Spotify's bestevenner.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.490
Torget vurderinger
4
Hele den nye monoboksen og den nye bootleg 9 er tilgjengelig.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Kven andre var det som forsvant då Bob forsvant?

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Minutten skrev:
Hele den nye monoboksen og den nye bootleg 9 er tilgjengelig.
Får ikkje fram den monoboksen. Det er snakk om de originale studioinnspillingene i restaurerte utgaver, sant?

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.490
Torget vurderinger
4
Søk på Dylan,så vises platene oppe til høyre. På Sonos ligger de rett.

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
70
De "nye" monoalbumene kommer som nyheter, men når man klikker på albumene kommer teksten: "The artist/label has chosen to make this track unavailable. If you have the file on your computer you can import it."

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Antall liker
4
Får vel melde meg inn som venn jeg også. Har lenge hatt Spotify på iPod/iPhones og på laptop'en. Har også benyttet godt av muligheten til å ha spillelister/album offline. Tidligere har jeg "kringkastet" musikken fra Spotify fra laptopen og spilt av dette via Squeezebox løsning i annleggene hjemme, men har nå endelig fåttt satt opp Spotify integrert i SqueezeServer på NAS'en hjemme. Dvs både Spotify og egen musikk (lagret på NAS'en) spilles over anleggene hjemme uten å ha en pc påslått, da er jeg fornøyd. Spotify søk/valg av musikk er også integtert i programmet(iPeng) på iPhone som benyttes mot Squeezebox løsningene.

Eneste jeg ser er at jeg med min bruker ikke kan ha "ubegrenset" installasjoner av Spotify online (pc på jobb + anlegg + fruens iPhone, etc.), men det er absolutt til å forstå.

Bra greier dette! :)

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
joje skrev:
De "nye" monoalbumene kommer som nyheter, men når man klikker på albumene kommer teksten: "The artist/label has chosen to make this track unavailable. If you have the file on your computer you can import it."
For så vidt det eg mente, men gadd ikkje skrive det :p

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.490
Torget vurderinger
4
Townes skrev:
joje skrev:
For så vidt det eg mente, men gadd ikkje skrive det :p
Sorry så det nå, har bare spilt litt av Bootleg 9 og la ikke merke til dette. Første gang jeg har sett at en "nyhet" ikke er tilgjengelig for avspilling.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Endelig har Spotify kommet med en native Linux-klient også! Fryd og glede!

Minner om at hvis man skal ha noen sjanse til godlyd fra Spotify, må man sørge for å "enable high bitrate" og deaktivere "normalization".

Førstnevnte fordrer selvsagt premium.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
11.720
Torget vurderinger
10
Spm 1

Har premium. Hvorfor kan jeg ikke spille monoversjonene av Dylan. Det står en rød strek over noten i SONOS. Det kommer også en melding om at den ikke kan streames???

Spm 2

Har som nevnt SONOS hjemme. Har ikke installert premium på noen pcer i det hele tatt, kun iphonen min. Er jeg innenfor rammebetingelsene? Kan jeg bruke premium kontoen på en pc også?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hva heter disse monoalbumene, da. Jeg ser ikke noe sånt når jeg søker etter "bob dylan" i alle fall.

Har du premium, kan du installere klienten, og logge deg på fra, hvor som helst.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.490
Torget vurderinger
4
hel skrev:
Spm 1

Har premium. Hvorfor kan jeg ikke spille monoversjonene av Dylan. Det står en rød strek over noten i SONOS. Det kommer også en melding om at den ikke kan streames???

Spm 2

Har som nevnt SONOS hjemme. Har ikke installert premium på noen pcer i det hele tatt, kun iphonen min. Er jeg innenfor rammebetingelsene? Kan jeg bruke premium kontoen på en pc også?
De kan ikke spilles på PC heller, forstår ikke poenget med å legge de inn? Nye Bootleg 9 fungerer som normalt.
Jeg bruker Premium hjemme, jobb, iphone og på Sonos.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Spotify kan installeres på så mange maskiner, telefoner og sonosbokser ein berre orker. Men ein kan berre bruke ein klient om gangen.

Rizzo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2006
Antall liker
49
Torget vurderinger
11
Noen som vet hva funksjonen hardware acceleration i preferences eventuelt har å si for lydkvaliteten?

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Antall liker
6
Låtene "The Friends of Mr. Cairo" og "Do you feel like we do" har plutselig forsvunnet fra Spotify. Buuh!

P

Parelius

Gjest
Er det noen som har overtsikt over hvor mange artister/låter som er blitt tatt ut? Det er jo en litt skremmende utvikling.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Har forsvunne og komme til artistar heile tida, så lenge eg har vore brukar.

P

Parelius

Gjest
Så det er liksom ikke en trend med stadig voksende antall utmeldelser? Godt å høre.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Brasse skrev:
enkelte artister / plateselskap ser ikkje verdien i spotify og trekker seg. nye kjem til.
dei siste 7 dagene blei det lagt til 2727 album. kor mange som blei fjerna veit eg ikkje.

http://hunch.se/spotify/new-releases/
Det ligger vel i kortene at musikk blir fjernet dersom plateselskapene ikke tjener (nok) penger.

http://en.wikipedia.org/wiki/Spotify#Criticism skrev:
Criticism

Despite its popularity, the service has come under fire for failing to compensate independent artists fairly. Helienne Lindvall of The Guardian reported that "indie labels... as opposed to the majors and Merlin members, receive no advance, receive no minimum per stream and only get a 50% share of ad revenue on a pro-rata basis." [61] Swedish musician Magnus Uggla wanted to pull his music from the service, stating that after six months he'd only earned "what a mediocre busker could earn in a day".[62] Norwegian newspaper Dagbladet recently reported that record label Junior Racing had only earned NOK 19 ($3.00 USD) after their artists had been streamed over 55,100 times.[63]

Luke Lewis of NME points to problems with the Spotify business model, saying he was "convinced the 'free' aspect of Spotify is unsustainable" and that if "Spotify is to have a future, it needs to be a viable business".[64]

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
Akkurat nå har jeg registrert meg for Premium-abb som skal settes opp på Sonos'en. Jeg har nylig kjøpt platespiller og hentet opp vinyl fra kjelleren, men jeg ser jo det er litt som mangler, så Spotify kan være fin for å fylle inn hullene.

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
165
Sted
Sunndalsøra
Har hatt mye glede av Spotify Premium. Bruker den hver dag. Snubler litt i denne USB kabelen. Finnes det noen brukbar trådløs overføring fra laptopp til Stello U2 ? mvh Guit

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Pakket nettopp ut en Music Streamer og nå strømmer Spotify ut som bare det.
:)

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
165
Sted
Sunndalsøra
Takk for svaret! Da får jeg undersøke nærmere. Så kan jeg sikkert få overført via den starsjonære PC'n 0g Dlink DIR-655 som har denne raske trådløsoverføringen, eller rettere sagt bytte til Airport express ;D mvh Guit

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
953
Torget vurderinger
4
Guit skrev:
Takk for svaret! Da får jeg undersøke nærmere. Så kan jeg sikkert få overført via den starsjonære PC'n 0g Dlink DIR-655 som har denne raske trådløsoverføringen, eller rettere sagt bytte til Airport express ;D mvh Guit
Anbefaler deg og titte på Logitech Squeezebox konseptet. Meget bra og fleksibelt.
Lykke til :)

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
953
Torget vurderinger
4
Audiomix skrev:
Hvilket fabrikat da Hans? Music Streamer er vel et samlebegrep som flere benytter. Mener du kanskje HRT Music Streamer?
Uansett velkommen i streamingens verden. Ganske fasinerende ikke sant? ;)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.393
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Liotheles skrev:
Audiomix skrev:
Hvilket fabrikat da Hans? Music Streamer er vel et samlebegrep som flere benytter. Mener du kanskje HRT Music Streamer?
Uansett velkommen i streamingens verden. Ganske fasinerende ikke sant? ;)
Det er en HRT Music Streamer II.
Litt nostalgisk: Dusty Springfield.
Kan det ha vært så bra den gangen denne musikken kom på vinyl første gang?
Mulig det har noe med at spilleren den gang het Garrard.

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
165
Sted
Sunndalsøra
Man må kunne en del om bruk av platespiller for og kunne henge med den digitale utviklingen. Det er forbausende hvor naturlig selve ''grunntonen'' og nerven kan gjengives på en akkustisk gitar m spotify Premium. Har sammenlignet med både LP og CD. Det avhenger selvsakt om hvordan opptakene er utført. Gamle Live innspillinger fra 60 og 70 tallet overrasker stadig med den akkustiske gjengivelse av både rom og instrumenter. Virker mindre komprimert i forhold til nyere studio opptak... mvh. Guit

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Antall liker
727
Torget vurderinger
8
Guit skrev:
Man må kunne en del om bruk av platespiller for og kunne henge med den digitale utviklingen. Det er forbausende hvor naturlig selve ''grunntonen'' og nerven kan gjengives på en akkustisk gitar m spotify Premium. Har sammenlignet med både LP og CD. Det avhenger selvsakt om hvordan opptakene er utført. Gamle Live innspillinger fra 60 og 70 tallet overrasker stadig med den akkustiske gjengivelse av både rom og instrumenter. Virker mindre komprimert i forhold til nyere studio opptak... mvh. Guit
+1

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
565
Sted
Bergensregionen
Innskrenkninger for brukere av Spotify Free og Open annonsert 14.04.2011:

http://www.spotify.com/no/blog/archives/2011/04/14/upcoming-changes-to-spotify-free-open/

Upcoming changes to Spotify Free/Open
April 14, 2011, 09:20

Spotify’s aim from the very beginning was to make music on-demand available to all. To give you the power to listen to, discover, share and manage your music the way you want to - simpler, faster, better - while making sure the artists whose music we all love continue to see the benefits as we grow.

Making Spotify available to millions across Europe has seen the service become incredibly popular. People are listening to more music and from a wider range of artists than ever before, and are giving up on piracy, which is exactly what we hoped would happen.

So it’s vital that we continue offering an on-demand free service to you and millions more like you, but to make that possible we have to put some limits in place going forward.

Here’s how the changes will work:
  • New Spotify users will be able to enjoy our unrivalled free service as it is today for the first 6 months.
  • As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times. Users who signed up after the beginning of November will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account.
  • Additionally, total listening time for free users will be limited to 10 hours per month after the first 6 months. That’s equivalent to around 200 tracks or 20 albums.

The changes we’re having to make will mainly affect heavier Spotify Free and Open users, as most of you use Spotify to discover music – on average over 50 new tracks per month, even after a year. Plus, the average user won’t reach the limit on plays for 7 out of 10 tracks, after a year of using Spotify. For those of you using Spotify to find new tracks to enjoy and share with friends, these changes shouldn’t get in the way of you doing that. Rest assured that we’ll continue to bring you the biggest and most diverse music catalogue available.

For anyone who thinks they might reach these limits, we hope you’ll consider checking out our Unlimited and Premium services, neither of which will be affected, plus we have a 7-day free trial for Spotify Premium that we’d love you to try. Throughout May, we’ll also have a pretty nice 30-day free trial for Spotify Premium – more details on that in the next few days.

Above all, this means we can continue making Spotify available to all in the long-term. We’ll be bringing out some awesome new features as well as significant improvements over the coming months, which will make the Spotify experience even better.

Thanks so much, as ever, for your unbelievable support and I hope to come back with some exciting news in the next few weeks.

Daniel
Tillegg:
Lenke til Dagbladets artikkel

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.652
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg dristar meg til å sitere meg sjølv:
Sonos og Spotify fungerer stort sett slik dei skal, bortsett frå at nettradio dett ut eller får forferdeleg dårleg oppløysning, og at ein innimellom ikkje finn att dei låtane og spelelistene som var i bruk tidlegare, og får beskjed om å prøve igjen seinare. Men då passar det ikkje meg å spele. Irriterande! Men lydkvaliteten av Sonos-dingsane er forbausande bra. Det manglar gjennomgåande botndrag i bassen, og oppløysinga av lydbildet er betre gjennom alternativa, som altså er ein god del dyrare, og når eg gjer direkte samanlikning mellom Spotify-Yello og CD-Yello, vert det ganske klart kva som er best. Men når eg ikkje er i komparativ, funkar det veldig greitt med Spotify. Spesielt lågmælt musikk som Stein Torleif Bjella, her får eg att for abonnementet. Mykje betre med Premium og Sonos enn då eg fyrst prøve systemet med gratis nedlasta Spotifyutgåve gjennom lydkortet på den bærbare pc-en. Då slo eg nesten frå meg prinsippet anna enn som leiteverktøy for å finne ut kva som skulle kjøpast på andre media. No brukast det altså i eit anleggsoppsett med skyhøgt ambisjonsnivå, og fører ikkje til at eg er lei meg i det heile.
www.audiophile.no

Neste undersøking av dette mediet vert ved å hekte på ein betre dac. Så får vi sjå...

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
165
Sted
Sunndalsøra
Er det noen som har svar på att det er bare enkelte artister og spor som kan spilles av offline ::). Sånn er det hos meg i hvertfall. Ellers så synes jeg at det begynner og komme til en del nye album fra de artistene jeg spiller mest :D mvh. Guit

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Antall liker
1
"Hard Bargin" er på Spotify og Wimp flere dager før CD'en er i salg :eek:

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Antall liker
953
Torget vurderinger
4
Jepppp, dette er fremtiden ;D
At noen artister velger å avstå fra å være tilgjengelige via streaming er et selvskudd i foten spør du meg!

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Liotheles skrev:
At noen artister velger å avstå fra å være tilgjengelige via streaming er et selvskudd i foten spør du meg!
Pink Floyd, Beatles og resten av bakstrevergjengen er i alle fall mye mindre spilt her i gården nå om dagen. Den oppvoksende slekta vet knapt hva det er.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.291
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Liotheles skrev:
Kan ha noe å gjøre med at de ikke tjener mer enn lommerusk på Spotify og Wimp. ;)

Topp Bunn