Spissoy's HiFi ved sjøen!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Hvor mange watt trenger du?
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hva skal forsterkeren brukes til?

    Forøvrig så MÅ du se å få deg et ordentlig hifi-rack til komponentene dine under TV-en. De flyter jo ut i stuen din slik de ligger på gulvet nå. ;)
    Den skal primært brukes til film/serie, men også musikk i det daglige.:)

    Anlegget er jo ikke fullkomment på bildene over, så det ser ikke slik ut vanligvis! ;) Men er uansett ikke plass til ett stort hifi rack med plass til alt her :eek:

    Hvor mange watt trenger du?
    Fra 20w og opp, høyttalerne er oppgitt til 106db eller noe rundt der. Men 18" trenger gjerne litt strøm vil jeg tro :confused:


    Lufter litt her, om noen har tips til integrerte forsterkere til max 10'000.- NOK ? :confused: brukt som nytt.

    Må ha fjernkontroll, og helst XLR input.
    For ca 6-7000 kr kan man nok få seg en pent brukt Primare i30. Får vel ikke stort «bedre» til den prisen med xlr og lydkvalitet/allsidig lydsignatur.
    Abrahamsen V2.0UP?
    i30 og V2.0UP er notert! :) Takk for tips!


    Av kandidater jeg har sett meg ut til vurdering:

    • AMR AM-777
    • Hegel H90/H80
    • Emotiva BasX TA-100
    • Abrahamsen V2.0UP
    • Primare i30
    • Cambridge 851A
    • Audiolab 8300A

    AMR AM-777 og Hegel H90 er riktignok ca 2000.- over budsjett, så vi strekker oss alltid litt:rolleyes::rolleyes:
     
    Sist redigert:

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Gode kandidater du har listet opp. AMR er interessant forsterker. Har selv vurdert en slik tidligere.
    Har en H80 nå som venteforsterker. Ville nok valgt H90 totalt sett. Men nå får man H80 billig brukt :)
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Er det "spareforsterker" når du skal se tv som skal kjøpes inn? ;D

    Blir litt skudd i blinde å anbefale noe uten å ha hørt høyttalera dine. Mye du har på lista er jo lett omsettelig, så hvorfor ikke bare prøve litt forskjellig?

    Rent personlig synes jeg det hadde vært knalltøft med en liten Clones integrert til å drive de kolossene dine ;D

    https://www.clonesaudio.com/amplifier

    Du får sikkert lånt en av Hagto Audio
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Den skal primært brukes til film/serie, men også musikk i det daglige.:)

    Anlegget er jo ikke fullkomment på bildene over, så det ser ikke slik ut vanligvis! ;) Men er uansett ikke plass til ett stort hifi rack med plass til alt her :eek:
    Ville nok valgt en Primare i30 eller Hegel H90 til denne bruken. Du har jo ganske lettdrevne høyttalere.

    Angående stereobenk tenker jeg at det vil være mulig å få til en bedre løsning enn den Ikea-benken du har i dag. Ser ikke ut som du har plassert noen komponenter i den? Finnes noen i samme bredde som den du har i dag, med adskillig bedre plass og ventilering. Eventuelt kan du ta ut de midtre hyllene i den du har i dag, og sette noen komponenter inni.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Gode kandidater du har listet opp. AMR er interessant forsterker. Har selv vurdert en slik tidligere.
    Har en H80 nå som venteforsterker. Ville nok valgt H90 totalt sett. Men nå får man H80 billig brukt :)
    Er ikke i tvil om at jeg hadde blitt fornøyd uansett hvilken jeg velger, men man vil jo gjerne velge det "beste" til mine horn.
    AMR er vel den som frister mest, 2x60w er mer en nok, og testene som er på nett vitner om at den er svært god, og jeg trenger ikke DAC innebygget da jeg har Ayon Skylla DAC (Derfor XLR input)

    Ser nå at H90 ikke har XLR in, men den får gode skussmål på lyden.
    Var strålende fornøyd med H300 i sin tid, så er jo H80 billig på brukten og har XLR input, absolutt en interessant sak. :confused:

    Er det "spareforsterker" når du skal se tv som skal kjøpes inn? ;D

    Blir litt skudd i blinde å anbefale noe uten å ha hørt høyttalera dine. Mye du har på lista er jo lett omsettelig, så hvorfor ikke bare prøve litt forskjellig?

    Rent personlig synes jeg det hadde vært knalltøft med en liten Clones integrert til å drive de kolossene dine ;D

    https://www.clonesaudio.com/amplifier

    Du får sikkert lånt en av Hagto Audio
    Det er vel egentlig ikke en spareforsterker men heller en daglig bruk til TV/Musikk, er ikke mange timer jeg "lytter" iløpet av en måned lengre, men har lyd i høyttalerne storsett hele dagen, og da er ikke store rør-forsterkere helt ideelt :rolleyes:
    Rørutstyret får bli til de kveldene jeg skal kose meg med musikk og ett glas rødvin :cool:

    Du har rett i at det meste på listen burde gå an å selge videre uten store tap om jeg kjøper brukt.. Clones Audio har vært lenge ønsket her i huset, men den oppfyller dessverre ikke krav om XLR :(

    Den skal primært brukes til film/serie, men også musikk i det daglige.:)

    Anlegget er jo ikke fullkomment på bildene over, så det ser ikke slik ut vanligvis! ;) Men er uansett ikke plass til ett stort hifi rack med plass til alt her :eek:
    Ville nok valgt en Primare i30 eller Hegel H90 til denne bruken. Du har jo ganske lettdrevne høyttalere.

    Angående stereobenk tenker jeg at det vil være mulig å få til en bedre løsning enn den Ikea-benken du har i dag. Ser ikke ut som du har plassert noen komponenter i den? Finnes noen i samme bredde som den du har i dag, med adskillig bedre plass og ventilering. Eventuelt kan du ta ut de midtre hyllene i den du har i dag, og sette noen komponenter inni.
    Er enig i det med TV-benken, og jeg må bytte den ut pga beina på TV'en er dypere enn benken.
    Men det er en del ting i benken (holdt på å ta julevasken på bildet derfor det er så tomt) og 2 nederste hyllene pr side har funksjon med å skjule strømkablene til PSU/monoblokkene og høyttalerkablene:)

    Problemet med å ha ting i rack hos meg er at forsterkerne har en effektiv dybde på 75cm+ pga strømkablene til PSU som er litt stive, og med en høyde på 40cm. De må rett å slett stå foran TV for å få plass (G-212 rørblokkene) :eek:

    Krell KSA250 skal ut av anlegget og på lager. Det er den jeg skal erstatte med en integrert forsterker :)

    Så skal ut på jakt etter en dypere TV'benk, det er flere mulige løsninger her, men det må jo se ok ut også, og være minst 180cm bred og 40cm dyp.

    Skal høre om det er mulig å få lånt en H90, men hva mener folket her at en Primare i30 skal ligge på brukt? Ligger kun 1 stk ute på Finn ???
     
    Sist redigert:

    Novus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.07.2011
    Innlegg
    723
    Antall liker
    187
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jeg mener å huske at jeg gav 6000 for en PRE 30 for 3-4 år siden. Samme for A30.5 (merk: begge brukt altså). Jeg personlig syns 30-serien låter bedre enn den nyere 32-serien. Vet at det finnes flere som er enige med meg. De begynner å dra på årene, men de er av høy kvalitet så burde ha minst 10 gode år til - noe som uansett er urealistisk lenge hos oss lydnerder før det byttes ut igjen.

    Ville ikke betalt mer enn 6000,- dog, kanskje 5500,- er en mer riktig pris. Erindrer også at hele serien ble solgt til kraftig rabbatterte priser mot slutten, og at det er mange eksemplarer der ute!
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.229
    Antall liker
    4.636
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Hei
    Det lå en Papworth på Finn til rundt 5000kr det er en meget bra hybrid forsterker
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hva med en Pathos Classic? De dukker av og til opp på brukten til en hyggelig pris.

    34_1204519254.jpg


    Også øvrige Pathos-modeller som TT bør være aktuelle.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hei
    Det lå en Papworth på Finn til rundt 5000kr det er en meget bra hybrid forsterker
    Hmmm, den var pen nok! Men mangler XLR input og har den fjernkontroll? :confused:

    Kan overleve uten XLR ettersom DACen har RCA også meeeeen.......

    Hva med en Pathos Classic? De dukker av og til opp på brukten til en hyggelig pris.



    Også øvrige Pathos-modeller som TT bør være aktuelle.
    Pathos er nydelige! MEN.. det jeg ønsker må være tilgjengelig sånn nå, eller ila neste uke! Skal til Oslo på konsert i Operaen og kan da plukke med noe ;)

    Edit: Kan ikke huske at valgets kval var så vanskelig før :rolleyes: Er for lenge siden jeg har handlet...
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Ligger en nydelig Yamaha A-S2100 på finn nå.
    Litt budsjettspreng, mæææn ;D




    Edit: selger ville visst bli kvitt en cd-spiller først.


    Ellers ligger det også ute en NAD M3, som er en fin sak.


    Bladelius Brage på 2*50w klasse A burde jo også være en het kandidat, den også litt over 10k :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Ligger en nydelig Yamaha A-S2100 på finn nå.
    Litt budsjettspreng, mæææn ;D

    [img[/img]


    Edit: selger ville visst bli kvitt en cd-spiller først.


    Ellers ligger det også ute en NAD M3, som er en fin sak.


    Bladelius Brage på 2*50w klasse A burde jo også være en het kandidat, den også litt over 10k :rolleyes:
    Den Yamaha'en er nydelig! Men for langt over budsjett, samme med Bladelius Brage! :rolleyes:
    Når det kommer til NAD M3 er det dessverre en forsterker som aldri har fristet meg :confused:

    What to do.... :rolleyes:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Prøver å luke ut de som ikke er med videre, så lista er kortet en del ned.


    AMR AM-777
    Hegel H90/H80
    Norma IPA-70


    Norma IPA-70 er ny på listen, hørt forsterkeren før hos Renaissance Audio i Bergen, husker jeg fikk ett godt inntrykk da;D

    Alle forsterkerne scorer veldig bra i tester (selvfølgelig)

    Lyd & Bilde skriver følgende om Norma (riktignok IPA-140 utgaven)

    "Det luftige lydbildet er nærmest magisk. Bassen er taktfast og oppløst, og musikkens mange skiftninger leveres gnistrende raskt"

    Skal brukes på horn så jeg tenker først og fremst dynamikk, mellomtone og kontroll i bassen, uten at det blir skrikete.. :rolleyes::confused:

    Testen av AMR AM-777 tolkes slik at den ikke leverer den råeste dynamikken, men mer nerve og sjel til musikken som det står.

    Det som står om Hegel tolkes ikke så mye, annet en at H90 visst er i en annen liga en H80..
    Derfor jeg anker på H80 siden jeg da vil tenkte" hmmm.. hvor mye bedre er H90" :rolleyes:
    Og så er det evige spørsmålet, heller gi bud på en Röst på bruktmarkedet som da vil nærme seg en ny H90....

    Nå er riktignok Hegel betydelig rimeligere enn de 2 andre kandidatene!

    Lufter tankene litt her i håp om at noen kan dytte meg i rett retning.. :cool:

    Norma ser tiltalende ut utvendig og innvendig også.
    REVO-IPA70-SILVER-1.jpg


    REVO-IPA70-SILVER-3.jpg
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Har ikke så god kjentskap til AMR og Norma, men det ligger en Hegel H90 på toget her til 10 lapper. Eventuelt en Hegel Røst til en god bruktpris er ikke dumt det heller.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hva med å gjøre det billig å spore opp en brukt Xindak 6950? Den har en klangbalanse som burde matche dine høyttalere godt, og har imponert meg i litt mer beskjedne oppsett.
     

    sense

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.02.2006
    Innlegg
    679
    Antall liker
    356
    Sted
    Rørvik i Nord-Trøndelag
    Torget vurderinger
    15
    Jeg kjøpte den Norma Revo IPA 140 som Roald hadde i butikken,med DAC/PHONO... Kan si det slik at du skal lete lenge etter en mere musikalsk forsterker. Hegel når ikke Norma til knærne en gang;)
    20160331_143248.jpg


    Norma_Revo_IPA-140_det2.jpg


    Norma_IPA-140_inside3.jpg


    Norma_REVO_IPA_140_04.jpg


    mvh Sense
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Har ikke så god kjentskap til AMR og Norma, men det ligger en Hegel H90 på toget her til 10 lapper. Eventuelt en Hegel Røst til en god bruktpris er ikke dumt det heller.
    Sett den, men det er så nært nypris, eller en brukt Röst at jeg heller mot det istedet om jeg skulle velge Hegel :)

    Hva med å gjøre det billig å spore opp en brukt Xindak 6950? Den har en klangbalanse som burde matche dine høyttalere godt, og har imponert meg i litt mer beskjedne oppsett.
    Har jo hatt Xindak 6950 her hos meg før, og likte den veldig godt, spesielt med tanke på prisen! Men det ligger ingen ute til salgs, ellers hadde det nok blitt vurdert! :)

    Jeg kjøpte den Norma Revo IPA 140 som Roald hadde i butikken,med DAC/PHONO... Kan si det slik at du skal lete lenge etter en mere musikalsk forsterker. Hegel når ikke Norma til knærne en gang;)








    mvh Sense
    Du som stakk av med den altså! ;) Er 140'en jeg skulle hatt, men må da til Audiomarkt for å få tak på, og Norma ligger høyt priset i utlandet:eek:
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.155
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sjekket om det var noen Xindak PA-M på bruktmarkedet eller som demovare fra Mala, men dessverre ingen av den heller for tiden. Jeg har sett annonser fra Mala om pent brukte PA-M Integrated. Den koster 15k ny, og Mala er kanskje ikke så vonde å prate med for å få kjøpt en demomodell slik at det havner innenfor ditt budsjett. Og likevel full garanti... ikke vet jeg, men rarere ting har skjedd. Og lykken står den kjekke bi. :)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    ^ PA-M ble vurdert, men siktet denne gangen til bruktmarkedet, litt for å få mer value for money :)

    Kan medele at jeg plukket opp en forsterker i går kveld! :cool:
    Det ble en Norma IPA-70 m/RIAA ;)

    Er i Oslo nå, skal på Thomas Dybdahl i Operaen ikveld så får ikke testet før imorgen kveld.

    Suger at ingen HiFi butikker er Søndagsåpne idag :confused:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Da er en kommet hjem og fått koblet opp! For tidlig med inntrykk da jeg ikke har DAC for øyeblikket da Ayon Skylla er på service! :)
    Uvant med en så liten forsterker rent fysisk ;)

    Vurderer å kjøpe en "vente DAC" og har sett litt på en Stello DA220MKII, om noen har gode erfaringer der? er jo en ca 10 år gammel DAC (kommer bare til å bruke Spdif og Optisk inngang) da jeg bruker Audiobyte Hydra Z fra PC.

    Tenker å finne noe som er i Bergen/Haugesund så jeg slipper vente på Posten..! :rolleyes:
    Om noen har tips eller ønsker å selge noe innenfor området så skrik ut! Skal til Bergen på Torsdag:)

    20171218_211240.jpg
     
    Sist redigert:

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Har hatt stello dacen... Syns den var veldig kjedelig i lyden. Mer troa på rega dacen faktisk, den er engasjerende :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Grattis med ny amp :) Norma har jo fått skryt. Har ikke hørt den selv, så kom gjerne med inntrykk når ting faller på plass med dac etc ;)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Har hatt stello dacen... Syns den var veldig kjedelig i lyden. Mer troa på rega dacen faktisk, den er engasjerende :)
    Takk for brukserfaring der! Leste bare at den har fått så uendelig med skryt.. :confused: Har sett litt på Rega DAC også, er med i første runde!

    Chord 2qute er veldig god til bruktprisen :rolleyes:
    Hmmm.. Rart du nevner den.. Satt å leste om den i natt og den fristet litt å prøve ut ! :rolleyes: viste dog ikke at det var en på brukten!
    Er det du som selger? var noe kjent med utstyret som var tilgjengelig med demo av DACen;)

    Grattis med ny amp :) Norma har jo fått skryt. Har ikke hørt den selv, så kom gjerne med inntrykk når ting faller på plass med dac etc ;)
    Takk for det! Var vel skryten merket har fått som fikk meg nysgjerrig, også gøy å teste ut nye ting! :) Kjenner fristelsen for å kjøpe/låne flere integrerte for å teste ut forskjellige nå :rolleyes::cool: skummelt! Norma er vertfall utrolig lekkert bygd!

    20171220_135413.jpg


    20171220_135403.jpg
     

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Hmmm.. Rart du nevner den.. Satt å leste om den i natt og den fristet litt å prøve ut ! :rolleyes: viste dog ikke at det var en på brukten
    Hehe, en sånn observant en jækel du ;D
    Den er min ja. Passer jo også forsterkeren din hånd i hånske designmessig, for de som bryr seg om sånt :rolleyes:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hmmm.. Rart du nevner den.. Satt å leste om den i natt og den fristet litt å prøve ut ! :rolleyes: viste dog ikke at det var en på brukten
    Hehe, en sånn observant en jækel du ;D
    Den er min ja. Passer jo også forsterkeren din hånd i hånske designmessig, for de som bryr seg om sånt :rolleyes:
    Den får jo unektelig gode reviews, '2017 Award winner' hos WhatHiFi.com også.. :eek:
    OK design om en litt uvanlig formfaktor :rolleyes: Den ser jo egentlig litt kul ut!
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Hvis du synes den har uvanlig formfaktor må jeg pynte tråden din litt med noen bilder av Dave






    Svarer deg på pm i kveld
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hvis du synes den har uvanlig formfaktor må jeg pynte tråden din litt med noen bilder av Dave






    Svarer deg på pm i kveld
    Den er jo tilnærmet lik bare mye større ;) Har egentlig litt sansen for Chord, men skjønner at det kan bli litt mye bling;)
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Det ble ny DAC på meg idag, nytt merke, nytt bekjentskap..! Denne gangen med budsjettkrasj deluxe.. MEN.. Vi kaller det en julepresang til meg selv!

    Skriver noen ord om den imorgen, men første inntrykket er fantastisk! :cool:;)

    Chord 2qute!

    20171221_211119.jpg
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Det ble ny DAC på meg idag, nytt merke, nytt bekjentskap..! Denne gangen med budsjettkrasj deluxe.. MEN.. Vi kaller det en julepresang til meg selv!

    Skriver noen ord om den imorgen, men første inntrykket er fantastisk! :cool:;)

    Chord 2qute!

    Vis vedlegget 472766
    Grattis! Tøff sak! Har Mojo som dac i hovedannlegget for tiden, latterlig hva den presterer oppimot virkelig dyre saker, tenker denne låter helt knall!
     

    gryphongryph

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2015
    Innlegg
    194
    Antall liker
    66
    Jeg kjøpte den Norma Revo IPA 140 som Roald hadde i butikken,med DAC/PHONO... Kan si det slik at du skal lete lenge etter en mere musikalsk forsterker. Hegel når ikke Norma til knærne en gang;)
    Vis vedlegget 471178

    Vis vedlegget 471179


    Vis vedlegget 471180

    Vis vedlegget 471181

    mvh Sense
    Hi sense, kan jeg stille dig nogle spørgsmål?
    Leder efter en forstærker at drive mine Graham Audio LS5/9
    Har set på Accuphase e-470 og Luxman ax590ll klasse a forstærker, begge koster lidt mere end Norma 140 gør.
    Hvordan vil du beskrive lyden, må den have power for at lyde best, eller kan man lytte på lavt volume og få fuldt udbytte ?.
    Er volume knappen god ? Er det nemt at skru lyden op og ned i små inkrementer ?
    Hvordan er den inbygde DAC ? Kan den stå sig mod en Primare DAC 30 ?
    Havde set for mig at købe Luxman, men er lidt bange for at den ikke har kræfter nokk, er også deiligt hvis man kan spare nogle kroner.
    Jeg har planer om at beholde forstærkeren i mange år, og Norma ser ud til at være meget høj kvalitet, kunne ønske at den havde head-phone udgang, så havde den været perfekt.
    Ville nokk valgt den sorte udgave 😉😁.
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Har fått ryddet litt i anlegget, og er således nøgd med resultatet, uvant å ha så mye gulvplass :rolleyes:
    Til info så er LM Audio blokkene også på en liten service/oppgradering sammen med Trafomatic'en :)

    Norma gikk akkurat under TV'n, perfekt!
    Hentet frem SCD-777'en fra lageret igjen.. Endelig plass :rolleyes:

    some pics.

    20171223_184527.jpg


    20171223_184453.jpg


    20171223_184651.jpg
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Hva har du tenkt å gjøre med blokkene ihht oppgradering?
    Helt ærlig så vet jeg ikke, har egentlig bare sagt til reparatøren at om han finner noe som kan oppgraderes så er det fritt frem! :)
    Så er litt spent på hva man finner under panseret på blokkene! :rolleyes:

    Har jo slitt med brum (50hz ish) så håper man finner en løsning på det også:confused:
     

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Sist redigert:

    Spissoy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2009
    Innlegg
    2.023
    Antall liker
    4.120
    Sted
    Fitjar
    Torget vurderinger
    14
    Noen her som har erfaring med Chord sine forsterkere? Ble litt nysgjerrig etter at Chord 2qute kom i hus, den er virkelig god! :):cool:

    eks.

    Mezzo 140.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn