Spor nr 7

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
I vinylens tidsalder var rekkefølgen på låtene viktig. Lyttere var utålmodige og late, da som nå. Vinylsnurrere hadde jo ikke fjernkontroll, og det gjaldt å få dem til å lytte igjennom platene fra A til Å. Derfor måtte de beste låtene være den første og siste på begge sidene av vinylen, slik at de satte stiften helt ytterst og ikke løftet den igjen før siste låt på siden var ferdig. Røkkla lå i mellom, og særlig på side 2. Derfor måtte den beste låten være spor 1 på side 2. Forutsatt at det er like mange låter på begge sidene vil formelen n/2+1 alltid gi spor 1 på side 2. Eller gitt at det er 12 låter på plata vil låt nr. 7 også være spor 1 på side 2. Formelen virker ikke på Zeppelins No Quarter fordi den har bare 8 låter, men den låten er nest siste spor på side 2, men altså uansett nr. 7. Zeppelin er jo "progpest"...

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
"Flow" i låtsammensetningen er fortsatt like viktig. Dessverre ser det ut til at mange har glemt det, og derfor (om mulig) utgis det enda mer tannløse langspillere enn før.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Er det derfor?

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
ErosLoveking skrev:
"Flow" i låtsammensetningen er fortsatt like viktig. Dessverre ser det ut til at mange har glemt det, og derfor (om mulig) utgis det enda mer tannløse langspillere enn før.
Ord.
Og for å sitere Mac McCaughan(Superchunk/Merge Records,) på gigantisk bransjetreff i statene.
We're doing great. People might be buying fewer records, but they're not buying fewer great albums.

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.001
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Lyngen skrev:
Hva er dette for nue tull ??? ....

Det er spor 6 som gjelder! Det må være bra og er det faktisk veldig, veldig ofte. Er jeg i tvil om kjøp lar jeg alltid spor 6 avgjøre.

Basta! 8)
om du starter en spor 6 tråd så har jeg da ting å bidra med ;)

Topp Bunn