- Ble medlem
- 29.11.2002
- Antall liker
- 0
Fikk en slik i hus i dag, men ikke tale om at jeg får den knyttet opp mot slimserver på PC.
Jeg benytter en trådløs router/switch (DI-624) og pc'en er knyttet til denne trådløst, og det funker fint mot internett.
Konfigureringen av Squeezboxen går tilsynelatene OK.
Den finner nettverket og plukker opp en IP adresse.
(IP adressen den får tildelt er ikke av samme type som den routeren har, dvs 192.168..., men dette har jeg overhodet ikke greie på
).
I siste del av konfigureringen er det to valg enten 1) å oppgi ip adresse til pc eller 2) knytte seg mot slimserver.
Velger her alternativ 2 og da skjærer det seg, dvs det kommer en melding om at den ikke finner slimserver ?
Har ikke forsøkt alternativ 1) da PC'en er satt opp med dynamisk IP adresse.
Har som nevnt ikke peil på nettverk, er jeg helt på bærtur ???
Trodde det var plug and play med squees box.
Har lastet ned og instalert siste utgave av slim server på pc
Jeg benytter en trådløs router/switch (DI-624) og pc'en er knyttet til denne trådløst, og det funker fint mot internett.
Konfigureringen av Squeezboxen går tilsynelatene OK.
Den finner nettverket og plukker opp en IP adresse.
(IP adressen den får tildelt er ikke av samme type som den routeren har, dvs 192.168..., men dette har jeg overhodet ikke greie på
I siste del av konfigureringen er det to valg enten 1) å oppgi ip adresse til pc eller 2) knytte seg mot slimserver.
Velger her alternativ 2 og da skjærer det seg, dvs det kommer en melding om at den ikke finner slimserver ?
Har ikke forsøkt alternativ 1) da PC'en er satt opp med dynamisk IP adresse.
Har som nevnt ikke peil på nettverk, er jeg helt på bærtur ???
Trodde det var plug and play med squees box.
Har lastet ned og instalert siste utgave av slim server på pc