Springsteen til Norge!

B

bamsemann

Gjest
Det blir vel umulig å få biletter dit....

Der skulle vi ha vøri Kruse/Møller?

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Har fått med meg de tre siste på Valle H. Håper jeg får sjansen denne gangen også. :-/

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Ja, vil tro vi er en god gjeng HFS'ere som drømmer om billett til konserten :)

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Kan noen hjelpe meg å bli klonet fort? Trenger å være to steder samtidig! :-/

Har allerede booket inn denne:

Highclere Rocks, a picnic concert on Saturday 20th May 2006 at Highclere Castle, Hampshire, 4.00pm – 11.00pm

The Band Du Lac featuring Gary Brooker, Mike Rutherford, Andy Fairweather Low & Paul Carrack. With special guests Eric Clapton, Roger Taylor, Roger Waters, Georgie Fame, Nick Mason.

På samme dag! :'(

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
og for de som ikke helt vet det, så kommer han kanskje til bergen også.. Men ikke helt avklart ennå:)

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
og for de som ikke helt vet det, så kommer han kanskje til bergen også.. Men ikke helt avklart ennå:)
Han er ledig den 18. og 19. mai?

JD

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2002
Antall liker
56
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Dette bør være seriøst ment, det er ikke noe man spøker med...

norpimp

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2005
Antall liker
4
Vet ikke om nå dropper bergen siden han kommer til oslo, men han har vurdert Bergen, utifra de kontaktene jeg har hørt det ifra..

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Bruce spiller aldri 3 kvelder på rad. Dette er for å spare stemmen.
Han kan godt komme hjem til meg på torsdag 18., synge noen rolige sanger, klimpre litt på gitaren, få litt god mat og godt drikke, - og rett og slett bare slappe av! 8)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.857
Torget vurderinger
28
Beklager Olav_E, men nå har det seg slik at dette var eneste dagen Brucern var ledig for feiring av min bursdag. Så får det heller være at det ikke treffer på dagen.

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Beklager Olav_E, men nå har det seg slik at dette var eneste dagen Brucern var ledig for feiring av min bursdag. Så får det heller være at det ikke treffer på dagen.
Hvis jeg tar med meg en fin fødselsdagsgave til deg, kan jeg komme få lov til å komme jeg og? :-/

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.857
Torget vurderinger
28
Hvis jeg tar med meg en fin fødselsdagsgave til deg, kan jeg komme få lov til å komme jeg og?  :-/
Jeg var innom tanken, men så koblet beskjedenheten inn. Så bare kom du Olav

Powerpoint

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.04.2003
Antall liker
14.821
Hehe...kanskje han er litt hesere, og mer smålåten hjemme hos deg den 18.5 Fosse så jeg slepper å bli hylt øra ut av ledd på Boooooooooooorn in the USA ;-) nivå!?
Hvilket antrekk må man ha hjemme hos deg den dagen?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.857
Torget vurderinger
28
Er det noen som har billetter til Frankfurt eller Stockholm?

Tar med meg dama og reiser til England, håper på billetter i Manchester og London.

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Antall liker
0
Jippi, kom igjennom på nettet. 2 billetter til Springsteen!!Gleder meg!
Utsolgt etter 19 minutter, mange billetter til salgs på QXL fra 1000,- til 1600,- Irriterende med disse som kjøper kun for å tjene penger på det!

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.857
Torget vurderinger
28
Jeg kjøper alltid ekstra billetter, men det er bare for å kunne bytte mot billetter andre steder. Å gjøre penger på folk på det viset hadde ikke kommet på tale.

Håper nå å få til et bytte mot London/Manchester eller Stockholm.

I verste fall reiser jeg uten billett.

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Antall liker
0
Jeg solgte en billett til en kompis som er mega Springsteen fan for pålydende. Tenkte jeg skulle kjøpe 4 billetter og be med meg noen flere kompiser men kontoen var litt skrapa ;) akkurat nå! Så da ble det bare 2....

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Antall liker
0
Nå viser det seg at billettluka.no har gjort en feil og selv om jeg har fått bekreftelse på kjøp av 2 billetter både via skjerm og mail er mine billetter makulert. Har nå ringt til billettluka.no og brukt en h....te med kjeft. De sa at dette ikke bare gjaldt meg men også andre.

Her sitter jeg altså med bekreftelse på både på skjerm og mail på at billetter er bestillt og betaling registrert via VISA men enda er mine billetter makulert i systemet! Beløpet er også reservert/sperret på min bankkonto!

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Antall liker
0
Ny mail fra Billettluka.no der de sier at de har ryddet opp i billettene mine og at jeg kan hente dem på Narvesen!

Heldig at jeg sjekket "min side" på billettluka.no da og fikk klaget mens det ennå var billetter og oppdrive!

De inrømmet at dette gjaldt flere enn meg, hvor mange vet jeg ikke. De skyldte på stor pågang og treg betalingsoverføring fra banken....

Morsomt for de som har fått bekreftelse da og går og venter på billetter i posten som aldri kommer.......

Er i alle fall glad for at mine billetter er i boks, nå skal jeg løpe og hente dem..............

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.857
Torget vurderinger
28
Sånne ting som dette er helt uhørt. Jeg hadde vært så redd og så forbannet at jeg vet ikke hva...

Godt for deg ICE, men at dette presset kommer overraskende på de som sitter der er for meg helt ubegripelig. Kan nevnes at de hadde problemer med blanke billetter i to av kassene på Spektrum. Jeg mener, dette sjekker du og finner ut at funker før du åpner dørene! At fem minutter er lang tid under et billettslipp fra sjefen burde da for p... ikke komme overraskende for noen som har billettskranken som arbeidsplass.

ICE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2003
Antall liker
0
og billettene er endelig i havn......håper de ikke er alt for mange der ute som tror de har fått kjøpt billetter og bare venter på posten.

Best og gå inn på "billettluka.no" og sjekke "min side" Står det ikke noen billetter der bør en kaste seg over telefonene så fort som fy........!

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.857
Torget vurderinger
28
Jeg har to ekstra billetter til Manchester om noen er interessert. Dårlige billetter, men det gir i hvert fall fred i sjelen foreløpig. Så får man heller se om man kan skaffe bedre seter når man kommer så langt. London får bli den tid, den sorg og forhåpentligvis DEN gleden.

I

ijustpop

Gjest
Evt. uavhentede billetter legges ut for salg 11. april kl. 9.00.
Kun direkte kjøp hos Oslo Spektrum eller tlf. 815 11 500.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.857
Torget vurderinger
28
Det er ikke noen som har en billett ekstra vel?

Jeg hadde seks til Oslo og fire til Manchester, men oppi all byttingen og alle lovnadene om å hjelpe andre så er jeg kommet i manko.

Fire til Manchester var jo en feil, det skulle vært én til meg og én til dama, men i forfjamselsen ble det fire. De to andre har jeg kjøper på, så det ordner seg. Hvor farlig er det å ha for mange Springsteen-billetter uansett?

Men, så var det Oslo-billettene da, klart det skulle være én til meg og én til dama. Fire igjen, så måtte billetten til lillebror oppgraderes (han hadde ordnet seg selv så langt). Da var det tre ståplasser og en sitteplass igjen.

Men, det er nå det begynnerer å bli vanskelig, for jeg byttet bort én ståplass i Oslo mot en ståplass i Stockholm og hadde håp om å få bytte til meg London for den siste ledige, men det så vanskelig ut (Hammersmith tar omrentlig 3500). Det var da jeg tilbød StereoJoe og Lydkarl hver sin billett.

Et par timer etter å ha lovet bort Oslo-billettene til disse to trivelige brukerene av forumet så får jeg selvsagt mail fra England med spørsmål om å bytte to Oslo mot to London?
Det er jo klart at dama vil være med å stå foran i London (hva er alternativet, shoppe uten min hjelp?).

Javel, så gikk vi for det da, men det kostet henne Oslo-billetten!!!!

Noen som kan redde ei lita søt ei i manko?

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.857
Torget vurderinger
28
Ja folkens, det er bare å glede seg, dette var virkelig gode saker.

Var i Manchester fra fredag. Hadde i utgangspunktet ganske dårlige billetter til denne konserten (kun sitteplasser var lagt ut for salg), men fikk oppgradert meg og dama til tolvte rad på gulvet. Veldig god konsert, men det var jo en av disse sedvanlige multifunksjonshallene (omtrent som spektrum). Like fullt en stor opplevelse.

London ble en helt annen greie, Hammersmith, samme sted som konserten i -75. Intimt og lite, super lyd, supert publikum, fantastisk konsert. Dette er jo et gammelt teater/kino. Her hadde jeg ståplass og stod i andre rekke ved gjerdet. Så at dette var en større opplevelse er udiskutabelt. Herlig å komme så tett på Bruce og bandet. Siden bandet er ganske ferskt ,virker det som Bruce holder seg ganske stramt til fast setlist (jommen greide jeg ikke å fatt på én fra scenen).

Vil anbefale de som skal ha med seg konserten i Oslo om å gå gjennom Caddilac Ranch, Open All Night, Johnny 99 og You Can Look (But You Better Not Touch) før dere drar, disse vil mest sannsynlig bli presentert, og det i versjoner som ikke nødvendigvis er lett gjennkjennelige. Men hvem hadde vel trodd at Open All Night skulle gjøre seg så fantastisk godt som -50-talls swing, boogie? Den kvelden glemmer jeg nok ikke med det første nei.

Super tur med andre ord. Ikke er det få steder i Manchester og London som selger vinyl heller, ble litt å bære på for å si det sånn.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.416
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Må purre på aluminiumsnekkeren skjønner jeg............

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.857
Torget vurderinger
28
Jeg har forresten en ledig sitteplass til konserten i Oslo. Så om noen er interessert er det bare å ta kontakt.

Det er en dårlig plass, men kan være et alternativ for dem som ikke har klart å skaffe seg plass i det hele tatt.

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Glimrende referat, Fosse - tenker det var en stor opplevelse å se Bruce og bandet i Hammersmith, ja!

Gleder meg helt sykt til konserten nå...

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.857
Torget vurderinger
28
Glimrende referat, Fosse - tenker det var en stor opplevelse å se Bruce og bandet i Hammersmith, ja!

Gleder meg helt sykt til konserten nå...
Det kan du trygt gjøre StereoJoe. Blir nok bra dette skal du se.

Men jeg må innrømme at jeg ble litt misunnelig på engelskmennene som har dette lekre lokalet. For intimitet og lydkvalitet her var bare hinsides det jeg har opplevd på større innendørslokaler andre steder (Gøteborg, Oslo, Manchester, Hamburg osv.)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.857
Torget vurderinger
28
Noen inntrykk folkens?

Jeg var i hvert fall ufattelig godt fornøyd. Etter køing med gjengen fra klokken sju blank klarte vi å innta gjerdet, et par meter til venstre for senter scene.

Jeg var vel i forkant litt skeptisk til det norske publikumet, men det var unødig bekymring vist det seg. Det normenn mangler i raffinement og "kunnskap" tok de her igjen i engasjement. Bruce var i storform denne lørdagen.

Det var lett å se at bandet som tidligere har spilt strålende nå virkelig har "satt seg" i løpet av denne Europaturnéen. Mens Bruce i Manchester og London brukte mer energi og oppmerksomhet på å holde bandet på rett kurs opererte de i Oslo som et velsmurt maskineri. Bruce fikk dermed mer tid og anledning til å konsentrere seg om publikum.

Jeg fikk anledning til å se Bruce i Stockholm søndag, men var vel litt sliten etter dagen i forveien. Så, om Stockholm muligens var like bra, rent objektivt, så ble i hvert fall Oslo min personlige favoritt, så langt på denne turnéen.

Stor takk til StereoJoe, lillebror, kjæresten min og en del andre for at dette ble en uforglemmelig dag.

Topp Bunn