Springerbakken HiFi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Frister å gjøre den litt mer mad...

    Og du har nesten rett Arne, men man må jo ha en slik på dørken:

    hurst.jpg
     
    Sist redigert:

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Å... glemte gulv-gear...ikke ratt-sleiv.
    Det ser ut til å være plass til noen Altec-kasser i garagen!
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Av og til kan man få det noen kaller "et klart øyeblikk". Et slikt øyeblikk hadde jeg her forleden dag.

    Kanskje litt fantasiløst, men "Nytt På Nytt" spørsmålet slo ned i meg som lyn fra klar himmel,
    måtte bare inn å hente kameraet;

    Hvem skal ut?:

    DSC_0039.JPG
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Ingen tvil. Den uten motor!!! Eller, gud forby, dersom en av doningene MÅ ut så la plastikken fare. Tross alt langt vanligere enn en strøken classic Mopar. Alternativt så tar jeg gjerne over Mopar'n :D
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    hehe, nå er det ikke slik at noen MÅ ut, men det begrenser seg hva man får tid til.
    En bil får holde, og da er jo en 6 seters B-body med stor "tronk" den perfekte familiebilen.
    Får se om Gambia Motors forsvinner etterhvert.

    mvh
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Har for min del vært lite aktivitet både hjemme og her på sentralen den siste tiden.
    Men i går dinglet jeg forbi Hifiklubben for å få tiden til å gå mens den bedre halvdel var på shopping.
    Om jeg har fått et lite illebefinnende eller noe vet jeg ikke, men da jeg kom til meg selv hadde jeg iallefall en eske med Denon CEOL nettverksspiller under armen. Naim alt i ett spiller har jo lenge stått på ønskelisten, men kjiipheten har rett og slett holdt igjen eventuelle handler. Resutatet av dette har da blitt Denon!

    Vel hjemme fant jeg vel ut at det faktisk kom lyd ut av høyttalerene, bedre enn den gamle jvc'en også! Radio, DAB og cd og ikke minst Spotify med egen app. Lykken var imidlertid kortvarig da jeg skulle inn på spotify og skulle navigere gjennom den "fantastiske" Denon appen. Fy Faen! Hvordan man kan lage noe som er så ubukelig er meg en gåte. Første som slo meg var at jeg skulle benytten meg av returretten, men får se hva jeg gjør. Må kanskje innse at man får det man betaler for...

    Ha en fortsatt god helg :)
     

    Vedlegg

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.762
    Antall liker
    10.565
    Torget vurderinger
    10
    Hvordan går det med Denon spillern med MS armen? Fortsatt i drift og like fornøyd?

    Trenger litt pep-talk nå for å komme i gang med sluttføringen av DP75 & MS 505 mkII.

    :)
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    For å være helt ærlig er alt fremdeles på lager. Hadde en runde med poleringsmaskinen på plintet i sommer, men mer enn det har ikke skjedd. Må få montert på et litt lettere head shell for å prøve å få litt bedre match til PU'en. Ellers er jeg igrunnen godt fornøyd. Sikler virkelig på en feit kobbermatte, men har ikke tatt meg råd til det - sist kjøpelysten ble for stor ble det heller motorsag!
    Skulle jeg gå for en annen spiller eller en spiller nr. 2, kunne jeg tenkt meg en JVC, eller en Denon til med tre plinth av en eller annen slag.
    Skjønner ikke hvorfor du trenger noe pep-talk når spilleren din nesten er ferdig. Personlig hadde jeg vært altfor nysgjerrig på resultatet til å legge det på hylla. Har stor tro på at du kan bli fornøyd med resultatet hvis du bare får snurret noen plater. Skulle det være noe i signaturen som ikke faller i smak, kan du tweake spilleren på plintet, tallerkenen eller platematten.

    mvh
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Jaja, det har vært en stund siden det var aktivitet her. Platespilleren kom opp fra lagring i kjelleren for et par måneder siden. Det har vist seg å være et større savn enn jeg hadde trodd. Men nå er den i alle fall på plass.
    Da jeg endelig begynte sortere og rydde i diverse lager gikk det opp for meg at det var på tide å stikke fingeren i jorden og kvitte meg med alt som ikke ble brukt. Dvs.horn, drivere, basser, delefilter - alt som er for stort, for mye arbeid og for dyrt til holde på med.

    Jeg har kommet til at dedikert lytterom hadde vært fint, men jeg har heller lyst til å spille musikk der vi er til daglig.
    Den nye linjen er etter KISS prinsippet -lite og enkelt nok til at kone og unger kan bruke det uten at du sitter med hjertet i halsen. Minstemann på snart 5 er veldig kry når han får sette på noe musikk og får ratte volum. Platespilleren er imidlertid off limits en stund til (for minstemann).
    Det som også overrasker meg er at med noe billig kjafs av en forsterker spiller jeg bare musikk, og da alle typer - både country og western!
    Neida, det går i punk, prog, rock, pop, jazz, ja til og med noe klassisk. Utrolig nok får man soundstage i alle sjangere og man blis som regel sittende til platen må snus. Ganske deilig å være fri hifinevrosene.
    Legger ved et bilde av alteret 😂

    9222E402-D643-426B-8F97-957155CB9FAA.jpeg
    God helg!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Moro at du har kommet deg litt på banen igjen :) tenker det var godt å finne frem snurra igjen?
    Trenger ikke allverdens av utstyr for å nyte musikken.
    Ha en fin helg Lund :)

    mvh
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Jepp, blir gjort litt lite om dagen men det det order seg 🙄
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    I prosjekt opprydning har vi kommet til denne:

    B05B182B-9084-4705-90AA-A40A6CE93CA3.jpeg
    Et tidligere "måtte ha objekt" som ikke har blitt brukt.
    Første stopp på reisen er Bamble før den vender nesen mot Finland. Tydelig at prisene er for lave når utstyret går internasjonalt… Heldigvis var det plass til litt altec utstyr også.
    Bia’s hifiexpress opererer med fri frakt på tungt utstyr 👊
     
    Sist redigert:

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    De fyller rommet utrolig bra og er lette å plassere. Har vært veldig fornøyd med dem. Var pene i den finishen du har.
     

    ogla

    Prepare to be baffeled!
    Ble medlem
    18.08.2010
    Innlegg
    1.136
    Antall liker
    738
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    17
    Ja de passet godt inn her, og passer godt i en stue med sin beskjedne størrelse. Jeg hadde Kudos Cardea C20 en god stund, for endel år siden. Fantastiske formidlere de også! Litt større men anbefales absolutt :)
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Kunne veldig godt tenkt meg å testet større kudos også men synes prisen er litt for stiv.

    Fra det ene til det andre,
    så har det seg slik at alle gode speditører kjører med lass begge veier, og hifiexpressen er inget unntak…

    Det passet godt med en tur på jobb i telemark når jeg hadde utstyr å avhende - og det passet enda bedre når jeg kunne få med meg noe hjem som har pirret nysgjerrigheten de siste månedene her på sentralen.

    4963DE66-9724-4BFC-A7C6-DAC57D56E8D2.jpeg
    Dali 104 😮😮😮

    Hvem sier man ikke kan blande bissniss å plessjør?

    Eneste jeg mangler nå er en reiseforsterker så er hotellhifien oppe og går.
     
    Sist redigert:

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Etter å ha snakket med kona på telefonen lurer jeg på om hun enten smugtitter her på sentralen eller faktisk bare er synsk? I løpet av samtalen kommer det et uskyldig spørsmål om jeg har handla noe hifi? Det har hun jo aldri spurt om tidligere. Jeg svarte selvfølgelig, eeehhh neeeii….
    30 mil ifra og radaren hennes funker som bare det - skulle faen lånt henne ut til Ukraina… 👊

    Men standhaftig som jeg er, holder jeg meg til planen og bytter ut høyttalerene når hun er på jobb. Det kommer uansett til å bli god underholdning når jeg skal påstå at det ér de samme høyttalerene vi alltid har hatt 😂
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    655E5461-269B-429D-82C5-52EF03AB1D3D.jpeg
    Da var de på plass!
    ser ut som om det blir en snarvisitt hjemme før det er ut på jobb igjen så dette måtte sjekkes ut med en gang.
    Førsteinntrykket er bra. Bra lydbilde hvor høyttalerene forsvinner helt. Oppløst uten å være skarpe. Dybden i lydbildet er det så som så med, men man kan vel ikke forlange for mye av forsterkeriet heller. Har sikkert noe å hente på plassering men det får vi ta etterhvert. Litt usikker på det med å plugge bassrefleksen - føler at mellomtonen er mer frigjort når porten er åpen.
    Kan virke som potensialet absolutt er tilstede. Det blir spennende å høre hvor altetende de er med tanke på sjanger og kvalitet på innspillinger.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Har fått testet litt i dag også 🙂
    Med ht et godt stykke ut på gulvet ble det jammen meg dybde også.
    Nå er det lenge siden jeg har vært aktiv på hififronten, men dette er noe av det beste jeg kan huske å ha hørt av lydbilde.
    Man merker også at følsomheten er betydelig høyere enn på x2’ene.
    Skulle vært gøy å hatt et skikkelig klasse a forsterkeri og virkelig hørt potensiale i disse.
    Utrolig hva Hornlyd har fått til med 104 og DXT diskant. 👍
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Godt å høre at ting tar seg opp igjen hos deg, tenker nok 104 lyder bra :) Du har jo alltid hatt et godt øye til disse.

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: bia

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Nå får jeg bare se hvordan ørene blir innspilt. Det er godt mulig at disse blir "for gode" for min musikksmak.
    Men det er mye på gang så det kan være greit å ha litt å velge i 😄
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Jaja,
    Ikke alltid det er like lett å kombinere metall og punk med hifi…
    Da er daliene lagt ut for salg igjen. 😄

    22862252-BEB6-4F00-8BD4-FB6F19470A7E.jpeg
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Påskeharen kom tidlig i år!
    Kan se ut som om den har vært innom Europrice’en på veien 😄

    A5FF5BB8-73BA-4D99-BEEF-810019390C2E.jpeg
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Planen var egentlig å ta turen til svigers i Bergen og "tilfeldigvis" plumpe borti et godt kjøp. Meeen det varte og rakk og det passet aldri så jeg tok sats og fikk sendt den med posten.
    Alle som har sendt med posten vet jo hvordan de behandler pakkene sine, så store deler av dagen gikk med på å stalke postbilene som var innom byen for å se om de behandlet pakkene fint…

    7D04803D-07E0-4690-BCC4-CEF5B3FA62A2.jpeg

    Man får vel bare berømme produsent og selger for pakkingen.

    E8C3C62A-B6AA-4D6D-A0C3-E28329E6ED3A.jpeg

    EA6D2EC8-1E50-4158-8A66-E182F6B2BE27.jpeg
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Så var den koblet opp, klar for å trykke på play i morgen 🤞

    57F94630-0E4B-4754-B4DD-04F4342AC3F9.jpeg
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Da har det vært marathon her. Litt frem og tilbake med hvilke rør som skulle stå i men jeg tror jeg har funnet ut av det nå.
    Lett å falle for imponatoreffekt med punchy bass og litt tillta topp. Dét kan fort bli litt slitsomt i lengden når man har lyst til å spille ordentlig musikk…

    EDC19DDF-35D7-4605-86A5-48FEF2289674.jpeg

    For meg er målet å få oppsettet til å bli så fleksibelt så mulig mtp sjanger og kvalitet på innspillinger. I så måte synes jeg de små kudosene er veldig bra. De mangler endel i alle ender hvis du tenker ultimat hifi, men når du setter på en plate spiller du den til den er ferdig. For meg er det en god indikator på at ting stemmer sånn tålig bra.
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Huff når man skulle forberede påsketur men bare blir sittende…

    F75BC1BC-6828-4F7E-9232-B9991311F90F.jpeg

    kom på at jeg hadde el34 rør liggende fra tidligere. Umerkede ukjent fabrikat - jeg har kanskje en mistanke, men uansett er det rett før smilet går helt rundt…

    58F898AA-4221-4C98-BCDB-8E6F80D6083F.jpeg
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Hmmm,

    Føles nesten som siste natta med gjengen dette. Chet baker får spille de siste låtene på Cayin’en her i stuen. Det verste er at jeg virkelig liiker denne forsterkeren og synes den spiller fabelaktig, brytere, kanalvelger og pot har skikkelig god følelse. Åssså lyyyden da…
    Men easy come easy go. Avgjørelsen er tatt 😬
    Avslutter med Jan Johansson’s jazz på svenska og jazz på ryska.
    I morgen er det på jobb igjen…

    01ED4213-D6FF-41C7-A788-727C0914F6DC.jpeg
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Da har det kommet pakke fra uniten!
    Dette er noe jeg har hatt lyst på i mange år og endelig ble det realisert 😄

    Tok faktisk sjansen på å overføre penger og krysse fingrene 🤞 mens jeg ventet på at selger skulle få tid til å fyre i gang dreiebenken. Herlig når folk er ærlige!

    Blir spennende å høre om det har noe for seg.
    gode 5mm og ca 5 kilo kobber - ikke gun metal.
    Men først en episode med Lars Monsen - guttungens favoritt underholdning 👍

    6F93CFA9-8B6E-4E8F-9639-DB244B2264AE.jpeg

    God helg!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.693
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Endelig har du fått den i hus :) fy fader den spilleren er flott og ble ikke mindre flott med siste oppgradering.
    Ha en fin kveld :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: bia

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Da har det blitt litt spilling i helgen.
    Det kan virke som om kobbermatten gjør akkurat det jeg hadde forventet - Neste så jeg blir litt skeptisk hvor objektivt inntrykket egentlig er….

    Det har sikker vært skrevet om slike matter flere ganger før men her er mitt førsteinntrykk:
    Bunnen er bedre definert og nyansert og føles som om den går dypere. Føler også att utklinging og nyanser er bedre definert. Pianotonene henger f.eks. lengre i luften og er mer komplekse enn jeg kan huske at de har vært før.
    Totalt sett virker det som hele lydbildet er bedre definert, litt tyngre bunn, men fremdeles samme tonale balanse. Dette med tyngre bunn er noe DD spillere i mange tilfeller kan trenge. Om det har sammenheng med materialet eller tyngden av tallerkenen vet jeg ikke - muligens en kombinasjon.
    Vekten totalt sett er nå 6 kg, 2,4 kg tallerken og 3,6 kg platematte
    Nå må det også sies at dette er ikke ekstreme forandringer men heller litt subtile i alle ender.
    mvh
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Hjemme fra jobb igjen og begynner morgenen med litt customisering av racket. Ikke så farlig når det er rester av kjøkkenhyller fra Ikea det er lagd av…
    AD643E28-F5C4-41E6-BA5A-59887995F554.jpeg
     

    bia

    Hvordan målte middagen i dag?
    Ble medlem
    03.04.2007
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    3.337
    Torget vurderinger
    8
    Så var det koblet opp 😎

    6D5D35F4-6E26-4627-827D-44C22E8E71C2.jpeg


    First Watt F6 i hus!
    litt skeptisk til om den har nok luft rundt seg men får bare se det an.
    Forforsterker er den gamle B1 bufferen som jeg har hatt liggende i mange år, kommer opprinnelig fra Cobra2. Jeg har vel tenkt at den har for lite gain til å være noe bra kombo til F6’en, at det skulle bli litt kjedelig, men ved første lytt er det faktisk ikke så galt.
    Det som plutselig slo meg er den røde tråden i anlegget nå, en kombo av Arne og Nelson. Arne har bygd x-ono’en, b1 og aya dac’en 😂

    Ellers må jeg si at jeg likte veldig godt el34’en, men den stadige funderingen på hvilke rør som kunne vært bedre var litt forstyrrende. Når jeg nå fikk en skikkelig klasse a forsterker igjen kjenner jeg at skuldrene senker seg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn