syntes jeg faktisk spilte noe bedre enn de andre (litt mer 3D og større lydbilde), så denne sammenlikningen kan fort vise seg å bli litt "farlig"... Jeg endte ihvertfall med å selge min X-03, gikk ikke akkurat økonomisk på pluss-siden for å si det sånn..GFE skrev:Takker for svar,Greven skrev:GFE: Det var nettopp med en dCS-DAC og AE jeg fikk min store åpenbaring angående digitale drivverk. Det var i dette oppsettet ikke mulig å skille en TEAC (70kkr) og AE så det kunne jo være spennende å høre hva du evt erfarer
400-500MBGFE skrev:Det jeg lurer litt på vedrørende lossless format, hvor stor plass tar da en normal cd rippet til dette formatet?Det vil jo gi ca 40 og 80 CDer i Apple Lossless. Jeg løser dette problemet med smarte spillelister og synker kun den musikken jeg til enhver tid hører mest på. Problemet er at iTunes av ukjente grunner ikke har en funksjon med "konvertering ved synkronisering" slik at man kunne overført musikken i AAC.Er det et gyllent kompromiss uten at lyden blir veldig forringet hvis man samtidig ønsker å legge musikk på iphone/ipod også uten å fylle opp minne veldig fort på 16GB og 32GB størrelseDet er korrekt. En av denne typenToslink kabel fra apple express, er det en vanlig toslink eller er det slik jeg forstod i denne tråden mini i den ene enden og "normal" i den andre enden.
Litt dumt at det tar så mye plass når man skal bruke det som "portable musikk" i tillegg, men får prøve slik du sier med noen smarte spillelister.
Skal bli spennende å prøve, håper ikke at det blir bedre lyd enn med transport og klokke ;D,
takk for info om kabel
mvh
Geir
Jeg sjekket ut dette og det er sikkerhetsnivået her på jobben min som er for høyt til at det går.stejorge skrev:Den kan synkronisere mot outlook, har selv gjort det uten problem det følger med software fra HTC, den lå på minnekortet i telefonen, eller kan lastes ned fra HTC.BT skrev:En kollega har en HTC Hero. Hun sier at den ikke kan synkroniseres mot Outlook fordi det er en android-mobil?
Hvis det er Exchange støtte du mener så finnes ikke dette offisielt for Android men HTC har det http://www.htc.com/uk/howto.aspx?p_id=283&id=38&f=t