Spraking i HT ved filmtitting

Arff

Medlem
Ble medlem
12.05.2012
Innlegg
31
Antall liker
0
Jeg har et anlegg bestående av Dynaudio 110A og HD20, samt Mac Mini, Get-boks og en Oppo BDP83 som kilder. Musikk fra minien fungerer flott (USB), men film via Oppen lager krøll. Det spraker/knitrer i høyttalerne ved "plutselige" lydeffekter. I går så jeg f.eks. på Warhorse, som blandt annet inneholder en del krigsscener med artilleri etc. Skikkelig tydelig spraking og knitring som gjør det helt uaktuelt å høre på. Noen ganger bare i den ene kanalen.

Jeg tror også at jeg har hatt noe knitring når Get-boksen brukes som kilde.

Har noen en ide om hva dette kan være?
 
D

Danke

Gjest
Jeg har et anlegg bestående av Dynaudio 110A og HD20, samt Mac Mini, Get-boks og en Oppo BDP83 som kilder. Musikk fra minien fungerer flott (USB), men film via Oppen lager krøll. Det spraker/knitrer i høyttalerne ved "plutselige" lydeffekter. I går så jeg f.eks. på Warhorse, som blandt annet inneholder en del krigsscener med artilleri etc. Skikkelig tydelig spraking og knitring som gjør det helt uaktuelt å høre på. Noen ganger bare i den ene kanalen.

Jeg tror også at jeg har hatt noe knitring når Get-boksen brukes som kilde.

Har noen en ide om hva dette kan være?
tror det er jordingsfeil med Get boks og anlegget ditt. Har samme problem her. Løsning kan være å slå Get boks helt av. Eller kjøpe strømfilter.
 
Topp Bunn