Ja folkens, det er bare å glede seg, dette var virkelig gode saker.
Var i Manchester fra fredag. Hadde i utgangspunktet ganske dårlige billetter til denne konserten (kun sitteplasser var lagt ut for salg), men fikk oppgradert meg og dama til tolvte rad på gulvet. Veldig god konsert, men det var jo en av disse sedvanlige multifunksjonshallene (omtrent som spektrum). Like fullt en stor opplevelse.
London ble en helt annen greie, Hammersmith, samme sted som konserten i -75. Intimt og lite, super lyd, supert publikum, fantastisk konsert. Dette er jo et gammelt teater/kino. Her hadde jeg ståplass og stod i andre rekke ved gjerdet. Så at dette var en større opplevelse er udiskutabelt. Herlig å komme så tett på Bruce og bandet. Siden bandet er ganske ferskt ,virker det som Bruce holder seg ganske stramt til fast setlist (jommen greide jeg ikke å fatt på én fra scenen).
Vil anbefale de som skal ha med seg konserten i Oslo om å gå gjennom Caddilac Ranch, Open All Night, Johnny 99 og You Can Look (But You Better Not Touch) før dere drar, disse vil mest sannsynlig bli presentert, og det i versjoner som ikke nødvendigvis er lett gjennkjennelige. Men hvem hadde vel trodd at Open All Night skulle gjøre seg så fantastisk godt som -50-talls swing, boogie? Den kvelden glemmer jeg nok ikke med det første nei.
Super tur med andre ord. Ikke er det få steder i Manchester og London som selger vinyl heller, ble litt å bære på for å si det sånn.