Squeezebox+Benchmark dac vs Transporter

kyrjens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2007
Antall liker
9
Sted
Hamar
Torget vurderinger
2
Er sikkert skrevet om dette evnet andre steder her på forumet, men jeg er lat så....
Lurer på om noen har testet Squeezebox duet+Benchmark dac usb1 opp mot Transporter.
Er det noen lydmessige forskjeller, hva er i så fall best.
Har for ordens skyld Squeeze box duet og Benchmark dac usb1 som jeg bruker nå.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Terka og jeg gjorde en liten øvelse på dette for snart to år siden. Min Squeezebox + Benchmark DAC-1 + ML320s forforsterker inn på Bryston monoblokkene mine - i direkte sammenligning med Terkas Transporter rett inn på de samme monoblokkene. Det er jo vanskelig å blindteste slikt på en helt vitenskapelig måte - men det inntrykket vi begge satt igjen med, var at her var det knapt forskjell - om noen - å høre.

kyrjens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.12.2007
Antall liker
9
Sted
Hamar
Torget vurderinger
2
Takk for svaret, tror du akkurat sparte meg for litt penger ;D

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Bare hyggelig - men de pengene du sparte her, finner sikkert veien til andre hifi-sprell - hehe.....

U

utgatt19288

Gjest
kyrjens skrev:
Er sikkert skrevet om dette evnet andre steder her på forumet, men jeg er lat så....
Lurer på om noen har testet Squeezebox duet+Benchmark dac usb1 opp mot Transporter.
Er det noen lydmessige forskjeller, hva er i så fall best.
Har for ordens skyld Squeeze box duet og Benchmark dac usb1 som jeg bruker nå.
Transporter er DAC og en god forforsterker - Benchmark USB er kun DAC og ingen god forforsterker.
Kjører du USB DAC rett inn i effektrinn uten ekstern forforsterker? I såfall kan du forvente bedre resultat med Transporter.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.102
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Dette er så sant at jeg tok det for gitt at kyrjens hadde en forforsterker i tillegg til Squeezebox + DAC. Har han ikke det, vil Transporter være tingen - langt å foretrekke fremfor å bruke Benchmark DAC-1 USB på variabel utgang som forforsterker.

U

utgatt19288

Gjest
Da er det kanskje mer reelt å samenligne forforsterker-delen i Transporteren vs den forforsterker du bruker idag. Forskjellene kan være større her enn
endringer på den " digitale " siden.

Topp Bunn