|
Får ikkje fram den monoboksen. Det er snakk om de originale studioinnspillingene i restaurerte utgaver, sant?Minutten skrev:Hele den nye monoboksen og den nye bootleg 9 er tilgjengelig.
For så vidt det eg mente, men gadd ikkje skrive detjoje skrev:De "nye" monoalbumene kommer som nyheter, men når man klikker på albumene kommer teksten: "The artist/label has chosen to make this track unavailable. If you have the file on your computer you can import it."
Sorry så det nå, har bare spilt litt av Bootleg 9 og la ikke merke til dette. Første gang jeg har sett at en "nyhet" ikke er tilgjengelig for avspilling.Townes skrev:For så vidt det eg mente, men gadd ikkje skrive detjoje skrev:De "nye" monoalbumene kommer som nyheter, men når man klikker på albumene kommer teksten: "The artist/label has chosen to make this track unavailable. If you have the file on your computer you can import it."![]()
De kan ikke spilles på PC heller, forstår ikke poenget med å legge de inn? Nye Bootleg 9 fungerer som normalt.hel skrev:Spm 1
Har premium. Hvorfor kan jeg ikke spille monoversjonene av Dylan. Det står en rød strek over noten i SONOS. Det kommer også en melding om at den ikke kan streames???
Spm 2
Har som nevnt SONOS hjemme. Har ikke installert premium på noen pcer i det hele tatt, kun iphonen min. Er jeg innenfor rammebetingelsene? Kan jeg bruke premium kontoen på en pc også?
Det ligger vel i kortene at musikk blir fjernet dersom plateselskapene ikke tjener (nok) penger.Brasse skrev:enkelte artister / plateselskap ser ikkje verdien i spotify og trekker seg. nye kjem til.
dei siste 7 dagene blei det lagt til 2727 album. kor mange som blei fjerna veit eg ikkje.
http://hunch.se/spotify/new-releases/
http://en.wikipedia.org/wiki/Spotify#Criticism skrev:Criticism
Despite its popularity, the service has come under fire for failing to compensate independent artists fairly. Helienne Lindvall of The Guardian reported that "indie labels... as opposed to the majors and Merlin members, receive no advance, receive no minimum per stream and only get a 50% share of ad revenue on a pro-rata basis." [61] Swedish musician Magnus Uggla wanted to pull his music from the service, stating that after six months he'd only earned "what a mediocre busker could earn in a day".[62] Norwegian newspaper Dagbladet recently reported that record label Junior Racing had only earned NOK 19 ($3.00 USD) after their artists had been streamed over 55,100 times.[63]
Luke Lewis of NME points to problems with the Spotify business model, saying he was "convinced the 'free' aspect of Spotify is unsustainable" and that if "Spotify is to have a future, it needs to be a viable business".[64]
Anbefaler deg og titte på Logitech Squeezebox konseptet. Meget bra og fleksibelt.Guit skrev:Takk for svaret! Da får jeg undersøke nærmere. Så kan jeg sikkert få overført via den starsjonære PC'n 0g Dlink DIR-655 som har denne raske trådløsoverføringen, eller rettere sagt bytte til Airport express ;D mvh Guit
Hvilket fabrikat da Hans? Music Streamer er vel et samlebegrep som flere benytter. Mener du kanskje HRT Music Streamer?Audiomix skrev:Pakket nettopp ut en Music Streamer og nå strømmer Spotify ut som bare det.
![]()
Det er en HRT Music Streamer II.Liotheles skrev:Hvilket fabrikat da Hans? Music Streamer er vel et samlebegrep som flere benytter. Mener du kanskje HRT Music Streamer?Audiomix skrev:Pakket nettopp ut en Music Streamer og nå strømmer Spotify ut som bare det.
![]()
Uansett velkommen i streamingens verden. Ganske fasinerende ikke sant?![]()
+1Guit skrev:Man må kunne en del om bruk av platespiller for og kunne henge med den digitale utviklingen. Det er forbausende hvor naturlig selve ''grunntonen'' og nerven kan gjengives på en akkustisk gitar m spotify Premium. Har sammenlignet med både LP og CD. Det avhenger selvsakt om hvordan opptakene er utført. Gamle Live innspillinger fra 60 og 70 tallet overrasker stadig med den akkustiske gjengivelse av både rom og instrumenter. Virker mindre komprimert i forhold til nyere studio opptak... mvh. Guit
Tillegg:http://www.spotify.com/no/blog/archives/2011/04/14/upcoming-changes-to-spotify-free-open/
Upcoming changes to Spotify Free/Open
April 14, 2011, 09:20
Spotifys aim from the very beginning was to make music on-demand available to all. To give you the power to listen to, discover, share and manage your music the way you want to - simpler, faster, better - while making sure the artists whose music we all love continue to see the benefits as we grow.
Making Spotify available to millions across Europe has seen the service become incredibly popular. People are listening to more music and from a wider range of artists than ever before, and are giving up on piracy, which is exactly what we hoped would happen.
So its vital that we continue offering an on-demand free service to you and millions more like you, but to make that possible we have to put some limits in place going forward.
Heres how the changes will work:
- New Spotify users will be able to enjoy our unrivalled free service as it is today for the first 6 months.
- As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times. Users who signed up after the beginning of November will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account.
- Additionally, total listening time for free users will be limited to 10 hours per month after the first 6 months. Thats equivalent to around 200 tracks or 20 albums.
The changes were having to make will mainly affect heavier Spotify Free and Open users, as most of you use Spotify to discover music on average over 50 new tracks per month, even after a year. Plus, the average user wont reach the limit on plays for 7 out of 10 tracks, after a year of using Spotify. For those of you using Spotify to find new tracks to enjoy and share with friends, these changes shouldnt get in the way of you doing that. Rest assured that well continue to bring you the biggest and most diverse music catalogue available.
For anyone who thinks they might reach these limits, we hope youll consider checking out our Unlimited and Premium services, neither of which will be affected, plus we have a 7-day free trial for Spotify Premium that wed love you to try. Throughout May, well also have a pretty nice 30-day free trial for Spotify Premium more details on that in the next few days.
Above all, this means we can continue making Spotify available to all in the long-term. Well be bringing out some awesome new features as well as significant improvements over the coming months, which will make the Spotify experience even better.
Thanks so much, as ever, for your unbelievable support and I hope to come back with some exciting news in the next few weeks.
Daniel
Pink Floyd, Beatles og resten av bakstrevergjengen er i alle fall mye mindre spilt her i gården nå om dagen. Den oppvoksende slekta vet knapt hva det er.Liotheles skrev:Jepppp, dette er fremtiden ;D
At noen artister velger å avstå fra å være tilgjengelige via streaming er et selvskudd i foten spør du meg!
Kan ha noe å gjøre med at de ikke tjener mer enn lommerusk på Spotify og Wimp.Liotheles skrev:Jepppp, dette er fremtiden ;D
At noen artister velger å avstå fra å være tilgjengelige via streaming er et selvskudd i foten spør du meg!